Бекітемін:______________ ДОІЖО Гульджикова А.Ж
Дананың сөзі – ақылдың көзі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары
Оқу мақсаты: 8.1.1.1 Әдеби шығарманың жанрына байланысты сюжеттік желілерін, эпилог, прологтерді анықтау
8.3.3.1 Шығарманың көркемдік-идеялық құндылығынгуманистік тұрғыдан талдап, әдеби эссе жазу
1-тапсырма
Шығарма сюжетіндегі мына үзінді шығарманың қай бөлігінде кездесті? Онда қандай салт-дәстүр туралы айтылады? Қазіргі кезде осы салт-дәстүр бар ма?
Қорқыт:«Мен сенің аспанмен таласқан қаратауыңның басына шықсам деп келдім, суыгүрілдеп аққан мөлдір суыңнанөтсем депкелдім, мен сенің кең етегіңнен еніп, тарқолтығыңа сыйсам деп келдім. Көктіңбұйрығы, тәңірдің жолы деп, мен сеніңайдан ақ, күннен сұлу қарындасың БануШешекті Бәмсі Байраққа алып кетсем депкелдім»
2-тапсырма
«Қорқыттың нақыл сөздерінің тәрбиелік мәні» тақырыбында өз көзқарасыңды білдіріп, Қорқыт нақылдарының көркемдік құндылығын талдап, эссе жазыңыз. Сөз саны – 120-150
Бағалау критерийі
|
Тапсырма
|
Дескриптор
|
Балл
|
|
|
|
|
|
|
Білім алушы
|
|
Әдеби шығарманың жанрына байланысты сюжеттік желілерін, эпилог, прологтерді анықтау
|
|
Берілген сұрақтарға жауап береді
Үзіндідегі салт-дәстүр туралы айтады
Қазіргі кездегі салт-дәстүрмен салыстырады
|
1
1
1
|
|
|
|
|
Әдеби эссені
|
1
|
тақырыпты ашады;
|
1
|
шығарманың
|
|
|
|
|
көркемдік-идеялық құндылығын нақты
|
1
|
көркемдік-идеялық
|
|
|
көрсетеді;
|
|
құндылығын
|
|
|
|
гуманистік тұрғыдан талдау жасайды;
|
1
|
гуманистік тұрғыдан
|
|
|
|
|
талдап жазады
|
|
|
|
ойын мысалдармен дәлелдейді;
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
эссе құрылымын сақтайды.
|
1
|
|
|
|
|
Барлығы
|
|
|
8
|
Дастанда құдалық сөйлесу, қалың мал беру жөнінде баяндар кездеседі. Айталық, Бəмсі Байрақ Бану Шешекпен кездесіп уəделескеннен кейін, Байбөрі құдалыққа сөйлесуге оғыз бектерінің ұйғарымы бойынша Қорқыт атаны жібереді. Қыз ауылына барған Қорқыт атадан қыздың ағасы Қарашар оның неге келгенін сұрайды. Сонда Қорқыт тұрып: «Мен сенің аспанмен таласқан қара тауыңның басына шықсам деп келдім, суы гүрілдеп аққан мөлдір суыңнан өтсем деп келдім, мен сенің кең етегіңнен еніп, тар қолтығыңа сыйсам деп келдім. Көктің бұйрығы, тəңірдің жолы деп мен сенің айдан ақ, күннен сұлу қарындасың Бану Шешекті Бəмсі Байраққа алып келсем деп келдім» деп жауап береді. Сонда қыздың ағасы Қарашар Қорқыттан қалың мал сұрайды. Ол қалың малдың түрі мынадай: келеге түспеген мың улек, үйірге түспеген мың айғыр, саулық көрмеген мың қошқар, құйрығы мен мойыны жоқ мың ит, мың бүрге. Бұны Қорқыт құп көреді, əрі тауып береді.
Құдалыққа сөйлесуге тілді-жақты, көпті көрген, шежіре-шешен, салттан хабары мол қарт адамды жіберу, ол адамның қарсы жаққа барғанда өз мақсатын төте айтпай, орағытып, астарлап, мақал-мəтелдеп айтуы, қалың мал сұрап, қалың мал беру — қазақ халқында ертеден жалғасын тауып келе жатқан дəстүр. Оны былай қойғанда, қазақ халқында бертінгі кезге дейін қыран тазы сұрайтын жігіттер болған, ондай жағдайда жігіт жағы берген тазының қарғыбауын алып қалады.
Достарыңызбен бөлісу: |