Добавить подзаголовок



Pdf көрінісі
Дата20.10.2022
өлшемі7 Mb.
#44321


Түрк
мәдениет ндег
ауызша дәстүр 
Бикамал Қуаныш 
ХТОВ 22-11 
Алматы технологиялық университет
Тарих пәні


Жоспар:
Т Ү Р К І М Ә Д Е Н И Е Т І
Ә Б У Н А С Ы Р Ә Л - Ф А Р А Б И
М А Х М Ұ Д Қ А Ш Қ А Р И
Ө М І Р Б А Я Н Ы
Қ О Ж А А Х М Е Т Я С А У И


Түрк мәдениет - ежелг заманнан өм р
сүр п келе жаткан түрк тайпалары
нег з нде қалыптасқан мәдениетт ң
жалпы атауы
Көне түрк жазуы, түрк руникалық жазба
ескертк штер – 7–9 ғасырлардағы көне
түрк ойма жазулары мен қолжазбалары,
көне түрк әл пби ндег әр алуан мәт ндер.


Әл-Фараби – көрнект ойшыл, өз н ң
замандастарының арасындағы ең
р ғалым, философ және шығыс
аристотелизм н ң ең р өк л . Өз н ң
б л мд л г мен сауаттылығының
арқасында "Ек нш Ұстаз" атауына ие
болды. Әл-Фарабид ң
шығармашылық мұрасы орасан зор
(150-
ге жуық философиялық және
ғылыми трактаттар), ал оның
айналысқан ғылыми салалары ол –
философия мен логика, саясат пен
этика, музыка мен астрономия.
Әл фараби


Туған жер , ежелг үйс ндер құрған,
әртүрл аталған мемлекет н ң,
қаз рг Қырғызстанжер ндег
Ыстықкөл жағасындағы (кей
деректе Шу бойындағы) Барсхан
қаласы. Ыстықкөл маңындағы
болған Барысхан қаласында
әскерилер отбасында дүниеге
келген. Қарахан әулет нен.
Ту
ған жер
Махмұд Қашқари


Өм рбаяны:
Махмұдтың әкес белг л қолбасшы,
Барсханның әм р болған. Ол кей н
Қарахан әулет билеген мемлекетт ң
мәдени саяси орталықтарының б р
Қашқарға ауысқан. Махмұд осында
дәр с алған, ұзақ жылдар тұрған. Оның
аты жөн не қай жерден шыққанын
көрсетет н дәстүрмен «Қашқарид »
т ркеу н ң мән с де содан.


Қожа Ахмет ясауи
Қожа Ахмет Ясауи – 1093 жылы туылған түрк стандық
ғұлама, әулие. Қожа Ахмет Ясауид ң арғы тег қожалар
әулет . Әкес – Исфиджабта даңққа бөленген әулие,
Әз рет Әл н ң ұрпағы Шейх Ибраһим. Анасы – Мұса
шейхтың қызы Айша (Қарашаш ана). Мұса шейх те
Исфиджабта әулиел г мен танылған. Кейб р
деректерде Қожа Ахмет Ясауидың Ибраһим атты ұлы
мен Гауhар Хошназ (Жауhар Шахназ) атты қызының
болғандығы айтылады.
ҚОЖА АХМЕТ ЯСАУИДЫҢ ҰРПАҒЫ НЕГІЗІНЕН ОСЫ ҚЫЗЫНАН
ТАРАЙДЫ. IX ҒАСЫРДА ОТЫРАР, ИСФИДЖАБ, БАЛАСАҒҰН,
ЯСЫ, САУРАН, СЫҒАНАҚ ШАШ, СҮТКЕНТ, ЖЕНТ, КУДУР, ОТЛУК,
ӨЗКЕНТ, ТАҒЫ ДА БАСҚА МАУЕРАННАХРҚАЛАЛАРЫНДА
ИСЛАМ ДІНІ УАҒЫЗШЫЛАРЫНЫҢ БЕЛСЕНДІ ӘРЕКЕТТЕРІ
САЯСИ СИПАТ АЛҒАН БОЛСА, Х ҒАСЫРДАН БАСТАП ИСЛАМ
ІЛІМІ ЖОЛЫНДАҒЫ ТӘЛІМ-ТӘРБИЕЛІК ОРДАЛАР – МЕДРЕСЕ-
ТЕККЕЛЕР ТҮБЕГЕЙЛІ ОРНЫҒЫП, ИСЛАМДЫҚ-РУХАНИЯТТЫҚ
АХЛАҚИ (МОРАЛЬДЫҚ) ҰСТАНЫМДАР ҚАЛЫПТАСА БАСТАДЫ.


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет