Байланысты: Студентке сурактар. ХІХ гасыр ад. І модуль
«Қазақ әдебиетінің ХІХ ғасырдағы көркемдік дамуы және зерттелуі» еңбегінің авторы
«Айталық, ХІХ ғасырдың орта тұсында Орынбай, Жанақ, Шөже, Тезек, т.б. айтыс ақындары болды. Олар тамаша айтыс өлеңдерін жасаушылар, айтыс өлең дәстүрін дамытушылар ретінде қазақ әдебиетінде артықша бағаға ие. Олар әрі азаматтық тақырыпта да өлең-жыр туғызды, әрі олар эпос, тұрмыс-салт жырларын айтушы жыршы ақындар болды. Яғни бұлардың репертуарында поэзияның бірнеше жанрына тән мұралар болды».
Пікірдің авторы кім?
«ХІХ ғасырдың бірінші жарымын қамтитын әдебиет тарихында адам образын, батырдың образын жасауды өзіне шейінгі халық әдебиетінің табыстарын меңгеруші де, олардың кемшілігін қайталамай, шын мәніндегі реалистік образ жасаушы бірінші ақын да Махамбет болды» деген пікірді айтқан ғалым
Х.Досмұхамедұлының «Қояннан соң бір үлкен тойда қазақтың әдетінше той бастау жолы Мұраттікі екен. Адайдың арасында қаңғырған жалғыз үй келімсекке жол бермейміз, өзіміз бастап, той бастарды өзіміз айтамыз деген сөз болыпты. Соған ызаланып, жиылған көптің ішінде тұрып Мұрат осы «...» қоя беріпті» деп келетін естелігінде қай толғау сөз болады?
«Ертеде сенің аулыңда болғанмын. Ол жиырма бес жасар кезім еді. О, шіркін дүние, балалық-ай! Түркістанды қоныстап қалған Нұртаза есімді ағайын бар еді. Соның үйіне түстім. Оңтүстік ақындарын көрейін деген көңілде арман бар. Әсіресе, Сәді төреге жолықсам деймін. Үйіне іздеп барып едік, ол кісі үйінде болмай шықты. Әзірет Сұлтанды аралап көрдік. Екі-үш күннен кейін Түркістандағы бір тойда Майлықожа, Балқы Базарға кездесіп, думанда бірге болдық. Сол жолы Құлыншақтан «Шора батырды» тыңдап, үйрендім. Ертеңінде Базармен айтысып қалдық. Айтыс аяғы бәдікке айналып бара жатыр еді, жұрт екеумізді, қой-қойлап аяғында әзер тоқтатты. Майлықожа: «Балам, сенікі жөн, тоқта енді»,– деп арқамнан қақты. Мен сол сапарда Майлықожаны ұстаз тұтып қайттым». Айтылған естеліктің авторы кім деп ойлайсыз?