Нем с классикалық



Pdf көрінісі
Дата22.01.2023
өлшемі110,87 Kb.
#62309
Байланысты:
Философия (Аружан)



Нем с классикалық
философиясы
С.СЕЙФУЛЛИН АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ АГРОТЕХНИКАЛЫҚ
УНИВЕРСИТЕТІ 
21-02 Мейрбек Аружан


Нем ст ң трансцендентальд -сыни
философиясы
18 
ғасырдың орта шен мен 19 ғасырдың басын қамтитын нем с пен батыс
еуропалық аймаққа таралған: Кант, Фихте, Шеллинг, Гегель, Фейербах сынды
ой алыптарының туындыларымен байланысты кезең. Энгельс бойынша
марксизм идеологиясына сүйен лген тұғырнамада «нем ст ң классикалық
философиясы» деп аталған болатын. Нем ст ң трансцедентальд -сыни
философиясы — батыс еуропалық мәдениет пен философияның даму
тарихындағы әйг л кезең бола отырып, айқын нәтижелер мен
интеллектуалдық зден стерде маңызды болып саналған. Бұл өз н ң тег
жөн нен философиялық канон немесе канондық философиялық дәу р. Онда
Платон идеяларынан бастап, 18 ғасырға дей нг метафизиканың түй нделу
көр н с бер п, ол әрқашанда әлемд к философиялық ойдың классикалық ареалы
түр нде бағаланды.


Сонымен нем ст ң трансцендентальд -сыни
философиясын бұрынғы батыстағы ек мың жылдық
философиялық тарихтың қорытындысы, жаңа
еуропалық рационалист к философияның жоғарғы,
шешуш буыны деп түйс нуге болатындықтан, жүйел
бүт нд к пен аяқталғандық, әлем құрылымының
жаратылыстану бойынша да тәрт пке енг з лу н
басшылыққа алуды және оған рационалдық
тұрғыдан келуд нег здегенд ктен ол «классикалық»
деп аталған.


Кант(Kant) Иммануил (1724-1804
жж.)
нем с философы және жаратылыстанушы. Оның шығармашылығын
дәстүрл түс н кте ек ге бөл п қарастыру қолға алынған: сыншылдыққа
дей нг және сыншылдық кезең. Алғашқы кезеңде ойшыл күн жүйес н ң
жаратылуы мен дамуы, жер тарихы мәселелер мен айналысты. Оның
нәтижес : «Жалпы жаратылыстану тарихы және аспан теориясы» атты
еңбег н ң тууы. Ал ек нш кезең нде ол: гносеология, этика, эстетика
мәселелер мен шұғылданып, «Таза ақылға сын», «Практикалық ақылға
сын», «Ойтолғам қаб лет не сын» еңбектер н тудырды. Сондықтан ол
«
философия сынаудан басталуы керек» деп пайымдады.


Кейб р мәл меттерде
оның философиясын
төрт кезеңге бөл п
қарастырады:
1) 
жаратылыстанулық кезең; 2)
метафизикалық кезең; 3) сыншылдық
кезең: 4) сыншылдықтан кей нг кезең.
Трансцендентальд идеалист рет нде
танылған Канттың философиясы
таным теориясында көпқырлы терең
дүниетанымды басшылыққа алды.
Оның осындай трансцендентальд
философиясы – барлық пайымдаулар
мен ойталқылардың заттардың
мән мен қаншалықты байланысты
екенд г нен туындайтын, олардың
сез мд к көрсетк штер н ң тәж рибе
арқылы бек т ле түсет нд г н нег здейд .


Кант өз н ң
трансцендентальд
идеализм н ұсына отыра,
универсумдық-
континуумдық
ойтолғамдарында
«
антиномиялар» деп аталған
қайшылықтарын дәйектей
түс п, ондағы өм р
сүрмейт нд к парадигманың
көр н стер н жалпы
концептуалдық мәнде
шолып өтед .
Мәселен, б р нш антиномияның тезис нде: «Әлем
уақыт бойынша басталған және кең ст кте
шектелген» және оның антитезис нде: «Әлем
уақыт бойынша басталмаған және кең ст кте
шектелмеген» деп атап өте отырып: «Егер әлем
уақыттың бастауын иеленсе, оған дей н бос уақыт
(
уақытсыздық) болған болар ед . Бос уақытта
қандай-ма болмасын заттардың пайда болуы
мүмк н емес, ал егер әлем аяқталатын және
кең ст кте шектелген болса, онда әлемн ң бос
кең ст кке қатынасы болуы ти с. Бұл кең ст к
Ештеңе болып табылады. Немесе ол тек
форманың көр н с ғана және өзд г нен әлдеб р
шынайылық емес»,-деп тұжырымдайды.
Сондай-ақ Канттың астрономиялық
теориясындағы космогонезд к туынды
жаратылыстанулық бастау болып табылатын хаос
мәселес н де қамтып өтед .


Thank You!
If you have questions for me, don't ask them. 


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет