В. И. Вернадский 19. Көне грек тіліндегі "пайдея" ұғымы нені білдіреді



Дата23.12.2023
өлшемі32,32 Kb.
#143129
түріҚұрамы
Байланысты:
Мадениеттану и психология 667


Мадениеттану сессия сурактары
1. Мәдениеттанудың теориялық негізі:

  • Мәдениет философиясы

2. Мәдениет» термині қай тілден алынған:

  • Араб

3. Культура» термині қай тілден алынған:

  • Латын

4. Еуропалық дәстүрде мәдениетке қарсы қойылған ұғым:

  • Натура

5. Мәдениет» ұғымының құрамына енбейтін белгі:

  • Жұлдызды аспан

6. Менталитет мәдениеттің қай деңгейімен тығыз байланысты:

  • Ұлттық мәдениет

7. Дәстүрлік мәдениетті жан-жақты зерттеген ғалым кім:

  • М. Мид

8. Мәдениет қандай құрылымдық бөліктерден тұрады:

  • Материалдық және рухани

9. «Өркениет» ұғымының бастапқы этимологиялық мағынасы:

  • Азаматтық қоғамх

10. «Ақпараттық қоғам» терминін кім енгізді:

  • Дж. Масуда

11. Мәдениеттер типологиясының тұйық шеңберлік (циклдік) теориясын ұсынған Мәдениеттанушылар:

  • Д.Вико, Н.Данилевский, О.Шпенглер, А.Тойнби

12. «Белдеулік уақыт» ілімін кім дамытты:

  • К.Ясперс

13. Алғашқы өркениеттер К.Ясперстің пікірі бойынша қай жерлерде пайда болды:

  • Ніл, Қосөзен, Инд, Хуанхе аңғарлары

14. “Еуропаның ақыры” еңбегінің авторы кім:

  • О.Шпенглер

15. “Алғашқы қауымдық мәдениет” еңбегінің авторы кім:

  • Э.Тайлор

16. О.Шпенглер неше тарихи-мәдени типтерді санап өтеді

  • 8

17. Өркениетті мәдениеттің өлімі деп танитын мәдениеттанушы кім:

  • О.Шпенглер

18.Ноосфера (парасатты орта) туралы түсінікті енгізген кім:

  • В.И.Вернадский

19.Көне грек тіліндегі “пайдея” ұғымы нені білдіреді:

  • Тәрбиелеу, баулу

20.О.Шпенглер типологиясына қай мәдениет кірмейді:

  • Қазақ

21.Мәдениеттің регулятивтік функциясы:

  • Тәртіптің негізін қалыптастыру

22.Архетип ұғымын ғылымға кім енгізді:

  • К.Г. Юнг

23.Суреттік жазу:

  • Пиктограмма

24.Көне Египет мәдениетіндегі басты құдайға кім жатады:

  • Ра, Атон

25.Жазбаша мәдениет тұңғыш рет қай өркениетте пайда болды:

  • Шумер мен Египетте

26.С.Хантингтонның “Өркениеттер қақтығысы” концепциясындағы қазіргі замандағы өркениеттер арасыдағы көшбастаушы өркениет қайсысы:

  • Батыс

27.“Катарсис” ұғымы нені білдіреді:

  • Жанның қасірет арқылы тазаруы

28.Рух пен жанның өмір сүретіндігіне деген сенім:

  • Анимизм

29.Қазақ мәдениетінің еуроазиялық бастауы туралы пікірді кім бірінші болып
айтты:

  • Л.Гумилев

30.Қазақ мәдениетінің “архетипіне” не жатады:

  • Еуразиялық дала мәдениеті, тәңірлік дін және түрік өркениеті

31.Анахарсис қай мәдениеттің ғұлама қайраткері:

  • Скиф-сақ

32.Ғұндар қандай этномәдени топқа жатады:

  • Протүріктік

33.Сопылық бағытты жан-жақты дамытқан ғұлама кім:

  • Қожа Ахмет Яссауи

34.Қазақ совет мәдениетінің белгілі қайраткерлерін атап өтіңіз:

  • Жамбыл, С.Сейфуллин, М.Әуезов

35.Қазақтың ұлттық опера өнеріне еңбек сіңірген алғашқы композитор:

  • Е.Брусиловский

36.Революцияға дейінгі қазақ халқының музыка мәдениетін терең зерттеген ғалым:

  • А.Затаевич

37.Музыканың “Ұлы кітабын” жазған кім:

  • Әл – Фараби

38.Қазақ тілі мен әдебиеттану ғылымының бастауында тұрған көрнекті ғалым, лингвист, ағартушы “Қазақ” газетінің редакторы:

  • А.Байтұрсынов

39.Қазақтардың наным-сенімдерін, әдет-ғұрпын, аңыздарын, этностарын тұңғыш зерттеген ғалым кім:

  • Ш.Уәлиханов

40.Қазақ ұлттық Ғылым академиясының бірінші академигі:

  • Қ.Сәтпаев

41.Қазақстанның халық сурешісі, қазақ пейзажының жыршысы:

  • Ә.Қастеев

42.“Зар заман” мәдениеті қай ғасырда көрініс тапты:

  • ХVІІІ – ХІХ ғғ.

43.“Диуани лұғат ат-түрік” – “Түрік сөздерінің грамматикасы” кімнің шығармасы:

  • М.Қашқари

44.Қазақ алфавитінің реформаторы кім болды:

  • А.Байтұрсынов

45.“Құтты білік” кімнің шығармасы:

  • Ж.Баласақұни

46. “Біржан – Сара” операсын кім жазды:

  • М.Төлебаев

47. Беташар дегеніміз:

  • Үйлену тойындағы келіннің “бетін ашу” рәсімі

48. Ежелгі Түріктердің төтемдік аңы:

  • Қасқыр

49. Құрманғазы Сағырбаев – мына күйлердің авторы:

  • Сары-Арқа, Адай

50. “Мәдени мұра” атты мемлекеттік бағдарлама қай жылы қабылданды:

  • 2003ж.

51. Өзіне әлеуметтік және ғибадаттық мұрагерлік элементтерін енгізетін, ұрпақтан ұрпаққа беріліп, ұзақ уақыт сақталатын әрекет қалай аталады:

  • Дәстүр

52. Этикалық шығармалардың романтикалық бағытына қандай эпос жатады:

  • Алпамыс

53. Қазақ ұлттық операсының негізін қалаған композитор:

  • Е.Брусиловский

54. Көне түріктерде аспан культі қалай аталады:

  • Көк Тәңірі

55. Қазақстанның көне тайпалар мәдениеті:

  • Сақтар, Үйсіндер, Ғұндар

56. Көрсетілген қай батырлық эпос қазақ халқының рухани мұрасына жатпайды:

  • Манас

57. Есік қорғанында табылған ескерткіш қандай тайпалардың мәдениетіне жатады:

  • Сақтар

58. Ақындар сайысы қалай аталады:

  • Айтыс

59. Кеңестік Қазақстандағы “мәдени революция” қашан болды:

  • ХХ ғ. 20-ж.

60. Қазақ хандығы қандай заң арқылы басқарылды:

  • Жарғы

61. Рухани тамырларынан айрылған адам:

  • Мәңгүрт

62. Тұңғыш қазақ педагогы:

  • Ыбырай

63. Алғашқы қазақ ұлттық театрында қоыйлған бірінші пьеса:

  • Еңлік-Кебек

64. Андронов және Беғазы- Дәндібай мәдениеті қай дәуірге жатады:

  • Қола

65. ІІІ-V ғасырларда зергерлік өнерде қандай металл көп қолданылды:

  • Алтын

66. Қазақ әйелдерінің киелі бас киімі:

  • Кимешек

67. Қазақтың музыкалық аспабына жатпайтыны:

  • Гитара

68. Киіз үйдің ең жоғарғы бөлігі:

  • Шаңырақ

69. Биенің сүтінен дайындалатын шипалы сусын:

  • Қымыз

70. Қазақ мәдениетінің типтері:

  • Архаикалық, мәңгүрттік, еуразиялық

71. Еуразия құрлығы неше этномәдени аймақтан тұрады:

  • 5

72. «Қазақстан-2030» жолдауы қашан жарық көрді:

  • 1997ж. қазан

73. “Аккультурация” ұғымы нені білдірмейді:

  • Мәдении изоляция, оқшаулықты

74. Мәдениетті талдаудың қандай тәсілдері бар:

  • Тарихи-салыстырмалы, өркениетті-типологиялық

75. Мәдениеттің регулятивтік функциясы:

  • Тәртіптің негізін қалыптастыру

76.Еуропалық алғашқы университеттер қай ғасырларда пайда болды

  • V – VІ ғғ. (в интернете XII-XII ғасыр, но тут такого не было, учитывайте это сессияд)

77.Ғұндар қандай этномәдени топқа жатады:

  • Түріктік

78.Қазақтың апта күндерінің атаулары қай тілден алынған:

  • Парсы

79.Жоңғар очерктерін кім жазды:

  • Ш.Уәлиханов

80. “Орхон-Енисей” жазбалары қай тілде жазылған:

  • Түркі

81.Қазақстан территориясында болған қай мәдениетке “Аң стилі” тән:

  • Сақ мәдениетіне

82.Өнер қай дәуірде пайда болды:

  • Кейінгі палеолитте

83.Қазақстан аумағында ХІІІ-ХІV ғ халық ауыз әдебиеті мен әдебиет қай тілде дамыды:

  • Қыпшақ тілінде

84.«Зар заман» ақындары:

  • Дулат, Мұрат, Шортанбай

85.Қазақ аңыздарының желісі бойынша Жерұйықты іздеген кім:

  • Асанқайғы

  • 86.Менталитет мәдениеттің қай деңгейімен тығыз байланысты: Ұлттық мәдениет

87.ХХ ғ жазу мәдениетінен қай мәдениетке ауысу болды:

  • Экрандық

88.Грек тіліндегі “этнос” сөзі нені білдіреді:

  • Халық

89.Мәдени сұхбат идеясына жатпайтын терминді көрсет:

  • Европоцентризм

90.Мәдениеттің функционалдық теориясының авторы кім:

  • Б.Малиновский

91. И.Хейзинга мәдениеттің пайда болуын немен байланыстырды?

  • Ойынмен

92. Психология ғылымының негізін құрушы құбылыс?

  • Адам болмысы

93. Психология зерттеуіндегі ерекше құбылыстар ауқымы?

  • Адамның ықылас-ниеті

94. Психологиялық дүниенің бірінші ерекшелігі?

  • Өзіндік толғанысы

95. Әр адамның өзіндік толғанысы ең алдымен көрінеді?

  • Іс-әрекетінде

96. Алғашқы адамдардың жан жөніндегі жалпы түсінігі?

  • Тәннен бөлек жасайды

97. Психологияның дербес ғылым болып қалыптасқанына?

  • 200 жылға жуық

98. Психологияның философиядан бөлініп жаратылыстану ғылымдарымен байланыстыра зерттеу дәуірі?

  • 18 ғасыр басынан

99. Психологияның пәндік аймағының кемелденуімен орайлас біріншы кезең атауы?

  • Жан туралы ғылым

100. Психологиядағы алғашқы теориялардың бәріне ортақ қате түсінік?

  • Адам болмысын өзіндік сана белсенділігі айқындайды

101. Дене әрекетінің жанға ешқандай қатысы жоқтығын алғашқы дәлелдеген?

  • Декарт

102. Психологияға рефлекс және сана категорияларын енгізген Декарт тұжырымы

  • Жан мен тән өзара тәуелсіз

103. Лейциптегі алғашқы эксперименталды психологиялық лабораторияны ұйымдастырушы?

  • 1879 ж Вундут

104. Әрекет қылық психологиясын ғылымга енгізген?

  • Бихевиоризм

105. Психология ғылымының мындеті?

  • Психологиялық құбылыстың объектив заңдарын ашу

106. Сана деректерін, заңдылықтарын және механизмдерін зерттейтін ғылым:

  • психология

107. Психикалық процестердің бастапқы атқаратын міндеті:

  • сигнал жеткізу және реттеу

108. И.П.Павловтың психология ғылымына қосқан жаңалығы:

  • Шартты рефлекстер жөніндегі теория

109. Психологиялық зерттеулер аймағы кеңейіп, жаңа ғылыми бағыттар мен
салалардың дүниеге келуі:

  • 20 ғасырдың соңы

110. Психологиялық кәсіби қызметтің ерекше саласы

  • қолданбалы психология

111. Зерттеу объекті адам болған барша ғылымдардың жетістіктерін біріктіріп, байланыстырушы білім саласы:

  • психология

112. Сана қалыптасуының негізгі себебі:

  • тіл мен еңбек

113. Тікелей байқалмаған тітіркендігіштерге жауап әрекет (түшкіру, қалтырау)

  • бейсана

114. Педагогикалық процесті зерттеуде көп қолданылатын әрі ең қолайлы әдіс

  • әңгімелесу

115. Зерттеуге әр түрлі ғылым өкілдері қатысып, бір объекті жан - жақты, түрлі құралдармен зертеу әдісі

  • комплексті

116. Іс - әрекеттің жан қабілеттермен байланысын зерттеуші ғылым

  • психология

117. Белгілі жағдайда адамды нақты іс - әрекетке бағыттайтын фактор

  • қажеттік

118. Хайуанаттар әлемінде қажеттікті қамтамасыз етуге итремелеуші күш

  • табиғи инстинкт

119. Белгілі іс - әрекеттің орындалуында қатысатын қимылдардың себебі

  • жеке адам ниетінен

120. Әрекетті құрайтын қимылдар тобының басқарылуы және реттелу негізі

  • мақсат

121. Саналы іс - әрекеттің автоматты түрде орындалуы

  • дағды

122. Кіші жастағы бала қиялын дамытып, оның ойлау, ерік т. б. жеке адамдық қасиеттерін дамытушы бастапқы іс - әрекет түрі

  • ойын

123. Адамды алдағы еңбектік қызметке арнайы дайындау мақсатын атқарушы іс -әрекет түрі

  • оқу

124. Амбивалентті қатынастар мәні

  • ұнату мен жек көрудің бірге жүруі

125. Адамаралық қатынастар төркіні

  • өмірлік қажеттілік

126. Адамдар арасындағы қатынастардың өзгеруіне ықпалды себебі

  • әлеуметтік психологиялық орта

127. Адамаралық қатынастардың тұрақтала бастау кезеңі

  • ересектік шақта

128. Мінез бітістері бойынша адамдарды біріктіретін типтер саны

  • үшеу

129. Астеник типті тұлғалардың басты мінез белгісі

  • тұйық, ойшыл

130. Адамда тұрақты сақталатын қасиет –

  • әдет

131. Уақыт ағымына берілмей, ұзақ мерзім сақталатын адамның психологиялық белгісі

  • Қажетсінуі

132. Екінші адамның дара психологиялық ерекшеліктерін тануға себепші қоғамдық фактор

  • кәсіп

133. Адамның өзі сезбейтін, екінші адамға баға беруде қате пікірге тап қылатынқасиеті

  • өзімшілдік

134. Адамдардың тұрмыс еңбек барсында тәсіл, идеялар мен болжамдар бөлісуалмасу құралы –

  • тіл

135. Адамдар арасындағы іс - әрекет қажеттігінен туындаған тіл байланыстарының бастау көзі:

  • Сөйлесу

136. Коммуникативті қатынас мәні

  • ақпарат алмасу

137. Ықпал жасау қатынасын білдіретін психологиялық термин

  • Интерактив

138. Адамдар арасындағы мәнді қатынастардың түзілуіне себепші ең маңызды тәсіл

  • коммуникативті

139. Толыққанды ақпарат алмасу үшін қажетті тіл құралы

  • сөз

140. Адамдардың өзара ықпал жасау қатынасын қамтамасыз етуші тіл қызметінің түрі

  • Ақпараттық

141. Сөзбаяндығы іркіліс, ырғақ, тыныс белгілерімен көрінетін адам психикасының түрі

  • көңіл – күй

142. Сөйлеу процесінің негізгі тірегі

  • Түсіну, түсінісу

143. Әлеуметтік қатынастар субъекті әрі әлеуметтік мәнді қасиеттердің иегері

  • Жеке адам

144. Жеке адам дәрежесіне көтерілудің негізгі көзі

  • қоршаған орта

145. Даму деңгейі жоғары болған адамға жат қасиет

  • Күнделікті күйбең

146. Адамды әрекетке итермелеуші себеп –

  • Қажетсіну

147. Санада қаланып, нақты қажеттілікті қанағаттандыру үшін адамды әрекетке итермелеуші фактор –

  • Сыртқы ықпал

148. Адамның кемелденген жетістік деңгейі тәуелді

  • өмірлік объектив мақсатқа

149. «Мен» ұғымын әрбір адамның өзін - өзі іс - әрекет субъект ретінде тануға жәрдем ететін психикалық ерекшеліктер жиынтығы деп түсіндіруші ғалым

  • Кон

150. Адамның қоршаған дүниеге қатынасынан болатын психологиялық толғаныс құбылысы

  • Сезім

151. «Сезімсіз адам кесек» деп бағалаған ұлы ақын

  • Науаи

152. Адамның «эмоциялық ашырқауға» түсінуінің себебі

  • сезім болмауы

153. Санадағы білімдер үйлесімсіздігінен болатын сезім сипаты

  • жағымсыз

154. Әр адамның нақты жағдайда белгілі құбылысқа болған сезімі

  • жеке дара

155. Жетекші ниеттерге негізделген сезімдік толғаныстар туындай негізі

  • ырықты

156. Әрбір сезімнің өзіне сай әрекет түрі бар, мысалы, қорыққанда

  • бет бозарады

157. Жақсы ән, тәтті тағамның қапелінде ұнамай қалу себебі

  • бір сәттік көңілден

158. Қажеттіліктің толық қанағаттандырылуына байланысты туындайтын сезім түрі

  • қуаныш

159. Қатынас объектіні жеке адам талғамына қарсы болуынан туындайтын сезім түрі

  • жиіркену

160. Жек көру себебі

  • қылық сәйкессіздігі

161. Жеке адамның әлеуметтік тұлға ретінде қалыптасуының биологиялық негізін

  • темперамент

162. Темпераменттер жөніндегі ғылымның іргетасын қалаған ежелгі грек дәрігері

  • Гиппократ

163. Негізіне қан сұйықтығы алынған темперамент атауы

  • сангвиник

164. Күшті, қозу басым темпераменті

  • холерик

165. Адам жүйке жүйесінің типі

  • қоршаған ортадан

166. Екеуі де бірдей, әлсіз типке жататын типке жататын темпераменттер

  • флегматик меланхолик

167. Аса күрделі қызметтерді (гимнастика, ұшқыш, күйші) игеруде басты назарға алынатын ықпал

  • темперамент бітістері

168. Қайталануы көп, жалықтыратын, қарапайым істерді атқаруға бейім тип

  • меланхолик

169. Сангвиник оқушыға сай әрекет сипаты

  • ұдайы саналы белсенділік

170. Тұрақты, бір тәртіппен орындалатын қызметтерде тиімді темперамент типі

  • флегматик

171. Жеке адамның өзіне тән қылық әрекетінде, тіл қатынасында тұрақты
қалыптасатын дара ерекшеліктер жиынтығы

  • мінез

172. Мінездің қалыптасу негізі

  • өмір жағдайлары

173. Адам босбелбеулігі мен мінезсіздігінің белгісі

  • мақсат болмауы

174. Мінез бен темперамент әртүрлі құбылыс, дегенмен байланысты, сол өзара жақындық негізі

  • жүйке жүйесінде

175. Мінездің қатаң, күшті әрі табанды болуының негізі

  • ерік

176. Мінезсіздіктің түпкі себебі

  • еріксіздік

177. Адамның өз-өзін қоғамдық ортадағы өз орны мен мүмкіндіктерін бағалауы қалай аталады:

178. Жағымсыз нәтижелерге әкелетін қақтығыстар
деструктивті қақтығыс
179. Келіспеушілік бір – біріне өзара жол беріп, ұзақ уақыт бойы жүргізілетін және бірнеше кезеңдерден тұратын , бірақ іске пайдасы бар реттеу

  • компромисс

180. Үйлесімді мінез – құлық параметріне жатпайды

  • тұлғалық қақтығыстар

181. Қақтығысқа адамдардың қатысуы белгісіне сәйкес келмейтін қақтығыс түрі

  • өндірістік


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет