Дәріс № 4: 3D Studio MAX-пен жұмыс істеудің жалпы принциптері
Сабақтың мақсаты:
3D Studio MAX бағдарламасымен жұмыс істеудің
негізгі принциптері мен
құралдарын түсіну. Интерфейс, модельдеу, текстуралау,
жарықтандыру және
визуализация туралы жалпы түсінік алу.
1. 3D Studio MAX-тың интерфейсі:
3D Studio MAX интерфейсі күрделі, бірақ жақсы ұйымдастырылған. Негізгі
элементтері:
•
Құралдар тақтасы (Toolbar):
Модельдеу, өзгерту, текстуралау және
анимациялау үшін қолданылатын құралдар жиыны.
•
Видтер терезесі (Viewports):
Жобаны әртүрлі бұрыштардан (жоғарғы,
алдыңғы, бүйір, перспективалық) көру мүмкіндігі.
•
Command Panel:
Мұнда
модельдерді құру, модификация жасау,
анимация параметрлерін орнату және объектілерді басқару үшін
қолданылатын командалар мен параметрлер орналасады.
•
Меню
жолағы:
Бағдарламаның
барлық
мүмкіндіктеріне
қолжетімділікті қамтамасыз ететін негізгі меню.
2. Негізгі модельдеу құралдары:
3D Studio MAX-та модельдеу бірнеше әдістермен жүзеге асырылады:
•
Примитивтерді пайдалану:
Қарапайым үш өлшемді объектілер (куб,
сфера, цилиндр, конус, тор және т.б.) примитивтер деп аталады. Бұл
объектілер бастапқы нысан ретінде қолданылады.
•
Editable Poly/Editable Mesh:
Примитивтерді күрделі объектілерге
айналдыру үшін оларды полигон немесе меш редактирлеуге ауыстыруға
болады. Бұл режимде
объектілердің әрбір шыңы, қыры және беті
өзгертілуі мүмкін.
•
Spline модельдеу:
Сызықтар немесе қисықтар арқылы объектілер жасау.
Сплайндар негізінде беттер немесе үшөлшемді фигуралар құруға
болады.
3. Текстуралау және материалдар:
Текстуралар объектілерге шынайылық беру үшін қолданылады. Материалдар
редакторы (Material Editor) арқылы объектілердің
беттеріне текстуралар,
түстер, шағылысу, мөлдірлік секілді қасиеттер беріледі.
•
Diffuse:
Негізгі түс пен текстура.
•
Specular:
Жарықтың бетінде қалай көрінетінін анықтайды.
•
Bump:
Беттің кедір-бұдырлығын көрсету үшін пайдаланылады.
4. Жарықтандыру (Lighting):
Жарықтандыру көріністің шынайылығын арттыру үшін маңызды рөл
атқарады. 3D Studio MAX-та бірнеше жарықтандыру түрлері бар:
•
Target Spot:
Нүктелік жарық көзі белгілі бір нысанды жарықтандырады.
•
Omni Light:
Барлық бағытта бірдей жарық шашатын нүктелік жарық
көзі.
•
Directional Light:
Бір бағытта параллель
жарық сәулелерін жіберетін
жарық көзі.
5. Камералар (Cameras):
Камералар көріністі көрсету бұрыштарын бақылау үшін қолданылады.
Камералар арқылы сахнаны нақты көру нүктесінен бақылай аласыз, бұл
әсіресе анимация немесе визуализация кезінде маңызды.
•
Target Camera:
Белгілі бір объектіге бағытталған камера.
•
Free Camera:
Қандай да бір объектіге байланыссыз еркін камера.
6. Анимация жасау:
3D Studio MAX анимация үшін қуатты құралдар жиынтығын ұсынады.
Анимацияны жасауда келесі принциптер қолданылады:
•
Keyframe анимация:
Объектілердің уақыт бойынша қозғалысын
басқару үшін негізгі кадрлар қойылады.
•
Timeline:
Уақыт осі, анимацияның ұзақтығын және кадрлар арасындағы
өтуді бақылауға мүмкіндік береді.
•
Auto Key және Set Key:
Автоматты және
қолмен анимация жасауға
мүмкіндік береді.
7. Визуализация (Rendering):
Визуализация — үш өлшемді сахнаны соңғы кескінге айналдыру процесі. 3D
Studio MAX бірнеше визуализация әдістерін ұсынады, оның ішінде
стандартты визуализаторлар мен сыртқы визуализация механизмдері (мысалы,
V-Ray, Arnold).
•
Render Setup:
Параметрлерді орнату үшін қолданылады (шешім,
кадрлар саны, жарықтандыру параметрлері).
•
Final Render:
Соңғы кескінді алу үшін сахнаны визуализациялау.
8. Сахнаны ұйымдастыру және жұмыс процестерін оңтайландыру:
•
Layer (Қабаттар):
Қабаттар арқылы сахнадағы
объектілерді ретке
келтіруге болады.
•
Group (Топтау):
Бірнеше объектілерді топқа біріктіру жұмыс процесін
жеңілдетеді.
•
Snap құралдары:
Объектілерді дәл орналастыру үшін координаттар,
бұрыштар немесе торларға байланыстыру мүмкіндігі.
Қорытынды:
3D Studio MAX бағдарламасы үш өлшемді модельдеу,
анимация және
визуализация саласында кеңінен қолданылатын құрал. Бағдарламаның негізгі
элементтерін және жұмыс істеу принциптерін меңгеру арқылы күрделі
жобаларды жасауға болады.