Мемлекеттік р
әміздерді және
оларды
ң мәдени коммуникациядағы
р
өлі мен маңызы
Губашева Алтынай бко102
Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті
Б
үгінгі таңда жаппай жаһандану жүріп жатқан уақытта,
қазіргі жер шарындағы халықтардың айтарлықтай
б
өлігіөзінің тілінен, ұлттық ерекшеліктерінен айырылуда.
Демек,
қазақ этносының тілі мен ділі, ұлттық
психологиясы мен д
үниетанымы, мәдениеті, оның
ішінде
өнерінің қазіргі кезеңде сақталуы, дамуы қазіргі
кезе
ңнің кезек күттірмейтін міндеті болып отыр.
Қазақтың дәстүрлі коммуникациясының семиотикалық
үрдістері әлі күнге дейін көбіне классикалық
талдауды
ң талдаудың үлгісінде зерттеліп келеді.
Семиотикалы
қ тәсіл дәстүрі мәдениеттің бірыңғай
м
әтінін біртұтас коммуникациялық жүйе ретінде, әрбір
р
әміз- таңбаның басқа таңбалармен ара қатынасы
т
үрінде қарастыруға мүмкіндік береді
Кіріспе
Мемлекеттік р
әміздерімізге шетелдік мамандар жоғары баға берген, сонымен
қатар рәміздеріміз әлемдік каталогқа енген. Ел тәуелсіздігі мен мемлекеттік
р
әміздер егіз үғым. Кез келген ел тәуелсіздігін оның мемлекеттік рәміздерінен
б
өліп қарауға болмайды. Жас мемлекеттің жас астанасында және бүкіл
республика аума
ғында елдің елдігін танытатын, отаншылдық пен патриоттық
рухты оятатын,
әр жүректе мақтаныш сезімін тудыратын нышандар өз
д
әрежесінде көрініс тауып отыр. Мемлекеттік рәміздердің зор тәрбиелік мән,
ма
ғынасы бар. Жай ғана мысал, Олимпиада ойындарындағы өз
спортшыларымызды
ң жеңісі кезіндегі мемлекетіміздің көк байрағының
желбіреуі
әрбір азамат үшін зор мақтаныш, үлкен эмоция тудырады.Сонымен
қатар мемлекеттік рәміздердің үлттық патриотизмді және жалпы қазақстандық
патриотизмді
қалыптастырудағы қызметі, орны ерекше екені даусыз.
Коммуникациялы
қ рәміздерді семиотикалық талдау
Өз тәуелсіздігімізге аяқ басқан кезеңде төл рәміздер дуниеге келді.
Т
әуелсіз ҚР рәміздерін жасау бүкілхалықтық сипат алып, көптің ісіне
айналуы да кездейсо
қ емес. Халық жүрегін желпіген еркіндік самалы
ғажайып шығармашылық белсенділікке жол ашты. Елбасымыз жаңа
мемлекеттік р
әміздерді қабылдауға зор мән берді. Мемлекеттік
р
әміздеріміздің ресми хатталуының да өз тарихы бар. Президент
Н.
Ә.Назарбаев 1992 жылғы 4 маусым күні «ҚР Мемлекеттік туы туралы»,
«
ҚР Мемлекеттік елтаңбасы туралы», «ҚР Мемлекеттік әнүранының
музыкалы
қ редакциясы туралы» тарихи заңдарға қол қойды. Егеменді
елді
ң әрбір азаматы құрметтеуге, мақтаныш етуге тиісті ресми
р
әміздері бар. Біздің мемлекетіміздің рәміздері - Ту, Елтаңба, Әнұран.
Б
ұл рәміздер 1992 жылы 4 маусымда қабылданды. Біздің мемлекеттік
туымызды
ң түсі – көк. Көк түс аспанның белгісі. Бұл киелі тұс - бірлік
пен ынтыма
ққа шақырып, барлық халықтар үшін әрдайым тыныштық,
бейбітшілік пен береке символына айнал
ған.
Қазақ этномәдениеттіндегі коммуникациялық
бастаулар ж
әне олардың рәміздік таңбалық
нысандары
Қазақтың дәстүрлі коммуникациясының негізгі модель-үлгісіне тіршілік
хронологиясы жатады ж
әне ол өзінің рәміздік көп мағыналығымен көзге
т
үседі.
Белгілі
философ
Ю.
Хабермас
индивидуалды
қ
коммуникацияны
ң әр мәдениеттегі деңгейін анықтау үшін оның
мынандай
қасиеттеріне назар аудару қажет деген: а) жеке
адамдарды
ң қарым-қатынасқа түсу қабілеттілігі: ә) өзіндік меннің бар
болуы ж
әне оған сүйену; б) моральдық жауапкершіліктің болуы. Осы
жа
ғдайда индивидуалдық дискурс жүре алады. Қазақ хандық
д
әуіріндегі ақын-жырауларда жеке-даралық дискурстың жоғары
де
ңгейде болғанына мынандай дәлелдер келтіруге болады. Қазақ
даласында
ғы
әлеуметтік
коммуникацияда
ғы
ерекше
этносоциологиялы
қ сана мен әлеуметтік бірлік мәдениеті үрдісінің
қалыптасуын білдіреді. Адамның адамзат тарихы қалыптасқаннан
бергі тарихын оны
ң рухани болмыс-бітімінің үздіксіз ашылу үдерісі деп
қарастыруға болады. Адамзат тарихы адамның өз шығармашылық
қасиеттерін көрсетуі арқылы, көзқарастары мен ойлары, жасаған
образдары ж
әне дүниетанымымен ерекшеленеді.
Д
әстүрлі қазақ мәдениеттіндегі коммуникaциялық
р
әміздер
Назарларыңызға рахмет!
Достарыңызбен бөлісу: |