В. И. Вернадский 19. Көне грек тіліндегі "пайдея" ұғымы нені білдіреді
Дата 23.12.2023 өлшемі 32,32 Kb. #143129 түрі Құрамы
Байланысты:
Мадениеттану и психология 667
Мадениеттану сессия сурактары
1. Мәдениеттанудың теориялық негізі:
2. Мәдениет» термині қай тілден алынған:
3. Культура» термині қай тілден алынған:
4. Еуропалық дәстүрде мәдениетке қарсы қойылған ұғым:
5. Мәдениет» ұғымының құрамына енбейтін белгі:
6. Менталитет мәдениеттің қай деңгейімен тығыз байланысты:
7. Дәстүрлік мәдениетті жан-жақты зерттеген ғалым кім:
8. Мәдениет қандай құрылымдық бөліктерден тұрады:
9. «Өркениет» ұғымының бастапқы этимологиялық мағынасы:
10. «Ақпараттық қоғам» терминін кім енгізді:
11. Мәдениеттер типологиясының тұйық шеңберлік (циклдік) теориясын ұсынған Мәдениеттанушылар:
Д.Вико, Н.Данилевский, О.Шпенглер, А.Тойнби
12. «Белдеулік уақыт» ілімін кім дамытты:
13. Алғашқы өркениеттер К.Ясперстің пікірі бойынша қай жерлерде пайда болды:
Ніл, Қосөзен, Инд, Хуанхе аңғарлары
14. “Еуропаның ақыры” еңбегінің авторы кім:
15. “Алғашқы қауымдық мәдениет” еңбегінің авторы кім:
16. О.Шпенглер неше тарихи-мәдени типтерді санап өтеді
17. Өркениетті мәдениеттің өлімі деп танитын мәдениеттанушы кім:
18.Ноосфера (парасатты орта) туралы түсінікті енгізген кім:
19.Көне грек тіліндегі “пайдея” ұғымы нені білдіреді:
20.О.Шпенглер типологиясына қай мәдениет кірмейді:
21.Мәдениеттің регулятивтік функциясы:
Тәртіптің негізін қалыптастыру
22.Архетип ұғымын ғылымға кім енгізді:
23.Суреттік жазу:
24.Көне Египет мәдениетіндегі басты құдайға кім жатады:
25.Жазбаша мәдениет тұңғыш рет қай өркениетте пайда болды:
26.С.Хантингтонның “Өркениеттер қақтығысы” концепциясындағы қазіргі замандағы өркениеттер арасыдағы көшбастаушы өркениет қайсысы:
27.“Катарсис” ұғымы нені білдіреді:
Жанның қасірет арқылы тазаруы
28.Рух пен жанның өмір сүретіндігіне деген сенім:
29.Қазақ мәдениетінің еуроазиялық бастауы туралы пікірді кім бірінші болып
айтты:
30.Қазақ мәдениетінің “архетипіне” не жатады:
Еуразиялық дала мәдениеті, тәңірлік дін және түрік өркениеті
31.Анахарсис қай мәдениеттің ғұлама қайраткері:
32.Ғұндар қандай этномәдени топқа жатады:
33.Сопылық бағытты жан-жақты дамытқан ғұлама кім:
34.Қазақ совет мәдениетінің белгілі қайраткерлерін атап өтіңіз:
Жамбыл, С.Сейфуллин, М.Әуезов
35.Қазақтың ұлттық опера өнеріне еңбек сіңірген алғашқы композитор:
36.Революцияға дейінгі қазақ халқының музыка мәдениетін терең зерттеген ғалым:
37.Музыканың “Ұлы кітабын” жазған кім:
38.Қазақ тілі мен әдебиеттану ғылымының бастауында тұрған көрнекті ғалым , лингвист, ағартушы “Қазақ” газетінің редакторы:
39.Қазақтардың наным-сенімдерін, әдет-ғұрпын, аңыздарын, этностарын тұңғыш зерттеген ғалым кім:
40.Қазақ ұлттық Ғылым академиясының бірінші академигі:
41.Қазақстанның халық сурешісі, қазақ пейзажының жыршысы:
42.“Зар заман” мәдениеті қай ғасырда көрініс тапты:
43.“Диуани лұғат ат-түрік” – “Түрік сөздерінің грамматикасы” кімнің шығармасы:
44.Қазақ алфавитінің реформаторы кім болды:
45.“Құтты білік” кімнің шығармасы:
46. “Біржан – Сара” операсын кім жазды:
47. Беташар дегеніміз:
Үйлену тойындағы келіннің “бетін ашу” рәсімі
48. Ежелгі Түріктердің төтемдік аңы:
49. Құрманғазы Сағырбаев – мына күйлердің авторы:
50. “Мәдени мұра” атты мемлекеттік бағдарлама қай жылы қабылданды:
51. Өзіне әлеуметтік және ғибадаттық мұрагерлік элементтерін енгізетін, ұрпақтан ұрпаққа беріліп, ұзақ уақыт сақталатын әрекет қалай аталады:
52. Этикалық шығармалардың романтикалық бағытына қандай эпос жатады:
53. Қазақ ұлттық операсының негізін қалаған композитор:
54. Көне түріктерде аспан культі қалай аталады:
55. Қазақстанның көне тайпалар мәдениеті:
56. Көрсетілген қай батырлық эпос қазақ халқының рухани мұрасына жатпайды:
57. Есік қорғанында табылған ескерткіш қандай тайпалардың мәдениетіне жатады:
58. Ақындар сайысы қалай аталады:
59. Кеңестік Қазақстандағы “мәдени революция” қашан болды:
60. Қазақ хандығы қандай заң арқылы басқарылды:
61. Рухани тамырларынан айрылған адам:
62. Тұңғыш қазақ педагогы:
63. Алғашқы қазақ ұлттық театрында қоыйлған бірінші пьеса:
64. Андронов және Беғазы- Дәндібай мәдениеті қай дәуірге жатады:
65. ІІІ-V ғасырларда зергерлік өнерде қандай металл көп қолданылды:
66. Қазақ әйелдерінің киелі бас киімі:
67. Қазақтың музыкалық аспабына жатпайтыны:
68. Киіз үйдің ең жоғарғы бөлігі:
69. Биенің сүтінен дайындалатын шипалы сусын:
70. Қазақ мәдениетінің типтері:
Архаикалық, мәңгүрттік, еуразиялық
71. Еуразия құрлығы неше этномәдени аймақтан тұрады:
72. «Қазақстан-2030» жолдауы қашан жарық көрді:
73. “Аккультурация” ұғымы нені білдірмейді:
Мәдении изоляция, оқшаулықты
74. Мәдениетті талдаудың қандай тәсілдері бар:
Тарихи-салыстырмалы, өркениетті-типологиялық
75. Мәдениеттің регулятивтік функциясы:
Тәртіптің негізін қалыптастыру
76.Еуропалық алғашқы университеттер қай ғасырларда пайда болды
V – VІ ғғ. (в интернете XII-XII ғасыр, но тут такого не было, учитывайте это сессияд)
77.Ғұндар қандай этномәдени топқа жатады:
78.Қазақтың апта күндерінің атаулары қай тілден алынған:
79.Жоңғар очерктерін кім жазды:
80. “Орхон-Енисей” жазбалары қай тілде жазылған:
81.Қазақстан территориясында болған қай мәдениетке “Аң стилі” тән:
82.Өнер қай дәуірде пайда болды:
83.Қазақстан аумағында ХІІІ-ХІV ғ халық ауыз әдебиеті мен әдебиет қай тілде дамыды:
84.«Зар заман» ақындары:
85.Қазақ аңыздарының желісі бойынша Жерұйықты іздеген кім:
Асанқайғы
86.Менталитет мәдениеттің қай деңгейімен тығыз байланысты: Ұлттық мәдениет
87.ХХ ғ жазу мәдениетінен қай мәдениетке ауысу болды:
88.Грек тіліндегі “этнос” сөзі нені білдіреді:
89.Мәдени сұхбат идеясына жатпайтын терминді көрсет:
90.Мәдениеттің функционалдық теориясының авторы кім:
91. И.Хейзинга мәдениеттің пайда болуын немен байланыстырды?
92. Психология ғылымының негізін құрушы құбылыс?
93. Психология зерттеуіндегі ерекше құбылыстар ауқымы?
94. Психологиялық дүниенің бірінші ерекшелігі?
95. Әр адамның өзіндік толғанысы ең алдымен көрінеді?
96. Алғашқы адамдардың жан жөніндегі жалпы түсінігі?
97. Психологияның дербес ғылым болып қалыптасқанына?
98. Психологияның философиядан бөлініп жаратылыстану ғылымдарымен байланыстыра зерттеу дәуірі?
99. Психологияның пәндік аймағының кемелденуімен орайлас біріншы кезең атауы?
100. Психологиядағы алғашқы теориялардың бәріне ортақ қате түсінік?
Адам болмысын өзіндік сана белсенділігі айқындайды
101. Дене әрекетінің жанға ешқандай қатысы жоқтығын алғашқы дәлелдеген?
102. Психологияға рефлекс және сана категорияларын енгізген Декарт тұжырымы
Жан мен тән өзара тәуелсіз
103. Лейциптегі алғашқы эксперименталды психологиялық лабораторияны ұйымдастырушы?
104. Әрекет қылық психологиясын ғылымга енгізген?
105. Психология ғылымының мындеті?
Психологиялық құбылыстың объектив заңдарын ашу
106. Сана деректерін, заңдылықтарын және механизмдерін зерттейтін ғылым:
107. Психикалық процестердің бастапқы атқаратын міндеті:
сигнал жеткізу және реттеу
108. И.П.Павловтың психология ғылымына қосқан жаңалығы:
Шартты рефлекстер жөніндегі теория
109. Психологиялық зерттеулер аймағы кеңейіп, жаңа ғылыми бағыттар мен
салалардың дүниеге келуі:
110. Психологиялық кәсіби қызметтің ерекше саласы
111. Зерттеу объекті адам болған барша ғылымдардың жетістіктерін біріктіріп, байланыстырушы білім саласы:
112. Сана қалыптасуының негізгі себебі:
113. Тікелей байқалмаған тітіркендігіштерге жауап әрекет (түшкіру, қалтырау)
114. Педагогикалық процесті зерттеуде көп қолданылатын әрі ең қолайлы әдіс
115. Зерттеуге әр түрлі ғылым өкілдері қатысып, бір объекті жан - жақты , түрлі құралдармен зертеу әдісі
116. Іс - әрекеттің жан қабілеттермен байланысын зерттеуші ғылым
117. Белгілі жағдайда адамды нақты іс - әрекетке бағыттайтын фактор
118. Хайуанаттар әлемінде қажеттікті қамтамасыз етуге итремелеуші күш
119. Белгілі іс - әрекеттің орындалуында қатысатын қимылдардың себебі
120. Әрекетті құрайтын қимылдар тобының басқарылуы және реттелу негізі
121. Саналы іс - әрекеттің автоматты түрде орындалуы
122. Кіші жастағы бала қиялын дамытып, оның ойлау, ерік т. б. жеке адамдық қасиеттерін дамытушы бастапқы іс - әрекет түрі
123. Адамды алдағы еңбектік қызметке арнайы дайындау мақсатын атқарушы іс -әрекет түрі
124. Амбивалентті қатынастар мәні
ұнату мен жек көрудің бірге жүруі
125. Адамаралық қатынастар төркіні
126. Адамдар арасындағы қатынастардың өзгеруіне ықпалды себебі
әлеуметтік психологиялық орта
127. Адамаралық қатынастардың тұрақтала бастау кезеңі
128. Мінез бітістері бойынша адамдарды біріктіретін типтер саны
129. Астеник типті тұлғалардың басты мінез белгісі
130. Адамда тұрақты сақталатын қасиет –
131. Уақыт ағымына берілмей, ұзақ мерзім сақталатын адамның психологиялық белгісі
132. Екінші адамның дара психологиялық ерекшеліктерін тануға себепші қоғамдық фактор
133. Адамның өзі сезбейтін, екінші адамға баға беруде қате пікірге тап қылатынқасиеті
134. Адамдардың тұрмыс еңбек барсында тәсіл, идеялар мен болжамдар бөлісуалмасу құралы –
135. Адамдар арасындағы іс - әрекет қажеттігінен туындаған тіл байланыстарының бастау көзі:
136. Коммуникативті қатынас мәні
137. Ықпал жасау қатынасын білдіретін психологиялық термин
138. Адамдар арасындағы мәнді қатынастардың түзілуіне себепші ең маңызды тәсіл
139. Толыққанды ақпарат алмасу үшін қажетті тіл құралы
140. Адамдардың өзара ықпал жасау қатынасын қамтамасыз етуші тіл қызметінің түрі
141. Сөзбаяндығы іркіліс, ырғақ, тыныс белгілерімен көрінетін адам психикасының түрі
142. Сөйлеу процесінің негізгі тірегі
143. Әлеуметтік қатынастар субъекті әрі әлеуметтік мәнді қасиеттердің иегері
144. Жеке адам дәрежесіне көтерілудің негізгі көзі
145. Даму деңгейі жоғары болған адамға жат қасиет
146. Адамды әрекетке итермелеуші себеп –
147. Санада қаланып, нақты қажеттілікті қанағаттандыру үшін адамды әрекетке итермелеуші фактор –
148. Адамның кемелденген жетістік деңгейі тәуелді
өмірлік объектив мақсатқа
149. «Мен» ұғымын әрбір адамның өзін - өзі іс - әрекет субъект ретінде тануға жәрдем ететін психикалық ерекшеліктер жиынтығы деп түсіндіруші ғалым
150. Адамның қоршаған дүниеге қатынасынан болатын психологиялық толғаныс құбылысы
151. «Сезімсіз адам кесек» деп бағалаған ұлы ақын
152. Адамның «эмоциялық ашырқауға» түсінуінің себебі
153. Санадағы білімдер үйлесімсіздігінен болатын сезім сипаты
154. Әр адамның нақты жағдайда белгілі құбылысқа болған сезімі
155. Жетекші ниеттерге негізделген сезімдік толғаныстар туындай негізі
156. Әрбір сезімнің өзіне сай әрекет түрі бар, мысалы, қорыққанда
157. Жақсы ән, тәтті тағамның қапелінде ұнамай қалу себебі
158. Қажеттіліктің толық қанағаттандырылуына байланысты туындайтын сезім түрі
159. Қатынас объектіні жеке адам талғамына қарсы болуынан туындайтын сезім түрі
160. Жек көру себебі
161. Жеке адамның әлеуметтік тұлға ретінде қалыптасуының биологиялық негізін
162. Темпераменттер жөніндегі ғылымның іргетасын қалаған ежелгі грек дәрігері
163. Негізіне қан сұйықтығы алынған темперамент атауы
164. Күшті, қозу басым темпераменті
165. Адам жүйке жүйесінің типі
166. Екеуі де бірдей, әлсіз типке жататын типке жататын темпераменттер
167. Аса күрделі қызметтерді (гимнастика, ұшқыш, күйші) игеруде басты назарға алынатын ықпал
168. Қайталануы көп, жалықтыратын, қарапайым істерді атқаруға бейім тип
169. Сангвиник оқушыға сай әрекет сипаты
170. Тұрақты, бір тәртіппен орындалатын қызметтерде тиімді темперамент типі
171. Жеке адамның өзіне тән қылық әрекетінде, тіл қатынасында тұрақты
қалыптасатын дара ерекшеліктер жиынтығы
172. Мінездің қалыптасу негізі
173. Адам босбелбеулігі мен мінезсіздігінің белгісі
174. Мінез бен темперамент әртүрлі құбылыс, дегенмен байланысты, сол өзара жақындық негізі
175. Мінездің қатаң, күшті әрі табанды болуының негізі
176. Мінезсіздіктің түпкі себебі
177. Адамның өз-өзін қоғамдық ортадағы өз орны мен мүмкіндіктерін бағалауы қалай аталады:
178. Жағымсыз нәтижелерге әкелетін қақтығыстар
деструктивті қақтығыс
179. Келіспеушілік бір – біріне өзара жол беріп, ұзақ уақыт бойы жүргізілетін және бірнеше кезеңдерден тұратын , бірақ іске пайдасы бар реттеу
180. Үйлесімді мінез – құлық параметріне жатпайды
181. Қақтығысқа адамдардың қатысуы белгісіне сәйкес келмейтін қақтығыс түрі
Достарыңызбен бөлісу: