САНДЫҚ ҰРПАҚ ЖӘНЕ БІЛІМ
БЕРУДІҢ
ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ
НЕГІЗДЕРІ: БОЛАШАҚҚА
КӨЗҚАРАС
А.К. МЫНБАЕВА
педагогика ғылымдарының докторы,
педагогика және білім беру менеджменті кафедрасы,
ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
Н.Г. Хлудов (1850
-1935).
Ескі
ұйғыр
мектебі
. 1903.
Дереккӛз
:
Н
.
Г
.
Хлудов
.
Шығармалар
катологы
:
кӛркем
сурет
және
графика
.
–
Алматы
:
Эффект,
2003.
–
136
б
.
Сурет
Алматыдағы
ҚР
Орталық
мемлекеттік
музейінде
қойылған
.
Оқушылар аят жаттап отыр.Мұғалім жіңішке таяқты
көрсеткіш , ал кейбір жағдайда қамшы ретінде де қолданған.
Молланың мектепте сабақ өткізуі туралы фрагменттерді
Б.Момышұлының «Ұшқан ұя» кітабынан оқуға болады.
Әбілхан Қастеев
(1904-1973).
Ликбез.
«Ескі
және
жаңа
тұрмыс» сериясы
.1940.
ҚР Орталық мемлекеттік музейі
,
Алматы.
Дереккӛз
:
Әбілхан Қастеев. –
Алматы: Ӛнер
, 2004. -
158 б.
Суретте мектептегі сабақ көрсетіледі. Сауатсыздықты
жоюдың тарихилығы бейнеленген. Кезеңнің ерекшелігі-
қыз бала тақтада қазақ тіліндегі сөздерді латынша жазып
тұр.
ӘЛЕМДЕГІ
МЕКТЕПТЕР ТАРИХЫ
Альфред Ранкли (1819-1872)
(Британия).
Деревня мектебі . 1855
Альберт Анкер (1831-1910). Мектептегі
емтихан (Мектептегі емтихан, кантон Берн).
1862.
Kunstmuseum Bern
, Швейцария
ХІХ ғасырдың аяғында француз суретшісі Жан-Марк Коте «2000 жылда »
деген атаумен пошта ашық хаттарының сериясын жариялаған.
http://psycity.ru/otkrytki-19-go-veka-predskazyvayushchie-mir-
budushchego
•
Сандық ұрпақ
•
Терең және үстірт оқыту
•
Конструктивтілік және коннективтілік
•
Білім берудің этнопедагогикалық негіздері
•
Кіріктіру мысалдары (жобалар)
СҰРАҚТАР
Old generation
ХХ ғасыр ұрпағы
Next generation
Жаңа ұрпақ
book → reading
fluid pace
mono-tasking
linear approach
perception by reading
independent
ambitious
pasive
school as requirement
deliberation
reality
technology external
knowing facts
кітаптар→ оқу
• нақты қадам, біртіндеп
қозғалу
• бір - міндеттілік
• сызықты тұғыр
• оқу арқылы қабылдау
• тәуелсіздік
• амбициялық
• пассивті мектеп,
мектеп талап ретінде
• талқылау
• шынайы
• фактілерді білу
Display → viewing
non-linear pace
multi-tasking
hypermedia
iconic perception
connecting
cooperation
active
school as game
alert
fantasy
technology internal
knowing how to find fact
дисплей – визуалды
қабылдау
сызықты емес
көпміндетілік
Гипермедиа
сыйыну түрінде
қабылдау
• іске қосу
•ынтымақтастық
•белсенділік
• мектеп ойын ретінде
•ескерту
•қиялдар
• ішкі технология
• не қажет екендігін таба
білу
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЖАҢА ҰРПАҒЫ (BOŘIVOJ BRDIČKA, 2011)
CROSS-GENERATIONAL DEVELOPMENT
(
DON TAPSCOTT, 1998, 2008; DIANA OBLINGER, 2005;
ING. BOŘIVOJ BRDIČKA, 2011)
Socio-digital participation
Әлеуметтік-сандық қатысу
School practices
Мектеп практикасы
• Flexible use of digimedia
• Multi tasking
• Intellectual ICT tools
• Internet searches
• Socio-digital networking
• Working on screen
• Making and sharing in
groups
• Extended networks
• Knowledge creation
қолдану икемділігі
сандық медиа
Көпміндеттілік
АКТ интеллектуалдық
құралдары
Ғаламтордан іздеу
әлеуметтік-сандық
желілер
Экранмен жұмыс
топтық жұмыс
кеңейтілген желілер
білімді жасау
• Traditional media, e-mail
• Linear and sequential
• Pure mental performance
• Limited textbook content
• Off line working, F2F
• Paper and pencil
• Individual performance
• Closed classroom
community
• Knowledge acquistion
Дәстүрлі медиа,
эл.пошта
Сызықтық және бірізділік
ақыл-ой жұмысына
қабылеттілік
оқулық мазмұнымен
шектелген
офф-лайн жұмыс , бетпе-бет
қағаз және қалам
жеке көрсеткіштер
Жабық сыныптық бірлестік
(оқушылардың сынып
бөлмесімен шектелген
бірлестігі)
Білім алу
МЕКТЕПТЕ ОҚЫТУДЫҢ ҚАЗІРГІ ПРАКТИКАСЫНЫҢ ЖӘНЕ ЖАҢА «ӘЛЕУМЕТТІК-
САНДЫҚ ҰРПАҚТЫҢ» АЙЫРМАШЫЛЫҚТАРЫ
(К.ЛОНКА, 2014)
•
К.Лонка «әлеуметік-сандық технологиялар деп,
ақпараттармен, адамдармен және артефактілермен тұрақты
және интенсивті онлайн-әрекеттестікті қамтамасыз ететін
техниканың кіріктірілген жүйелерін,әлеуметтік медиа және
ғаламторды жазады ;
•
Әлеуметтік-сандық қатысу –«формалды емес,әлеуметтік-
сандық жанама қатысулар практикасының жаңа
тұжырымдамасы
ӘЛЕУМЕТТІК-САНДЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
•
«Хай-тек компьютерлер, смартфондар, ғаламторда
іздеушілер айналасы - адамның миын өзгертіп
жібереді» Г.Х. Мямешева
•
Студенттер мен оқушылардың көбінесе қысқа
мерзімді есте сақтауына салмақ түседі, сол үшін
білімді бекіту мен ұзақ мерзімді еске сақтаудың жаңа
әдістерін, құзыреттіліктерді дамыту қажет.
•
•
. «Мәтінді оқу және жаттау,
мағынасына назар аудармау, тек
түсіну үстірт тұғыр ретінде белгілі,
ал тұтас және сыни бағалау,
материалды зерттеу терең тұғыр
болып табылады».
•
« Үстірт оқу – үстірт тұғыр- бұл педагогтің
регламенттелген оқытуындағы білімді
шығару,пассивті эпистемология, екіжақты көрініс
және білімді пайдалану
•
Тереңдік тұғыр, білімді
трансформациялау,оқытудағы өзін-өзі реттеу,
белсенді эпистемология, релятивті болжамдар және
білімді құрастыру тұғырлары оқытудың
тереңдетілген деңгейіне әкеледі. (Lonka K., 2014)
Үстірт тұғыр
Терең / терең
дік тұғыр
CONNECTIONISM AS A NEW DIDACTIC FOUNDATION
Behaviourism
Cognitivism
Constructivism
Connectivism
Бихевиоризм
Когнитивизм
Конструктивизим
Коннективизм
Source of
Knowledge
Білі
м
кӛздері
experience
reason and
experience
reason
connection
тәжірибе
Ақыл
-
ой,тәжірибе
себеп
жалғау
Principle
Ұстанымдар
black box
–
external behavior
reflected
placement of
knowledge to
brain
personal activity,
individualization
knowledge as
collective product
Қара
жәшік ішкі мінез
-
құлық
кӛрінісі
Білімнің
мида қалуы
(баста)
Жеке
белсенділік
,
даралық
Білім
ұжымдық ӛнім
ретінде
Motivation
Түрткі
positive/negative
reinforcement
marks,
diploma
own interest
interest supported
by community
Оң, дұрыс /
Теріс
кӛмек
Белгілер
,
диплом
Ӛзіндік
қызығушылық
,
Қызығушылықты
қауымдастық
қолдайды
Process
Үдеріс
repeated external
sensual
experience
knowledge is
interpreted
knowledge is
constructed
through thought
active network
cooperation
Қайталау
сезімдік
тәжірибе
Білімді
түсіндіру
Білімді
құрылымдау
Белсенді
желілік
ынтымақтастық
CONNECTIONISM AS A NEW
DIDACTIC FOUNDATION
Behaviourism
Cognitivism
Constructivis
m
Connectivism
Бихевиоризм
Когнитивизм
Конструктивиз
им
Коннективизм
Теорияның
авторлары
Skinner,
Thorndike,
Pavlov, Watson
Vygotsky,
Bruner, Gagne,
Ausubel
Bandura,
Piaget,
Bruner, Dewey,
Papert
Siemens,
Downes
George Siemens, 2006,
http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism_self-amused.htm
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. http://www.slideshare.net/bobr/
• Оқыту әдістері
• Құралдары …
ББД
• Оқыту
стратегиялары
• Технологиялар
Құзыреттіліктер
ЖОБАЛАУ
•
Белсенді оқыту стратегиялары,
•
Инновациялық оқыту стратегиялары ,
•
Жобалау-бағыттаушылық оқыту ,
•
ойын арқылы оқыту,
•
аралас оқыту конструктивизм және коннективизм
тұжырымдамаларын жүзеге асыруы мүмкін.
ОҚЫТУ СТРАТЕГИЯЛАРЫ- БҰЛ ТҰЖЫРЫМДАМАМАН
БІРІККЕН ,ОҚЫТУ МАҚСАТЫ МЕН МІНДЕТТЕРІНЕН
ТУЫНДАЙТЫН БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІ, БАҒЫТ
БЕРУ,ОҚЫТУДЫҢ СТИЛЬДЕРІ МЕН ӘДІСТЕРІ.
2020 ЖЫЛҒЫ ҚҰЗЫРЕТТІЛІКТЕР МЕН ДАҒДЫЛАР БОЛЖАМЫ
(
FUTURE WORK SKILLS 2020
)
• Бірегей ойлау ;
• Әлеуметтік интеллект;
• Инновациялық және бейімді ойлау – көрсетілген
траекториядан тыс ойлау;
• Мәдениетаралық құзыреттілік- мәдени айырмашылықтарына
қарамастан барлық бизнес серіктестермен және клиенттермен
бірдей тиімді қарым-қатынас жасау;
2020 ЖЫЛҒЫ ҚҰЗЫРЕТТІЛІКТЕР МЕН ДАҒДЫЛАР
БОЛЖАМЫ (
FUTURE WORK SKILLS 2020
)
• Есептеулі ойлау;
• Артық ақпаратты сүзгіден өткізу- тез қайта өңдеу және үлкен
көлемді мәліметтерді түйіндей білу ;
• Заманауи медиамен жұмыс істей алу;
• Тар мамандықтармен шектелмейтін білімдер;
• Тысқары жұмыс істей алу .
МҰҒАЛІМДЕРГЕ АРНАЛҒАН ЖАҢА ҮРДІСТЕР
(SOURCE: NEW HORIZON REPORT INSISTS TEACHERS USE TECH, BY DAVE GUYMON, 2014)
• Мұғалімнің рөлін қайта қарау-мұғалім оқыту
үдерісінде серіктес болуы керек .
• Барынша терең оқытуға ұмтылыс: студенттерді терең
оқыту- бұл тәжірибе арқылы үйрету, өзінің тиімділігін
дамыту, сыни ойлау және тиімді қарым-қатынас жасай
білу.
• Ашық білім беру (АББ) ресурстарына назар аудару.
• Аралас ( гибридті) оқытуды кеңінен қолдану.
• Интуитивті технологияларды қолдану .
• Мектеп жұмысын қайт а қарау.
ӨТУ
• Құзыреттілік тұғырға
• Тұлғаны дамыту (тұлғаға
бағытталған тұғыр )
• Өмір сүру педагогикасы – (орта
тұғыры)
Құзыреттіліктерді
бағалау
Сыни -
вестернизация
Қазақ мектебінің жаңғыруы
және білім берудің
этнопедагогикалық негіздері
БІЛІМ БЕРУДІҢ ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТҰҒЫРЛАРЫ
• Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-нің этнопедагогика ғылыми мектебі
Педагогика және психология
ғылымдарының докторы,
профессор Құбығұл Бозайұлы
Жарықбаев
Педагогика ғылымдарының
докторы, профессор
Ә.Т. Табылдиев
Педагогика ғылымдарының
докторы, профессор
К.Ж. Кожахметова
1998 жылдан бастап академик Т.Т.Тәжібаев атындағы этнопедагогика және этнопсихология орталығы жұмыс істейді.
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ИДЕЯЛАРЫ
Жаратылыс, табиғи
ортадағы өмір, шексіз дала
табиғаттың, күннің,
аспанның ғұрпын жасады
Аспан мен табиғаттың
ғұрпы Тәңіріде салынған.
Тәңірі- Көк аспан, Ұмай –
Табиғат-ана. Ұлы дала
аспанда көрініс тапқан.
Көшпенділер-
табиғатқа тәуелді
болған, жануарлар
мен айналысқан,
олардың кейпін
дүниетанымында
бейнелеген.
Психология бойынша
«адам іс-әрекетінің
қызметін, қарым-
қатынасын, қуатын
табиғатқа, аспанға
бағыттаған.
Түркі дінінде
дүниенің төрт
бұрышы ретінде
шаңырақТәңірінің
символы болған.
ҚАЗАҚСТАН –ҰЛЫ ДАЛА ЕЛІ
ЖАС ЕРЕКШЕЛІГІ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯСЫНЫҢ ТҰҒЫРЛАРЫ
(КОЖАХМЕТОВА К.Ж., 1998)
• Бірінші тұғыр :
• туғаннан 1жасқа дейін – «нәресте»,
• 1 жастан 7 жасқа дейін –«сәби»,
• 7 жастан 12 жасқа дейін – «ойын баласы»,
• 12 жастан 15 жасқа дейін – «сығыр», «ересек бала»,
• 16 жастан 19 жасқа дейін – «бозбала»,
• 20 дан 30 - ға дейін –«жас жігіт»,
• 30 дан 40 – қа дейін –«дүр жігіт», «күр жігіт»,
• 40 – тан 50- ге дейін –«ер түлегі»,
• 50 – ден 60-қа дейін –«жігіт ағасы»,
• 60 тан 70 –ке дейін –«қарасақал»,
• 70 – тен 80 жасқа дейін –«ақсақал».
Екінші кезең жануарларды бағуға байланысты:
• - туғаннан он жасқа дейін – қозы жасы» (бұл
жастағы балалар қозыларды қараған);
• - 10 жастан 20 жасқа дейін –«қой жасы»
(қой баққан );
• - 20-дан 30 жасқа дейін –«жылқы жасы»
(жылқы бағу жасы );
• - 30 – дан 40 жасқа дейін–«аға жас» немесе
«ер түлегі»;
• - 40 жас – «патша жасы деп саналған
Үшінші тұғыр «Мүшел жас»: 13, 25, 37, 49, 61, 73, 85. «Мүшел жас» – бұл дағдарыс кезеңі
(оларды қиын кезең деп те атайды) адам дамуында әр 12 жыл сайын қайталанатын кезең
К.Ж. КОЖАХМЕТОВА БІЛІМ
БЕРУДЕ МЫНАДАЙ
ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ
НЕГІЗДЕРДІҢ ҚОЛДАНЫЛУЫН
ҰСЫНДЫ:
•
Орта білім
1-2 сынып – «қазақтың ұлттық ойындары»;
3-4 сынып –«төрт түлік мал» ұғымы;
5 сынып – « ата тегі »,
6 сынып – « ұлттық тағамдар», «казақ өрнегі»;
7 сынып – «бабалар өсиет і»;
8 сынып – «домбыра-дастан» (музыкалық-
эстетикалық бағыт);
9 сынып – « қол өнер», «қолданбалы өнер» ;
10 сынып – « салт-дәстүрлер»,» әдет-ғұрыптар»; 11
сынып – «ата-аналар келбетi»
Жоғары білім
2 курс
Этнопедагогика
Электив: «Корей халқының
озық
салт
-
дәстүрлері мен әдеп
ғұрыптары», «Ұйғыр халқының отбасы
тәрбиесінің
ерекшеліктері», «Орыс
этникалық педагогикасы»,
«Қазақстан халықтарының салыстырмалы
педагогикасы»
1-2
3-4
5
6-7
8
9
10-11
ТӘРБИЕЛІК МҰРАТТАР
• Халық тәрбиесінің мақсаты -
этникалық мінезі бар «кемел
адам»; басқа сөзбен айтқанда «
толық адам .
• Нағыз бейне «Сегіз қырлы, бір
сырлы адамды тәрбиелеу»
мақалынан көрінеді.
Әбу Насыр әл-
Фараби
Қайырымды
қала
Бақытты қала
тұрғындары
ЖОБАЛАР
1) әл-Фараби атындағы ҚазҰУ
Философия және саясаттану факультетіне
қарасты Этнопедагогикалық мұражай
Студенттер ұсынған
жобалар :
Білімдік саяхат маршруты :
• Алматы көшелері мен
ғимараттарының шығу тарихы
Этнопедагогикалық
ауыл;
Көшелер .Kz
Этнопедагоги
калық
ертегілер
ЭКСПОНАТЫ МУЗЕЯ
ҰСЫНЫСТАР :
• •Оқу үдерісін құрылымдау;
• • Оқу материалдарын визуалды және ашық құрастыру;
• • Үнемі кері байланыс;
• •Топтық және жеке жұмыс түрлерін кіріктіріңіздер және алмастырып
отырыңыздар; әр 20-25 минут сайын іс-әрекет түрлерін қосыңыздар.
• • Мультимедиа, сандық технологиялар, сонымен қатар оқыту мен
тәрбиелеудегі этнопедагогикалық құралдарды пайдаланыңыздар,
• • Жағымды ойлау техникасын қолданыңыздар;
• •Жобалау-бағытталған оқыту,
• • Аралас (гибридтік) оқыту …
РАХМЕТ
Достарыңызбен бөлісу: |