Тақырыбы: Мәдениет тілі Абилова Камила ҚТ-101 топ 2-тәжірибе
Жоспар:
1. Мәдениет тілі белгілер жүйесі ретінде.
2. Мәдениет белгілер мен мағыналар әлемі ретінде
3.Сепира-Ворф гипотезасы
4. Мәдениеттің морфологиясы және анатомиясы: олардың мәдени конфигурацияны зерттеудегі рөлі
Жауабы:
1. Мәдениет белгілер жүйесі ретінде семиотика ғылымы шеңберінде зерттелді. Семиотиканың орталық ұғымдары «белгі» және «белгілер» жүйесі болып табылады. Белгі-бұл басқа затты немесе құбылысты бейнелейтін (бейнелейтін, ауыстыратын) объект немесе құбылыс. Әр белгінің мәні бар және денотат деп аталатын нысанды белгілейді. Тиісінше, белгілер бір-бірімен тіл болып табылатын белгілі бір жүйеде өзара байланысты болуы мүмкін.
2. Мәдениет белгілер мен мағыналардың әлемі болып табылады. Бұл нұсқа бойынша, адам баласы мән- мағыналар жүйесінде өмір сүреді, ал бұл мән-мағыналар жүйесі адам баласын басқа адамдарға және жалпы қоршаған әлемге қатысты бағыт-бағдар беріп отырады. Сондықтан да, мәдениетті өзінідік ерекшелігі бар мән-мағыналар жүйесі ретінде түсініп-білу үшін адамдардың іс-әрекеттерің және өзара әрекеттерінің мән-мағыналарың түпкі сырын ашып алу қажет.
3. Тілдік салыстырмалылық гипотезасы тіл құрылымы оның қабылдауына, сондай-ақ олардың танымдық процестеріне әсер ететіндігін білдіреді. Тілдік салыстырмалылық Сапир-Ворф гипотезасы сияқты кең танымал. Бұл гипотезаның екі тұжырымы бар.
1. Қатан нүсқа: тіл ойлауды анықтайды, сәйкесінше лингвистикалық категориялар танымдық категорияларды шектейді және анықтайды.
2. Жұмсақ нұсқа: тіл ойлауға ғана әсер етеді, тілдік категориялармен қатар ойлау дәстүрлер мен тілдік емес мінез-құлықтың кейбір түрлерінің әсерінен де қалыптасады.
4. Мәдениеттану-жалпыадамзаттық және ұлттық мәдени үрдістердің объективтік заңдылықтары, тарихи ескерткіштер, құбылыстар, сондай-ақ адамдардың материалдық және рухани өмірінің оөиғалары мен әрекеттерін зерттеп, зерделеуге негізделген мәдениет туралы ұылым және оның пәні.
Тақырыбы: Мәдениет семиотикасы 3-тәжірибе
Жоспар:
1. Мәдениет символы туралы түсінік.
2. Мәдениеттанудың құрылымдық, семиотикалық тәсілдері (Ф. Сауссур, Дж. Лотман, Э. Кассирер).
3. Мәдениет және өркениет: өзара байланыс және айырмашылық.
4. Архаикалық, отырықшы, өндірістік мәдениеттің өлшемдерін салыстырыңыз.
1. Мәдениет символы дегеніміз- берілген мәдениеттің мағынасн, мағынасын ашатын шартты белгі. Бұл кейбір әлеуметтік (діни) топтар үшін анықтайтын заттық белгі болуы мүмкін. Немесе – графикалық, сондай-ақ- тұжырымдаманың белгісі ретінде қызмет ететін дыбыстық белгі.
2.
3. Мәдениет пен өркениет өзара байланысы. «Мәдениет» пен «Өркениет» категорияларының өзара байланысы туралы екі көзқарасы бар. Біріншісі, мәдениет-бұл адам қызметінің тәсілі, ал өркениет-бұл оның дамуы кезеңі. Екіншісі сәйкес мәдениет-бұл шығармашылық іске асырудың тәсілі, ал өркениет-бұл қоғамдық өмірді ұйымдастырудың формасы.
Мәдениет пен өркениеттің айырмашылықтары. Мәдениет-бұл адамның шығармашылық қызметі. Мәдениетте адамның шығармашылық көрінеді. Өркениет-бұл мәдениеттің ойлаудан, құндылық құрудан өмірдің өзіне ауысуы.
4.
Достарыңызбен бөлісу: |