Біреу олардың бар болуы туралы ойлаған кезде, ол олардың күнделікті өмірі туралы ойлайды және стандарттар туралы ойлайды



Дата02.12.2023
өлшемі219,36 Kb.
#132103
Байланысты:
Жансая Жеңісбекқызы

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ

ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ

ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ

Химия және химиялық технология факультеті

СӨЖ

ТАҚЫРЫБЫ: Әлеументтік қиял

Оқытушы:Авсыдыкова К.А
Студент:Жеңісбекқызы Жансая
Мамандығы: Фармацевтикалық өндіріс технологиясы 201К

Алматы, 2023ж.

Біреу олардың бар болуы туралы ойлаған кезде, ол олардың күнделікті өмірі туралы ойлайды және стандарттар туралы ойлайды. Чарльз Райт Миллс әлеуметтанулық қиял концепциясын ойлап тапты, ол жеке адамдардың ойлауы әдеттегіден қалай шығатынын сипаттайды. Қоғамның дүниетанымын талдай отырып, социологиялық қиял адамды өмір туралы типтік ойларынан алыстатады. Керісінше, адам көп нәрсені көреді және көреді.

Бұл әлеуметтанушының пікірінше, социологиялық қиял – бұл адамдар мен тарих арасындағы байланыс. Атап айтқанда, ол социологиялық қиялға «жеке тәжірибе мен жалпы қоғам арасындағы қарым-қатынасты сезіну» деп анықтама берді. Яғни, ол адамнан, қоғамнан, тарихтан хабардар. Жеке адамдар мен қоғамдар бірін-бірі жасайды; Егер сіз оның қоғамын түсінбесеңіз, адамды түсіне алмайсыз және керісінше. Осыны ескере отырып, Миллс социологиялық қиял адамдардың қоғамға және қоғамның бізге тигізетін әсері туралы түсінік береді деген қорытындыға келеді. Әлеуметтанулық қиял – «біртүрлімен танысу». Бұл эмпатия туралы; бұл сіздің өміріңізден «үлкен» суретке қарауға болатын қадам. Өмірбаян мен тарихтың байланысы осы кең көзқараста ашылады. Көрудің бұл жолы социологиялық қиялы бар адамдарды олар кездесетін қарым-қатынастар туралы сұрауға жетелейді. Бұл сұрақтарға «жалпы алғанда осы нақты қоғамның құрылымы қандай? Бұл қоғам адамзат тарихында қандай орын алады? Қазіргі уақытта осы қоғамда және осы кезеңде ерлер мен әйелдердің қандай түрлері басым? Осы мәселелердің кейбірі үшін бұл жеке және қоғамдық мәселелерді қамтуы мүмкін.


Ол социологиялық қиялда қоршаған ортаның жеке мәселелері және әлеуметтік құрылымның қоғамдық мәселелері сияқты мәселелерді қарастырады. Қоршаған ортаның жеке проблемалары – адамның өз ішіндегі қақтығыстары. Бұл жайсыздықтар жеке тұлғадан, басқалармен тығыз қарым-қатынастан және әлеуметтік өмірдің шектеулі салаларынан туындайды. Керісінше, әлеуметтік құрылымның қоғамдық мәселелері адамның жеке басының және жергілікті жағдайлардың, мысалы, жақын достарының, отбасының және т.б. шегінен шыққанда туындайды. Қысқасы, проблемалар жеке мәселе ретінде қабылданса, ал проблемалар қоғамдық мәселе ретінде қабылданса, бұл мәселелер басқаша болады. . Миллс екі терминнің арасындағы айырмашылықты білу «социологиялық қиялдың маңызды құралы» деп санайды. Проблемаларды проблемалардан ажырата білу маңызды, өйткені қоғамдық мәселелер жиі назардан тыс қалады. Көптеген адамдар проблемалардың адамның жеке мәселелері екенін мойындайды. Мысалы, өзін-өзі өлтіруді жеке адам жасады, бірақ адамдар бұл өзін-өзі жою дилеммасын «жалпы» деп санайды. Олар «бұл оның өмірі, оның таңдауы» деп ойлауы мүмкін. Бұл тек ол және оның отбасы, басқа ешкім емес. Оның маған еш қатысы жоқ».Антропологиялық түсінік бізге адамзат қоғамының әртүрлілігін бағалауға мүмкіндік береді. Бұл жерде біз өмір сүріп жатқан қоғамнан олардың идеялары, нанымдары, өмір салты және тағы басқалары бойынша түбегейлі ерекшеленетін қоғамдар туралы білім мен түсінік беретін әлеуметтік антропологтардың жұмысын атап өткен жөн. Мәдениеттердің әртүрлілігін танудан басқа, бұл білім басқа қоғамдарды өз қоғамының көзқарасы бойынша бағалаумен сипатталатын этноцентризммен күресуге көмектеседі, ал соңғысы жоғары деп саналады.

Әлеуметтанулық қиялдың алғашқы екі құрамдас бөлігін меңгеру бізді үшінші сипатты – сыншылдыққа жетелейді. Тарихи және антропологиялық сезімталдық арқылы біз біржақты ойлаудан аулақ бола аламыз және өмірдің өзіндік ұйымы, институттары мен идеялары бар басқа қоғамдардың болғанын және бар екенін анықтай аламыз. Ол өз қоғамымызды сыни тұрғыдан бағалауға және әлеуметтік өмір мен ойлаудың баламалы жолдарын, балама ұйымдар мен институттарды қарастыруға мүмкіндік береді.

Сонымен, социологиялық қиял зерттеушілердің өзінің күнделікті тәжірибесінен абстракциялау қабілетін, дерексіз ұғымдардың артында нақты адамдарды өздерінің мүдделері мен құндылықтарымен көре білу, белгілі бір қоғамның тарихи дамуындағы қызмет етуінің мәнін түсіну қабілетін білдіреді. Бұл зерттеушінің өзі өмір сүретіндерден өзгеше өмір сүру және ұйымдастыру тәсілдерін түсіну қабілеті. Эго – бұл оның іс-әрекеті мен оның іс-әрекетіне енгізетін мағыналарын түсіну үшін басқа адамның басына ену қабілеті.
Миллс социологиялық қиялды зерттеушінің әлеуметтік құрылымдар мен адамның мінез-құлқын түсінуге мүмкіндік беретін ерекше психикалық күйі ретінде анықтайды. Бұл таныс нәрселерге жаңа көзқараспен қарау, құбылыстардың өзара байланысын және олардың артындағы үрдісті көре білу. Миллстің пікірінше, «әлеуметтануды зерттеу нәтижелерінің бірі газет оқи білу болуы керек. Өте қиын міндет болып табылатын газет материалдарын түсіну үшін хабарланған оқиғаларды байланыстыруды үйрену, оларды қоғам өмірі туралы жалпылама түсініктермен, сондай-ақ олар бөлігі болып табылатын тенденциялармен байланыстыра білу керек. Мәселе мынада: әлеуметтану, ең алдымен, газеттен оқитынымыздан асып түсетін әдіс. Бұл бізге көмектесетін ұғымдар мен сұрақтар жүйесін ұсынады»

Әлеуметтік киял адамнын кунделікті емірінде болып жаткан кубылыстардан


шыгып, жеке езіндік элем, былайша айтканда емірді езінін калауы бойынша
елестету.
Әлеуметтану жайлы тусінік.
Әлеуметтану - когамга, адамнын әлеуметтік мінез-кулкына, алеуметтік карым-катынас улгілеріне, алеуметтік озара эрекеттестікке жане кунделікті емірмен байланысты мадениет аспектілеріне багытталган элеуметтік гылым. Әлеуметтану кебінесе казіргі когамды, капитализм, жанандану жане т.б. сиякты кубылыстар мен процестерді зерттейтін гылым ретінде карастырылады. Әлеуметтанушылар әлеуметтік курылымдарды, институттарды, кауымдастыктарды, уйымдар мен козгалыстарды, элеуметтік емірдін кунделікті озара әрекеттесу, отбасы, білім беру, дін, букаралык акпарат куралдары, гылым сиякты салаларын сандык жене сапалык зерттеулер жургізеді. Галымдар әлеуметтік жане мәдени ерекшеліктерді талдайды, алеуметтік тенсіздікті жане онын нысандарын - тап пен мартебені, сондай-ак кедейшілікті, гендерлік жене баска да кубылыстарды зерттейді, элеуметтік стратификация жэне әлеуметтік мобильділік маселелері.
Әлеуметтену мен сәйкестікті карастыру шенберінде жеке адамдардын медени нормалар мен кундылыктарды калай алатыны, калыптастыратыны жане жангыртуы немесе мінез-кулыкта олардан ауыткуы зерттеледі. Әлеуметтану тылымынын қоғамға кажеттілігі. Әлеуметтанудын баска әлеуметтік гылымдардан ерекшелігі неде? Когамды біртутас жуйе ретінде тек социология зерттейді. Экономикалык, саяси, зангерлік жане баска гылымдар емірдін орбір сферасындаты процестердін зандылыктарын зерттесе, әлеуметтану когамды біркатар элементтерден туратын курделі динамикалык жуйе ретінде корсетуге мумкіндік беретін сәйкес зандылыктарды талдап, орнатуга тырысады. ішкі жуйелер. Әлеуметтану баска гылымдардан тек нені зерттейтінімен гана емес, калай зерттейтінімен де ерекшеленеді.
Әлеуметтану кажеттіліктермен,мудделермен, кезкарастармен,кундылык багдарлармен жане т.б.аныкталатын адам кызметінін призмасыаркылы когамды зерттеуменсипатталады. Әлеуметтанулык кезкараскубылыстарды, процестерді сипаттаугагана емес, сонымен катар олардытусіндіруге, модельдерді куруга мумкіндік береді. адамнын мінез-кулкыжане жалпы когамнын дамуы.Әлеуметтік процестердін динамикасынталдау когам дамуынын тенденцияларынбелгілеуге жене элеуметтік процестердімаксатты баскару бойынша усыныстаразірлеуге мумкіндік береді.
Әлеуметтанудын зерттеу поні накты объектінін белгілі бір кыры, аспектісі болуы мумкін. Баскаша айтканда, пән - бул белгілі бір социологиялык зерттеу
неге багытталган. Егер объект, бурынайтылгандай, танып-білу субъектісіне тауелді болмаса, онда пән зерттеудің максаты мен міндеттеріне байланысты тандалады. Мысалы, зерттеу объектісі ондірістік уйым болуы мумкін, ал зерттеупані уйымнын әлеуметтік курылымы, жумысшылардын ынтасы, уйым модениеті жене т.б. Кез келген когам адамдардан турады. Ер адам да курделі жуйе. Әлеуметтануда жеке тулга және тулга гымдары ажыратылады. Жеке адам - топтын бірі. Тулга - бір адамды екіншісінен айыратын касиет. Тулга - когам калыптастыратын элеуметтік манызды белгілердін жиынтыгы.
Әлеуметтану - бул жеке тулганын ол накты тула ретінде калыптасатын элеуметтік тажірибені білім, кундылыктар, ережелер ассимиляциясы. Әлеуметтену белсенділік, карым-катынас жане езіндік сананы дамыту аркылы жузеге асады.

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет