Жасанды интеллект (ЖИ) (ағл. Artificial intelligence, AI) — бұл интеллектуалды машиналар мен жүйелерді дамытуға, адам ақылын түсінуге болатын, әсіресе интеллектуалдық компьютерлік бағдарламалар жиынтығының ғылымы. "Жасанды интеллект" сөзін алғаш рет 1956 жылы Дартмут университетінде өткен конференциясының преамбуласында Джон Маккарти қолданған. Маккартиге сәйкес "жасанды интеллектіні" зерттеушілер нақты проблеманы шешу үшін адамдарда байқалмайтын интеллектіні зерттеуіне болады.
2.Білім инженерлігі. Көптеген ғалымдардың айтуынша интеллекттің маңызды ерекшелігі үйрену қабілеті болып табылады. Осылайша, ең алдымен қарапайым ақпараттан білім алу мәселесін біріктіретін, оларды жіктелу және пайдалану үшін білім инженерлігін айтуға болады. Осы саладағы жетістіктер ИА зерттеулеріндегі барлық бағыттарына дерлік әсер етеді. Осы кезде екі маңызды тармақшасын атап өткен жөн.
Біріншісі – машиналық оқыту – оның жұмыс істеу кезінде өзін-өзі оқыту интеллектуалды жүйесінің әдісіне қатысты.
Екінші түрі кез-келген мәселе бойынша дұрыс қорытынды алу үшін арнайы білім қорын пайдалану бағдарламалары – сараптамалық жүйелерді жасаумен байланысты болып келеді.
3.Жасанды интелектті қолдану Ең әсерлі азаматтық ИА жүйелері :
Deep Blue - шахматтан әлем чемпионың жеңіп алды. Компьютерлік ойындардың дамуында маңызды бір оқиғамен ЖИ қолдануымен Deep Blue шахматтарында ойынға арналған суперкомпьютер 1997 жылғы жасау болды. Ол машина шахматтан әлем чемпионы Гарри Каспаровты жеңе алды. Содан кейін суперкомпьютер тізімі IBM brute force BluGene жобасында шықты (молекулярлы модельдеу).
Mycin — медицинада экперттік жүйелер адам ағзасының жұмысының бұзылу себептерін анықтау үшін, басқаша айтқанда, диагноз қою мақсатында қолданылады. Көпшіліктің пікірі бойынша ең белгілі диагностикалық эксперттік жүйе болып есептеледі.
20Q – ИА идеяларымен «20 сұрақ» классикалық ойынына негізделген жоба. Ол ғаламторда 20q.net сайтында пайда болып, кейіннен өте танымал болды.
Сөйлеуді тану. ViaVoice сияқты жүйелер тұтынушыларға қызмет көрсете алады.
RoboCup жылдық турниріндегі роботтар футбол ойынынан жарысты.
Компьютерлік ойындарды әзірлеушілер әр-түрлі дәрежедегі ИА қолдануға мәжбүр.
Ойындардағы ИА стандартты міндеттемелері болып екі өлшемді немесе үш өлшемді кеңістікте жол табу, қарсы күрес көрсетуге еліктеу, дұрыс экономикалық саясатты есептеу болып табылады.