Парыз, борыш



Дата18.12.2023
өлшемі23,45 Kb.
#140558
Байланысты:
косымша


Қайсы этикалық категория адамның өзі-өзін сыйлауда көрініс табатын, өзінің «Менін» аса жоғары, асқақ, әр дәрежеде қадір тұтып қастерлейтін сезімі болып саналады?
Абырой
Парыз, борыш
Намыс
Ізгілік
Ар-ұждан

Конфуцийдің ілімі бойынша, «бекзат ер» - бұл адамдармен қарым-қатынастарда бес тұрақ-ты этикалық құндылықтарды жүзеге асырған кісі кім?


Конфуций (Кун-фу-цзы)
Августин Аврелий
Иммануил Кант
Альберт Швейцер
Герберт

Шарап бейнесінде болмыстың шын құндылығы көрсетіледі. Шарап өмірге қуаныштың, көңілденудің, жастық шақтың, ақсақалдар даналығының рәмізі. Шарап құмырада сақталады. Адам денесі де қыштан жасалған құмыра. Ерте ме, кеш пе, дене топыраққа айналады, одан жана құмыра жасалады. Осылай даналық ұрпақтан ұрпаққа өтіп жатады деп, кез келген жағдайда адам болып қалуға шақырған ойшыл -


Омар Хайам
әл-Фараби
әл-Хорезми
Ибн Сина
Жүсіп Баласағун

Өнер бұл - құбылыстарды жәй көшіру емес, ол дүниені еліктеу арқылы бейнелеу. Суретші дүниені зерттеп, көптеген жалқы заттардың белгілерін


таңдап, жинақтап, жалпылайды. Осындай әрекет арқылы өзгертілген табиғат идеалға дейін көтеріледі. Өнерде адамның рухани қасиеттерін, Яғни түрі-түсі де, пропорциясы да болмайтын жанның қалпысын бейнелеу мүмкін бе? -деген ғалым:
Сократ
Галилей
Гиппократ
Аристотель
Гален

Адамның өз өмір жолын, мақсаттарын, құндылықтарын, әдептілік нормаларын, болашақ мамандығы мен өмір жағдайларын өзінше таңдауы нені білдіреді?


Тұлғаның өзін-өзі анықтауы
Тұлғаның ой деңгейін анықтауы
Тұлғаның өзін сынауы
Тұлғаның әлемді тануы
Тұлғаның жеке темпераменті
Макс Шелердің қай шәкірті философиялық антропологияның биологиялық бағытын дамытты?
Г.Плеснер
А.Гелен
Э. Ротаккер
М. Ладман
Н Шеллер


Дербес өмір сүретін жеке организм, атап айтқанда, адам, жеке тұлға, адамзат баласының жалғыз өкіліне жататынын ұғымды ғана білдіретін термин:
Индивид
Тұлға
Мәдениет
Ұжым
Адам

Адамның өз өмір жолын, мақсаттарын, құндылықтарын, әдептілік нормаларын, болашақ мамандығы мен өмір жағдайларын өзінше таңдауы.


Тұлғаның өзін өзі анықтауы
Индивидуалдылық
Адамның өмір сүруі
Ізгі адам
Таңдау еркінділігі

Жеке адамды саналы өзіндік іс-әрекеттің субъектісі   және қоғам мүшесі ретінде оның адамгершілік, әлеуметтік, психологиялық қырларын жан-жақты сипаттайтын ұғым?


тұлға
адам
индивид
бала
ана

Жан мен тәннің антропологиялық дуализмі, жан - адамды адам ететін субстанция, ол идеялар дүниесіне ұмтылуда деп кім айтты?


Платон
Сократ
Протагор
Аристотель
Эмпедокл

Қай дәуірде  — «сенің өлімің» туралы түсінік. Сүйіктінің өлімі адамның өз өлімінің жақындап қалғанынан ауыр сезінеді. өлімнен қорқуды әсемдік сезімге айналуына болысты делінген?


романтизм
ағартушылық
ежелгі
байырғы
жаңа

Өлгендердің жандары басқа адамдардың (жаңадан туылған нәрестенің) жануарлардың денелеріне, өсімдіктер мен  минералдарға көшетіні туралы діни-мифологиялық көзқарас.


метампсихоз
сансара
эйфория
фатализм
фунционализм

«Адамның ерік бостандығының метафизикалық тереңдігі бар және ол бізді жоғары қарай да - игілік пен ізгілікке және төмен қарай да - зұлымдыққа бағыттай алады»,-деп айтқан философия өкілі кім?


Фридрих Вильгельм
Джованни Мирандола
Мартин Лютер
Гомас Гоббс
Джон Локк

Рухтың көкіректілігіне жағдай туғызып, оның салдарынан Құдайдан безіп кетуге, табиғат пен қоғам әлемінде құлдыққа түсуге апаратын Бердяев бойынша еркіндік түрі:


алғашқы иррационалды еркіндік
Негативті еркіндік
Табиғат еркіндік
Рух еркіндікі
Туа біткен еркіндік

Адамның өз өмір жолын, мақсаттарын, құндылықтарын, әдептілік нормаларын, болашақ мамандығы мен өмір жағдайларын өзінше таңдауы:


тұлғаның өзің өзі анықтауы
индивидуалдылық
философиялық антропология
индивид ұғымы
адамның ерекше қасиеті
«Тұрақтылықты білген адам кемелденудің шыңына жетеді. Кемел адам құмарлықтан арылады, Даоға жетеді. Даоны түсінген адам қауіптен құтылады” тұжырымының авторы:
Лао-цзы
Конфуций
Эмпедокл
Сократ
Платон

«Өмір – бұл игілік. Өмір неғұрлым күшті, жарқын болса, соғұрлым жақсы болады. Өмірден қашу керек емес, ол азапқа толып кетсе де. Өмірге қуануға үйрену керек» сөзінің авторы:


Ницше
Дильтей
Анри Бергсон
Сократ
Платон

«Табиғат туралы ғылымдарды» және «рух туралы ғылымдарды» ажыратқан. Рух туралы ғылымдардың, олардың қатарындағы философия мен педагогиканың   практикалық маңызы– өмірді тәртіпке келтіруге және кемел қалпына жеткізуге жәрдемдесу деп тұжырымдаған:


Дильтей
Ницше
Бергсон
Хайдеггер
Шопенгауэр

Европада тарих философиясын жасаудағы бірінші қадам болып табылатын Августиннің еңбегі?


”Жан сыры”
”Жерұйық”
”Тарих философиясы”
”Гумандылық”
”Көне өсиет”

Тарихи дамудың ортақ жолы туралы идеяны алға тартқан алғашқы грек ғалымы?


Гесиод
Гектар
Вольтер
Карл
Гераклит

«Мәдениет – бұл білімдердің, сенім-нанымдардың, өнердің, құндылықтардың заңдардың, әдет -ғұрыптардың және адамның қоғам мүшесі ретінде игеріп алған қабілеттері мен әдеттерінің жиынтығы»


Э. Б. Тайлор
Ф. Ницше
Леви-Стросс
Иммануил Кант
А. Дж.Тойнби

“Тапробану аралындағы (шамамен Цейлон, казіргі Шри Ланка) бақытты қоғам туралы Генуя теңізшісі әңгімелейді. Мұнда жеке меншік жоқ, адамдар төрт сағат қана жұмыс жасайды, бай-кедейге бөлінбейді.” деп жазылған Т.Кампанелланың еңбегі?


Күн қаласы
Мемлекет басшысы
Қоғамдық сана
Күн мемлекеті
Историцизмнің қайыршылығы

Дж. Фрэзердің эволюционизмінде адамдар қоршаған ортаны сиқырлы жолмен өзгерте алатын өз қабілеттеріне сенген кезең


магиялық
діни
ғылыми
тарихи
эмпириялық
С. Кьеркегордың діни философиясы бойынша , Құдайға апаратын жолда адам тіршіліктің үш кезеңінен өтеді
эстетикалық , этикалық , діни
діни , тарихи , этикалық
антикалық , тарихи , этикалық
эстетикалық , этикалық , тарихи
тек діни

Александр Баумгартен философия саласына «эстетика» терминін еңгізді Грекше «aisthetikos» қандай мағына береді?


жылулық, жылу
сезіну, сезімтал
өнер, өнерлі
әдемілік
көркемділік

"Сезімдік махаббат-сұлулыққа махабаттың төменгі сатысы"-деп айтқан философ


Аристотель
Платон
Эрих Фромм
Кант И.
Виктор Франкл

Өмірдің мәнін іздеу әр адам үшін әртүрлі ерекше үрдіс екенін мәлім және осы орайда ой оң мен теріске бөлінеді. Философтардың өмір сүруде түңілдіретін


пікірлер айқан қатарын белгілеңіз
Дидро, Платон, Шопенгауэр
Диоген, Эпикур, Сократ
Паскаль, Аристотель
Дидро, Сократ, Ясперс
Камю, Шопенгауэр, Аристотель

"Құдай адамды да жаратты. Бірақ ол күнделікті ісіне араласпайды. Адамды ақылды немесе ақымақ, мейірімді немесе қатал, бай немесе кедей еткен жоқ. Бәрі адамның өзіне, оның ақылына және қоршаған ортасына байланысты." - деп ...... өз еңбектерінде жазған.


Абай Құнанбайұлы
Диоген Синопский
Шәкәрім Құдайбердіұлы
С.Л. Франк
Шоқан Уәлиханов

“Тарихтың соңы және соңғы адам” еңбегінің авторы?


Е.Ф. Фукуяма
Х.С Филлипс
В. Дильтей
Генрих Риккерт
Карл Маркс

“Тарих Философиясы” терминін енгізген кім?


Вольтер
Фридрих Мейнеке
Карл Поппер
Аристотель
Гесиод

"Алғашқы қауымдық кездегі адам ұйқыда көрген түстері мен елестері жөнінде, есінен танып қалғаны мен өлімі туралы ойланып, денеден бөлініп шығып және одан тыс өмір сүре алатын жан туралы түсініктерді қалыптастырды" - деп діннің ерте кездегі түрі жөнінде анимистік концепцияны ұсынды:


Э.Б.Тайлор
Дж.Фрэзер
К.Леви-Стросм
Р.Отто
М.Элиаде

К. Леви-Строссстың структурализм бағыты бойынша, адам санасында ойлаудың өзгермейтін априорлық (тәжірибеге дейінгі) құрылымы бар. Ойлау құрылымы дүниенің тәртібін бейнелеп, тіл құрылымында көрініс береді:


«үсті» - «асты», «оң» - «сол», «жақсы»- «жаман»
"жоғары-төмен","оң-сол"
"оң-сол","жақсы-жаман"
"жоғары-төмен","жақсы-жаман"
"төмен-оң","жоғары-сол"

Кімнің ойынша, адамдар табиғатынан қатыгез, алдауға бейім, мансапқор, мемлекет олардың осы жаман қасиеттерін шектеп, тәртіп орнату үшін қажет.


А.Никколо Макиавелли
Дж.Локк
Ж. Руссо
Т . Гоббс
К. Маркс

Адам - <қоғамдық жануар>, <саяси жануар>. Мемлекет үлкен отбасы. Деген кімнің пікірі?


Аристотель
Платон
Томас Мор
Карл Маркс
Августин Аврелий

Адам бойында жануарлармен бірдей күңгірт сезімдік ұмтылыс және құдайға жақындататын рух бірігеді,- қай ғалымның тұжырымдамасы?


М.Шелер
Г.Плеснер
А.Гелен
Э.Ротаккер
М.Ладман

«Жеке адамның мәні оның сақалында, қанында, не дерексіз бір физикалық жаратылысында емес, - әлеуметтік сапасында» деп жазған ойшыл, дана.


Карл Маркс
Абай Кұнанбаев
И.Кант
Г.Гегель
Л.Фейербах

Қай ғұламаның пікірінше сұлулық заңдарын математика тұрғысынан есептеп шығару мүмкін емес, олар бір адамның қиялына емес, табиғаттан берілген шын нәрсеге негізделеді.«Өйткені, әрине, өнер табиғатта жасырынады; кім оны одан іздеп тауып алса, сол оған ие болады». Өнердің екі тең нүктелерден есебін бастайды : шын дүние мен ақыл-ой.


Руми
А. Дюрер+
Августин
Иоанн Дамаскин
Омар Хайям

Еркін бостандығының антиномиясына байланысты “адамның ерік бостандығының метафизикалық тереңдігі бар және ол бізді жоғары қарай да -игілік пен ізгілікке және төмен қарай да -зұлымдыққа бағыттай алады” деп жазған классикалық философиясының өкілі?


Фридрих Вильгельм Шеллинг
Жан-Жак Руссо
Гегель
Джованни Пико делла Мирандола
Мартин Лютер


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет