Мазмұны
Кіріспе................................................................................................................. 2
Таным әдісін іздеу: эмпиризм және рационализм, материализм және идеализм...............................................................................................................3
Метафизикалық онтология: субстанция мәселелері (Декарт, Спиноза, Лейбниц тағы басқалары).................................................................................. 4
Қорытынды.........................................................................................................12
Әдебиеттер тізімі ...............................................................................................13
Кіріспе
Жаңа уақыт (XVI-XVIII ғғ.) – бұл кезең капиталистік өндіріс әдісінің қалыптасуының, сауданың, ғылыми уақыт және буржуазялық революцияның дамуы. Саяси алаңда озық қалыптасқан буржуазия класы, ғылыми қисында ойластыру және өзінің мүддесінің құқықтықтың қамсыздандыру, ылғи жалдама жұмысшылардың мүддесімен түйіспеген.
Жаңа уақытта ғылымның рөлі қоғамдық өмірде артады: экономиканың қарқынды дамуы және өндірістік қатынастар ғылыми зерттеулерді ынталандырды, ал ғылымның өзі өндірістік күшке айналады және өз кезеңінде өңдеулермен, әдіснама танымына мұқтаж болады.
Жаңа уақыттың философиясы ғылыммен тығыз байланыста болды. Оның басты міндеті актуализация танымының тәжірбиесі, ортақ әдіснама танымының және әлемнің ғылыми сипатының қисыны болып табылады. Табиғи ғылымдағы жетістіктері, танымға бағдарлауы, практикалық тәжірбиеге сүйенетін және ақылдың тәжірбиесіне – бұның бәрі механикалық әлем сипатының және метафизикалық таным әдісіне байланысты болады. Философияда басты принцип «субъект-объект» қатынас болып табылады, зерттеу объектісі (әлем) ғана емес сонымен қатар (адам) субъектісі қарастырылады.
Жаңа заман философиясында тұтас қағидалы пішінде мүддені және жас буржузия көзқарасын өзінің пайда болуы туралы тарихи алаңда «еркіндік, абатшылық, бірлік», ұранымен білдірген. Іргелі философиялық мәселемен осы кезде субстанция-мәселесі нағыз нақтылық болады, онтологиялық мәртебесі Құдай, адам және табиғат болды. Өзге сөзбен философия дінмен жаңа қатынастарға кіреді және ғылыммен, өзінің тәуелсіздігін бекіту арқылы ерекшеленді. Бірақ бұл ретте негізгі философиялық жөн жоралғылар, антикалық жаңа дамуы үзілмейді.
Жаңа заманда негізгі акцент философиялық зерттеулерде онтологияға (ілім туралы болмыста) емес, гнесиология (ілім туралы танымда) және зерттеме жаттығуларға бөлінді. Гносеология шегінде, бастама қалпында, тиянақты білімнің ізденіс кезінде екі жолды қолдануға болатын еді: индуктивті әдісті (меншіктіден ортаққа) немесе оған керісінше дедуктивті (ортақтықтан меншіктіге). Екі таным әдісі де үлкен немесе кіші дәрежеде антикалық философияда ұсынылған болатын. Алайда, жаңа заманда олар анықталуда, жаңа мазмұнмен толықтырылуда, эмпиризм және рационализм сияқты.
Достарыңызбен бөлісу: |