Графика в Pascal’e



Дата14.10.2022
өлшемі1,15 Mb.
#43132
Байланысты:
5-6 лаб Жава

Пән: Java ортасында бағдарламалау

Айнымалыларды сипаттау. Операторларды жазу ережелері Сызықты құрылымды алгоритмдерді бағдарламалау

Айнымалыларды сипаттау

    • Айнымалыларды сипаттау
  • Әдетте бағдарламалар мәліметтерді өңдеу үшін жазылады. Мәліметтерді өңдеу бойынша әдістер мен мүмкіндіктер елеулі дәрежеде мәліметтер типіне тәуелді. Бұл дегеніміз, бағдарламадағы кез-келген айнымалы белгілі бір мәліметтер типіне тәуелді. Java тілі қатаң типті тілдерге жатады. Java- барлық мәліметтерді қарапайым және сілтемелік деп бөлуге болады. Сілтемелік мәліметтер кластар иерархиясы арқылы іске асады.

1. Меншіктеу операторы

  • 1. Меншіктеу операторы
  •  Меншіктеу операциясы «=» символымен беріледі, оның сол жағында айнымалы тұрса, оң жағында айнымалының типімен бірігетін өрнек тұрады:
  • int a; a = 5;
  • Меншіктеу операциясы символмен белгіленеді. Ол оң жақтағы операнданы есептейді және оны сол жақ операндасына меншіктейді.
  • // a айнымалысына 5 мәнін меншіктеді
  • Айнымалыны сипаттау және оның бастапқы мәнін беру (оны айнымалы инициализациясы деп те атайды):
  • float a = 15; boolean b1 = true, b2 = true, b3 = false;
  • Сызықты құрылымды алгоритмдерді бағдарламалау
  • Қарапайым программаға мысал келтірейік.
  • Экранға мынадай хабарлама шығару: «Hello world»
  • class Main{
  • public static void main(String[] args){ 
  • System.out.println ("Hello world");
  • }
  • Бұл программа іске қосылған соң экранға «Hello world» қатары шығады.

1. Барлық программа бір немесе бірнеше кластардан тұрады, берілген қарапайым мысалда тек бір ғана класс (class) бар.

  • 1. Барлық программа бір немесе бірнеше кластардан тұрады, берілген қарапайым мысалда тек бір ғана класс (class) бар.
  • 2. Кластың басы class қызметші сөзімен белгіленеді, одан кейін кластың аты беріледі, ол еркін түрде таңдалады, берілген жағдайда Main. Кластың құрамы түгелдей ирек жақша ішіне жазылады және кластың денесін құрайды.
  • 3. Барлық әрекеттер ақпараттарды өңдеу әдістерінің көмегімен орындалады, қысқаша жәй әдіс деп айтады. Әдістер аттарымен ерекшеленеді. Әдістердің біреуі міндетті түрде main деп аталуы тиіс, программаның орындалуы осыдан басталады.
  • 4. Әдіс нәтижесінде әрқашанда бір ғана мән береді, оның типі міндетті түрде әдіс атының алдында көрсетіледі. Сондай-ақ әдіс біздің жағдайдағыдай процедура рөлін атқарып, ешқандай мәнді қайтармауы да мүмкін. Сонда қайтарылатын мән типінің орнына void сөзі жазылады.

Әдіс атынан кейін жақшада, үтір арқылы, аргументтер немесе әдіс параметрлері тізбектеліп жазылады. Әр аргумент үшін оның типі көрсетіледі де бос орын арқылы аты жазылады.

  • Әдіс атынан кейін жақшада, үтір арқылы, аргументтер немесе әдіс параметрлері тізбектеліп жазылады. Әр аргумент үшін оның типі көрсетіледі де бос орын арқылы аты жазылады.
  • Әдіспен қайтарылатын мәннің типі алдында модификаторлар жазылуы мүмкін. Public сөзі - бұл әдісті кез-келген жерден қолдана беруге болатынын білдіреді; static сөзі main () әдісін программаның ең бастапқы орындалуы кезінде шақыруға мүмкіндік береді. Модификаторлар жалпы міндетті емес, бірақ main () әдісі үшін олар қажет.
  • Берілген аттың жәй айнымалының емес, әдіс аты екендігін ерекшелеп көрсету үшін әдіс атынан кейін жақша қойылады.
  • 7. Әдіс денесі, оның барлық құрамы ирек жақшаға алынып жазылады.
  • Мысалда main () әдісінің орындайтын жалғыз әрекеті System.out.println күрделі аты бар басқа әдісті шақырумен және оған өңдеу үшін бір аргументті, «Hello world» мәтіндік тұрақтыны берумен шектеледі. Мәтіндік тұрақтылар тек қана шектеушілер болып табылатын және мәтін құрамына кірмейтін тырнақшаларға алынып жазылады.

Мысал 1. Тік төртбұрыш ауданын есептеу программасын жазыңыз. Программаның орындалу уақытында экранның көрінісі төменде келтірілген; пайдаланушы енгізген мәліметтер жуан шрифтпен көрсетілген ;

  • Мысал 1. Тік төртбұрыш ауданын есептеу программасын жазыңыз. Программаның орындалу уақытында экранның көрінісі төменде келтірілген; пайдаланушы енгізген мәліметтер жуан шрифтпен көрсетілген ;
  • Тік төртбұрыш ауданын есептеу .
  • Бастапқы мәндерді енгізіңіз ;
  • Ұзындығы (см) -7
  • Ені (см) -5
  • Тіктөртбұрыш ауданы : 35 кв.см.

Шешуі. // Тік төртбұрыш ауданын есептеу

  • Шешуі. // Тік төртбұрыш ауданын есептеу
  •  
  • public class Main {
  • public static void main(String[] args) { int d;
  • int b = 7; int a = 5; d=a*b; System.out.println(d);
  • }
  •  
  • public class Main {
  • public static void main(String[] args) {
  • int x,y,z;
  • double a, b;
  • x=2; y=4; z=6;
  • a=(Math.sqrt(Math.abs(x-1))-Math.sqrt(Math.abs(y)))/(1+x*x/2+y*y/4);
  • b=x*(Math.atan(z)+y);
  • System.out.println("a="+ a);
  • System.out.println("b="+b);
  • }
  • }

Немесе

  • Немесе
  • System.out.println(“a=“+a +”; b=“+b);

Бақылау сұрақтары:

  • Бақылау сұрақтары:
  • 1. Мәліметтерді шығаруды қай функция қамтамасыз етеді?
  • 2. Сызықты құрылым программаларының негізгі элементтерін атаңыз
  • 3. Меншіктеу операциясын атаңыз

Назарларыңызға

  • Назарларыңызға
  • рахмет !!!


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет