|
Аристотель
|
Дата | 17.11.2022 | өлшемі | 125,82 Kb. | | #50760 |
| Байланысты: Аристотель Аристотель Бердимурат Айсулу Философия саласына қадам басу жолы: - Философия саласына қадам басу жолы
- Ол материализм мен идеализмнің аралығында екіұдай бағыт ұстанғанымен, оның философиясында
- материалистік сарын басым болды. Жалпы Аристотель философиясы антик алық ой жетістіктерін
- түбегейлі саралаған әмбебап жүйе болып есептелінеді.
- Аристотель грек колониясы, Фракия жағалауындағы Стагир қаласында дүниеге келді. Оның әкесі
- Никомах Македония патшасы Аминтаның сарай емшісі еді. 367 жылы Аристотель Афинаға
- барып,Платонға шәкірт болады.
- 343 жылы оны Македонияның патшасы Филипп баласы Александрдың тәрбиешісі етіп тағайындады.
- Ал, Александрдың өзі патша болып таққа отырғаннан кейін, Аристотель Стагирге қайтып келеді .
- 335 жылы Афинаға барып бір жола тұрақтап қалады.
- Осы кезеңде Аристотельдің ой жүйесінде Платон философиясына қарсы бағытталған негізгі
- қағидалар қалыптаса бастаған еді. Ол Афинада өзінің мектебін атты, ол Ликей немесе
- перипатетиктер ("қыдырып жүріп сұхбаттасу" деген мағынаны білдіреді) мектебі деп аталды.
- ғұмырының аяғына дейін осы философиялық мектепті көркейтуге күшін салған Аристотель оз
- Отанында көз жұмды. Себебі, антимакедониялық саяси және "дінбұзар" деген айыптың тағылу қауіпі
- туғанда ол Отанына қайтып келуге мәжбүр болған-ды. Аристотель Афинада еш азаматтық хұқы жоқ
- метэктік (шетелдік) жағдайда тұрған. Өзінің саяси көзқарасы тұрғысынан Аристотель Афина
- демократиясын жақтаушылардың қатарында бола алмады.
Аристотель философиясы: - • 1. Теориялық сала - болмыс туралы ілімі, дүниенің түпнегіздері туралы
- пайымдаулар.
- • 2. Практикалық сала — адамдардың іс –әрекеті туралы тұжырымдар.
- • 3. Ақындық сала - көркемөнер, поэзияға көзқарастары.
Тіршіліктің төрт себебі: - • Біріншісі — болмыстың мәні — ол нақтылы заттардың қандай
- болғандығын айқындайды (кескіндік форма) себеп;
- • Екіншісі — Материя және бастауыш (субстрат) — заттардың пайда болу
- және шығу тегі (материалдық себеп);
- • Үшіншісі - Қозғалыс себебі, қозғалыс бастауы;
- • Төртіншісі — Мақсаттық себеп.
Қозғалыстың төрт негізі: - • 1. Сапалық (өзгеріс);
- • 2. Сандық (көбею немесе азаю);
- • 3. Орын ауыстыру (кеңістіктегі қозғалыс);
- • 4. Алғашқы түрдің қосындысы (пайда болу және жойылу).
- • Өзінің ілімін Аристотель мәнділікті болмыс деп қарастырудан
- бастайды да, оны сол болмыстың өзіне тән категориялары арқылы
- түсіндіруге тырысады, (түр-форма, мән, сапа, сан, материя, қозғалыс,
- уақыт, т.б.). Аристотельдің пікірінше, адамдар «қоғамдық
- жануарлар». Отбасының, қоғамның табиғи дамуының арқасында
- мемлекет пайда болады. Мемлекеттің табиғаттан айырмашылығы,
- онда көптеген әлеуметтік, т.б. қатынастардың өріс алғандығы.
Мемлекет туралы: - • Оның пікірінше, мемлекеттің пайда болуына,ең алдымен, адамдардың
- бірігіп жұмыс құрып, өзара қатынас жасауға ұмтылуы себеп болды. Яғни
- Аристотель мемлекеттің шығуын табиғи дамудың нәтижесі деп түсінеді.
- Ол адамдардың басқа хайуанаттардан айырмашылығы – ой еңбегімен
- шұғылдануында деп тұжырымдайда. Саяси іс-әрекетке ерекше мән
- беріп, саясаттан тысқары қалған адамдар адамшылығынан айырылып,
- тағы айуандарға ұқсап кетеді, - дейді.
Саясатта: - “Мейірбандық пен зұлымдық, әділеттілік пен әділетсіздік, т.б. отбасы мен
- мемлекеттің негізін қалайтын ұғымдарды сезім тұрғысынан қабылдау адамның ғана
- қолынан келеді”. Философ адамгершіліктің көзі енжарлық пен дәрменсіздікте емес,
- керісінше белсенделік пен жасампаздық деп дұрыс түсінеді. Адамның әділетті,
- жігерлі болуы оның игілікті ісімен тығыз байланысты.
- Александр Македонский Аристотель шәкірті болғандықтан, оған патша тағына
- отырғаннан кейін Александр Аристотельге ескерткіш орнатып, былай деп жазыпты:
- “Бұл ескерткішті Никомаха ұлы, данышпан, құдіретті Аристогтельге қойған
- Александр”. Кезінде ол Платонды өмірден идеяны жоғары қойғаны, нақты өмір оның
- көлеңкесі дегені үшін қатты сынға алды. Бірақ, Аристотель түр мен мазмұн
- арақатынасын зерттеп, алғашқыны түрге берген. Мәселен, кірпіш – түр, ал сол
- кірпіштің негізі болып, қалыпқа құйылған материал (батпақ) – материя, яғни мазмұн
- деп қарады. Ол формальды логиканың Аристотель ашқан 1.Дәлме-дәлдік; 2.
- қайшылық; 3. жоққа шығару заңдары.
««Назарыңызға рахмет!!»»
Достарыңызбен бөлісу: |
|
|