АЛМАТЫ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
Инжиниринг және ақпаратты технологиялар факультеті
Кәсіптік оқыту және қоғамдық ғылымдар кафедрасы
TK PKSP 2103 Әлеуметтік-саясаттану білім модулі
(әлеуметтану, саясаттану, мәдениеттану, психология)
ПӘНІНЕН
1 аралық бақылауға арналған тест тапсрымалары
Алматы,2020
1. Социология ғылыми пән ретінде қашан пайда болды?
XXI ғасырда
XIX ғасырда
IX ғасырда
Антикалық дәуірде
Екінші дүниежүзілік соғыстан кейін
2. Социология танымының объектісі - қоғам. Ал социологияның пәні -...:
Тұрақты әлеуметтік құрылымдар
Адамның ішкі рухани дүниесі
Экономикалық өнімдер, тауарлар
Жаһандық мәселелер мен оның шешілу жолдары
Бүкіл әлемнің даму заңдылықтары
3. Макросоциологияның зерттеу деңгейі:
Қоғам біртұтас жүйе ретінде
Қоғамның жеке зерттеу салалары
Жеке тұлганың мінез-құлқы, іс-әрекеті
Тұлғааралық қарым-қатынастар
Қоғамның әлеуметтік бөліктері
4. Социологияның басқа гуманитарлық ғылымдармен салыстырғанда өзіндік ерекшілігі неде?
тарихи әдіспен оқытуында
себебі, ол қоғамды оның қызметі, әлеуметтік процестері мен құбылыстары арқылы оқытады
себебі, «социология» термині тек сөздік мағынада қолданылады
тек индивидтің психикасы мен психологиялық дамуын қарастырады
қоғам мен адам түсініктеріне берілген философиялық ойларды жетілдіреді
5. `Әлеуметтік объектіні оның қалыптасу мақсатымен танудың арнайы тәсілі социологияның қандай функциясы болады?
болжамдық
коммуниукативті
реттеуші
праксиологиялық
танымдық
6. Социология бұл -...:
қоғам мен ойлаудың және табиғат дамуының жалпы заңдары туралы ғылым
саяси кұбылыстардың пайда болуы мен даму заңдылықтары туралы ғылым
қоғамның саяси қатынастар туралы ғылым
қоғамның дамуы мен өмір сүруінің жалпы заңдылықтары туралы ғылым
қоғамдағы адамдардың мінез-құлықтары туралы ғылым
7. Социология өзінің қандай әдісімен жарыққа шықты?
позитивизм
социологиялық реализм
құрылымдық-функционализм
субъективизм
эксперимент
8. `Қоғамның әлеуметтік өмірі:
саяси конфликтілер
экономикалық қарым-қатынастар
адамзат қауымдастығы (топтар, ұлттар, партиялар, таптар т.б.) арасындағы қатынастар
адамдардың көңіл-күйі
қоғамның рухани өміріндегі қарым-қатынастар
9. `Қоғамның тұтас немесе оның жеке жүйелерінің дамуы жөнінде алдын-ала ғылыми ұсыныстар жасау социологияның қандай функциясы болады?
сыни
болжамдық
танымдық
реттеуші
аксиологиялық
10. Микросоңиологияның зерттеу деңгейі:
қоғам біртұтас жүйе ретінде
білім беру саласы, саяси, діни және экономикалық құрылымда
жеке тұлғаның мінез-құлқы, іс-әрекеті
социологиялық ой тарихының кезеңдері
корнекті социолгтардың концепңиялары мен теориялары
11. Социологияның негізгі міндеті:
басқару шешімдерін құру, қабылдау және жүзеге асыру
қоғамдық жүйедегі әлеуметтік, экономикалық және саяси процестерді саралау
қоғамдағы әлеуметтік фактілерді, құбылыстарды оқыту
әлеуметтік саясатты құру және жүзеге асыру
ұйымдағы және біртұтас қоғамдағы адамдардың мінез-құлқын басқару
12. Төмендегі ұғымдардың қайсысы социологияға тікелей қатысты:
капитал
мәртебе
сезім
қосымша құн
салық
13. Халықтың саны, құрамы, орналасуы, өзгеруі туралы ғылым:
әлеуметтік антропология
демография
археология
социология
әлеуметтік психология
14. Еңбек бөлінісін «қоғамның қозғаушы күші» деген:
Карл Маркс
Макс Вебер
Огюст Конт
Герберт Спенсер
Питрим Сорокин
15. `Қоғамның негізі мен қозғаушы күші - әлеуметтік іс-әрекет деп санаған:
К. Маркс
М.Вебер
К. Поппер
Зиммель
Дж. Мид
16. Марксистік социологияда қоғамның әлеуметтік құрылымы қалай түсіндіріледі
әлеуметтік-таптық құрылым ретінде
әлеуметтік-кәсіби құрылым ретінде
әлеуметтік стратификация теориясы арқылы
әлеуметтік-өзгермелілік теориясы арқылы
әлеуметтік-территориялық құрылым ретінде
17. Г.Спенсер қандай теорияның авторы?
қоғамдық экономикалық формация
символдық интеракционизм
қоғамның органикалық теориясы
тұлғаның психодинамикалық теориясы
бихевиоризм
18. Төмендегі авторлардың қайсысы, социологияны әлеуметтік фактілер туралы ғылым деп анықтады:
Г. Спенсер
О. Конт
М. Вебер
К. Маркс
Ә.Дюркгейм
19. П. Сорокин социологияда қандай концепцияға көбірек үлес қосты?
диалектикалық материализм
тарихи материализм
әлеуметтік стратификация және әлеуметтік мобильділік
тарихи-мәдени типтердің теориясы
субьективті идеализм
20. Төмендегі авторлардың қайсысы, социологияны мінез-құлық туралы ғылым деген тұжырымға қосылды:
Г. Спенсер
О. Конт
М. Вебер
К. Маркс
Э. Дюркгейм
21. `Қоғамдық жүйелердің тұрақты өмір сүру жағдайлары мен заңдарын О.Конт қандай ұғым арқылы түсіндіреді
иерархия
әлеуметтік динамика
әлеуметтік статика
әлеуметтік физика
адамгершілік идея
22. О. Конт бойьшша әлеуметтік динамика мынаны зерттейді:
қоғамдық құрылыс құбылысын
қоғамдық өмір процессі және оның дамуы
әлеуметтік нормалардың құрылу процессі
саяси процесс заңдылықтары
қоғамның эволюциялық тарихын
23. Спенсер қоғамдық құрылымды неге ұқсатты?
физикалық денеге
биологиялық организмге
әлеуметтік механизмге
жеке-даралыққа
отбасына
24. «Идеалды түр» ұғымын негіздеген социолог:
О. Конт
М. Вебер
Э. Дюркгейм
Т. Парсонс
Дж. Уотсон
25. Кімнің әлеуметтік ізденістерінде «аномия» термині кездеседі?
Г. Спенсер
П. Сорокин
М. Вебер
К. Маркс
Ә. Дюркгейм
26. Аномияның әлеуметтік механизмі негізінде өзін-өзі өлтіру феноменін түсіндірген социолог:
О. Конт
М. Вебер
Э. Дюркгейм
Т. Парсонс
Дж. Уотсон
27. `Өз жанын өзі қию дәрежесінің экономикалық және әлеуметтік дағдарыстар кезеңінде өсуін Э.Дюркгейм мына түрлер арқылы түсіндіреді
альтруистік түр
аномиялық түр
эгоистік түр
фаталистік түр
өзін-өзі өлтірудің аталған түрлерінің барлығы арқылы
28. Конт қандай бағыттың өкілі болды?
позитивизм
социал-дарвинизм
марксизм
интеракционизм
феноменология
29. Анкета дегеніміз:
зерттеуде ауызша қойылатын сұрақтарының жиыны
белгілі бір реттілікпен жиналған сұрақтардан тұратын сауалнама парағы
респонденттің тұлғалық қасиеттерін табуға арналган сұрақтар
респондентке бағытталған кез-келген сұрақтар тізбегі
зерттеу гипотезасын тексеруге арналган мағлұматтар жиыны
30. Социологиялық зерттеуде ақпарат көзі ретінде қатысатын адам:
конфидент
респондент
контрагент
актор
монитор
31. `Қандай әдіс кең таралған?
сауланама
эксперимент
бақылау
фокус-топ
барлау
32. Анкета арқылы әлеуметтік зерттеуді жүргізуші:
ассистент
монитор
анкетер
оператор
респондент
33. Интервьюдің ерекшелігі неде:
ескі тарихи оқиғалар баяндалады
зерттеуші мен респонденттің тікелей қарым-қатынасы жүзеге асады
өмірлік оқиғалар тізбегі баяндалады
ақапаратты көптеп жинау мүмкндігі
талданатын мәселеге болжам жасалады
34. Адамдардың таптарға, страттарға бөлінбеген, әлеуметтік теңсіздіктің және тауар- ақша қатынастарының, мемлекеттік аппаратураның болмауы қоғамның қандай түрін білдіреді?
күрделі қоғам
жас қоғам
қарапайым қоғам
кәрі қоғам
постиндустриалды қоғам
35. `Өнеркәсібі дамыған, өнім өндірумен, урбанизациямен, әлеуметтік өзгеріспен сипатталатын қоғамның түр -
постиндустриалды қоғам
индустриалды қоғам
аграрлы қоғам
ақпараттық қоғам
құқықтық қоғам
36. К.Маркс бойынша қоғамдық экономикалық формацияның түрлері
экономикалық, саяси, мәдени, әлеуметтік, рухани
алғашқы кауымдық,құл иеленушілік, феодалдық, капиталистік, коммунистік
аграрлық индустриалдық, постиндустриалдық, ақпараттық
алғашқы кауымдық,құл иеленушілік, қарапайым, күрделі
индустриалдық,капиталистік,империалистік, технократтық
37. `Қала тұрғындарының санының өсуі және барлық тұрғындар қабатына қалалық өмір салтын тарату қандай түсінікпен сиптталады?
индустриализация
унификация
универсализация
урбанизация
глобализация
38. Урбанизация процесінің ерекшелігі неде
қаладан ауылға қоныстану процесі
қалалардың іріленуі, санының өсуі мен шоғырлануы
ауылдың әлеуметтік жағдайының қиындауы
ауылдың ірілену процесі
ауылдың өмірі сүру бейнесінің өзгеруі
39. Ауылшаруашылық өндіріске тән сипттарға ие қоғам:
постиндустриалды қоғам
индустриалды қоғам
аграрлы қоғам
ақпараттық қоғам
құқықтық қоғам
40. «Постиндустриалды қоғам» теориясының авторларының бірі:
М. Вебер
Д. Белл
О. Конт
Г. Спенсер
Т. Парсонс
41. `Қарапайым қоғам белгісіне жатпайды:
әлеуметтік, саяси, экономикалық тендік
бірігудің біршама салыстырмалы өлшемі
басқарудың бірнеше деңгейлері, яғни, басқару аппаратының болуы
туыстық-қандық байланыс
техника дамуының өте төмен деңгейі
42. Жаңа технологиялар негізінде өнімдерді жылдам өндіріп көбейткен, тауар өндірісі арқылы экономикалық қызмет көрсетуге өткен қоғам:
постиндустриалды қоғам
индустриалды қоғам
аграрлы қоғам
ақпараттық қоғам
құқықтық қоғам
43 `Қоғамның әлеуметтік құрылымы бұл -
қоғамның әлеуметтік құрамы
жас деңгейлік құрам
жыныстық құрам
әлеуметтік еңбектік құрам
этникалық құрам
68. `Қоғамның әлеуметтік құрамына жатады
жас деңгейлік құрам
жыныстық құрам
әлеуметтік еңбектік құрам
этникалық құрам
жоғарғылардың бәрі
44. `Қоғамның жас (прогрессивті) құрылымының сипаты:
бала санының өсуі, ал қарттар санының аз болуы;
туылу санының аздығы, қарттар санының көптігі
балалар санының аздығы
қарттар санының аздығы
ешбір сипаты ажыратылмайды
45. Ортақ табиғи және әлеуметтік белгілері бар және ортақ мақсатқа, құндылыққа, норма мен дәстүрге біріккен адамдардың жиынтығы:
әлеуметтік қауымдастық
әлеуметтік топ
әлеуметтік жүйе
әлеуметтік агрегат
әлеуметтік императив
46. Ресми емес топқа қай топ жатады:
өнеркәсіптік ұжым
оқушылар классы
әскери бөлімше
студенттік топ
қылмыстық топ
47. Этникалық топтар бұл -...:
құлиеленушілер, касталар, сословиелер, класстар
қалалықтар, ауылдықтар
нәсілдер, ұлттар, халықтар, тайпалар
жасөспірімдер, жастар, ересектер, кәрілер
әйелдер, ерлер
48. Төмендегілердің қайсысы үлкен әлеуметтік топқа жатады?
спорттық команда
қала тұрғындары
студенттік топ
сынып
халық, ұлт
49. `Әлеуметтік топтардың түрлері:
вербальды, іс-қимыңцық, іс-әрекеттік
ресми және ресми емес
кооперация, конкуренция, конфликт
қол жеткізген, белгіленген, туа берілген
дәстүрлі, аффективті
50. Индивид өзінің мінез-құлқын бағыттайтын, қалыптастыратын әлеуметтік топ:
алгашқы топ
ресми емес топ
референттік топ
қауымдастық
ұйым
51. Жастар төмендегі топтардың қай түріне қатысты:
әлеуметтік-мәдени
әлеуметтік-кәсіби
әлеуметтік демографиялық
әлеуметтік-территориялық
әлеуметтік-саяси
52. Социологияға стратификация термині қандай ғылымнан келді?
геология
физика
астрономия
математика
экономика
53. Маркстік ілімдегі қоғамның таптық құрылымы қандай теорияға қатысты:
әлеуметтік диспозиция
қоғамның органикалық теориясы
құрылымдық функционализм
әлеуметтік стратификация
әлеуметтік дифференциация
54. Стратификация бұл...:
индивидттің қоғамда алатын белгілі-бір позициясы, оның рөлі басқа міндеттер мен құқықтарға тәуелді
әлеуметтік қабаттардың кірісіндегі, білім деңгейіндегі, билік көлеміндегі және кәсіби құрметіндегі теңсіздік белгісімен жоғарыдан төменге қарай орналасуы
теңсіздік бойымен әлеуметтік топтардың, қабаттардың экономикалық, әлеуметтік, құқықтық міндеттерін шектеу
әлеуметтік қабаттардың экономикалық, социо-мәдени жағдайларын теңдік шкаласымен бейнелеу
әр түрлі қоғамдық еңбек бөлінісіндегі материалдық жағадайы бірдей адамдардың қабаты
55. Кез-келген стратификация жүйелерінің негізі:
гендерлік стереотип
әлеуметтік теңдік
этноцентризм
эгалитаризм
әлеуметтік теңсіздік
56. `Қоғамның жеткіліксіз ресурстарын әртүрлі страттарға тең етпей болу қалай аталады?
теңсіздік
дифференциация
стратификация
дисфункция
интеграция
57. Белгілі-бір қоғамда, белгілі-бір тарихи уақытта болған иерархиялық ұйымдасқан әлеуметтік теңсіздік қүрылымы қалай аталады?
әлеуметтік құрылым
әлеуметтік стратификация
әлеуметтік мобильділік
әлеуметтік унификация
әлеуметтік қауымдастық
58. `Қоғамдағы орташа таптың аумағы кеңейсе неге әсер етеді?
қоғамдық еңбектің өндірілуіне
қоғамдағы орнықтылық пен түрақтылыққа
қоғамдағы адамдардың оптималды ұйымдық әрекетіне
әлеуметтік байланыстарға қатысу үшін әффективті бақылауға
қоғамдағы индивидтердің саяси белсенділігіне
59. Жоғары таптың белгісі не болып табьшады?
кіріс
білім
байлық
мамандық
интелегенттілік
60. `Әлеуметтік теңсіздіктің болуы себебі не?
қоғамдық дамудың заңдылығы
кездейсоқ құбылыс
мүмкін болатын құбылыс
тарихи кұбылыс
индивидтің құқы
61. `Қандай стратификациялық жүйе ашық болып табылады?
ұлттық
касталық
сословиелік
құл иеленуші
таптық
62. `Қазіргі қоғамдағы жоғағы жоғары тап кімдерден тұрады ?
«кок жағалылардан»
оқытушылар мен дәрігерлерден
әйгілі бай династияның өкілдерінен
«ақ жағалылардан»
маргиналдардан
63. Билік, кіріс (табыс), престиж, білім бұл -...:
әлеуметтік стратификацияның тарихи түрлері
әлеуметтік стратификацияның өлшемдері
әлеуметтік стратификацияның құрылымы
әлеуметтік стратификацияның формалары
әлеуметтік стратификацияның модельдері
64. `Қазіргі заманғы стратификаңиялық модель мына топтардан тұрады:
байлар және кедейлер
буржуазия және пролетариат
жоғары және төменгі
жоғары, орта, төменгі
шаруа табы және интеллигенция
65. Стратификацияны өлшеудің шкаласы на жатпайды:
жалақы
білім деңгейі
билік
престиж
адамгершілік
66. Тұлғаның әлеуметтік статусының өзгеруі қалай аталады?
карьера
рейтинг
қозғалу
әлеуметтік мобильділік
престиждің өзгеруі
67. "Әлеуметтік мобильділік" терминін социологияға енгізген кім?
Ә. Дюркгейм
П. Сорокин
Р. Даррендорф
О. Конт
К. Маркс
68. `Әлеуметтік мобильділік бұл -..:
бір әлеуметтік топтан басқа әлеуметтік топқа ауысу
бір елден басқа елге өтудегі адамдардың араласуы
қоғамның ашықтылық деңгейінің өзгеруі
кіші топтардағы индивидтердің өзара әрекетінің өзгеруі
әлеуметтік топ немесе индивидтің ішкі күшінің белсенділігі
69. Бір қабаттан басқа әлеуметтік қабатқа жоғары және төменгі вектормен өту қандай мобильдік?
горизонтальды
вертикальды
ұрпақ аралық
ұрпақ ішілік
индивидуалды
70. Бір қабат немесе тап шеңберінде әлеуметтік белгілердің өзгеруі қандай мобильділік?
горизонтальды
вертикальды
ұрпақ ішілік
ұрпақ аралық
индивидуалды
71. Басқа елге тұрақты өмір сүруге бару:
иммиграция
эмиграция
миграция
интеграция
диверсификация
72. Ел ішінде халықтың көшіп-қонуы:
эмиграция
иммиграция
миграция
интеграция
диверсификация
73. Елге тұрақты өмір сүруге келу:
эмиграция
иммиграция
миграция
интеграция
диверсификация
74. Индивидтің әлеуметтік мәртебесінің өзгеруі:
карьера
рейтинг
әлеуметтік мобильдік
ранг
әлеуметтену
75. `Әлеуметтік жағдайдың өзгеріп, әлеуметтік мәртебенің өсуіне немесе құлдырауына алып келетін:
ұрпақаралық мобильдік
ұрпақішілік мобильдік
горизонтальды мобильдік
вертикальды мобильдік
топтық мобильдік
76. `Қоғамның және оның негізгі қажеттіліктерін қанағаттандыратын, сондай-ақ әлеуметтік нормаларды реттейтін қоғамдық құрылым:
әлеуметтік бақылау
әлеуметтік стратификация
әлеуметтік конфликт
әлеуметтік жүйе
әлеуметтік институт
77. Формальды ұйымның белгісіне қатысты емес:
адамдар арасындағы қатынасты реттейтін ережелер мен нормалардың жиынтығы
билік жүргізу мен тәуелді ету қатынасын тарату арқылы мәртебелерді сәйкестендіру
өзара қызығушылық негізінде пайда болатын тұлға аралық байланыс жүйесі
іс-әрекеттегі мақсаттың болуы
мақсатты және рационалды іс-әрекет жасау
78. Алғашқы және ерекше әлеуметтік институттардың бірі:
мемлекет
отбасы
білім беру
дін
құқықтық
79 `Әлеуметтік институт бұл -..:
адамдар тобы, оның мүшелері жалпы қызығушылықтармен байланысты және тікелей немесе жанама өзара іс-әрекетте болады
қоғам үшін маңызды қызметтерді атқаратын, ұйымдардың тарихи қалыптасқан түрі, ол арнайы ұйымдардағы бақылау жүйесін, мінез- құлық үлгілерін реттейді
әлеуметтік топтардағы өзара қарым-қатынастар
тобыр, публика, ұжым
бұқара халықтардың, түрлі ұлттардың жиынтығы
80. `Әлеуметтік ұйым бұл -
страта
қоғамдық қатынас түрі
үстінгі жүйе
қоғамның әлеуметтік құрылымының элементі
әлеуметтік әрекеттердің құрылымдық жиынтығы
81. Латын тілінен аударған «институт»...:
өлшем
қондыру
жік
ұйымдастыру
қамтамасыз ету
82 Отбасы негізгі атқаратын қызметіне не кірмейді:
билікке жету амалдарын үйрету
баланы әлеуметтендіру
ұрпақты тәрбиелеу
репродуктивті қызмет
алғашқы мәртебе беру
83. `Құрылымы бойынша ата-ана және балаларынан тұратын отбасы:
аралас
нуклеарлы
патриархалды
эгалитарлы
полигамия
84. Отбасын әлеуметтік институт ретінде қарастыруда оқытылмайтын ..:
неке-жанұялық қатынастагы қоғамдық сана
жанұялық мінез-құлық өнегелері
норма мен құндылықтың өзгеруінің әлеуметтік механизмі
жанұядагы рөлдік қатынастар
ерлі-зайыптылардың қарым-қатынас динамикасы
85. Бір әйелдің бірнеше күйеуі бар, полигамды некенің түрі:
экзогамия
Эндогамия
полиандрия
моногамия
полигиния
86. Билікке байланысты отбасының типологиясын көрсетіңіз:
экзогамия, Эндогамия
полигиния, полиандрия
патриархалды, матриархалды
моногамия, полигамия
патрилокальды, матрилокальды
87. `Әрі әлеуметтік институт, әрі әлеуметтік топ ретінде белгілері бар әлеуметтік жүйе:
ЖОО (ВУЗ)
бригада
отбасы
достар ұйымы
кәсіпорын
88. Отбасы дегеніміз:
некемен байланысқан, туыстық, бірге тұру, ортақ шаруашылыққа ие болу қасиеттері мен өзара жауапкершіліктері бар кіші топ
қоғам арқылы ата-аналық міндеттер мен құқықтар бақыланып отыратын, ер мен әйел арасындағы қарым-қатынастың өзгермелі формасы
ер мен әйелдің үй шаруашылыгын бірігіп атқаруы үшін қосылуы
қоғамды дамыту үшін біріккен әр түрлі ұйымдардың жиынтығы
ортақ әлеуметтік және табиғи белгілері бар адамдардың жиынтығы
89. Бір еркектің бірнеше әйелі бар, полигамды некенің бір түрі:
экзогамия
моногамия
гетерогамия
полиандрия
полигиния
90. Нуклеарлы отбасы бұл -..:
кем дегенде үш ұрпақтан тұратын (ата-апа, әке-ана, балалар) отбасы
әр түрлі ата-текке жататын, әр түрлі жерде тұратын туыстардың қауымдастығы
жаңа құрылған отбасы
екі ұрпақтан тұратын (әке-ана, балалар) отбасы
баласыз жанұя отбасы
91. Неке бұл -..:
туыстық, бірге тұру, ортақ шаруашылыққа ие болу қасиеттері мен өзара жауапкершіліктері бар кіші топ
қоғам арқылы ата-аналық міндеттер мен құқықтар бақыланып отыратын, ер мен әйел арасындағы қарым-қатынастың өзгермелі формасы
ер мен әйелдің үй шаруашылығын бірігіп атқаруы үшін қосылуы
қоғамды дамыту үшін біріккен әр түрлі үйымдардың жиынтығы
ортақ әлеуметтік және табиғи белгілері бар адамдардың жиынтығы
92. Эндогамиялық отбасының белгісі қандай?
ерлі зайыптылар арасындағы толық заңды және әлеуметтік теңдік
әріптес тек бөтен топтан таңдалады
өзге әлеуметтік топтармен неке құруға тиым салынады, әріптес тек өз тобынан таңдалады
ерлі-зайыптылар күйеуінің ата-анасьшың үйінде өмір сүреді
ерлі-зайыптылар әйелінің ата-анасының үйінде өмір сүреді
93. Эгалитарлы отбасына тән емес:
жанұя мүшелерінің арасындағы үй шаруашылығының міндеттерін әділетті, пропорңионалды бөлу
тұрмыстық мәселелерді шешудегі ерлі-зайыптьшардың өзара орын алмастырулары
жанұядағы ер билігінің басымдылығы
жанұяға қатысты ортақ шешімді бірге қабылдау
ерлі-зайыптьшардың қоғамдық жұмыстарға бірдей араласуы
94. Толық емес отбасы бұл -..:
бір ғана баласы бар отбасы
үш ұрпақ деңгейінен тұратын отбасы
жеті ұрпақ деңгейінен тұратын отбасы
ер мен әйелдің теңдігі жоқ отбасы
ата-ананың бірінің жоқтыгы
95. Теңдікке және «рөлдік симметрияга» негізделген отбасының түрі:
дәстүрлі емес отбасы
эгалитарлы отбасы
патриархалды отбасы
нуклеарлы отбасы
азаматтық неке
96. Келтірілген функциялардың қайсысы отбасына тән емес:
әлеуметтендіру
қорғау
репродуктивтілік
экономикалық
саяси
97. Отбасының функциясына жатпайды
репродуктивті функция бұл - балаға деген қажеттілікті қанағттандыру
тұрмыстық шаруашылықтық функция бұл - бала жағдайын жасау
әлеуметтік мәртебелік функция бұл - әлеуметтік құрылымды өндіру, алғашқы мәртебені беру
әлеуметтік бақылау функциясы бұл - жанұя мүшелерінің көңіл-күйінің тұрақтылығы мен олардың психологиялық терапиясы
Саяси әлеуметтік және мәдени функция
98. Отбасының репродуктивті қызметіне не жатады?
Ұдайы өсіп өну
Балаларды тәрбиелеу
Балаларды ортаға бейімдеу
Балаларды асырау
Барлық жауап дұрыс
99. “Қоғамды отбасы арқылы тану керек”- деген пікірді білдірген әлеуметтанушы
П.Сорокин
Г.Спенсер
К.Морган
Э.Дюргейм
О.Конт
100. Отбасының қоғамдағы экзестенциалды қызметі дегеніміз не?
Балаларды асырау, сақтау
Ұдайы өсіп-өну
Дүниеге бала әкелу
Балаларды әлеуметтік ортаға бейімдеу
Барлық жауап дұрыс
101. Эгалитарлық отбасылық жүйенің ерекшелігі неде
ер кісінің билігіне негізделген
әйел адамның билігіне негізделген
ер кісі мен әйел адамның тең дәрежеде билікке араласуы
моногамиялық некеге негізделген
кеңейтілген отбасы
102. Белгілі бір топтың ішінде ғана некеге тұруды реттейтін талаптардың жүйесі
экзогамия
эндогамия
матриархат
патриархат
эгалитаризм
103. Жастардың өмірге бейімделуі мен әлеуметтенуінің ерекшеліктерін, мінез-құлқын, санасын зерттейтін арнайы әлеуметтік теория -
отбасы әлеуметтануы
жастар әлеуметтануы
тұлға әлеуметтану
саяси әлеуметтану
дін әлеуметтануы
104. `Әлеуметтік-мәдени моделді құрушы және мінез-құлықтың әртүрлі болуымен сипатталатвн әлеуметтік құрам -
ерлер
жастар
әйелдер
кәсіби топтар
сенушілер
105. Жастар әлеуметтануның өз алдына теория болып қалыптасуы қашан болыд
19 ғасырдың 30-шы жылдары
20 ғасырдың 70-ші жылдары
антикалық дәуірде
орта ғасырларды
қазіргі заманда
106. `Әлеуметтену дегеніміз..:
қоғамдағы индивидтің жағдайы
индивидті шектеу
әлеуметтік ортамен қарым-қатынас
әлеуметтік рөлдерді және мәдени құндылықтарды қабылдау
әлеуметтік мәртебенің өзгеруі
107. `Әлеуметтену процесіне қатысатын адамдар, ұйымдар, топтар:
әлеуметтенудің объектілері
әеуметтенудің субъектілері
әлеуметтенудің агенттері
әлеуметтенудің агрегаттары
әлеуметтенудің қызметкерлері
108. Тұлғаның психодинамикалық теориясының авторы:
Дж. Мид
Ч. Кули
М. Вебер
О. Конт
3. Фрейд
109. «Жалпыланған өзге» концепциясының авторы:
3. Фрейд
Ч. Кули
Дж. Мид
Р. Мертон
Д. Белл
110. «Айналы Мен» концепциясының авторы:
Ч. Кули
О. Конт
К. Маркс
Э. Дюркгейм
П. Сорокин
111. Адам және тұлға деген ұғымдардың байланысын көрсетіңіз
тұлға түсінігі адамның әлеуметтік мәнін көрсетеді
бұл ұғымдардың мәні бірдей
барлық адамдар тұлға емес
тұлға мен адам ұғымының әлеуметтік, философиялық мәні бір, ал экономикалық мәні өзгеше
Тұлға болып қалыптасу алғашқы процесс ал адам болу екінші процесс
112. `Өзіндік психофизиология ерекшелігі бар адам тегінің жеке өкілі:
адам
индивид
тұлға
индивидуалдық
актор
113. Төмендегілердің қайсысы әлеуметтенудің алғашқы агентіне жатпайды?
ата-аналар
мектеп әкімшілігі
педагогтар
достар
тренерлер
114. Адамның индивидуалды феномені ретінде, оның әлеуметтік мәнін білдіретін ерекшелік:
адам
индивид
тұлға
индивидуалдық
актор
115. Тұлғаны көп әлеуметтік рөлдер функциясы ретінде қарастыратын және қоғамдағы индивидке тән концепция:
рөлдік концепция
іс-әрекеттік концепция
мінез-құлық концепциясы
фрейдистік концепция
өзінен жаттану концепциясы
116. Социология ғылымындағы "тұлға" термині нені түсіндіреді?
қоғамдағы барлық адамдар
қоғамдық дамудың негізі, индивид дамуының қорытындысы
адамзат тегінің жеке өкілі
атақты қоғам қайраткерлері
данышпан
117. Индивидтің қоғамның құндылықтарын, нормаларын, шарттарын игеру процесі қалай аталады?
әлеуметтену
тәрбиелік
оқытулық
адаптация
өсу
118 "Тұлға" түсінігі нені білдіреді?
жалпы адамзат қасиеттерін
адамның психикалың белгілерін
адамның еркін іс-әрекетін
бір адамды басқа адамнан ерекшелеп тұратын белгілердің жиынтығын
адамның әлеуметтік ерекше сапасын
119. `Әлеуметтену процесінің нәтижесі:
өз бетінше игеру
тіршілік құралдарымен өзін қамтамасыз ету қабілеті
мамандықты игеру
өзінің жеке индивидуалдылығы "Мен"-ді тану
тұлға болып қалыптасу
120. Тұлғаның әлеуметтенуі:
индивидтің біршама жоғары немесе төмен әлеуметтік позицияға ауысуы
әлеуметтік мәртебесіне сай индивидтен күтілетін мінез-құлық
әлеуметтік жүйені өзгертуге бағытталған іс-әрекеттер жиынтығы
индивидтің қоғамдағы әлеуметтік нормалар мен құндылықтарды, сондай-ақ өз әлеуметтік рөліне сай мінез-құлықты игеру процессі
индивидтің әлеуметтік орта қабылдаған нормадан бас тартып, қоғамдық өмірге жат құндылықтарды құруы
120. Социологияда тұлға әлеуметтенуінің екі деңгейі қалай аталады?
бірінші және екінші әлеуметтену
негізгі және негізгі емес әлеуметтену
ресми және ресми емес әлеуметтену
формальды және формальды емес әлеуметтену
позитивті және негативті әлеуметтену
121. Адамның қандай сипаттамасы оның әлеуметтік мәнін ашады?
адам
тұлға
индивид
индивидуалдық
профессия
122. Адамның Мен-і басқа адамдардың реакциясы арқылы қалыптасады деген тұлға теориясы қалай аталады?
тұлғаның құндылықты өзегі концепциясы
жалпыланған өзге концепциясы
айналы МЕН концепциясы
қызықтырушы-реакция концепциясы
тұлғаның идентификация концепциясы
123. Белгілі-бір топ мүшелерінің жеке Мен-і жалпыға бірдей құндылықтар мен топқа тән мінез-құлық стандарттарының негізінде қалыптасады деген тұлға теориясы қалай аталады?
тұлғаның құндылықты өзегі концепциясы
жалпыланған өзге концепциясы
айналы МЕН концепциясы
қызықтырушы-реакция концепциясы
тұлғаның идентификация концепциясы
124. `Қоғамдағы белгілі-бір әлеуметтік позициясы бар адам әрекеттерінің жиынтығы:
әлеуметтік рөл
әлеуметтік топ
әлеуметтік өзара-іс әрекет
әлеуметтік сапа
социализация
125. Томендегі әлеуметтік мәртебелердің қайсысы қол жеткізген мәртебе?
көпес
мемлекеттік қызметкер
қазақ
қыз бала
ер бала
126. `Әлеуметтік мәртебе - ол..:
референттік топ
адамдардың бір топтан екінші топқа ауысуы
іс-қимылдың белгілі-бір үрдісі
түлға типі
индивидттің қоғамдағы орны
127. Алғашқы топта индивидтің алатын мәртебесі:
аралас мәртебе
жеке мәртебе
қол жеткізген мәртебе
саяси мәртебе
әлеуметтік рол
128. `Әлеуметтік позициялармен бекітіледі
рөл
стереотип
типизация
мәртебе
санкция
129. `Қол жеткізген мәртебеге жатады:
жынысы
этникалық жағдайы
нәсілі
лауазымы
жасы
130. Туа біткен мәртебенің белгісі:
этникалық шығу тегі
білімі
ғылыми дәрежесі
мамандығы
экономикалық жағдайы
131. `Әлеуметтік рөл дегеніміз:
мәртебесіне сәйкес индивидтен күтілетін мінез-құлық
адамның әлеуметтік мінез-құлқы
әлеуметтік функцияларды атқару
индивидтің әлеуметтік топтан топқа ауысуы
әлеуметтік іс-әрекет заңдылығы
132. Білім беру әлеуметтануы мәселені қалай қарастырады?
Білімді қоғамнан оқшау қарастырады
Білімді дінмен байланысты қарастырады
Білімді бейтарап қарастырады
Білімді дербес институт ретінде қарастырады
Білімді саясатпен байланыста қарастырады
133. Білімнің беделін айқындаушы:
материалдық сыйдың деңгейі;
қоғамның білім маңыздылығын мойындауы;
моральдық қанағаттандыру деңгейі;
білімнің материалдық жағынан қамтамасыз етілуі;
білімнің жалпылығы, тегіндігі;
134. Білім беру институтына кіретіндер
Семья, ғылым, өндіріс орны
Семья, ЖОО, базар
Профтехучилище
отбасы, мектеп, мәдениет мекемелері, оқу орындары, БАҚ
Мектеп, семья, фабрика
135. Алғашқы университеттер қашан пайда болды?
Орта ғасырларда
Алғашқы қауымдық құрылыста
Қайта өркендеу кезеңінде
Жаңа заманда
Қазіргі заманда
1. Cаясаттану ғылымы нені зерттейді
қоғамның саяси өмірін, мемлекеттік институттардың, партиялар мен қозғалыстардың даму процессін
адамдардың саяси мінез-құлқының психологиялық факторы
қоғамның құрылымы және ондағы адамдардың мінез-құлқы
адамзат қоғамының әскери қуаты
қоғамдық өмірдегі адамдардың психологиясы
2. Саясаттану ғылымының объектісі-бұл
қоғамның саяси жүйесі мен өмірі
қоғамның экономикалық саласы
саяси биліктің қалыптасу, қызмет ету және өзгеру заңдылықтары
қауіпсіздікті қамтамасыз ету
сезім арқылы берілген объективтік шындық
3. Саясаттану пәні-бұл
бизнес саласы
қоғамдық өмірдің экономикалық саласы
саяси биліктің қалыптасуының, қызмет етуінің және өзгеруінің заңдылықтары, саяси үрдістердің дамуы
өнер саласы
бізге сезім арқылы берілген объективтік шындық
4. Саяси ғылымдардың Халықаралық ассоцияциясы қай жылы құрылды
1945ж.
1946ж.
1949ж.
1950ж.
1951ж.
5. Саясаттану өз алдына жеке пән ретінде қашан қалыптасты
18ғ
20ғ
19ғ. 2-жартысында
17ғ.басында
15ғ
6. Саясат пен қоғамның, әлеуметтік құрылыс пен саяси институттардың және үрдістердің арасындағы өзара әрекеттерді зерттейтін ғылым
саяси семиотика
саяси әлеуметтану
биосаясат
саяси этика
саяси психология
7. Әр түрлі елдердегі саяси құбылыстарды салыстырып, олардың жалпы жақтарын және жеке ерекшеліктерін ажыратуға мүмкіндік беретін саясаттанудың әдісі
бихевиористік
тарихи
салыстырмалы
жүйелік
әлеуметтанымдық
8. Саясатты қоғам өмірінің экономикалық әлеуметтік құрылым, мәдениет және т.б. жағдайына байланысты анықтайтын саясаттанудың әдісі
социологиялық;
бихевиористік;
салыстырмалы;
жүйелік;
әлеуметтанымдық.
9. Саясатты оқып-білудің жеке адамдар мен топтардың алуан түрлі мінез-құлқын нақтылы зерттеу арқылы іске асыратын саясаттанулық әдіс
бихевиористік;
жүйелік;
эксперттік бағалау әдісі;
іскерлік ойыны;
әлеуметтанымдық.
10. Саясаттанудың негізгі қызметтері
рухани, мәдени, діни.
теориялық-танымдық, дүниетанымдық, әдіснамалық, болжамдық, аксиологиялық, реттеушілік.
құқықтық, экономикалық, әскери-саяси, әлеуметтік.
бихевиористік, компаративистік, дуалистік.
парадигмалық, концептуалдық.
11. Саяси институттарға, құрылыстарға, мінез-құлықтарына, оқиғаларға баға беретін саясаттанудың қызметі
болжамдық;
тәрбиелік;
басқарушылық;
аксиологиялық;
теориялық-танымдық;
12. Саяси құбылыстар мен үрдістерді талдау тәсілдері мен амалдарын жасаудағы саяси ғылымның қызметі
методология;
талдаушылық;
дүниетанымдық
реттеушілік;
идеалогиялық;
13. Танымдық қызмет қандай міндеттерді атқарады
адамдардың саяси өмірде өзін-өзі ұстауы;
қоғамдағы саяси оқиғаларды танып білуге, саяси мәнін түсіну;
адамдардың саяси көзін ашу;
саяси құбылыстарға баға беру;
қоғамдағы билікті жүргізу.
14. Азаматтықтың, халықтың демократиялық саяси мәдениеттілігін қалыптастыратын қандай міндет
танымдық;
жетілдіру;
реттеушілік;
саяси-әлеуметтену;
болжау.
15. Саясатты ұжымдық мақсатқа тиімді жету жолындағы іс-әрекет ретінде қарастыратын түсінік
Телеологиялық
Құрылымдық
Жүйелік
Позитивтік
Коммуникативтік (қатынастық)
16. Саяси парадигма – бұл
саяси шындықты қабылдау және түсіну тәсілдерін айқындайтын логикалық ойлау үлгісі
іс жүзінде орындалған, болып кеткен әрекеттердің псевдологиялық негіздемелері
жалпыға міндетті нормалар жүйесі
қоғамдағы қалыптасқан жүйеге көп өзгеріс әкелмейтін саяси өзгерістер
саяси қызметтің әдісі
17. ХХғ. 20ж. ғылымға парадигма ұғымын енгізген ғалым
Г.Кун
М.Вебер
Ж.Боден
К.Маркс
А.Бентли
18. Саясаттың табиғаты мен пайда болуын әлеуметтік факторлар арқылы түсіндіретін парадигманың түрі
Натуралистік парадигма
Теологиялық парадигма
Әлеуметтік парадигма
Тиімді-сыни парадигма
Мәмілеге келу парадигма
19. Саяси қысым жасау мақсатында жұмысты тоқтату, белгілі бір талаптарды қабылдауға тырысушылық деген не?
Бұқаралық жиналыс
Ереуіл
Шеру
Парад
сайлау
20. Индивидтің субъективті көзқарасы тұрғысынан билікті зертейтін тәсіл
психологиялық
субъективтік
позитивистік
интеракциондық
салыстырмалы
21. Kоғамды жаппай саясаттандыру, экономиканы, мәдениетті және т.б. саяси басқарудан шығатын саясат тұжырымдамасы
Анархистік
Тоталитарлық
Либералдық
Консервативтік
Теократиялық
22. Тоталитаризмнің идеялық негізін қалаушы
Платон
Аристотель
Шан Ян
Цицерон
Сократ
23. Аристотельдің пікірі бойынша басқарудың аса жетілген түрі
Аристократия
Тирания
Олигархия
Полития
Демократия
24. Платонның кемелді мемлекетінде басқарушы бола алатындар:
жер иеленушілер;
қолбасшылар;
қолөнершілер;
саудагерлер;
философтар
25. Платонның пікірі бойынша адамның басқарушылық құқыққа ие болуы үшін қандай негізгі жағдай болу керек:
жігер күші;
шешендік қабілеті;
шындыққа ие болу, оған үнемі жетіп отыру;
әділеттілік сезімі
қулық, ақыл.
26. Платонның пікірі бойынша атақұмарлар билік ететін мемлекеттің түрі
теократия;
охлократия;
тимократия;
агиократия;
изократия;
27. Платонның кемелді мемлекеті ненің прототипі болды
полиархияның;
монархияның;
авторитаризмнің;
охлократияның;
тоталитаризмнің
28. Әр түрлі саяси ілімдерде ең жақсылар билік ететін мемлекеттің түрі:
аристократия
геронтократия;
меритократия;
феминократия;
бюрократия;
29. Ортағасырлық ойшылдар монархтың үстемдік құқын немен негіздеді
жеке басының сапаларымен
халықтың мойындаумен;
құдайдың қалауымен;
жағдайдың қалыптасуымен;
сайлаушылардың қолдауымен
30. Мейірімді қала туралы трактат атты еңбектің авторы кім
Ибн-Рушд
Навои
Низами
Әл-Фараби
Конфуций
31. Әл-Фараби өзінің шығармаларында қандай қала-мемлекеттердің типтерін көрсетті?
Жағымды және жағымсыз.
Дұрыс және дұрыс емес.
Қайырымды және қайырымсыз.
Мейірімді және зұлым.
Тирандық және тирандық емес.
32. «Мақсат тәсілді ақтайды» деген формула түрінде көрсетілген саясаттың аталуы
макиавеллизм
онапартизм
волюнтаризм
ұлтшылдық
сепаратизм
33. Саяси ұйымдасқан қоғамды анықтау үшін “мемлекет” терминін алғаш қолданған кім?
Т.Гоббс;
Д.Локк;
Н.Макиавелли
Ж.Боден
Д.Дидро
34. Билікті заң шығарушы, атқарушы және сот билігі деп жіктейтін теорияның авторы
Д.Локк
Э.Дюркгейм
Ш.Монтескье
К.Маркс
Э.Бёрк
35. Т.Гоббс ілімі бойынша басқарушының билігі:
Заңмен шектелген.
Шектелмеген абсолютті.
Қайырымды.
Рационалды.
Деспотия.
36. Тәуелсіздік декларациясының авторы:
И.Бентам;
Т.Джефферсон;
Аристотель;
Платон;
Хантингтон.
37. Егемендік тұжырымдамасының авторы, абсолютизм идеологы
Д.Локк
Т.Гоббс
Ж.Боден
Э.Бёрк
М.Вебер
38. Либерализм идеологиясының негізін салушы
Г.Спенсер
Ж.Боден
Г.Тард
Д.Локк
Т.Мор
39. XІX ғасырдағы Қытайдың отаршылдық басқару жүйесіне талдау жасаған қазақ ойшылы
А.Құнанбаев
Ы.Алтынсарин
Ш.Уәлиханов
Қ.Шортанбай
Ш.Құдайбергенов
40. М.Вебердің анықтамасы бойынша, қоғамдағы саяси үстемдік-бұл:
билікті ұйымдастыру түрі
зорлық-зомбылық;
қанау;
мәжбүрлеу;
сендіру.
41. Саяси режимдердің мынадай типтері белгілі:
Унитарлық, федеративтік, конфедеративтік.
Федеративткі, демократиялық, республикалық.
Тоталитарлық, авторитарлық, демократиялық.
Тоталитарлық, унитарлық, республикалық.
Унитарлық, демократиялық, авторитарлық.
42. Саяси жүйе теориясының негізін салған
Н.Макиавелли;
Д.Истон
Т.Гоббс
М.Вебер
Е.Вятр
43. Әлеуметтік жүйелер теориясының негізін салушы:
Д.Истон;
Г.Алмонд;
Ж.Блондель;
Т.Парсонс;
Г.Спиро
44. Қоғамның саяси жүйесі ұғымына ұқсас ежелгі гректің сөзі:
полис;
автаркия;
полития;
демократия;
монархия.
45. Саяси жүйе орындайтын саяси әлеуметтендіру қызметінің мәні:
қоғам мүшелерін саяси қызметке тарту;
саяси шешім шығаратындарға талаптар қою;
талаптар мен шағындарды жинақтап қорыту, оларға саяси платформа, мәлімдеме, бағдарлама түрін беру;
қоғам дамуының жолын,мақсатын, міндетін анықтау;
қоғамдағы адамдардың және топтардың іс-әрекеті туралы ережелер мен заңдарды өндеу.
46. Саяси режим дегеніміз:
мемлекеттің стратегиясы мен тактикасын жетілдіретін өкілеттігі бар тұлғалар емесе органдар жиынтығы;
соғыстан кейінгі экономиканы азаматтық тауарлар (өнім) шығаратын өндіріске көшіру;
белгілі бір мемлекеттегі билікті жүзеге асырудың құралдары мен әдістерінің жиынтығы;
нақты қоғамдық-саяси негізге сүйенетін саяси тәжірибе мен идеология;
саяси жүйедегі негізгі өзгерістің өктемдік тәсілі.
47. Тоталитаризм дегеніміз:
билік дін басыларының немесе шіркеу басыларының қолына шоғырланған мемлекеттік құрылыс;
белгілі бір, барлықтарына тән құндылықтарға негізделген, өздерінің спецификалық мүдделерін қорғайтын құрылыс
қоғамдық өмірдің барлық бағыттарында бақылау жүргізетін мемлекеттік құрылым;
билік формаға келтірілген, нормативті сипаттағы заңды дәстүрлерге негізделген мемлекеттік құрылыс.
әлеуметтік топтардың бір тәртіпке келтірген бәсекесін жүйе ретінде тұжырымдайтын мемлекеттік құрылыс;
48. Өзінің қозғалысына сипаттама беру үшін “тоталитаризм” терминін саяси лексиконға енгізуші:
Муссолини;
Гитлер;
Наполеон;
Сталин;
Мао Цзе Дун.
49. Тоталитаризмнің түрі ретінде национал-социализм қашан, қай елде пайда болды?
1933ж. Германияда;
1922ж. Италияда;
1928ж. Испанияда;
1912ж. Қытайда;
1937ж. Совет Одағында.
50. Тоталитаризмнің бір түрі ретінде фашизм қашан, қай елде пайда болды?
1922ж. Италияда;
1933ж. Германияда;
1928ж. Испанияда;
1912ж. Қытайда;
1937ж. Совет Одағында.
51. Тоталитаризм кезіндегі биліктің жүргізілуінің сипаты мен мөлшері:
билік қоғам өмірінің әр түрлі салаларында пісіп жетілген, тәуелсіз топтармен диалог жүргізеді және оның нәтижесін өзі анықтайды;
билік заңға сәйкес сайланған азаматтар өкілдері арқылы жүргізіледі;
билікке бағынбайтын қоғамдық өмірдің салаларының пайда болуы;
қоғамның билікке деген рұқсаты аз мөлшерде
жалпы, шегі жоқ бақылау мен зорлық
52. Адамдардың тоталитаризм кезіндегі билікке қатынасы:
қоғамның билікке деген қатысы аз мөлшерде;
қоғамның билікке ықпалы;
халықтың биліктен алшақтауы;
қоғамдық сананың билікпен бірігуі;
халықтың биліктің нақтылы өкілдерін таңдауы.
53. Авторитаризм дегеніміз
тұлғалар мен қоғамның саяси емес саласындағы автономиясын сақтайтын, саяси оппозицияға жол бермейтін, билікке бір адам немесе бір топ адам келетін тәртіп;
біртұтас мемлекет шеңберіндегі саяси-ұлттық құрылымның ауқымды түрде ішкі өзін-өзі басқаруы;
ғаламдық және өзекті мәселелерді шешуде өзіндік жол табуға ұмтылатын жаңа қоғамдық қозғалыс;
билік әкери адамдардың қолында шоғырланған мемлекетік құрылыс;
қоғамдық өмірдің барлық бағыттарында абсолюттік бақылау жүргізетін мемлекеттік құрылыс
54. Авторитарлық режимнің (тәртіптің) әдеттегі тірегі:
шіркеу;
халық;
парламент;
әскер;
Бюрократия
55. Тоталитарлық жүйенің демократиялылықтан өзгешелігі:
халық алдында жауаптылығы;
көп меншіктің болуы;
бизнесті бақыламайды;
коллегиялды басқарады;
жеке адамның үстінен толық бақылау жүргізуі.
56. Авторитарлы жүйенің тоталитарлы жүйеден айырмашылығы?
демократиялық;
парламенттік;
авторитарлы жүйеде өмірдің барлық жағын шырмап алатын идеология жоқ;
тыйым салатын идеология бар;
халықпен кеңеседі.
57. Әлеуметтік-экономикалық құрылым формациясы мен сипатының типіне сәйкес саяси жүйелер мынандай болады:
ашық және жабық;
авторитарлық, тоталитарлық, демократиялық;
орталықтандырылған және орталықтандырылмаған;
дамушы және кертартпа;
құл иеленушілік, феодалдық, буржуазиялық, социалистік.
58. Саяси режимнің сипатына қарай саяси жүйелер мынандай болып бөлінеді:
ашық және жабық;
авторитарлық, тоталитарлық, демократиялық;
сайысқа түсетін және әлеуметтік табыстыратын;
дамушы және кертартпа;
өтенше және дистрибутивтік.
59. Саяси мәдениет типіне байланысты саяси жүйелердің қандай түрлері ажыратылады
дамушы және кертартпа;
ашық және жабық;
демократиялық және автократиялық;
командалық және сайысқа (жарысқа) түсу;
ағылшын-американдық, континентальды-еуропалық, индустрияландыруға дейінгі (жартылай индустрияланған), тоталитарлық
60. Биліктің шоғырлануына және бөлінісіне қарай саяси жүйелер мынандай болып жіктеледі:
жаңартылған және дәстүрлі;
демократиялық және автократиялық;
сайысқа түсетін және әлеуметтік табыстыратын;
орталықтандырылған және орталықтандырылмаған;
дамушы және кертартпа.
61. Мемлекет дегеніміз:
Қаржы-салық аппаратына, байланыс органдарына, коммуналдық қызметке және т.б. негізделген саяси үстемдік.
Әлеуметтік-экономикалық реттеу қызметін орындайтын қоғамдық ұйым.
Үкімет пен оның органдары басқаратын, олардың көмегімен үстем тап өзінің билігін жүзеге асырып, өмір сүруші тәртіпті қорғауды қамтамасыз ететін қоғамның саяси ұйымы.
Қоғамда әлеуметтік әділеттілікті қамтамасыз ететін қоғамдық қозғалыс.
Әрбір адамға жұмыс пен өзге де өмір суруге қажет жағдайларды беруге кепілдік ететін ерікті қоғамдар.
62. Мемлекеттің құдайдың қалауымен құрылғанын түсіндіретін тұжырымдама:
теократиялық;
келісім-шарттық;
психологиялық;
әлеуметтік-экономикалық;
патриархалдық;
63. Мемлекеттің шығуын басқарушы мен азаматтардың арасындағы келісімнен пайда болды деп түсіндіретін анықтама:
Органикалық
күштеу теориясы;
келісім-шарттық
теократиялық;
патриархалдық.
64. Мемлекеттің пайда болуын рулардың тайпаға, олардың одан әрі мемлекетке дейін бірігуіне деп түсіндіретін тұжырымдама:
келісім-шарттық;
психологиялық;
теократиялық;
әлеуметтік-экономикалық;
патриархалдық;
65. Мемлекеттің түрі ретінде президенттік республика алғаш рет қай елде енгізілді:
Франция;
АҚШ;
Германия;
Италия;
Австрия;
66. Бірнеше егеменді мемлекеттік құрылымдар бір одақтық мемлекетке бірігетін мемлекеттік құрылыс формасы:
унитарлық мемлекеттік
конфедерация
монархия
республик
федерация
67. Мемлекет территориясы құрамында федеративтік бөліктер болмайтын, оның орнына әкімшілік-аймақтық бөліктерге бөлінетін құрылыс формасы:
унитарлы мемлекет;
парламенттік;
монархия;
республика;
достастық.
68. Мемлекеттің және оның институттарының мүддесін азаматтардың саяси еркіндігімен басым санайтын саяси тұжырымдама:
Партикуляризм;
Этатизм;
Сеператизм
Ұлтшылдық;
Протекционизм
69. Басқару түрі бойынша мемлекеттердің мынадай типтері белгілі:
Монархиялық, республикалық.
Тоталитарлық, авторитарлық, демократиялық.
Унитарлық, федеративтік, конфедеративтік.
Социалистік, капиталистік.
Батыстық және шығыстық.
70. Бір ғана мемлекет басшысының қолына (толық немесе жартылай) шоғырланған мемлекеттердегі басқарудың түрі:
монархия;
республика;
федерация;
диархия;
конфедерация;
71. Kай елдерде абсолюттік монархия орын алған:
Дания, Австрия, Швейцария;
Сауд Аравиясы, Катар, Оман, БАЭ
Жапония, Испания, Оңтүстік Корея;
Ұлыбритания, Австралия, Канада;
Бразилия, Аргентина, Чили
72. Мемлекеттің ішкі саясатының оның кеңістіктегі, территориясы жағдайына аса тәуелділігі мен байланысын ашып көрсететін саяси тұжырымдама
Пацифизм
Геосаясат
Плюрализм (көппікірлік);
Протекционизм
Этатизм
73. Азаматтық қоғам-бұл:
мемлекеттен дербес және тәуелсіз қоғамдық институттар мен қатынастардың жүйесі;
мемлекеттік органдар мен қатынастардың жүйесі;
мемлекеттік және мемлекеттік емес ұйымдар;
сайлаушылардың ассоциациялары.
партиялық жүйе;
74. Антикалық дәуірде “азаматтық қоғам” түсінігі қалай тұжырымдалды?
азаматтық ұжымының мемлекетпен қосылуы;
жеке меншікке қол сұқпау идеясы;
жеке бастамалардың қоғамға бағынуына негізделіп құрылған қоғам;
азаматтардың құқықтық қорғалуы;
саяси плюрализм
75. “Азаматтық қоғам” ұғымы қай кезеңде шықты?
орта ғасырда;
антикалық дәуірде;
жаңа заманда;
ренессанс дәуірінде;
қазіргі кезде.
76. Азаматтық қоғамның пісіп-жетілуімен басталған және оның мемлекеттік институттармен арасындағы айырмашылықтарымен айқындалатын кезең:
жаңа заман;
ағартушылық дәуір;
қайта өрлеу дәуірі;
ортағасырлық;
қазіргі кезең
77. Төменде көрсетілген белгілердің қайсысы құқықтық мемлекетке қатысты?
адам құқығының мемлекеттік заңдардан басым, жоғары тұруы;
әлеуметтік қауіпсіздік;
азаматтардың материалдық және мәдени әл-ауқатын көтеру, қамтамасыз ету;
біртұтас көпшілік партия билігінің монополизациясы;
мемлекеттің бұқаралық ақпарат құралдарына монополисы.
78. Kұқықтық мемлекет дегеніміз
Азаматтардың мүдделері қорғалған және заңның үстемдігі қамтамасыз етілген мемлекет.
Әлеуметтік құрылымы әрбір деңгейдегі субъектілердің субординациясы болуымен сипатталатын мемлекет.
Көзқарастарды, идеялар мен құндылықтарды халықтың қалың бұқарасын білдеретін мемлекет.
Иерархиялық және демократиялық әдістерді қамтитын ұйымдастыру принципі, мемлекеттік құрылымды басқару.
Автократия.
79. Kоғамдық жүйені мемлекет пен азаматтық қоғамға бөлінетін саясаттың тұжырымдамасы
Либерализм
Кейнесиандық
Тоталитаризм
Анархизм
Консерватизм
80. Kазақстан Республикасындағы құқықтық мемлекет пен азаматтық қоғамның өзара қарым-қатынасы:
бір-бірінен тәуелсіз.
әрқайсының өз даму жолы мен мүмкіндіктері бар.
бірі-бірімен тығыз байланысты, өзара тәуелді, мүмкіндіктері ұштасып жатыр.
тек қажет жағдайда ғана байланысады.
өзара байланысуға мұқтаж емес.
81. Билік саласында субъектілердің міндеттерін шешуге арналған белгілі бір білімдер мен іскерліктің жиынтығы
саяси маркетинг
дау-жанжалдың(шиеленістің) медиаторингі
саяси мониторинг
саяси консалтинг
саяси менеджмент
82. Басқарушылар мен басқарылатындардың арасындағы ерекше қарым-қатынас түрі ретіндегі “билік” ұғымының анықтамасы
құрылымдық
телеологиялық
инструменталистік
функционалдық
жүйелік
83. Белгілі бір тәсілдерді, соның ішінде өктемдікті пайдаланудың мүмкіндігі ретіндегі “билік” ұғымының анықтамасы
технологиялық
инструменталистік
аналитикалық
теологиялық
Болымсыздық
84. Билік туралы аңыздармен байланысты, белгілі бір мақсаттарға жету ретіндегі “билік” ұғымының анықтамасы
телеологиялық
шиеленіс (жанжал)
инструменталистік
бихевиористік
функционолистік
85. Басқа субъектілердің мінез-құлықтарын өзгерту мүмкіндігіне негізделген адамдардың мінез-құлқының ерекше түрі ретіндегі “ билік” түсінігінің анықтамасы:
бихевиористік
рационалдық;
либералдық;
теологиялық;
құрылымдық.
86. Басқа билік түрлері үшін жоғарғы болып табылатын билік түрі:
әскери;
теократиялық;
экономикалық;
саяси
бюрократиялық
87. Бағындырудың қандай мотиві билікті тұрақтандыра түседі
сендіру;
мүдде
қорқыныш;
сенім
мәжбүр ету.
88. Фашизмнің негізін қалаушы:
Б.Муссолини
К.Каутский;
Т.Мор;
А.Гитлер;
К.Маркс
89. Саяси биліктің конституциялық тәртіп бойынша сипатталатын саяси режим қалыптасқан мемлекеттің түрі:
әлеуметтік;
тоталитарлық.
әскери (полицейлік);
зайырлы;
құқықтық;
90. Азаматтардың жүріс-тұрысын және әрекетін бақылауға, реттеуге бағытталған саяси институт
саяси партия
мемлекет
қоғамдық ұйым
әскер
шіркеу
91. Белгілі бір әлеуметтік топтардың мүддесін біріктіруге, негіздеуге және қорғауға бейімделген саяси институт:
мемлекет;
бюрократия
армия
саяси партия
қоғамдық ұйым
92. Өздері өмір сүріп отырған қауымдастықты басқаруға белгілі бір азаматтардың қатысуына мүмкіндік туғызатын саяси институт
шіркеу
әскер;
мемлекет
ресми емес ассоциация
қоғамдық ұйым;
93. Саясаттың алғашқы субъектісі-бұл:
Топ
Жік
Тұлға
Халық
Тап
94. Тұлғаның тоталитарлық тұжырымдамасының авторы:
Платон
Соломон
Демокрит
Лукреций
Цицерон
95. Мемлекет құдайдың құдіретімен пайда болған деп түсіндіретін анықтама?
патриархалды концепция
келісімдік теория;
теократиялық теория;
психологиялық теория;
әлеуметтік-экономикалық теория
96. Жеке тұлғаның саясатқа араласуының (қатысуының) жоғарғы формасы:
Кәсіби саяси қызмет;
Наразылық акциясына қатысуы
Сайлау науқандарына қатысуы
Митингілерге қатысуы;
Түрлі науқандарға қатысуы;
97. Адамның жеке, психо-физиологиялық ерекшеліктеріне назар аударылғанда қолданылатын саяси амал (тәсіл):
Психологиялық;
Синтетикалық;
Әлеуметтанымдық;
Жүйелік;
Антропологиялық.
98. Өзара байланыстағы және өзара әректтестіктегі әлеуметтік топтардың жиынтығы сипаттайтын түсінік:
Қоғам;
Әлеуметтік құрылым
Мемлекет;
Мәртебе.
Әлеуметтік-таптық құрылым
99. Саяси мінез-құлық – бұл:
Адамның саясатқа араласуы
Саяси-әлеуметтік күштердің саяси үрдістегі бірлескен іс-әрекеті
Адамдардың қандай да бір саяси мақсатты іске асыруға бағытталған әр түрлі іс-әрекеттері
Жеке тұлғаның әлеуметтік қауымдастығының саяси билікті жүзеге асыруға, өз саяси мүдделерін қорғауға қатысу формасы
Саяси процесті ұдайы өндіру (дамыту) тәсілі
100. Саяси процесс дегеніміз -
саяси жүйенің бір қалыпты жағдайдан екінші жағдайға келіп, өзгеруі, қозғалысы
мемлекеттік саясатты жүргізу барысы
ұлтаралық, дінаралық қатынастар
халықаралық саяси жағдайға байланысты қалыптасатын іс-әрекет түрі.
ішкі және сыртқы саясатта болып жатқан түрлі саяси оқиғалар
101. Қазіргі әлемдік деңгейде жүріп жатқан саяси процесс
глобализация
урбанизация
милитаризация
эмансипация
легализация
102. Саяси технологиялар дегеніміз
жаңалық енгізуді жүзеге асыру кезеңдерін қолдайтын әдістер мен тәсілдер жиынтығы
тауарлар мен қызмет көрсетулерді экономикалық ресурстардан өндіру үшін қолдануға болатын білімдер көлемі
күнделікті пайдаланатын шикізат қайта өңдеу әдістері мен құралдары туралы ғылым
басқару процесін орындаудың тәсілдері, тәртібі, регламенті
қажетті саяси нәтижеге жетуге арналған әрекеттер жүйесі
103. Партия – бұл:
Жалдамалы жұмыскерлерден құралып, еңбек процесінде солардың мүшелерінің жиынтығы;
бар адамдардың тарихи тұрғыдан пайда болған әлеуметтік-экономикалық бірлігі;
Саяси қауымдастық;
Өнегелік-саяси одақ
Билік үшін немесе билікті жүзеге асыруға қатысу үшін күресетін саяси қоғамдық ұйым;
104. Партияның негізгі саяси қызметі:
коммуникативтік
билік үшін күрес, оны қолдану немесе оған бақылау жасау;
саяси құрамын толықтыру;
партиялық идеологияны жасау;
саяси әлеуметтендіру;
105. Партиялық жүйе дегеніміз-бұл:
барлық өмір сүріп тұрған және әрекет етуші партиялар жиынтығы;
партиялар мен мемлекет арасындағы қатынастар жүйесі;
партияның билікті жүзеге асыру жүйесі;
өкілдік мекемелер жүйесі
лоббистік топтар
106. Бірпартиялық жүйелер мыналарға тән:
тотолитарлық және авторитарлық саяси жүйелерге;
консервативтік және реформаторлық саяси жүйелерге;
барлық саяси жүйелерге.
автократиялық саяси жүйелерге;
демократиялық саяси жүйелерге;
107. Белгілі бір территорияда жоғарғы билікке ие ұйым, мекемелер жүйесі
демократия;
саяси элита;
қоғам;
мемлекет;
партия
108. Партиялар жалпыұлттық саяси құрылымдар ретінде қашан қалыптасты?
ХҮІ ғасырда;.
ХҮІІ ғасырда;
ХҮІІІ ғасырда;
ХІХ ғасырда
ХХ ғасырда
109. Кадрлық партияларға тән белгілер:
Сан жағынан азшылығы, мүшелігі еркін, саясаткерлер мен қаржы элитасына сүйенеді;
Саны жағынан көптігі, идеологиялық бағыттылығы, қатал ұйымдастырылуы және мүшелелерінің арасындағы тығыз байланыс;
Жалпыұлттық мүдделерді білдіруге ұмтылу;
Төменгі органдардың партия басшылығына қатал бағынуына негізделген;
Радикалды идеологияны жақтау
110. Қазақстан әкімшілік-территориялық құрылысы бойынша
унитарлы мемлекет;
конфедерация;
федерация;
монархия;
деспотиялы мемлекет
111. Kандай принциптер бойынша партиялар “оңшыл”, “солшыл” және “центристік” болып бөлінеді?
саяси темпераменті бойынша;
іс-қызметті ұйымдастыру және іс-қызмет әдістері бойынша
саяси билікке қатысу бойынша
ұйымдастыру принципі және мүшелігі бойынша;
саяси-әлеуметтік шындыққа қатынасы бойынша
112. Саяси партияларды олигархизациялау теориясының авторы:
Р.Михельс;
М.Дюверже;
Д.Урвин;
Р.Даль;
У.Кларк.
113. Саяси институт ретіндегі саяси партияның қалыптасуы мен қызмет етуінің үрдісін нұсқаңыз:
Партогенез;
Қалыптасу;
Генезис.
Этногенез;
Даму;
114. Партия тарихын үш кезеңге (аристократиялық топтар, саяси клуб, бұқаралық партия) бөлген ғалым кім?
М.Вебер;
А.Бентли;
Р.Даль.
Р.Арон;
Э.Бернштейн;
115. Саяси ұйымдардың жетекшілері мен қызметкерлерінің іскерлік әрекеттерінің тәуекелін төмендету негізінде олардың мамандандырылған міндеттерін шешудегі кәсіби көмек түрлері
саяси кеңес беру
анкеттеу
сауалнама
аудит
құқықтық баға
116. Әкімшілік органдар, шіркеу, әскер және т.б. мүдделі топтардың қандай типіне жатады?
институционалдық;
бюрократиялық;
формалды емес;
теологиялық;
бірен-саран.
117. «Халық басқаруы, халық таңдаған және халық үшін таңдалған» деген демократияның анықтамасы кімдікі?
Д.Вашингтондікі;
Т.Джеферсондікі;
Г.Адамсудікі;
А.Линкольндікі;
Ф.Рузвельттікі.
118. Демократия пайда болған жері:
Вавилон;
Рим;
Китай;
Афины;
Спарта.
119. Ортағасырлық ойшылдар монархтың үстемдік құқығын немен негіздеді.
жеке басының сапаларымен;
халықтың мойындауымен;
құдайдың қалауымен;
жағдайдың қалыптасуымен;
сайлаушылардың қолдауымен.
120. Мемлекет ұғымын саяси форма ретінде қоғамға алғаш енгізген ғалым.
Т.Гоббс;
Т.Мор;
Г.Гегель;
А.Токвиль;
Н.Макиавелли.
121. Демократия ұғымы мынаны білдіреді?
үкімет билігін;
халық билігін;
элитаның;
зиялы қауымның;
шіркеудің.
122. Ертедегі демократияның басты принциптері.
волюнтаризм;
еркіндік, теңдік;
аскетизм;
гедонизм;
баю.
123. Тікелей демократия ұғымы нені білдіреді?
басшының бәрі үшін дауыс беруін;
халықтың өзінің еркін өкілетті емес, жолмен білдіруі;
талқыламай-ақ дауыс беруді;
байлардың дауыс беруін;
әскерлердің дауыс беруін.
124. Либералдық демократияға мыналардың қайсысы жатады?
шектеулі демократия;
халық билігі, теңдік;
тоталитарлы демократия;
авторитарлы демократия;
суперпрезиденттік демократия.
125. Демократиялық басқарудың басты артықшылығы неде?
биліктің айтқаны болады;
биліктің бір қолға жиналуына мүмкіндік бермейді;
байығанда баи түседі;
ешкім кедей болмайды;
элиталық топ ғана басқарады
126. Казақстан Республикасы демографиялық саясаттың қандай шарасына көңіл аударып отыр:
экономикалық;
әкімшілік-заңдық;
психологиялық;
отбасылық жәрдемақы;
тууды шектеу.
127. Саяси тап теориясының авторы:
Г.Моска;
В.Парето;
Р.Михельс;
Ж.Боден;
Г.Лассуэл.
128. Олигархияның темірдей заңы теориясының авторы
Г.Моска;
А.Бентли
Р.Михельс;
И.Шумпетер;
Б.Барбер.
129. Саяси қызмет – бұл:
саяси процесті ұдайы өндіру тәсілі
саяси субъектілердің саяси қатынастарға тартылуы
адамдардың қандай да бір саяси мақсатты іске асыруға бағытталған әр түрлі іс-әрекеттері
проблеманы табу және анықтау
мақсаттарды қалыптастыру және басымдықтарын бөліп көрсету
130. М.Вебер саяси қызметтің қай түрін өте маңызды деп есептеді?
мемлекеттің істеріне қатысу
билікті бөлу
өмір сүріп тұрған үстемдік қатынастарының сақталуы
дауыс беру
демонстрация
131. Саяси шешім – бұл:
белгілі бір саяси іс-әрекеттің жобасын таңдау және негіздеу;
проблемаларды табу және анықтау;
мақсаттарды қалыптастыру және басымдықтарын бөліп көрсету;
саяси процестерді ұдайы өндіру әдісі
саяси субъектілердің саяси қатынастарға тартылуы
132. Бұқараның көңіл-күйіне сүйенетін, қоғамдық пікірге деген тура аппеляция шешімдерді іс жүзіне асырудың қай типіне жатады?
радикализм;
элитизм;
популизм;
экстремизм
демократизм.
133. Бүтіннің бөлшектен басымдығынан, адамның мемлекетке толық бағынуынан келіп шығатын саяси үлгі (модель):
Социал-демократиялық
Протекционизм
Либерализм
Ұлтшылдық
Тоталитарлық
134. Коғамда әлеуметтік теңсіздікті, оның жікке бөлінуін сипаттайтын түсінік:
Әлеуметтік стратификация;
Әлеуметтік құрылым;
Әлеуметтік-таптық құрылым;
Әлеуметтік жүйе;
Қоғамдық жүйе.
135. Т.Моска және В.Парето стратификацияның қалай қарастырған?
Әлеуметтік теңсіздік;
Психологиялық сәйкестік және сәйкессіздік;
Азаматтардың өзін-өзі ұқсастыруын анықтауы (самоидентификация);
Әлеуметтік бағыт-бағдар;
Саяси теңсіздік
136. Статификациялық грацияны үш фактор-байлық, абырой, билік бойынша анықтауды ұсынған кім?
Р.Даль;
Ф.Хайек;
М.Вебер
П.Сорокин;
Р.Дарендорф.
137. Топтар және азаматтардың белсенділігі себеп болған әлеуметтік дифференцияның өзгерту тәсілдерін сипаттайтын ұғым:
Саяси қызмет
Әлеуметтік интеграция;
Саяси міне-құлық;
Әлеуметтік мобильділік
Әлеуме ттік диспозиция
138. М.Вебер өзінің қай еңбегінде таптардың үш түрге бөледі: дәулетті, иемденуші және әлеуметтік?
“Зарарлы (қауіпті, зиянды) менмендік (көкіректік)”
“Харизматикалық үстемдік”
“Жаңа тап”
“Шаруашылық және қоғам”
“Саясат”
139. Планетадағы өркениетке және жалпы өмір сүруге қауіп-қатер төндіретін әлемдік соғыс проблемасын болдырмау қай проблемалар қатарына жатады:
Жалпы дүниежүзілік жаһанды проблемалар
Жалпы планетааралық жаһанды проблемалар
Жалпы адамдық жаһанды проблемалар
Экологиялық проблемалар
Азық-түлік проблемалары
140. Коғам мен тұлға қатынасын, оны азат ету және жан-жақты даму, болашағын жақсарту мәселелерін айқындайтын гуманизация үрдісі қай проблемалар қатарына жатады?
Жалпы адамдық жаһанды проблемалар
Қоршаған ортаны қорғау проблемалары
Қарулану проблемалары
Халықаралық терроризм проблемалары
Апаттық жағдайларды болдырмау проблемасы
141. Жаһандану процесі дегеніміз не?
Жалпыадамзаттық кұндылықтарға негізделген өркенниеттердің өзара ықпалдасуы.
Мемлекеттердің оқшаулану процесі.
Бір мемлекеттің екінші мемлекетке ыкпалы.
Барлық мемлекеттердің бір салт дәстүрді ұстануы.
Барлық мемлекеттердің бір орталыққа бағынуы.
142. Жаһандану жағдайындағы Қазақстан сияқты ұлттық мемлекеттер үшін аса маңызды мәселе не?
өзіндік ұлттық ерекшеліктерін сақтап қалу
ұлттық қауіпсіздікті ойламау.
шекараларды мықтау.
изоляциялық саясат ұстану.
отандық тауар өндірушілерді қорғау.
143. Казақстанның сырткы саясаттағы бағыт-бағдары:
Көп векторлы.
Тек Ресейге иек арту
Тек АҚШ пен дос болу
Ресейден алшактау.
Орта Азия меммлекеттерімен ғана қарым-қатынас жасау.
144. БҰҰ-ға қанша мемлекет мүше?
191.
212.
98.
180.
175.
145. Әлемдік саяси процестің негізгі тенденциялары:
жаһандану;
әскери қақтығыстардың тиылуы
экологиялық жаксаруы;
әр елдің саяси оқшаулануы;
ақпараттық шектелу.
146. Казақстан Республикасы қашан БҰҰ-ға мүше болып кірді?
1992 ж.
1991 ж
1993 ж.
1994 ж.
1995 ж.
147. Сыртқы саясат – бұл:
Халықаралық аренада мемлекеттер мен халықтар арасында өзара қарым-қатынастарды реттейтін саясат;
Саясатта адамдар арасында жүзеге асатын байланыстар
Халықтардың өзара әрекет формалары мен қатынастарының жиынтығы
Ұлтаралық және мемлекетаралық қатынастар саласындағы қоғамдық қатынастардың түрі
Қоғамның саяси жүйесінің әрекет ету тәсілі
148. Ұлттық ерекшелік пен ұлттық артықшылықты насихаттаудан тұратын
идеология мен саясат:
ұлтшылдық
космополитизм;
этатизм;
трайбализм;
еуропоцентризм.
149. Бір аймақта тұратын, мәдениеті, тілі, мемлекеттің ортақтығымен сипатталатын, даму үрдісінде тарихи қалыптасқан адамдардың тұрақты қауымдастығы:
Ұлт
Ұлыс;
Топ
Діни қауымдастық;
Географиялық қауымдастық.
150. Дамушы елдердің мешеулігін жою жөніндс Қазақстан Республикасы Президснті Н.Ә.Назарбаев БҰҰ-да жасаған ұсыныс:
Бай елдердің табысын азайту.
Кедей елдердегі адамдарды эмиграциялау.
Кедей елдердің табысты арттыруға ұйымдасқан көмек беру.
Кедей елдерді басып алу.
Мешеу елдердегі тууды тежеу.
Достарыңызбен бөлісу: |