Орындаған: Даулетова Т.М
Тобы: 2-021 ЖМФ
Тексерген: Мирзабекова А.Ш
Таным туралы ілім. Медициналық, ғылыми танымның ерекшелігі Қарағанды Медицина Университеті Қазақстан тарихы және Әлеуметтік – саяси пәндер кафедрасы ТАҚЫРЫБЫ:
Таным теориясының дамуы Білімнің қайнар көзі Туа пайда болатын идеялар концепциясы (Сократ, Платон)
Құдай аяны (діни - идеалистік философия)
Объективті дүниенің бейнесі (материализм)
Таным
Адамдардың білімге жетуге бағытталған қызметі.
Дүниені танып білу қабілеті –
Гносеологиялық оптимизм
Танымды жоққа шығару - Агностицизм
Күмәндану, сын, терістеу догматизмге, абсолютизацияға қарсы, адамды тереңдікке жетелейтін философияға қажетті элемент - Скептицизм
Сезімдік таным – сезімдер мен түйсікті білімнің қайнар көзі деп біледі. (Д.Локк, Беркли. Юм, Мах) Формалары: түйсік, қабылдау, елестету.
2. Рационалдық таным – логика, ойлауды
абсолюттендіру, танымның негізі ақыл, парасат деп ұғыну. (Декарт, Спиноза, Гегель.)
Формалары: ұғым, пікір, ой қорытындысы(тұжырым).
Таным тарихында, гносеология ілімінде екі қарама-қарсы бағыт қалыптасқан:
эмпирикалық (бақылау, салыстыру, өлшеу және эксперимент)
теориялық таным(идеалдау, абстрактылық білім, нақты білім)
Схоластика
“Пайымдаудың жабайы философиясы”
Орта ғасырдағы діни философиялық бағыт;
Жеміссіз ойтолғау, шартты білім, шынайы өмір мен пратикадан ажырау
ақиқат адамгершілік сұлулық Сократтың философиялық үшбұрышы Айғақ мағынасы
Шындықтың кейбір фрагменттері, обьективті оқиға, нәтиже
Оқиға, құбылыс, дәйектелген білім, яғни, ақиқат синонимі
Эксперимент пен бақылау барысында алынған тәжірибелік білім.
Эмпириканың негізгі элементі айғақ (факт)
Танымда танымның негізгі формасы мен ақиқаттың критерийі практика болып табылады. Практика – адамдардың қрошаған дүние мен өзін өзгертудегі нақты іс-әрекеті, қызметі.
Қорытындылай келе, Ғылыми таным – танымның ең жоғарғы пішімі. Ғылыми таным рационалдық сипатының басымдылығымен сипатталатын өте күрделі құбылыс. Ол негізінен ұғымдар жүйесі, теориялар, заңдар сияқты басқа да ойлау процестерінің түрлері арқылы айқындалады. Әрине, мұнда сезімдік танымның рөлі де жоққа шығарылмайды, алайда ол ғылыми танымның теория ауқымында жанама, екінші рөл атқарады.
Қолданылған әдебиеттер
Нұрышева Г.Ж “Философия”: оқулық. Алматы, 2013. 316 бет