Ежелгі дәуірдегі қалалардың архитектуралық құрылымы
Рим екі өркениет негізінде пайда болды: ежелгі грек және этруск. Соңғы адамдар тілі мен мәдениеті әлі зерттелмеген жер бетіндегі ең жұмбақ болып саналады. Бірақ этрусктар қалаларды салу мен жоспарлаудағы технологиялардың көпшілігін ұрпақтарына қалдырды. Гректерден Рим берік материалдар мен безендіру элементтерін алды. Туристерді таң қалдыратын, ғалымдардың ғылыми еңбектеріне негіз болатын бірегей сәулет осылай дүниеге келген.
Рим екі өркениет негізінде пайда болды: ежелгі грек және этруск. Соңғы адамдар тілі мен мәдениеті әлі зерттелмеген жер бетіндегі ең жұмбақ болып саналады. Бірақ этрусктар қалаларды салу мен жоспарлаудағы технологиялардың көпшілігін ұрпақтарына қалдырды. Гректерден Рим берік материалдар мен безендіру элементтерін алды. Туристерді таң қалдыратын, ғалымдардың ғылыми еңбектеріне негіз болатын бірегей сәулет осылай дүниеге келген.
2 ғасырда Римнің ерекше стилі қалыптасты, мұнда Антика орта ғасырлармен астасып жатыр, сәнді безендіру өз уақыты үшін прогрессивті инженерлік шешімдермен үйлеседі. Сол кездегі көптеген ғимараттар бүгінде өз ауқымын жоғалтқан жоқ. Осылайша, атақты Колизей көлемі мен кіретін және шығуын ұйымдастыру бойынша кез келген заманауи стадионмен бәсекелесе алады.
Ежелгі Рим сәулетінің ерекшеліктері
Бетонның өнертабысы (сол кездегі су, әк және қиыршық тас қоспасы) ерте Римнің көптеген ғимараттарына уақыттың шабуылына және табиғи апаттарға төтеп беруге мүмкіндік берді. Бұл көп қабатты үйлерді салуға мүмкіндік берген бетон құю технологиясы болды.
Су құбырларының өнертабысы сумен қамтамасыз ету мәселесін шешіп қана қоймай, көпірлер мен жолдардың прототипіне айналды.
Аркалар мен пирстер римдік ғимараттарға тән белгі болды, бұл олардың сыртқы түрін әдемілеп қана қоймай, сонымен қатар құрылымды айтарлықтай күшейтті.
Ежелгі Римде «ойлап табылған» тағы бір ұғым. Онсыз бір ғибадатхананы немесе сарайды елестету мүмкін емес және мұның бәрі белгісіз римдік сәулетшінің бірнеше аркаларды жабық шеңбер түрінде біріктіру идеясының арқасында. Бұл жаңашылдықтың ең әдемі үлгісі - әйгілі Пантеон.
Ежелгі Римде «ойлап табылған» тағы бір ұғым. Онсыз бір ғибадатхананы немесе сарайды елестету мүмкін емес және мұның бәрі белгісіз римдік сәулетшінің бірнеше аркаларды жабық шеңбер түрінде біріктіру идеясының арқасында. Бұл жаңашылдықтың ең әдемі үлгісі - әйгілі Пантеон.
Гректерден Рим сәулет өнері пішіндердің симметриясы мен заңдылығы туралы түсініктерді алды. Ғимараттардың көпшілігі типтік ордендермен безендірілген (Дорик, Тоскан, Ион және Коринф). Бұл әйгілі Рим ғимараттарында кездесетін бағандардың ерекше түрі. Бағандардың өзі декоративті элементке айналды, ал үлкен қабырғалар мен пилястрлар жүк көтергіш болды.
Ескі Рим ғимараттарын қалпына келтіруді жүзеге асыра отырып, заманауи шеберлер кірпіштің беріктігі мен ойластырылғандығына таң қалдырады: әртүрлі пішіндегі кірпішті пайдалану, бос жерлерді бетонмен толтыру және травертин блоктарын пайдалану.
Сәулет өнерінің туындыларының үлгілері
Римдегі әртүрлі сәулет туындылары арқылы тарихи дәуірлердің өзгеруін оңай байқауға болады, олардың әрқайсысының өзіндік символы мен стилі бар.
Республиканы басып алғаннан кейін құрылыста император мәртебесін көтеруге арналған үлкен құрылыстар басым бола бастады. Олардың көпшілігі бүгінде:
Пантеон.
Пантеон.
Палатина төбесі.
Тамыз кесенесі.
Колизей.
Марселл театры.
Соңғысы азырақ белгілі және Колизейге ұқсастығына байланысты Римді аралап жүрген туристерді жиі шатастырады. Бұл Рим империясының алғашқы театрларының бірі.
Император Домицианның тұсында Римде алғашқы триумфальды арка пайда болды, содан кейін бүкіл әлем әскери жеңістерді осылай мәңгі қалдыру идеясын қабылдады. Тит аркасы еврейлерді жеңгенін және Иерусалимнің Рим империясына соңғы қосылуын атап өтеді.
Империяның көтерілуі
Римдегі әрбір император өзінің сәулеттік ізін қалдырды. Мәңгілік қаланы аралай отырып, сіз ең үлкен мемлекеттің көтерілу және құлдырау кезеңдерін міндетті түрде қадағалайсыз:
Тақуалық Антониннің тұсында Антонин мен Фаустина храмы салынды.
Марк Аврелий өзінің есімін атақты бағанамен мәңгілікке қалдырды.
Император Септимий Северус үлкен жеңіс қақпасын салды.
Каракалланың арқасында Рим қоғамдық моншалардың ләззаттарын үйренді. Бүгінде, өкінішке орай, олар толығымен дерлік жойылды.