Философия пәнінен №2 Аралық бақылау «Жалпы медицина», 2-курс 2022-2023 оқу жылы



Дата15.11.2023
өлшемі41,74 Kb.
#123642
Байланысты:
Философия пәнінен №2 Аралық бақылау «Жалпы медицина», 2-курс 202-emirsaba.org


Философия пәнінен №2 Аралық бақылау «Жалпы медицина», 2-курс 2022-2023 оқу жылы

Философия пәнінен №2 Аралық бақылау
«Жалпы медицина», 2-курс
2022-2023 оқу жылы
1. Адам мен қоғамның пайда болуын белгілейтін термин:

2. Мартин Хайдеггердің пікірінше адам болмыстың .........:


билеушісі
бақташысы
көшірмесі
үйі
жоқтаушысы
3. Этиканың категориялары қатарына кірмейтін ұғымды белгілеңіз:
жақсылық, жамандық;
әділдік, парыз;
ұят, ар-ұждан;
асқақтық, пасықтық
еркіндік, жауапкершілік;
адамгершілік, абырой;
4. Аристотельдің пікірінше артық пен кемшіліктің тең ортасы:
5. М. Шелердің пікірінше құндылықтар иерархиясының ең жоғарғы сатысында тұрады:
Жақсылық
Махаббат
Құдай
Адам
Сұлулық
6. Этиканың басты категориялары:
7. Огюст Конт бойынша адамзат ақыл-ойының даму кезеңдері:
мифологиялық, діни, философиялық
теологиялық, метафизикалық, позитивтік
антикалық, орта ғасырлық, жаңа замандық
математикалық, физикалық, метафизикалық
фетишизм, политеизм, монотеизм
8. Жаңа дәуiр философиясы жаратылыстану ғылымдарын табиғатты зерттеп, жаңалықтар ашуы тиiс деп есептеп, философияның мiндетiне ненi қалдырды?
ғарышты зерттеуді
дiн мен қоғам арақатынасын зерделеуді
адам мәселесiн зерттеуді
ғылыми таным әдiсiн жасауды
саясатты қарастыруды
9. Ахмет Байтұрсынұлы өнерді негізгі екі түрге бөледі:
10. «Өнердің алуан түрлері дегеніміз – тиісінше сұлулықтың да алуан түрлері» пайымдауының авторы:
Г.В.Ф.Гегель
И. Кант
И. Фихте
Ф. Шеллинг
Л. Фейербах
10. Пер Монсонның «Саябақ аллеясындағы қайық» шығармасындағы мәдениетті білдіретін метафораны атаңыз:
11. Қазақ сөз өнерінің теориясына арналған «Әдебиет танытқыш» еңбегінің авторы:
12. Еліктеу ұғымын білдіретін, немесе соның орнына қолданылатын терминді көрсетіңіз:
13. Өзгенің қайғысына ортақтасу арқылы жанның, рухтың тазаруы:
14. Қоғамды өзара мұқтаждықтарын өтеу үшін бас қосқан адамдардың бірлестігі деп есептеген философ:
15. Әл-Фараби бойынша қоғам жіктелісі:
16. Ең ежелгі әлеуметтік институт:
17. Аристотель жақтаған меншік түрі:
18. Платон жақтаған меншік түрі:
19. Аристотель көне грек философтарының арасынан кімді шын мәнінде диалектиканың негізін қалаушы деп есептеді:
Зенон
Cократ
Гераклит
Платон
Пифагор
20. Катарсис дегеніміз:
Сөзбе сөз: «болмыс осы жерде»
Адамға сыртқы факторлардың теріс әсері
Көне грек тілінде: «асқақтау, тазару, сауығу»
Табиғатқа еліктеу
Шекаралық жағдайды білдіреді
21. Философия үшін еркіндік дегеніміз:
адамның нені қаласа, соны жасау мүмкіндігі
барша шектеулерден еркін болуы
еркіндік – танылған қажеттілік
еркіндік – бұл, өзгерте алу мүмкін емес нәрсе
еркіндік бұл – табиғи қажеттілік
22. Марксизм адам туралы:
Адам архетиптік жаратылыс
Адам үшін бейсаналық үлкен роль атқарады
Адам қоғамдық жануар
Адам қоғамдық қатынастар жиынтығы
Адам символ жасаушы тіршілік иесі
23. Ақпараттық қоғамның басты белгісіне жатады:
білім
нарықтық экономика
өндіргіш күштердің даму деңгейі
саяси режим
пікір
24. Иммануил Кант философиясына тән ұғым:
«Антиномия»
«Эмпиризм»
«Эйдос»
«Рационализм»
«Субстанция»
25. Упанишадалар:
Ғылым туралы жинақ
Қара сөзбен жазылған философиялық түсініктемелер
Құдайларға арналған гимндер жинағы
Табиғат туралы жинақ
Салт-дәстүрлер туралы жинақ
26. Серен Кьеркегор философиясына сәйкес адам өмірінің сатылары:
27. Қай ойшылдың философиясы үшін адамның индивидуалды болмысы философиялық танымның басты объектісі болып табылады:
К.Поппер
М. Хайдеггер
З.Фрейд
К. Маркс
Ф.Ницше
28. Аксиология терминін тұнғыш еңгізген ойшыл:
Гартман
Виндельбанд
Перри
Мейног
Дж.Дьюи
29. Еркіндіктің экзистенциалистік түсінігі:
еркіндік дегеніміз танылған қажеттілік
еркіндік – бұл зілдей ауыртпалық
еркіндік шығармашылықта
еркіндік – бұл істің жайын білу арқылы шешім қабылдау қабілеттілігі
еркіндік жоқ
30. Ф. Ингартен құндылықтарды екі түрге ажыратты:
Моральді және витальді
Әлеуметтік және моральдік
Витальді және мәдени
Эстетикалық және саяси
Мәдени және саяси
31. «Постиндустриалды қоғам» терминінің авторы:
Д. Белл
Э. Фромм
М. Вебер
К. Поппер
Т. Кун
32. Әл-Фараби өзінің ғылым классификациясында бірінші орынға қояды:
Математиканы
Физиканы
Тіл білімін
Метафизиканы
Георграфияны
33. Позитивизм – бұл философиялық бағыт:
Ғылым мен философияның интеграциясын жақтайды
Ғылыми білімнің жүйесін сынға алады
Дұрыс пікір қалыптастырады
Философияны дербес ғылым ретінде жоққа шығарады
Адам мәселесін қарастырады
34. Адамның жанын таза тақтаға теңеген жаңа заман философы:
35. Араб-мұсылман әлемінің ойшылдарын антика мәдениеті мен философиясын зерттеп, зерделеуге ықпал еткен жағдай:
ғылым мен философияның дамуы
әлемнің бірлігі туралы идеялар
грек полистерінің қоғамдық-саяси құрылысы
гректердің бай мифологиясы
жаратылыстану ғылымдарының дамуы
36. Конфуцийдің антропологиялық философиясындағы сяо принципі білдіреді:
үлкенге құрмет, ата-ананы сыйлау
дәстүрді сақтау
әрекетсіздік принципі
ерлік
даналық
37. Қазіргі заманғы тарих философиясының маңызды проблемасы болып табылады:
тарихи фактлердің дәйектілігі
тарихтың мәні мен бағыттылығы
тарихи фактлерді жүйелеу
тарихтағы тұлғаның рөлі
әлеуметтік құбылыстардың тарихи аспектілері
38. Тарихтың мәні мен тарихи процестің дамуын түсіндіретін ортағасырлық философиядағы түсінік:
39. Философияның қоғамды зерттейтін бөлімі:
40. Егер жануарлар дүниесі қоршаған ортаға табиғи инстинктер арқылы бейімделсе, адамдар үшін бұл қызметті атқарады:
Әлеуметтену агенттері
Әлеуметтік институттар
Адамның ақыл-ойы
Білім беру мекемелері
Қоғамдық ұйымдар
41. Эллиндік-Римдік философиялық мектептерге жатпайтын мектеп:
стоицизм
неотомизм
эпикуреизм
неоплатоншылдық
кинизм
42. «Адам еркіндікке кесілген (жаралған) тіршілік иесі» деп пайымдаған ойшыл:
43. Тапатал түсте қолына шам алып адам іздеп жүретін ойшыл:
44. Антропоцентризм қай дәуірдің философиясына тән принцип?
45. Р. Декарттың пікірінше, адам тіршілігінің жалғыз да, нақты дәлелі, ол:
Сөйлеу
Ойлау
Мәдениет
Қозғалысқа қабілеттілік
Адамгершілік
46. Адамның мәнін ашатын үш бастама:
мәдениет, өнер, қоғам
құқықтық, психикалық, биологиялық
биологиялық, психикалық, әлеуметтік
саяси, әлеуметтік, виталды
дін, саясат, өнер
47. Антикалық ойшылдардың қайсысы алғашқы болып адамды космостан бөлек әлеуметтік этикалық тіршілік иесі ретінде қарастырып, алғашқы антропологиялық бетбұрыс жасады?..
Аристотель
Эпикур
Фалес
Сократ
Платон
48. Антикалық ойшылдар бойынша адам бейнесі:
Космоцентрлік
Антропоцентрлік
Теоцентрлік
Социоцентрлік
Постмодернистік
49. Ортағасыр философиясы бойынша адам бейнесі:
Теоцентрлік
Социоцентрлік
Космоцентрлік
Антропоцентрлік
Постмодернистік
50. «Үрей», «жалғыздық», «күйзелу» - терминдері қай философиялық бағыттың қарастырған мәселелері болып табылады:
Феноменология
Экзистенциализм
Постпозитивизм
Аналитикалық философия
Психоанализ
51. Дүние мен адамзаттың ақыры туралы діни ілім қалай аталады?
52. «Кез келген тұлғаны мақсатқа жетудің құралы деп емес, мақсаттың өзі деп қарау керек» деген И. Канттың тұжырымы:
Таза ақыл
Кесімді императив
Тәжірибелік ақыл
Гипотетикалық императив
Трансенденталдық
53. Л. Фейербах ұсынған адамға деген филососфиялық көзқарас:
Антропоцентризм
Антропологиялық материализм
Философиялық антропология
Антропософия
Антропоморфизм
54. Мифологиялық дүниетанымға тән белгі:
55. Ф. Энгельс материя қозғалысының негізгі формаларына жатқызады:
56. Философияның басты сұрағы «Адам дегеніміз не?» деген пайымдаудың авторы:
57. Конфуций философиясындағы «жэнь» ұғымы білдіреді:
58. Диалектикаға қарама-қарсы философиялық зерттеу әдісі:
59. Ақиқаттың дүниеге келуіне көмектесетін Сократтың әдісі:
60. Үнді философиясындағы қайта-қайта туылу «шеңбері» қалай аталады:
61. Схоластика дегеніміз:
62. Өмірдің мәні мемлекеттің жауапты азаматы болуға ұмтылу деп тұжырымдаған антика дәуірінің ойшылы:
63. Дедуктивті математикалық әдістердің, логиканың, ақыл-ойдың ғылыми танымда басымдылығын көрсететін жаңа еуропалық философиялық бағыт:
64. Индивидтің еркіндігін шектейтін факторлар:
65. Аристотель бойынша дүние негізінде жатқан от, су, ауа, топырақтың түзілуі осы төрт стихияның өзара байланысы нәтижесінде жүзеге асады:
66. Ежелгі Үнді философиясындағы ортодоксальды емес мектепті белгілеңіз:
67. Маркстің ілімі бойынша қоғамның дамуы немен айқындалады:
68. Антикалық эстетиканың негізгі ерекшелігі:
Космологизм
Теоцентризм
Гуманизм
Эмпиризм
Антропоцентризм
69. Адамға берілген «Zoon Poltikon» анықтамасының авторы:
70. Жоғары құндылығымен адамды шаттық сезімге бөлейтін эстетикалық ұғым:
71. Орта ғасыр эстетикасында құдырет сұлулығын мистикалық ілімдермен ұштастырушы:
Ф. Аквинский
П. Абельяр
А. Августин
Д. Скот
Р. Бэкон
72. Философиялық антропологияның басты идеяларын негіздеген ғалым:
73. Этика ғылымының бөлімдері:
Қолданбалы, нормативтік, кәсіби
Теориялық, нормативтік, эмпирикалық
Теориялық, әскери, эмпирикалық
Іскерлік, кәсіби, қолданбалы
Кәсіби, нормативтік, медициналық
74. Этиканың негізгі ұғымдарын, оның зерттеу пәнін, ғылым ретінде даму тарихын зерттейтін этиканың бөлімі қалай аталады:
Деонтология
Теориялық этика
Кәсіби этика
Нормативтік этика
Эмпирикалық этика
75. Жалпы «құндылық проблемасына» қатысты кейбір күрделі мәселелерді шешуге тырысқан әрекет ретінде қалыптасқан ілім:
Эстетика
Деонтология
Эсхатология
Аксиология
Этика
76. Эмпирикалық этика дегеніміз:
Белгілі бір кезеңдердегі адамзат ұйымдарының нақты адамгершілік келбеті туралы түсінік беретін этика тарауы;
Негізгі этикалық категорияларды мейірімділік пен қатыгездік, ізігілік пен жауыздық, ұят, абырой, парыз және т.б. қарастыратын этика тарауы;
Жоғары құндылығымен адамды шаттық сезімге бөлейтін эстетикалық ұғым;
Тұлғаның маңызды сипаттамалары, кәсіби қасиеттері, еңбекке деген көзқарасын қарастыратын этика ғылымының тарауы болып табылады;
Адамгершілік құндылықтардың пайда болуы мен қызмет ету заңдылықтарын түсіндіретін этика тарауы;
77. Еркіндік дегеніміз:
Адам іс-әрекетінің о бастан ешбір сыртқы себептермен, жағдайлармен, ешбір сыртқы күштермен әрі өзін қоршаған ортамен алдын ала анықталмағандығы;
Жеке тұлғаның қоғамдық орта мен байланысының жоқ екендігін анықтау үрдісі;
Жеке тұлғаның құқықтық нормалар мен өзіне тиісті міндеттерден босатылуы;
Жеке тұлғаның қоғамдық өмірден бас тарту арқылы аскетизмге бой алдыруы;
Адамның қоғамдағы әр түрлі шектеулер мен қажеттіліктерден тәуелді емес еркін таңдау;
78. Адам бойындағы белгілі бір істі, өзіне тапсырылған міндетті орындап, жүзеге асыруынан байқалатын адамгершілік қасиет қалай аталады:
Тектілік
Мораль
Еркіндік
Имандылық
Жауапкершілік
79. Аристотель бойынша өнер дегеніміз табиғатқа, болмысқа еліктеу болса, Платон бойынша өнер:
80. Эмиль Дюркгейм қоғамның тұтастығының негізі деп санады:
Жеке адамның ой-санасы
Моральдық сана
Ұжымдық сана
Бейсана
Жасанды интеллект
81. Қоғамды толыққанды әлеуметтік ағза ретінде сипаттайтын оның өзіне ғана тән ажырамас қасиеті (атрибуты):
82. Зигмунд Фрейд концепциясындағы мәдениет ұғымы:
Қоғамның айрықша сипаттамасы, адам қолы жеткен тарихи даму деңгейі
Адамға тән негізгі психикалық жағдайлардың әлеуметтік мәнінің сипаты
Жеке адамның рухани әлемі
Санадан тыс психикалық процестердің әлеуметтік жаныштау механизмі
Материалдық және рухани құндылықтар
83. Қоғамдық қатынастардағы адамның орны:
қоғамдық қатынастардың субъектісі
индивидуалдылық
қоғамдық қатынастардың объектісі
қоғамдық қатынастардың субъектісі әрі объектісі
қоғамдық қатынастардан жоғары тұрған метафизикалық мән
84. Бұқаралық мәдениетке тән емес:
көпшіліктің талғамына сай болу
идеялық негізінің болмауы
жоғары деңгей
қолжетімділік
жоғары және халықтық мәдениетке ұқсау
85. «Лодка на аллеях парка» еңбегіндегі «әлеуметтік институттарды» білдіретін метафора:
86. Заманауи мәдениетте бір-біріне қарама-қарсы мындай типтерді бөліп көрсетуге болады:
күнделікті, тұрмыстық
кәсіптік, шаруашылық
бұқаралық, элиталық
этникалық, ұлттық
индивидуалдық, көпшілік
87. Мәдениеттің басты элементі:
88. Адам іс-әрекетінің алуан түрлерін тудырушы мәдениеттер:
әлемдік, жергілікті
этникалық, ұлттық
рухани, материалдық
бұқаралық, элиталық
индивидуалды, ұжымдық
89. Cубъектісіне қарай мәдениет:
Материалды, рухани, саяси мәдениет
Элиталық, бұқаралық, контрмәдениет
Жеке, топтық, жалпы адамзаттық мәдениет
Ұлттық, аймақтық, субмәдениет
Саяси, экономикалық, экологиялық мәдениет
90. О. Шпенглер бойынша мәдениеттің «фаусттық типі» дегеніміз:
91. Футурология ненi зерттейдi?
92. Мәдениеттің аралық түріне жататын мәдениет формалары:
Материалды, рухани, саяси
Діни, рухани, эстетикалық
Экономикалық, саяси, эстетикалық
Экологиялық, эстетикалық, діни
Бұқаралық, элиталық, контр мәдениет
93. «Өркениет дегеніміз мәдениеттің ақыры» - деп есептеген:
94. XX ғасырдың 80-ші жылдарында пайда болған, ашық және өз-өзіне толығынан тең емес жүйелердің өзіндік ұйымдасуы мен өзгеру, даму заңдылықтарын зерттейтін ілім:
95. К. Ясперс тарихи процессті теңестірді:
96. К. Ясперс көрсеткен тарихтың даму кезеңдеріне жатпайтынды белгілеңіз:
97. К.Ясперс іліміндегі «Белдеулік (осьтік) уақыт»:
98. Эрнст Кассирер бойынша адам символдар әлемінде өмір сүреді. Символ деп нені айтады?
99. Ж.-П. Сартр пайымдауындағы экзистенция:
100. Аксиология бұл:
101. Христиандық философияның негізгі мәселелерінің бірі:
102. Дінді қоғамның пайда болуына әсер еткен маңызды фактор деп біліп, оны таза әлеуметтік құбылыс қатарына жатқызған ғалым:
Г.Зиммель
Э.Дюркгейм
М.Вебер
А.Р.Рэдклифф-Браун
Б.Малиновский
103. Макс Вебердің ойынша бұл діндер әлемді игеру діндеріне жатады:
буддизм, индуизм
даосизм, конфуциандық
иудаизм, христиандық
тәңіршілдік, шаманизм
брахманизм, жайнизм
104. Табу сөзінің мағынасы:
105. «Құтты білік» шығармасының басты идеясы негізделген төрт принципке кірмейтін ұғым:
106. Әрбір оқиғаны және адамның әрбір әрекетін о баста бекітілген деп білетін, қалау еркі мен кездейсоқтықты жоққа шығаратын дүниетанымдық тұжырымдама қалай аталады (қашып құтылмайтын):
107. Ибраһимдік немесе Авраамдық діндерге жатады:
108. «Діни жоралғыларды орындау адамдарды белгілі бір сенім, діни-әлеуметтік қатынастар маңына топтастырады». Яғни, дін – қоғамның біртұтастығын қамтамасыз ететін интеграциялық қызмет атқарады деп есептеген ойшыл:
109. Әдетте дін атаулы әлемді екі түрлі түсінік тұрғысынан бөліп қарайды:
Символдар және заттар әлемі
Адамдар мен жындар әлемі
Заттар мен құбылыстар әлемі
Сакральді және профанды әлем
Дінге сенетіндер мен сенбейтіндер әлемі
110. Неміс философы Фридрих Шлейермахердің пікірінше дін ең бірінші ..... байланысты:
Сезіммен
Қағидалармен
Ұғымдармен
Сеніммен
Догмалармен
111. Құдайдың дүниені ештеңеден жаратуы концепциясы:
112. Болмысты бейнелеуде қоғамға көңілі толмау, оған өз идеалын қарсы қою, өмірге сын көзімен қарау, рухани азғындауға қарсылық, заман шындығын мойындамау, арман, қиялға берілу, өткенді дәріптеу сынды ерекшеліктермен белгілі XIX ғасыр өнерінде қанат жайған бағыт қалай аталады?
113. Қай ғалым, сөз өнері адам санасының үш негізіне: ақылға, қиялға, көңілге табан тірейді. "Ақыл ісі – аңдау, қиял ісі – меңзеу, көңіл ісі – түю, талғау. Тілдің міндеті – ақылдың аңдауын аңдағанша, қиялдың меңзеуін меңзегенше, көңілдің түйгенін түйгенше айтуға жарау" деп пайымдаған болатын?
114. Гегель өзінің "Философия ғылымдарының энциклопедиясы" еңбегінде: "- Ауру, - деп жазады, - денсаулықтағы шешімін табуы тиіс қайшылық". Аталған пайымдауды ойшылдың қандай іліміне жатқызуға болады?
115. Рим дәрігері Клавдий Галеннің ойынша, дәргердің ауру атаулының тектері мен түрлерін және олардың қалай жіктелетіндігін, сонымен қатар олардың өзара байланысын (қай ауру екінші бір дерттің себебі немесе салдары болуы мүмкін екенін) дұрыс анықтауы үшін философияның қандай бөлімі туралы білімі болуы керек?

116. Қай философ, әлеуметтік философияның пәнін: «Әлеуметтік философия – қоғамдық болмыстың жалпы мәңгі негіздерін зерттеумен айналысатын философиялық таным», - деп анықтаған болатын?

117. Қай ойшылдың қоғам концепциясына сәйкес, "Қайырымды қала - кемелденген, сырқатсыз денеге ұқсайды, ал оның барлық мүшелері тірі жанның өмірін аман сақтау үшін, оны барынша қызғылықты ету үшін бір-біріне көмектесіп отырады"?

118. Қайсы этикалық категория адамның өзі-өзін сыйлауда көрініс табатын, өзінің «Менін» аса жоғары, асқақ, әр дәрежеде қадір тұтып қастерлейтін сезімі болып табылады?

119. Шарап бейнесінде болмыстың шын құндылығы көрсетіледі. Шарап өмірге қуаныштың, көңілденудің, жастық шақтың, ақсақалдар даналығының рәмізі. Шарап құмырада сақталады. Адам денесі де қыштан жасалған құмыра. Ерте ме, кеш пе, дене топыраққа айналады, одан жаңа құмыра жасалады. Осылай даналық ұрпақтан ұрпаққа өтіп жатады деп, кез келген жағдайда адам болып қалуға шақырған ойшыл:

120. Макс Шелердің қай шәкірті философиялық антропологияның биологиялық бағытын дамытты?

121. Дербес өмір сүретін жеке организм, атап айтқанда, адам, жеке тұлға, адамзат баласының жалғыз өкіліне жататынын білдіретін термин қандай ұғыммен белгіленеді?

122. Жеке адамды саналы өзіндік іс-әрекеттің субъектісі және қоғам мүшесі ретінде оның адамгершілік, әлеуметтік, психологиялық қырларын жан-жақты сипаттайтын ұғым қалай аталады?

123. Гректің қай ойшылы, жан мен тәннің антропологиялық дуализмі туралы пайымдап, жан - адамды адам ететін субстанция, ол идеялар дүниесіне ұмтылуда деп тұжырымдады?

124. Өлгендердің жандары басқа адамдардың (жаңадан туылған нәрестенің) жануарлардың денелеріне, өсімдіктер мен минералдарға көшетіні туралы діни-мифологиялық көзқарас қалай аталады?

125. Рухтың көкіректілігіне жағдай туғызып, оның салдарынан Құдайдан безіп кетуге, табиғат пен қоғам әлемінде құлдыққа түсуге апаратын Бердяев бойынша еркіндік түрі қалай аталады?

126. Адамның өз өмір жолын, мақсаттарын, құндылықтарын, әдептілік нормаларын, болашақ мамандығы мен өмір жағдайларын өзінше таңдауы:

127. «Тұрақтылықты білген адам кемелденудің шыңына жетеді. Кемел адам құмарлықтан арылады, Даоға жетеді. Даоны түсінген адам қауіптен құтылады» тұжырымының авторы:

128. «Өмір – бұл игілік. Өмір неғұрлым күшті, жарқын болса, соғұрлым жақсы болады. Өмірден қашу керек емес, ол азапқа толып кетсе де. Өмірге қуануға үйрену керек» сөзінің авторы:

129. Қай ойшыл «Табиғат туралы ғылымдарды» және «рух туралы ғылымдарды» ажыратқан. Рух туралы ғылымдардың, олардың қатарындағы философия мен педагогиканың практикалық маңызы – өмірді тәртіпке келтіруге және кемел қалпына жеткізуге жәрдемдесу деп тұжырымдаған?

130. Европада тарих философиясын жасаудағы бірінші қадам болып табылатын Августиннің еңбегі қалай аталады?

131. Гректің қай ойшылы алғаш рет тарихи дамудың ортақ жолы туралы идеяны алға тартқан болатын?

132. «Мәдениет – бұл білімдердің, сенім-нанымдардың, өнердің, құндылықтардың заңдардың, әдет-ғұрыптардың және адамның қоғам мүшесі ретінде игеріп алған қабілеттері мен әдеттерінің жиынтығы» деп пайымдаған ойшыл:

133. «Тапробану аралындағы (шамамен Цейлон, казіргі Шри Ланка) бақытты қоғам туралы Генуя теңізшісі әңгімелейді. Мұнда жеке меншік жоқ, адамдар төрт сағат қана жұмыс жасайды, бай-кедейге бөлінбейді», деп жазылған Т.Кампанелланың еңбегі қалай аталады?

134. Дж. Фрэзердің эволюционизмінде адамдар қоршаған ортаны сиқырлы жолмен өзгерте алатын өз қабілеттеріне сенген кезең қалай аталады?

135. С. Кьеркегордың діни философиясы бойынша, Құдайға апаратын жолда адам тіршіліктің қандай кезеңдерінен өтеді?

136. Александр Баумгартен философия саласына «эстетика» терминін еңгізді. Грекше «aisthetikos» сөзі қандай мағынаны білдіреді?

137. Әлемдік философияның қай өкілі, «Сезімдік махаббат - сұлулыққа қатысты махабаттың төменгі сатысы» деп санаған?

138. Аталған ойшылдардың ішінен қай ғұлама, «Құдай адамды да жаратты. Бірақ ол күнделікті ісіне араласпайды. Адамды ақылды немесе ақымақ, мейірімді немесе қатал, бай немесе кедей еткен жоқ. Бәрі адамның өзіне, оның ақылына және қоршаған ортасына байланысты», - деп пайымдаған?

139. Қай ойшыл «Тарихтың соңы және соңғы адам» еңбегінің авторы?

140. Берілген нұсқалар арасынан қай ойшыл «Тарих философиясы» терминін енгізді?

141. Қай ғалым: «Алғашқы қауымдық кездегі адам ұйқыда көрген түстері мен елестері жөнінде, есінен танып қалғаны мен өлімі туралы ойланып, денеден бөлініп шығып және одан тыс өмір сүре алатын жан туралы түсініктерді қалыптастырды» - деп, діннің алғашқы формасы жөнінде анимистік концепцияны ұсынды?

142. Француз философы К. Леви-Стросстың структурализмі бойынша, адам санасында ойлаудың өзгермейтін априорлық (тәжірибеге дейінгі) құрылымы бар. Ойшылдың пікірінше, қандай бинарлық оппозициялар негізінде ойлау құрылымы дүние тәртібін бейнелеп, тіл құрылымында көрініс береді?

143. Кімнің ойынша, «Адамдар табиғатынан қатыгез, алдауға бейім, мансапқор, мемлекет олардың осы жаман қасиеттерін шектеп, тәртіп орнату үшін қажет»?

144. Батыстың қай данышпан ойшылы, адамға «қоғамдық жануар», «саяси жануар» деген анықтама беріп, мемлекетті «үлкен отбасы» деп атаған?

145. «Адам бойында жануарлармен бірдей күңгірт сезімдік ұмтылыс және құдайға жақындататын рух бірігеді», - деген пайымдау, қай ғалымның тұжырымдамасы болып табылады?

146. Берілген нұсқалардың ішінен қай ойшыл, «Жеке адамның мәні оның сақалында, қанында, не дерексіз бір физикалық жаратылысында емес, әлеуметтік сапасында» деп пайымдаған?

147. Қай ғұламаның пікірінше, сұлулық заңдарын математика тұрғысынан есептеп шығару мүмкін емес, олар бір адамның қиялына емес, табиғаттан берілген шын нәрсеге негізделеді. «Өйткені, шындығында, өнер табиғатта жасырынады; кім оны одан іздеп тауып алса, сол оған ие болады»?

148. Ерік бостандығының антиномиясына байланысты “адамның ерік бостандығының метафизикалық тереңдігі бар және ол бізді жоғары қарай да -игілік пен ізгілікке және төмен қарай да – зұлымдыққа бағыттай алады” деп жазған классикалық философиясының өкілі?



149. Тарихи кезеңнің алмасып отыруы қарым-қатынас құралының дамуымен анықталады деген көзқарасты айтқан:
http://emirsaba.org

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет