Эссе « Этика »
Этика адамдар әдетте құқықтар, міндеттер, қоғамға пайда, әділеттілік немесе нақты ізгіліктер тұрғысынан не істеу керектігін белгілейтін дұрыс пен бұрыстың негізделген стандарттарына негізделген.
Бірнеше жыл бұрын әлеуметтанушы Раймонд Баумхарт іскер адамдардан: "Этика сіз үшін нені білдіреді?"Олардың жауаптарының арасында мыналар болды:
"Этика менің сезімдерімнің маған дұрыс немесе бұрыс нәрсе туралы айтуымен байланысты".
"Этика менің діни сенімдеріммен байланысты".
"Этикалық болу-заң талап ететін нәрсені істеу".
"Этика біздің қоғам қабылдаған мінез-құлық стандарттарынан тұрады".
"Мен бұл сөздің нені білдіретінін білмеймін".
Бұл жауаптар өзімізге тән болуы мүмкін. "Этиканың" мағынасын анықтау қиын Баумхарттың алғашқы респонденті сияқты, көптеген адамдар этиканы өз сезімдерімен сәйкестендіруге бейім. Бірақ этикалық болу сіздің сезімдеріңізді ұстану дегенді білдірмейді. Өз сезімдерін ұстанатын адам дұрыс істеуден бас тартуы мүмкін. Шындығында, сезімдер көбінесе этикалық нәрседен ауытқиды.Этиканы дінмен де сәйкестендіруге болмайды. Көптеген діндер, әрине, жоғары этикалық стандарттарды қолдайды. Алайда, егер этика тек дінмен шектелсе, онда этика тек діни адамдарға қатысты болар еді. Бірақ этика атеисттің мінез-құлқына да, діндар діндар адамның мінез-құлқына да қатысты. Дін жоғары этикалық стандарттарды белгілей алады және этикалық мінез-құлыққа күшті мотивация бере алады. Алайда Этика дінмен шектелмеуі мүмкін және дінмен бірдей емес.Этикалық болу да заңды ұстанумен бірдей емес. Заң көбінесе азаматтардың көпшілігі ұстанатын этикалық стандарттарды қамтиды. Бірақ заңдар, сезімдер сияқты, этикалық нәрседен ауытқуы мүмкін. Біздің азаматтық соғысқа дейінгі Құлдық туралы заңдарымыз және қазіргі Оңтүстік Африкадағы апартеидтің ескі заңдары этикалық заңдардан ауытқып кететін заңдардың айқын мысалдары болып табылады.
Сондықтан, этикалық болу "қоғамда қабылданған нәрсені"жасаумен бірдей емес. Кез-келген қоғамда адамдардың көпшілігі этикалық стандарттарды қабылдайды. Бірақ қоғамдағы мінез-құлық стандарттары этикалық нәрседен ауытқуы мүмкін. Бүкіл қоғам этикалық тұрғыдан жемқор бола алады. Фашистік Германия - моральдық тұрғыдан жемқор қоғамның жақсы мысалы. Сонымен қатар, егер этикалық болу "қоғам қабылдайтын барлық нәрсені" жасауды білдірсе, онда этикалық не екенін білу үшін қоғамның не қабылдайтынын анықтау керек еді. Аборт туралы не ойлайтынымды шешу үшін, мысалы, американдық қоғамға сауалнама жүргізіп, содан кейін өз сенімдерімді қоғам қабылдаған нәрсеге сәйкестендіруім керек еді. Бірақ ешкім ешқашан сауалнама жүргізу арқылы этикалық мәселені шешуге тырыспайды. Сонымен қатар, көптеген мәселелер бойынша қоғамдық келісімнің болмауы этиканы қоғамда қабылданған нәрсемен теңестіруге мүмкіндік бермейді. Кейбір адамдар түсік жасатуды қабылдайды, бірақ басқалары қабылдамайды. Егер этикалық болу қоғамда қабылданған нәрсені жасауды білдірсе, іс жүзінде жоқ мәселелер бойынша келісім табу керек еді.
Сонда этика дегеніміз не? Этика-бұл екі нәрсе. Біріншіден, этика адамдар әдетте құқықтар, міндеттер, қоғамға пайда, әділеттілік немесе нақты ізгіліктер тұрғысынан не істеу керектігін белгілейтін дұрыс пен бұрыстың негізделген стандарттарын білдіреді. Мысалы, Этика зорлау, ұрлау, кісі өлтіру, шабуыл жасау, жала жабу және алаяқтықтан аулақ болу үшін ақылға қонымды міндеттемелер жүктейтін стандарттарды білдіреді. Этикалық стандарттарға адалдық, жанашырлық және адалдық сияқты ізгіліктерді тағайындайтындар да кіреді. Сонымен қатар, этикалық стандарттарға өмір сүру құқығы, жарақат алу құқығы және жеке өмірге қол сұғылмау құқығы сияқты құқықтарға қатысты стандарттар кіреді. Мұндай стандарттар этиканың барабар стандарттары болып табылады, өйткені олар дәйекті және негізделген себептермен сақталады.
Екіншіден, этика өзінің этикалық стандарттарын зерттеу мен дамытуды білдіреді. Жоғарыда айтылғандай, сезімдер, заңдар мен әлеуметтік нормалар этикалық нәрседен ауытқуы мүмкін. Сондықтан олардың ақылға қонымды және дұрыс екеніне көз жеткізу үшін стандарттарыңызды үнемі тексеріп отыру қажет. Сонымен, этика сонымен қатар өзіміздің моральдық сенімдерімізді және моральдық мінез-құлқымызды зерттеуге үнемі күш салуды және Біз және Біз қалыптастыруға көмектесетін институттардың ақылға қонымды және берік негізделген стандарттарға сәйкес келуін талап етуді білдіреді.
Достарыңызбен бөлісу: |