Конспект «Кино между раем и адом» А. Митта
Драма – шектен шығу өнері. Әрбір драмалық оқиғаның өз сүйегі болады. Күшті драмалық сюжетте экстремалдар әрқашан соқтығысады: өмір мен өлім, тектілік пен сатқындық, байлық пен кедейлік, үмітсіздік пен үміт. Тозақтың сасық тынысы жұмақтың періштелер ініне қаншалықты жақын болса, олар сюжетте тығыз байланыста болған сайын, драма көрерменнің жан дүниесін терең тесіп өтеді. Қарама-қайшылықтардың қақтығысында драманың поэтикалық күші жатыр. Мұндай әңгіме мәтінді тоқтаусыз тереңдетеді.
Драма тұрғысынан айтатын болсақ, көрермен катарсисті - қорқыныш пен біреудің қайғысына жанашырлық арқылы тазартуды бастан кешіруі керек. Ол үшін мелодрамалық көркем шығарманы тербелетін өмірге айналдыру керек. Әуесқой эмоционалды әсерлерге өмірдің құжатталған фактілерінде қол жеткізіледі деп санайды. Олай болса, қағазды оқып, жылау керек. Кейбір шынымен керемет фактілер бар. Бірақ әйтеуір ешкім жыламайды. Өйткені фактілер драма үшін ештеңе емес. Ең бастысы - бұл фактілермен қалай жұмыс істейтініміз.
Толстой бастапқы идеяны бір рет және ғасырлар бойы түсірілген ұлы роман-фильмге айналдырды. Оның фильмінде ол бәрін өзі жасайды. Ол сценарист және режиссер, оператор және суретші. Ал көкжиекте жарқыраған басты кейіпкерден кішіге дейінгі барлық кейіпкерлер шабыттанып, тек оның талантынан туған.
Ал Шекспир бұл идеяны тарих жүрегі өмірмен бірге соғып, суретшілерді бірлесіп шығармашылыққа шабыттандыратындай поэтикалық түрде дамыту керек деп есептеді. Оның пьесалары - бұл энергия ұйығы, фильмнің немесе спектакльдің жүрегі.
Сондықтан, бірінші кеңес: Шекспир сияқты бастап, Лев Толстой сияқты аяқтаңыз. Яғни, кардиограммасы өмір мен өлім, үміт пен үмітсіздік арасында соғатын әңгімені бастаңыз. Ал фильмді ең кішкентай бөлшектерге барынша ұқыптылықпен аяқтаңыз
Ортақ негізгі құндылықтар
Сапсенс – көрерменнің фильмге қатысуы барынша толық болатын сәт. Сапсенс – таза ағылшын сөзі. Тіл мамандары «шиеленісті» дәл емес, толық емес аударма дейді. Дәлірек айтсақ, «шыдауға болмайтын шиеленісті күту» дегенді білдіреді.
Сапсенс – эмоционалды реакция, толқу, қобалжу, үмітсіздік, үрей... Сонымен бірге қызығу, яғни интеллектуалдық категория кейіпкердің келесі секундта не болатынын білуге итермелейді. Ал сіз өзіңіздің ақыл-ойыңыз бен эмоцияларыңызбен тарихқа толықтай еніп кетесіз.
«Сапсенс» терминін енгізген режиссер - Альфред Хичкок. Ол күдіктенуді «мүмкін болатын драмалық жағдайдың ең қарқынды көрінісі» деп атады.
Адам драмалық жағдайға тап болғанда, оған кедергі келтіретін нәрселерден арылу керек немесе жоқ нәрсеге қол жеткізу керек. Оны толтыратын нәрсені ауырсыну ретінде қысқаша анықтауға болады. Бұл үшін ауырсыну жақсы анықтама болып табылады. Бірдеңе қатты ауырса, қалғанының бәрі маңызды емес. Жауаптан басқаның бәрі маңызды емес.
Достарыңызбен бөлісу: |