Баяндама грамматалогия мәселелері Аңдатпа: Грамматология



Дата26.09.2022
өлшемі21,47 Kb.
#40391
Байланысты:
Грамматалогия мәселелері



БАЯНДАМА
Грамматалогия мәселелері
Аңдатпа:
Грамматология (гр. gramma — жазу, гр. logos — ұғым, ілім) — жазу туралы ғылым. Жазудын кейбір түрлері жанама түрде ғана тілмен байланысты болғандыктан, Грамматология тұтас калпында тіл біліміне кірмейді.
Кілттік сөздер::
Жазба,дыбыс жазу, ұғымжазу, суретжазу, субграфемика, графемика, параграфеимка, графика;

Франц. grammatologie. Дж. Деррид ойлап тапқан "ғылыми" зерттеудің нақты формасы, жалпы қабылданған "ғылымның"негізгі принциптеріне қайшы келеді. Деррида бұл туралы Ю.Кристеваның "грамматология" туралы ілімі ғылым ма деген сұрағына жауап ретінде тікелей айтады: "Грамматология ғылым ұғымы мен нормаларын онтотеологиямен, логоцентризммен, фонологиямен байланыстыратын барлық нәрсені қайта құруы керек. Бұл үлкен және шексіз жұмыс, ол үнемі ғылымның классикалық жобасының қауіптілігінен аулақ болу керек, оның ғылыми эмпиризмге түсу тенденциясы бар. Бұл грамматология практикасының қосарланған тіркеуінің болуын болжайды: позитивизм немесе метафизикалық ғылым шеңберінен бір уақытта шығу қажеттілігі және ғылымның нақты іс-әрекетінде оның пайда болуынан бастап өзін-өзі анықтауға және дамуына ауыртпалық түсіретін метафизикалық веригтерден босатуға ықпал ететін барлық нәрсені анықтау. Ғылым тәжірибесінде логоцентрлік оқшаулау шегінен шыға бастаған барлық нәрсені шоғырландыру және жалғастыру қажет. Сондықтан грамматология "ғылым"ма деген қарапайым сұраққа жауап жоқ. Мен ол ғылымға жазылған және оны шектейді деп айтар едім; ол өз хатында ғылым нормаларының еркін және қатаң жұмыс істеуін қамтамасыз етуі керек; және тағы да! ол классикалық ғылымның өмір сүру аясын шектейтін шектеулерді белгілейді және сонымен бірге ашады" (Деррида:1972b, 48-49 беттер). Бұл тұжырым Деррида өзінің "грамматология ғылымы" арқылы жүзеге асыруға тырысатын "революцияның"шекараларын нақты анықтайды; шынында да, егер сіз француздық" семиотикалық философтың "логикасын ұстанатын болсаңыз, ғылымның" жеке жазу нормалары "тағы да бірдей конвенциялар, ғылыми ойлау конвенциялары (жазбаша түрде жазылған - демек, бұл жағдайда" хат"), әр уақытта белгілі бір тарихи сәтте қоғамның нақты даму деңгейімен анықталады. Бұл деңгей сөзсіз философиялық, яғни. "метафизикалық", Дерридтің терминологиясына сәйкес, кез-келген ғалым эмпирикалық немесе теориялық деректерді талдауда негізделетін алғышарттар және оның тұжырымдарының оның жұмысын философиялық түсінуге тәуелділігі сөзсіз. Талдаудың бір түрі ретінде" грамматикалық жоба "Кристеваның"поэтикалық тіл төңкерісінде" сынға алынды. Француз зерттеушісінің көзқарасы бойынша, Дерридтің "Грамматологиясы", егер ол феноменологияны сынауға арналған талдау стратегиясы ретінде сипатталса, сайып келгенде, "негативтілік" тұжырымдамасын "позитивизациялауға"әкелді. Буржуазиялық қоғамның институттарына қарсы тұра алатын деструктивті күшті тілде табуға тырысып, Кристева былай деп жазады: "бұл операция кезінде ("грамматикалық талдау", дерридан рухындағы деконструкция - и. и.) негативтілік оң болады және олқылықтарды туғызу мүмкіндігінен айырылады; ол ингибирлеу қасиеттерін алады және ингибирлеу факторы ретінде әрекет етеді, ол барлық бұл кейінге қалдырылады және осылайша өте жағымды және растайды" (Кристева: 1974, 129 б.). Грамматиканы мойындай отырып, "сөзсіз еңбегі" ("грамматикалық рәсім, біздің көз алдымызда, Гегельден кейін диалектикалық негативтілік мәселесін одан әрі дамытуға тырысқандардың ішіндегі ең радикалды" - сол жерде. 128-бет), Кристева әлі күнге дейін Т.Мой атап өткендей, "әлеуметтік құрылымдағы өзгерістер мен өзгерістер" оның (грамматология-и. И.) тетиканың тақырыбын және бөлінуін (тезистен - мағынаның біржақты сенуіне байланысты) түсіндіре алмайтындығына сенеді. - И. I.), бұл өзгерістер мен қайта құрулар" (Кристева оқырман: 1987, 16 б.). "Басқаша айтқанда, - дейді Кристева өзінің ұстанымын нақтылайды, - грамматология символдық функцияны үнемдеуден бас тартады және толық қамти алмайтын кеңістікті ашады. Бірақ, тетіктің жолын жауып, оның орнына алдыңғы (логикалық немесе хронологиялық) энергия трансферттерін (яғни, мәндерді ауыстыру - и. I.), шикі грамматология тақырыптан бас тартады және нәтижесінде оның әлеуметтік тәжірибе ретінде жұмыс істеуін, сондай-ақ оның ләззат алу немесе өлім қабілетін елемеуге мәжбүр болады. Барлық позицияларды, тезистерді, құрылымдарды бейтараптандыру, грамматология, сайып келгенде, олар сынған, жарылған немесе жарылған кезде де тежеу факторына айналады: кез-келген құрылымға (символдық және/немесе әлеуметтік) қызығушылық танытпай, ол өзінің құлдырауы немесе жаңаруы алдында да үндемейді "(Кристева:1974, Б. 130).



Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет