The баскетбол ойынының негізгі ережелеріолар ойыншылардың санын, ойынның ұзақтығын, төрешілерді, ұпайларды, алаңның өлшемдерін, тақталарды, допты және уақытты реттейді.
Бұл спорт Спрингфилд, Массачусетс штатындағы қатал қыста жабық спорт түрімен айналысу қажеттілігінен туындаған, YMCA профессоры, канадалық Джеймс Нейсмит күш пен жанасудан гөрі көп шеберлікті қажет ететін спортты құру миссиясын қабылдағаннан басталды. физикалық, мысалы, футбол, бейсбол немесе регби сияқты.
1891 жылы екі жеміс себетін еденнен 3,05 метр биіктікке салып, баскетбол осылай құрылды. Спорт АҚШ, Мексика және Еуропаға тез таралды. Екінші Дүниежүзілік соғысқа дейін ғана емес, тәртіптің адал практиктері болған американдық сарбаздар оны Еуропада кеңінен таратты.
Олимпиада ойындарында Амстердам 1928 және Лос-Анджелес 1932 жылы баскетбол ойын түрі ретінде ойналды және 1936 жылы Берлиндегі ресми бағдарламаға жаңадан енгізілді. Спорттың әйелдер ұсқасы Монреаль 1976 ойындарына енгізілді.
Баскетбол бүгінде әлемнің көптеген елдеріндегі алғашқы спорт түрі, ал NBA әлемдегі ең жақсы лига болып саналады.
Баскетбол ойынының негізгі негізгі ережелері
Ойыншылар саны
Баскетбол - әрқайсысы он екі ойыншыдан тұратын екі команданың қарсыласуы, олардың бесеуі кортта, қалғандары орындықта болады. Өзгерістердің шегі болмайды. Ойыншылар дриблинг, пас беру немесе ату арқылы допты қозғай алады.
Ұзақтығы
Ойын әрқайсысы 10 минуттан тұратын төрттен тұрады, ойынның ортасында 15 минуттық үзіліс болады. Әр 10 минуттық үзіліс арасында екі минуттық үзіліс бар.
Тең болған жағдайда, матч аяқталғаннан кейін бес минуттық қосымша уақыт беріледі, оның соңында тең аяқталғанға дейін қосымша 5 минуттық қосымша кезеңдер қосылады.
Төреші (төрешілер)
Далалық төрелік төреші мен төрешіден тұрады, олар ереже бұзылған немесе секіру орындалған сайын рөлдерді алмастырады. Шешімдерін түсіну үшін олар ысқырықтар мен қимылдарды қолданады.
Әр ойын екінің арасындағы секіруден басталады, төреші допты екі ойыншының арасына жоғары лақтырады және олардың әрқайсысы оны командалас командаға беруге тырысу үшін секіреді.
Белгілеу / ұпайлар
Нүкте допты құрсау арқылы беру арқылы жүзеге асады. Егер лақтыру үш аумақтың ішінде жасалса, онда қоржын 2 ұпайға тең, ал егер сыртта жасалса, онда үш ұпайға тең. Егер бұл кейбір бұзушылықтар үшін еркін лақтыру болса, онда ол бір ұпайға тең.
Сот
Ол ресми түрде ұзындығы 28 метр, ені 15 метр болуы керек өлшемдермен тік бұрышты кеңістікте ойнатылады, ал ең төменгі өлшемдері 26 - 14 метр.
Корттың төбесі биіктігі 7 метрден асуы керек. Шам ойыншылардың немесе төрешілердің көрінуіне кедергі келтірмейтіндей етіп, алаң жеткілікті түрде жанып тұруы керек.
Сызықтарды ені 5 см ақ түспен жақсырақ, түсі бірдей етіп салу керек. Ортаңғы сызықтар бүйір сызықтарды кесіп өткенде 15 см сыртқа қарай созылуы керек. Ойын алаңының айналасындағы кез-келген кедергіге дейін ең аз дегенде екі метр қашықтық болуы керек.
Орталық шеңбер радиуста 1,8 м өлшеуі керек, егер боялған болса, онда ол шам шамымен бірдей түсті болуы керек. Бұл шеңберде ойынның басталуы жасалады.
Үш нүктелі себет аймағы немесе үш нүктелі аймақ - бұл центрі бірдей, радиусы 6,25 м жартылай шеңбермен қиылған себеттің астындағы нүктеден 6,25 м-ден басталатын екі параллель түзудің шеңбері. келтірілген нүкте. Шамның ауданы үш нүктеден алынады.
Ауыстыратын орындық соңғы сызықтан кемінде 2 м, ал орталық сызықтан 5 м қашықтықта болады.
Әрбір соңғы сызықтан 5,8 метр қашықтықта еркін лақтыру сызығы салынады. Шектелген аймақ суретте көрсетілген шамның ішінде болады.
Тақталар, құрсау және себет
Олар мөлдір немесе ақ, қалыңдығы 3 см болуы керек. Оның өлшемдері 1,80х 1,05 құрайды. Төменгі шеті жерден 2,9 м биіктікте болуы керек.
Сызықтар 5 см қалыңдықпен салынады, егер тақта басқа жағдайда мөлдір немесе қара болса, ақ болады. Ол суретте көрсетілгендей белгіленеді.
Ойыншылар оларды ұрып алмас үшін тақталар қорғалуы керек. Оның тірек құрылымы бастапқы сызықтан кемінде 2 м қашықтықта болуы керек.
Тақталардың тіректері қозғалмайтындай етіп бекітілуі керек. Барлық тірек құрылымы минималды 2,15 м биіктікке дейін қорғалуы керек. Қорғаныстың қалыңдығы кемінде 5 см және оның түсі ашық болуы керек. Ойыншылардың саусақтары немесе қолдары сипатталған құрылымдарға ілініп қалуы немесе ілінуі мүмкін болмауы керек.
Себеттер мен құрсаулар тақталарда орналасады.
Сақина
Сақина диаметрі 45 см, қызғылт сары және түтіктің диаметрі 1,6 см болуы керек. Сақина еденнен 3,05 м биіктікте бекітіліп, артқы тақтаға ең жақын жерде 15 см болуы керек.
Себет
Себет ақ түсті болуы керек және олар сақинаға кірген кезде олар допты секунд ішінде ұстап тұруы керек. Оның ұзындығы 40 пен 45 см аралығында болуы керек және ол ойыншылардың қолына қауіп төндірмейтін етіп ұсталуы керек.
Доп
Ол сфералық, сарғыш түсті, былғарыдан немесе резеңкеден жасалған, айналасы 74,9 мен 78 см, салмағы 650 г-нан және 567 г-ден кем емес болуы керек. Ол 1,8 м биіктіктен түскенде 1,4 м-ден көп немесе 1,2 м-ден төмен секірмеуі керек болатын қысымға ие болады.
Сағат және секундомер
Матч барысында өткен уақытты, сондай-ақ үзілістер арасындағы уақытты есептеу үшін сағат қажет. Өлі уақытты бақылауға арналған қосымша. 24 секундтық ойын және ішінара нәтиже үшін табло.
Жалпы ойын ережелері
Ойын бес ойыншыдан тұратын екі команда арасында ойналады; мақсат - допты қарама-қарсы сақинада мылжыңдау. Шабуыл жасайтын командаға (доп иесі) корттың орталық сызығынан өтуге он секунд уақыт беріледі.
Мұны жасамау допты қарсылас командаға береді. Шабуылшылар орталық сызықты кесіп өткеннен кейін, ол өз аумағына орала алмайды. Мұны істеу допты беруі керек.
Доппен ойыншы допты серпіп жатқанда жүре немесе жүгіре алады. Егер доп секіруді тоқтатса, ол тоқтауы керек. Егер сіз допты жібермей серуендеуді қайта бастасаңыз, онда сіз бұзушылық жасадыңыз (серуендеу).
Допты серпу кезінде ойыншы оны бүйірінен асыра сермеуінен немесе қолмен ұстаудан аулақ болу керек, бұл тағы бір бұзушылық болып саналады.
Допты екі қолмен серпу әрекеті дубль деп аталады. Егер екі ойыншы допты өз араларында ұстаса, төреші допқа иелік ету туралы шешім қабылдау үшін екеуінің арасында ысқырады.
Егер доп лақтырылып жатқанда, серпіліп жатқанда немесе сақинаға кіру кезінде ереже бұзушылық жасалса, онда оны қорғаныс тобы жасаса, ұпай саналады. Егер ол шабуылмен жасалса, доп қарсылас командаға жеткізіледі және ұпай есептелмейді.
Шабуыл жасайтын команда шам алаңына кіргеннен кейін, себетке ату үшін бес секунд бар, әйтпесе олар допты иеленуден айырылады.
Допты тебуге немесе пышақтауға болмайды.
Бұл ойыншы басқаларға допты басқара алмайтын немесе соққыны жіберіп алатындай түрткен кездегі ереже бұзушылық ретінде анықталады.
Техникалық бұзушылық ауызша, ым-ишаралық агрессия пайда болған кезде шығарылады. Бұл ойнау тәсілімен емес, ойынның қалай өрбітуімен байланысты
Достарыңызбен бөлісу: |