Жүргізуші: педагог-психолог Г. К. Саменова Тақырыбы



бет1/3
Дата22.05.2023
өлшемі32,43 Kb.
#96183
  1   2   3

Жамбыл облысы әкімдігің білім басқармасының
«Жамбыл политехникалық жоғары колледжі»
мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Жүргізілу орны: Жамбыл политехникалық жоғары колледжі
Жүргізуші: педагог-психолог Г.К.Саменова
Тақырыбы: «Толеранттылық – бейбітшілікке апарар жол».
Мақсаты: 1. Колледжде психологиялық климатты жақсарту. 2. Адамдар арасындағы айырмашылықтарға (жеке тұлға, жыныс, жас, әлеуметтік жағдай, ұлт, нәсіл, дүниетанымдағы айырмашылықтар) төзімділікті қалыптастыруға жағдай жасау. 3. Білімалушылардың коммуникативті мәдениетінің деңгейін арттыру. 4. Білімалушылардың әлеуметтік-эмоционалдық проблемаларын жеңу және алдын алу 5. Білімалушылардың толеранттылық туралы түсініктерін қалыптастыру.
Тапсырмалар: 1. Кемсітудің кез келген түрінен белсенді түрде бас тартуды дамытуға ықпал ету. 2. Әлеуметтік мінез-құлық дағдыларын, сыни тұрғыдан ойлауды, диалог жүргізу және өз ұстанымын дәлелдей білу, талқыланған мәселелердің ымыраға келу жолдарын табу. 3. Толерантты мінез-құлық принциптерін дамыту.
Негізгі ұғымдар: төзімділік, адамдар арасындағы айырмашылықтар, шыдамдылық, ымыраға келу.
Жүру барысы
1. Ұйымдастыру бөлімі.

Сәлемдесу Нұсқау: Оқушылар өздерін таныстыру барысында, өздерінің жеке қасиеттерімен таныстырып өту. Мысалы: Менің атым – Шыңғыс. Мен сурет салуды, күреске қатысқанды жақсы көрем. Педагог-психолог сөзі.
Бүгін бізде әдеттен тыс әңгіме болады және ол толеранттылыққа арналады. Бүгінде теледидар экрандарынан, жетекші саясаткерлердің аузынан соңғы кезге дейін бізге беймәлім «толеранттылық» сөзін жиі естиміз. ЮНЕСКО-ның ұсынысымен жаңа ғасырдың бірінші онжылдығы «Әлем балалары үшін бейбітшілік пен зорлық-зомбылықсыз онжылдық» деп жарияланды. Ресей Федерациясының Үкіметі «Толерантты сана көзқарасын қалыптастыру және экстремизмнің алдын алу» федералды мақсатты бағдарламасын бекітті. Неліктен бұл мәселе қазіргі Ресей үшін өзекті деп ойлайсыз? (Студенттер қойылған сұрақ бойынша өз пікірлерін айтады).
Осы сөздің мағынасын тереңірек білейік.
Оның пайда болуы діни соғыстар дәуірімен байланысты. Өзінің бастапқы мазмұнында ол католиктер мен протестанттар келісуге мәжбүр болған ымырашылдықты білдіреді. Кейінірек толеранттылық келісім принципі ретінде ағартушылықтың либералдық санасына еніп кетті. 17-18 ғасырлардың көрнекті ғалымдары – Гоббс, Локк, Вольтер, Руссо зорлық-зомбылық діни қақтығыстар мен діни төзімсіздікке қарсы шықты. Ағартушылар қызметінің нәтижесі жалпыадамзаттық құндылық, діндер мен халықтар арасындағы келісім факторы ретінде толеранттылық идеясының қоғамдық санаға біртіндеп енуі болды.
1789 жылы, Вольтер қайтыс болғаннан кейін 11 жыл өткен соң, Франция адам және азамат құқықтарының Декларациясын қабылдады. Ол адам құқықтары жөніндегі қазіргі заманғы декларациялардың, соның ішінде 1948 жылғы Адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясының бастаушысы болды, онда бейбітшілік, демократия, халықтар мен мемлекеттер арасындағы қарым-қатынаста күш қолданбау қағидаттары жарияланған.
«Толеранттылық» ұғымының этимологиясына жүгінуге тырысайық. Ол латын етістікінен шыққаншыдау (шыдау, шыдау, шыдау). Сонымен қатар, әртүрлі мәдениеттердегі «толеранттылық» сөзінің аудармасы мен түсіндірмесі екіұшты. Бұл ұғымды салыстырмалы талдау мынадай қорытынды жасауға мүмкіндік береді.
ATАғылшын тілі «толеранттылық» ұғымының үш мағынасы бар: тұрақтылық, төзімділік; төзімділік; төзімділік, рұқсат етілген ауытқу.
жылыфранцуз «толеранттылық» – «бөтеннің бостандығын, оның ойлау, мінез-құлық, саяси және діни көзқарастарын құрметтеу».
ATқытай «толерантты болу» – «басқаларға рұқсат ету, рұқсат ету, жомарттық таныту».
ATараб «Толеранттылық» «басқаларға мейірім, жұмсақтық, жанашырлық, шыдамдылық, бейімділік» деп түсіндіріледі.
ATорыс тілінде «толеранттылық» «төзе білу, төзе білу, басқа адамдардың пікіріне төзе білу, басқа адамдардың іс-әрекетіне немқұрайлы қарау, олардың қателіктеріне, қателіктеріне жұмсақтықпен қарау» дегенді білдіреді. В.И.Даль мағыналық жағынан толеранттылық (толеранттылық) кішіпейілділік, момындық, жомарттық сияқты адами қасиеттермен байланысты екенін атап көрсетеді. Ал төзімсіздік құмарлықтан, немқұрайлылықтан, талапшылдықтан және басқа да ойсыздықпен, екпінділікпен, жетілмегендіктен көрінетін әрекеттерден көрінеді. Толеранттылықтың не екенін түсіндіре отырып, Даль жеке нанымдарға төзімділік, басқа сенімге төзімділік мысалдарын келтіреді.
Көріп отырғанымыздай, толеранттылық - бұл бірқатар нюанстары бар өте күрделі термин.
Толеранттылықтың бір қыры – этникалық толеранттылық. Этносаралық мәселелер бүгінде ресейлік шындықтың тұрақты серігіне айналды. Таулы Қарабақ, Шешенстан – бұл мыңдаған өлген адамдар, қираған отбасылар, панасыз балалар – ұлтаралық төзімсіздік пен текетірестің бағасы.
Ғасырлар бойы халықаралық мәселелерді шешуде өзінің басқалығын қорғай алмайтын әлсіздерді бағындыруға ұмтылу дәстүрлі түрде нәтиже берді. Өкінішке орай, бұл дәстүр бүгінгі күнге дейін, тіпті жалпы адамзаттық мәселелерді шешу кезінде де сақталды. Бұған мысал ретінде Америка Құрама Штаттарының қамқорлығымен жүргізілген және олардың ұлттық мүдделерінің айқын үстемдігімен ұйымдастырылған халықаралық терроризм сияқты жалпыға ортақ зұлымдыққа қарсы күресті айтуға болады.
Төзімділік принципін іс жүзінде жүзеге асыру мүмкін бе? Мен солай деп ойлаймын. Бұл кейбір қарапайым шарттар орындалады деп болжайды. Әні олар:
Басқаны бағындыруға тырыспаңыз , яғни. толеранттылық позициялардың кейбір теңдігі негізінде ғана құрылады. Бұл ұғым міндетті түрде әркімнің қадір-қасиетін құрметтеуді, даралықты иелену және сақтау құқығын қамтиды.
Басқа оқу. Надандық, біз білетіндей, жиі түсінбеушілік тудырады. Басқа ұлт өкілдерінің мәдениетімен, дәстүрімен, тұрмысымен танысу көптеген адамдарға тән бағалау әрекетін танымдық әрекетке айналдыруға мүмкіндік береді.
Басқаны кім болса, солай қабылда. Бұл шарт өзара әрекеттесу субъектілері бірін-бірі қайта жасауға емес, басқасын барлық жеке ерекшеліктері бар тұтас нәрсе ретінде қабылдауға ұмтылу керек дегенді білдіреді.
Біріктіретін факторларға назар аударыңыз. Толерантты өзара әрекеттестікке жету үшін серіктестерді біріктіретін және оларды бөлмейтін нәрсені табу маңызды. Сондықтан, алдымен жалпыға ерекше назар аудару керек, содан кейін ғана керісінше назар аудару керек.
Әзіл-оспақты түсіне білу. Өз-өзіне күле білу - толерантты тұлғаның маңызды қасиеті. Өз-өзіне күле алатын адамның басқалардан артық сезіну қажеттілігі азаяды.
Заманауи мәдениетті адам тек білімді адам ғана емес, өзін-өзі құрметтейтін, өзгелер де сыйлайтын адам. Толеранттылық жеке адамның, топтың, жалпы қоғамның жоғары рухани және интеллектуалдық дамуының белгісі болып саналады.
Өмірде әр адам әртүрлі әрекет жасайды. Кейбір жағдайларда ол дұрыс әрекет жасап, өзінің жақсы қасиеттерін көрсетеді, бірақ кейде керісінше болады...


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет