Философия сессия ап-124 группа



Дата11.12.2023
өлшемі21,49 Kb.
#137216
Философия сессия АП-124 группа

1. Философияның мақсаты :
Адамды күнделікті түсініктерден дүние жайлы, ақиқат білімдерге бастап, ең жоғарғы құндылықтарға жету жолын көрсету
2.Шешілмейтін қайшылыққа Канттың ойынша ойлауға ұмтылу барысында түсетін біртұтас дүние ретіндегі және өзіндік заттар дүниесін танудағы нәрсе – бұл:
Антиномия
3.Дүниеге көзқарас дегеніміз:
Дүние жайлы және ондағы адамның орны туралы біртұтас көзқарас
4.Философия дегеніміз:
Табиғат, адамзат қоғамы мен танымының ең жалпы заңдылықтары туралы білімдер
5. Орта ғасырлық батысеуропалық философияның патристика кезеңі дегеніміз не?
Шіркеу әкелерінің кезеңі
6. Қай 19ғ.Батыс Еуропа философиялық ағымы «Кантқа қарай, кейін!» ұранын ұстанды?
Неокантиандық философия
7. Материализмнің мойындайтыны:
материяның алғашқы, ал сананың кейінгілігі
8. Тарихи таным мен тарихи процесті зерттейтін философия бөлімі:
Тарих философиясы
9. Буддизм философиясының түсінігі бойынша,архаттар дегеніміз?
Сөзі де, ісі де сабырлы, тілектерден ада, нирванаға жеткен азат, дана адам
10. Жаңа заман философиясындағы қай ағым барлық өзгерістерді механика заңдарымен дәлелдеп, дүниені қатып қалған құбылыс деп қарастырады?
Механикалық материализм
11. Философияның негізгі мәселесі дегеніміз:
сананың материяға, ойлаудың болмысқа қатынасы
12. И.Канттың таным теориясының сипатты белгісі:
агностицизм
13.Философияның басқа ғылымдардан айырмашылығы:
болмыстың ең жалпы заңдылықтарын дүниетанымның алғашқы формасы
14.Тәжірибе арқылы ақиқатқа жетуді қолдайтын бағыт: эмпиризм
15. Тепе-теңдік,пара-парлық:
Эквиваленттік
16.Анимизмнің мәні неде ?
рух, жан тек адамдарға ғана емес,барлық тірі жандыларға, дүниедегі барлық заттарға тән
17.Миф дегеніміз:
дүниетанымның алғашқы формасы
18. Антропология:
Адам туралы ілім
19. XX ғасырда философияның көрнекті өкілдері адам мәселесін қай тұрғыда қарастырды?
экзистенциализм
20. Фрейдтің тұжырымы бойынша адамның мінез құлқын қандай мотивтер айқындайды:
Бейсаналық
21.Философияға дейін қандай екі дүниеге қөзқарас болды: мифтік-діни
22. Киниктердің адам тұжырымдамасы қандай?
Азды қанағат ет, ерікті бол, өмір сүруді (өнерді) тәжірибеден үйрен
23. Адамдардың мәңгілік, айырылмас, туа біткен болымды құқықтары:
Табиғи
24. Әл-Фараби қай еңбегінде бақытқа, оған бастайтын жолға баса назар аударады?
Бақытқа жол сілтеу”
25. Адам өмірі –азаптану, одан құтылу жолы – нирвана деген қағида қай философиядан:
Буддизмде
26. Феноменологияның негізін салушы кім ?
Гуссерель
27. Сяо принципі қандай мағынаны білдіреді ?
Баланың әдептілігі және ата ананы құрметтеу
28. Ертедегі Қытай философиясындағы заттардың табиғи жолы:
Дао
29. Ертедегі Қытай философиясының негізгі бір ағымы:
Конфуцийлік
30. Славянофильдер нені қолдады?
Орыс ойының төлтумағын
31. Абсалюттік идеяның өзіндік дамуын, рух феноменологиясын кім түсіндірді?
Гегель
32. Нирвана деген:
Дүниеден безудің бір күйі,сананың өсуі
33.Инь және Янь деген ұғымдар төмендегі философиялық мектептердің қайсының ұғымдары:
Даосизмдікі
34. Фрейд бойынша, адам психикасының деңгейлері:
Бейсаналық, жоғарғы саналылық, саналылық
35.Гелиоцентрлік теорияны жасаған:
Коперник
36.Карма ұғымы нені білдіреді:
адам тағдырын ерекшелеуді
37. Славянофильдердің өкілдерін атаңыз:
А. Хомяков, И. Киреевсий
38. Конфуций қандай философиялық бағыттың өкілі?
Ежелгі Қытай философиясы
39. Құтты білік – кімнің еңбегі?
Баласағұн
40. Қазақстандағы сопылық философиясының мәнін уағыздаушы және таратушы кім?
Яссауи
41. Түркі тілдерінің жинағы ның авторы ?
М. Қашқари
42 Үш анық – шығармасының авторы кім еді
Шәкәрім
43. Адам бол деп уагыздаған: Абай
44. Джайнизм бойынша жанның басты белгісі:бір денеден екінші денеге ауысып отыратындығы
45. Дао ілімінің негізін қалаған кім:Лао-цзы
46. Платонның ілімі бойынша таным процесінің іске асу жолы:алғашқы идеялар мәнінің ақиқатын адам жанының еске түсіруі арқылы танып білу жолымен
47. Г. Лейбниц бойынша барлық заттарга күш беретін және оларды қозгайтын рухани күш дегеніміз:Монада
48. Ертедегі грек философиясының бірінші кезеңіндегі негізгі мәселе не болды:дүниенің алғашқы бастамасы, субстанция мәселесі
49. Гераклиттің философиясындағы болмыс субстанциясы (алғашқы бастама):от
50. Гераклиттің іліміндегі логос деген:космостың логикалық құрылымына сәйкес қажеттілік, ең жалпы заң
51. Бәрі ағады, бәрі өзгереді, қозғалмайтын ештеме жоқ деген сөздерді ертедегі грек философтарының қайсысы айтты:Гераклит
52. Платонның ілімінде танымның іске асу жолы:адам жанының идеялар мәні дүниесіндегі ақиқатты еске түсіру жолы
53. Платонның ақиқат болмыс туралы ілімінің мәні:
заттардың тәнсіз мәні болып табылатын идеялар
54. Аристотельдің пікірінше, материя дегеніміз:
жоғалмайды, жоқтан пайда болмайды, мәңгі өмір сүреді
55. Сократтың пікірінше игілік деген:
білім және даналық
56. Парменидтің «Болу не мүлде болмау» деген сөзінің мәні:
болмыс бар, ал болмыссыздық жоқ дегенде
57. Пратогордың «Дүниедегі барлық нәрселердің анықтаушысы – адам» деген сөздерінің:
онтологиялық маңызы бар
58. Анаксимандрдың пікірінше, дүниенің алғашқы бастамасы:
апейрон
59. «Ұшып бара жатқан жебе» жайындағы Зенонның апориясы қай мағынада айтылды:
қозғалыс туралы ойлау мүмкін еместігі мағынасында
60. Аристотельдің пікірінше, ақылды жанның қабілеті:
ойлауға, пайымдауға деген аса қабілеттілігі
61. Парменидтің ойынша, болмыс дегеніміз:
ақыл –оймен танып білуге болатын нәрсе
62. Анаксимен пікірінше дүниенің алғашқы бастамасы:
ауа
63. Платон менің досым, бірақ ақиқат –қымбат деген сөздің авторы:
Аристотель
64. Платон адам жанын немен теңестіреді:
адам денесіне енетін идеямен
65. Өзіңді өзің танып біл деген кім? Сократ
66. Этикадағы Алтын орта қағидасын ұсынған: Аристотел
67. Антика философиясы деп қай елдің философиясын айтамыз: ертедегі гректер мен рим философиясына
68. Атомистік ілімнің негізін салушылар:Левкипп пен Демокрит
69. Орта ғасырда ақыл-ой мен сенімнің үйлесімділік теориясын жасаған: Августин
70. Пьер Абельяр нені жақтады? Номиналистік позицияны
71. Орта ғасыр мұсылман философиясындағы Ибн Сананың Сауығу кітабы қамтиды:логиканы, медицинаны
72. Ислам діні мыналардың қайсысына тиым салады? Пұтқа табынушылыққа
73. Европалық елдердің тарихында қай дәуірде дін қоғамдық сананың бірден бір үстем формасы болды? Ортағасырлық дәуірде
74. Номинализмнің басшылыққа алатын қағидасы: жалпы ұғымдар (универсалийлер) екіншілік адам ойы қызметінің жемісі
75. Схоластика деген: *ортағасырлық мектептік жүйедегі теологиялық-философиялық көзқарас*
76. Дүниедегі бардың бәрінің пайда болуы мен дамуының себебі Фома Аквинскийдің пікірінше: *құдай*
77. «Сенемін, өйткені қисынсыз (абсурд)» деген сөздерді кім айтты:*Тертуллиан*
78. Мораль, этикалық құндылықтарды терістейтін саяси ілім атауы: *Макиавеллизм*
79. Бастапқы христиан дінінің қағидаларын қорғау теориясының (апалогетиканың) мәні неде:*христиан дінінің ілімдерін қорғау*
80. «Өндірістік қатынастардың жиынтығы базис болып табылады,саяси қондырма осыған негізделеді және оған қоғамдық сананың белгілі бір формалары сай келеді» - деп тұжырымдаған:*Маркс*
81. Орта ғасыр философиясының екі ақиқат теориясы: *философияның ақиқаты діни уағыздардың ақиқаттығы*
82. Ортағасырлық реализмнің негізге алатыны: *жалпы ұғымдар (универсалий) алғашқы, шын өмір сүретіні*
83. Құдай қаласы туралы шығармасының авторы: *А. Августин*
84. Ғылым мен философия адамы болу үшін әл-Фарабидің қойған бірінші талабын көрсетіңіз? *адамның жан мен ар тазалығы*
85.Ортағасырлық философияға тән басты белгі?
Теоцентризм
86.Жалпы ұғым (универсалий) туралы пікірталаста ортағасырлық философияда бір-біріне қарама-қарсы екі бағыт?
Реализм мен номинализм
87.Ортағасырлық Шіркеу әкелерінің ("Отцы церкви") ілімі қалай аталады?
Патристика
88.Ф. Аквинский Құдайдың бар екендігіне неше дәлел келтірді?
5
89.Ортағасырлық философияның даму бағыты қалай аталады?
Атеистік
90.Декарт философиясының негізігі танымдық принципі?
Барлығына күмандау
91.Декарттың дүниеге көзқарасының негізін былай сипаттауға болады.
Дуализм
92.Неопозитвивизмнің философияның алдында қойған ең маңызды талабы?
Позитивизм принциптерің қоғамдық өмірді зерттеу саласына тарту.
93.Фрейд қарастырған негізгі мәселе?
Бейсаналық
94.XVIIғ ағылшын философтарының негізі проблемасы?
Дүниені түсіндіру
95.Декарттың рационалистік әдісінің мәні:
ақыл-ой дедукцияға сүйене отырып, интеллекттен барлық қажетті салдарды қорытып шығару
96. Жаңа замандағы философияның басты нысаны:
Болмыс мәселесі
96.Жаңа замандағы философияның басты нысаны:
Болмыс мәселесі
97.Адамдардың субъективтік түсініктеріне тән қателесулерді Ф. Бэкон мынадай ұғымдармен тұжырымдады:
Үңгір идолы(жалған елес)
98.Бэкон табиғатты танып білудің басты кедергісі деп ...таныған
адамдар санасындағы жалған елестерді
99.Дүниеге өздігінше ақыл-ой тән, сондықтан оны ақыл-ойдың әдіс-тәсілдерімен танып білеміз деуші философиялық бағыт:
рационализм
100.Декраттың ғылыми таным әдісінің сипаты:
рационалистік
101.Бэкон философиясының өзегі-әдіс (метод) жайлы ілімі:
ғылыми индукция болып табылады
102.Спинозаның ұстанған бағыты:
Пантеизм
103.Лейбництің шығармасы:
Монадология
104.Жаңа заман ойшылдарының қайсысы мемлекетті жасанды денемен салыстырып, оның пайда болуы туралы теорияны жасады:
Т.Гоббс
105. Жан-Жак Руссоның қандай қоғамдық құбылысты терістеп, адам табиғатын бұзды деп айыптады:Ж:жекеменшык
106. Ғылым мен техника адамның табиғатқа үстемдігіне жағдай жасайды деген пікір қашан туды:
Ж:қайта өрлеу дәуірінде
107. ХVІІ ғ. жаңа заман философиясына тән басты белгіні қалай атауға болады:
Ж:ғылымицентризм
108. Рационализмнің негізгі пайымдауы:
Ж:адамның дүние тануында ақыл-ой басты роль атқарады деу
109. Қайта өрлеу дәуірінде мемлекет және саяси философиясымен кім айналысты?
Ж:Макиавелли
110. Жаңа замандағы дуализмнің өкілі:
Ж:Р. Декарт
111. Деизм қандай идеяны жақтады?
Ж:Құдай бар, бірақ ол әлемді жаратқаннан кейін оның ісіне араласпайды
112. Мен күмәнданамын, демек мен ойлаймын, мен ойлаймын, демек, мен өмір сүремін деген:
Ж:Р. Декарт
113. Қай ағартшылық заманының философы өзінің қандай еңбегінде адамды жануардан, жануарды өсімдіктен, өсімдікті органикалық дүниеден, ал оны органикалық емес дүниеден пайда болды деді?
Ж.де Ламетридің «Адам-машинасы»
114. Ақыл-ой барлық заттарға тән деген гилозоистік пікір авторы:
ж:Спиноза
115.Болмыс категориясы мен проблемасын алғаш рет философияға енгізген:
-Парменид
116. Алдында түйсікте болмаған нәрсе, кейіннен ақыл –ойда болмайды деген Дж. Локк пікірінің гносеологиялық принципі:
-сенсуализм
117. Прагматизм бағыты бойынша ақиқаттың өлшемі:
-пайда
118. ХVІІІғ. француз материалистерінің өз ішінде қандай бағыттарға бөлінді:
-деизм мен атеизм
119. Ф. Бэконның пікірінше ғылымның мақсаты:
-адамның білімге деген қажетін өтеу
120. Ф.Бэконның ойынша белгілібір тұлғаның беделіне сеніп, оның пікірін тексермеуден туындайтын адасу түрі:
-театр елесі
121. Дж. Локктың таным теориясы бойынша, адамның білімі:
-тәжірибеден алынады
122. Француз ағартушыларының ішіндегі географиялық детерменизмнің авторы
-Монтескье
123. Адам өмірінің мәнін айқындайтын сезім – қорқыныш деп түсінген ойшыл
-С. Кьеркегор
124. Төменде келтірілген категориялардың
қайсысы сапа мен санның диалектикалық байланысын бейнелейді?
-өлшем
125. Капитал еңбегінің авторы:
К. Маркс


126. Эмпиризмнің негізгі қағидасы:
адамның барлық білімі тәжірибеге негізделеді
127. Иррационализмнің өкілі:
А. Шопенгауэр
128. Білім – күш деген пікірдің иесі:
Ф.Бэкон
129. Шығармашылық ойлаудың мәні
Жаңалық жасау қабілеттілігі


130. «Адам адамға қасқыр» - деп тұжырымдаған:
Т. Гоббс
131. Гегель философиясында барлығына бастама болып табылатын:
абсалюттік рух
132. Диалектика әдісінің принципін табыңыз:
Даму
133. Танымның бастауы тек түйсік, сезім деп есептейтін гносеологиядағы бағыт.
Сенсуализм
134. И.Кант заттар мен құбылыстарды қалай бөлді?
мазмұн мен форма
135. И. Кант трансцендентальдық идеализм
жүйесін жасаған, ал оның зерттеу объектісі болып табылатындар:
сезімдіктің априорлық формалары, ақыл-ес категориялары және ақыл-ой идеялары
136. Арақашықтықта оның объектілерінен, олардың құрлысы, элементтері мен бөліктерінен көрінетін материяның өмір сүру формасы- бұл:
Кеңістік
137. Философияның негізгі мәселесінің дәл мағынасын көрсетіңіз:
Ойлаудың болмысқа қатысты.
138. Позитивизмнің негізін қалаған:
Огюст Конт
139. Даму дегеніміз не?
Мәңгі, қажетті қозғалыс
140. Болмыс туралы философиялық ілім:
Онтология
141. Материя категориясына анықтама беріңіз:
Обьективтік реареалдылықты белгілеу үшін философиялық категория
142. Даму туралы философиялық ілім:
Диалектика
143. Диалектикадағы санмен байланысты категория:
Сапа
144. Прогресс дамуда ненің болатынын болжайды?
Жаңа сапаға ие болудың
145. Материалистік философияда болмыс нені білдіреді?
Табиғат
146. Құндылықтар туралы ілім:
Аксиология
147. Ақиқат дегеніміз:
білімнің мазмұнының обьективтік реалдылыққа сәйкес келуі
148. Сезімдік танымның негізгі формалары
түйсік, қабылдау, сезім
149. Дұрыс ойлаудың формалары мен заңдарын зерттейтін ғылым
Логика
150. Дүниеде бәрі тек қана салыстырмалы деп көрсететін:
Скептицизм
151. Адам өмірін эстетикалық, этикалық, діни деп бөлген ойшыл:
Кьеркегор
152. Тұлға моделінің «Ол», «Мен» «Суперэго» ретіндегі үш элементін қарастырған:
Фрейд
153. Экзистенциализмнің өкілі
А. Камю
154. Ф. Аквинскийдің ілімін жалғастырған, дін мен ғылымның арасындағы байланысқа негізделген бағыт
Неотомизм
155. Адамзат болашағының заңдылықтарын болжауды зерттейтін ғылым:
Футурология
156. Славянофильдер мен Батысшылдар арасындағы айтыс пен болған проблеманы анықтаңыз:
Ресейдің және орыс халқының тарихи тағдырлары
157. Гегельдің философиялық системасының басты ерекшеліктері:
абсолюттік идеализм және диалектика
158. Ш.Уалихановтыңшығармасы
Даладағымұсылмандық
159. Диалектиканың бірінші заңы:
Қарама-қарсылықтардың күресі мен бірлігі
160. Психоанализ теориясының авторы:
Фрейд

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет