Пән: Философия Тақырыбы: Өнердің өркениттегі орны Орындаған



Дата03.05.2023
өлшемі118,38 Kb.
#89404
Байланысты:
философия реферат


Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті

СӨЖ


Пән: Философия
Тақырыбы: Өнердің өркениттегі орны

Орындаған: Рахматулла Аикен, Арх.диз 219-1
Тексерген: Джанкадыров.С.С

Алматы, 2023



Жоспары

Кіріспе
Негізгі бөлім



  1. Өнер деген не

  2. Өнердің мақсаты

  3. Өнердің адам өміріндегі рөлі; Өркениеттегі орны.

Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер тізімі

Өнер - әр мемлекеттің, қаланың және адамның өмірінің ажырамас бөлігі. «Өнер» сөзінің көптеген анықтамалары, сипаттамалары мен ерекшеліктері бар, бірақ оны әр адам өзінше көрсетеді.


Менің ойымша, өнер - бұл шындықтың бейнелі бейнесі, оның негізгі мақсаты адамды әдемі, сезімтал, қызықты және әдемі, кейде тіпті түсініксіз және қарама -қайшылықпен таныстыру. Менің ойымша, кино, кескіндеме, сәулет өнері мен басқа да өнер түрлері адамның жан дүниесі мен санасында әр түрлі эмоцияларды, сезімдер мен ойларды тудыруы керек. Дәл сол өнер туындысы адамдардың жан дүниесінде мүлдем қарама -қарсы сезімдер тудыруы мүмкін екені сөзсіз.
1.Өнер деген не?
Өнер біздің өмірімізде үлкен рөл атқарады, ол бізді маңызды мәселелер мен айналамызда болып жатқан оқиғалар туралы ойлануға мәжбүрлейді, ал өнер адам санасын қоздырады және бізді бей -жай қалдырмайды.
Мен оқығанды ​​ұнатамын. Оқу менің ой -өрісімді кеңейтеді, мені эрудитті етеді. Кітаптардан мен қоршаған әлем туралы, адамның өмірі туралы, оның құндылықтары, сезімдері туралы көптеген жаңа қызықты нәрселерді білемін. Классикалық әдебиет мінезді тәрбиелейді, адамгершілік қасиеттерді сіңіреді. Пушкин, Лермонтов, Толстой, Тургенев, Достоевский сияқты классиктердің шығармаларын оқу менің ішкі әлемімді байытады, абырой мен қадір -қасиет сияқты құндылықтар туралы түсінік береді. Сондай -ақ кітаптардан біз достық, махаббат, сатқындық, өшпенділік, жанашырлық және басқа да нәрселер туралы білеміз. Бірақ классикалық әлемдік әдебиетті ғана емес, қазіргі авторлардың кітаптарын да оқу қажет деп есептеймін. Сонымен қатар, олардың шығармаларында барлық сезімдер, проблемалар мен құндылықтар қазіргі қоғамға бейімделген. Біздің замандастарымыздың кітаптарынан біз өз қоғамымызда, біздің ғасырда мәселенің нақты шешімін таба аламыз.
Егер сұлулық сезімі, талғамның дамуы туралы айтатын болсақ, онда маған фотография өнері ұнайды. Автор фотосурет арқылы өзінің ішкі әлемін қоршаған әлем объектілерінде, табиғатта көрсетеді. Фотографтардың туындыларында біз олардың стилін, талғамын, өмірге деген көзқарасын көреміз, осылайша біз құндылықтарымызды қайта қарастыра аламыз, кейде олардың дүниетанымын өзін-өзі жетілдіру үшін қолдана аламыз. Мен қазіргі заманғы фотографтардың, әр түрлі стильдегі және бағыттағы фотографтардың жұмысына жиі қараймын және олардың әрқайсысы әлемді өз бетімен көреді деп айта аламын. Олар үшін фотосурет-бұл өзін-өзі көрсету әдісі. Ол мен үшін де дәл солай айтады.

Әдебиет пен фотографиядан басқа киноға да қызығамын. Фильмдер кітап сияқты. Олар бірдей функцияны орындайды. Мен үшін фильмдер - бұл уақытты жақсы өткізу әдісі ғана емес, ондағы көтерілген мәселенің өзектілігі туралы ойлануға мүмкіндік.


Қорытындылай келе, менің өміріме өнердің әсері зор екенін айтқым келеді. Өнерсіз менің өмірім скучно, біркелкі және мағынасыз болар еді. Өнер менің өміріме әсемдік береді.

2. Өнердің мақсаты.


Өнердің адам өмірінде қандай рөл атқаратыны туралы мәселе теориялық түсінудің алғашқы әрекеттері сияқты ескі. Рас, Л.Н.Столович атап өткендей , эстетикалық ойдың ең таңында, кейде мифологиялық формада айтылған, шын мәнінде ешқандай сұрақ болған жоқ. Біздің алыстағы ата -бабамыз бизонның бейнесін нағыз немесе тартылған жебемен тесу сәтті аң аулауды қамтамасыз етуді, жауды билейтін жауды міндетті түрде жеңуді білдіреді дегенге сенімді еді. Мәселе мынада, егер өнер адамдардың практикалық өміріне органикалық түрде араласып, адамдардың өмір сүруіне қажетті заттар мен заттар әлемін құрған қолөнерден ажырамаса, онда өнердің практикалық тиімділігіне қандай күмән болуы мүмкін? сиқырлы әдет -ғұрыптар, соның арқасында адамдар қоршаған ортаға өз шындығына әсер етуге ұмтылды? Ежелгі грек мифологиясы музыка мен верификацияны ойлап тапқан Орфей өзінің ән айтуымен ағаш бұтақтарын бүгіп, тастарды жылжытып, жабайы жануарларды қолға үйрете алады деген сенімдері таңқаларлық емес пе?
Көркем бейнелер әлемі, ежелгі ойшылдар мен суретшілердің сенімі бойынша, өмірге «еліктеп», адамның шынайы өмірінің ажырамас бөлігіне айналды. Мысалы, Еврипид былай деп жазды:
Жоқ, мен кетпеймін, Муза, сенің құрбандық үстелің ...
Өнерсіз шынайы өмір болмайды ...
Бірақ керемет өнер әлемі адамға қалай әсер етеді?
Ежелгі эстетика қазірдің өзінде бұл сұраққа жауап беруге тырысты, бірақ олар біржақты емес еді. Ақсүйектер мемлекетінің моральдық негізін нығайтатын осындай өнер туындыларын ғана мойындаған Платонға ол өнердің эстетикалық тиімділігі мен оның моральдық маңыздылығын атап көрсетті.
Аристотельдің айтуы бойынша, шындыққа «еліктеу» бойынша өнер өнердің адамға өзінің моральдық -эстетикалық әсер ету қабілетіне негізделген, оның сезімдерінің табиғатын қалыптастырады: сол сезімдер мен шындыққа тап болған кезде ».
Көркемдік мәдениет тарихы өнерді қабылдау белгілі бір әрекеттерді орындауға, өмір салтын өзгертуге тікелей серпін берген көптеген жағдайларды қамтыды. Рыцарлық романдарды оқыған кедей гидалго Кехана Ла Манчаның Дон Кихотына айналды және әлемдегі әділеттілікті бекіту үшін арық Розинантеге кетті. Дон Кихоттың бейнесі сол кезден бастап үй атына айналды, ол нақты өмірде үлгі болды.
Осылайша, біз өнердің бастауы шындықта екенін көреміз, бірақ көркем шығарма - бұл өмір шындығын қабылдаудан өзгеше қабылдауды болжайтын ерекше әлем. Егер көрермен өнерді шындыққа айналдыра отырып, әділет орнатуға тырысса, зұлым рөлдегі актерді физикалық түрде өлтіру, кино экранына түсіру немесе өзін пышақпен суретке лақтыру, романистке қорқыту, кейіпкердің тағдыры туралы уайымдау. роман, онда мұның бәрі айқын симптомдар немесе жалпы психикалық патология. немесе кем дегенде көркем қабылдау патологиясы.

Өнер эмоцияға немесе интеллектке емес, адамның қабілетіне және күшіне емес, тұтастай адамға әсер етеді. Ол әрекеті ерте ме, кеш пе, көбінесе болжанбайтын түрде көрінетін, адамның белгілі бір әрекетке итермелеу мақсатын көздемейтін, адамның қарым -қатынас жүйесін қалыптастырады.

Д.Мурдың әйгілі постерінің көркем генийі «Сіз волонтер ретінде тіркелдіңіз бе?» Анау. өнердің күші адамдық санаға жүгінуден, оның рухани қабілетін оятуынан тұрады. Бұл жағдайда сіз Пушкиннің әйгілі сөздерін келтіре аласыз:
Өнердің шынайы мақсаты да осы сияқты.
Өнер ескірмейді. Кітапта академик философ И.Т. Фроловтың «Адамның перспективасында» өнер неге ескірмейтіні туралы дәлелдер бар. Сонымен, атап айтқанда, ол: «Мұның себебі - өнер туындыларының бірегейлігі, олардың терең индивидуалды сипаты, ол сайып келгенде адамға үнемі тартымдылықпен байланысты. Өнер туындысындағы адам мен әлемнің біртұтас бірлігі, ол танитын «адамдық шындық» өнерді ғылымнан тек пайдаланылатын құралдармен ғана емес, сонымен қатар оның объектісімен де ерекшелендіреді, әрқашан суретшінің жеке басымен байланысты. , оның әлемді субъективті қабылдауы, ал ғылым бұл шектен шығуға бейім болса да, объективтілік принципін басшылыққа ала отырып, «адамгершілікке» ұмтылады. Сонымен, ғылым сонымен қатар адамның білімді қабылдауының біржақты болуына ұмтылады, ол өзіне сәйкес құралдарды, өз тілін табады, ал өнер туындыларында мұндай бір мәнділік жоқ: оларды қабылдау, субъективті әлем арқылы сыну. адам, жеке қабылдаудың реңктері мен реңктерінің кең спектрін жасайды, бұл қабылдау әр түрлі, бірақ белгілі бір бағытқа, ортақ тақырыпқа бағынады ».

Бұл өнердің адамға, оның адамгершілік әлеміне, өмір салтына, мінез -құлқына ерекше әсер етуінің сыры. Өнерге бет бұрған адам ақылға қонымдылықтан асып түседі. Өнер жұмбақты ашады, ғылыми білімге көнбейді. Міне, сондықтан да адам өзіне және өзі білетін және ұнататын әлемде бар нәрсенің органикалық бөлігі ретінде өнерге мұқтаж.


Даниялық атақты физик Нильс Бор: «Өнердің бізді байытатын себебі - бұл жүйелі талдаудың мүмкін болмайтын гармонияларды еске түсіру қабілеті», - деп жазды. Өнерде проблемалар бүкіл адамзат үшін жиі бөлінеді, «мәңгілік»: жақсылық пен жамандық, бостандық, адамдық қадір -қасиет. Әр дәуірдегі жағдайдың өзгеруі бізді бұл мәселелерді жаңадан шешуге мәжбүр етеді.
3. Өнердің адам өміріндегі рөлі
Өнер - адам эволюциясының маңызды кезеңдерінің бірі. Өнер адамға әлемге әр түрлі көзқараспен қарауға көмектеседі. Әр дәуірде, әр ғасырда оны адам жақсартады. Барлық уақытта өнер адамдарға қабілеттерін дамытуға, дерексіз ойлауды жақсартуға көмектесті. Ғасырлар бойы адамдар өнерді көбірек өзгертуге, оны жетілдіруге, білімдерін тереңдетуге тырысты. Өнер - біздің өміріміздің тарихының құпияларын қамтитын әлемнің ұлы құпиясы. Өнер - біздің тарихымыз. Кейде сіз ежелгі қолжазбалар да жауап бере алмайтын сұрақтарға жауап таба аласыз.
Бүгінде адам оқыған романсыз, жаңа фильмсіз, театрдағы премьерасыз, сән хиті мен сүйікті музыкалық топсыз, көркем көрмелерсіз өмірді елестете алмайды ... Өнерде адам табады жаңа білім, маңызды сұрақтарға жауаптар және күнделікті қарбалас пен ләззаттан сенімділік. Нағыз өнер туындысы оқырмандардың, көрермендердің, тыңдаушылардың ойларымен үнемі үйлеседі. Романда алыс тарихи дәуір туралы, адамдар туралы, мүлде басқа өмір салты мен стилі туралы айтуға болады, бірақ адамдарға барлық уақытта сіңірілген сезімдер қазіргі оқырманға түсінікті, егер олар Романды нағыз шебер жазған. Ромео мен Джульетта ежелгі уақытта Веронада тұрсын. Менің тамаша Шекспир суреттеген үлкен махаббат пен адал достық туралы түсінігімді анықтайтын әрекет уақыты мен орны емес.

Ресей алыс өнер провинциясына айналған жоқ. Ол пайда болған кезде -ақ ол Еуропаның ең ірі жасаушыларының жанында тұру құқығын дауыстап және батыл түрде жариялады: «Игорьдің қожайыны», Андрей Рублев пен Грек Теофанның суреттері, Владимир соборлары, Киев және Мәскеу Біз Қасиетті Василий соборы ретінде танымал Нерльдегі шіркеу мен Мәскеудегі шіркеу соборының таңғажайып пропорцияларымен мақтанып қана қоймаймыз, сонымен қатар оны жасаушылардың есімдерін қасиетті түрде құрметтейміз.

Ежелгі туындылар біздің назарымызды аударады. Біз күнделікті өмірде үнемі көркем туындыларды кездестіреміз. Мұражайлар мен көрме залдарын аралап, біз алдымен данышпандар ғана қол жеткізе алатын керемет әлемге қосылғымыз келеді, біз күнделікті өміріміздің бір бөлігіне айналған сұлулықты түсінуге, көруге, сіңіруге үйренеміз.

Суреттер, музыка, театр, кітаптар, фильмдер адамға теңдесі жоқ қуаныш пен қанағат сыйлайды, оны жанашыр етеді. Мұның бәрін өркениетті адамның өмірінен алып тастаңыз, ол жануарға емес, роботқа немесе зомбиге айналады. Өнердің байлығы сарқылмас. Әлемнің барлық мұражайларына бару мүмкін емес, барлық симфонияларды, сонаталарды, операларды тыңдау мүмкін емес, сәулет өнерінің барлық шедеврлерін қарау мүмкін емес, барлық романдар, өлеңдер мен поэмаларды қайта оқу мүмкін емес. Және ештеңеге. Бәрі біледі-бұл үстірт адамдар. Әртүрліліктің ішінен адам жан үшін ең жақын нәрсені таңдайды, бұл оның ақыл -ойы мен сезіміне негіз береді.


Қолданылған әдебиеттер:

  1. https://thestrip.ru/kk/the-shape-of-the-eyebrows/proizvedeniya-temu-iskusstva-zhizni-cheloveka-rol-iskusstva-v-zhizni-cheloveka/

  2. .Нежнов Г.Г. Өнер біздің өмірімізде. - М., «Білім», 1975 ж

  3. Поспелов Г.Н. Өнер және эстетика.- Мәскеу: Өнер, 1984.



Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет