Сабақ бойынша жинақ кітапшасы Нұр-Сұлтан 2020 ж. Басқару психологиясы. 1-практикалық жұмыс бойынша жинақ



бет1/6
Дата10.02.2023
өлшемі0,97 Mb.
#66974
түріСабақ
  1   2   3   4   5   6
Байланысты:
1 praktikal k zhum s


ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ
АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҚ МИНИСТІРЛІГІ

С.СЕЙФУЛЛИН АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ АГРОТЕХНИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ



БАСҚАРУ ПСИХОЛОГИЯСЫ 1
(практикалық сабақ бойынша жинақ кітапшасы)

Нұр-Сұлтан 2020 ж.



Басқару психологиясы. 1-практикалық жұмыс бойынша жинақ

1-практикалық сабақ бойынша жинақ.


ПСИХОЛОГИЯ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ ТӘЖІРИБЕ РЕТІНДЕ
Жоспары: 1 .Еуропадағы психологияның даму тарихы.
2. АҚШ-тағы психологияның даму тарихы.
3. Қазақстандағы психологияның даму тарихы.
4. "Психологияның даму тарихы"тақырыбы бойынша "Timeline" құрастыру.
Тақырып бойынша рефератты қорғау.

  1. Еуропадағы психологияның даму тарихы.

Ортағасырлық кезең V ғ. Рим империясының құлдырауынан басталады. Бұл кезеңде тәжірибеге негізделген кез келген білімді қабылдамауды дамытқан.
Табиғатты ғылыми зерттеу тоқтатылды, ғылым шіркеу қызметіне берілді. Психология үшін бұл "өлі" кезең аяқталуы XV ғ.- да өнердің, ғылымның жаңғыруы болған кезеңінде саналады. Ортағасырлық философия христиан дінімен тығыз байланысты болды, бұл христиандықтың діни және зайырлы ұстанымдарын тікелей көрсететін идеялардың ғана дамуына мүмкіндік берді. Адам табиғатын түсінудің негізгі көзқарастары мен тұжырымдамалары христиандық идеологтармен әзірленген және христиан дінінің догматтарының іздерін алып жүрді.
Бұл кезеңде психологияның дамуы оның пәнінің өзгеруімен байланысты болды, өйткені жан туралы ресми ғылым Құдайға құлшылық болды. Сондықтан психология психиканы зерттеуден қарағанда толық Құдайға құлшылық ету керек немесе ресми ғылым "Құдайға құлшылық" қайшы болмау керектігін көрсетті. Осыған байланысты психологиядағы жан туралы түсінік орта ғасырлық кезеңде этикалық-діни сипатқа ие болды. Дамудың бастапқы кезеңінен кейін психология денемен сезімтал қабылданатын ерекше рухани мәндер түрінде қойылған.
Көне ғалымдар адам туралы ғылымның дамуын ғасырлар бойы бағыттаған мәселелерді қойды. Адам табиғатына тән дене және рухани, ойлау мен қарым-қатынас, жеке және әлеуметтік-мәдени, мотивациялық және интеллектуалды, ақылға қонымды және иррационалдық және басқа да көптеген сұрақтарға алғаш рет жауап беруге тырысты. Антикалық данышпандар мен сынаушылар теориялық ой мәдениетін көрінбейтін дотольге көтерді, ол осы тәжірибені түрлендіре отырып, ақыл-ойдың көріністері мен діни-мифологиялық бейнелердің жабындарын үзді. Жүйке жүйесінен организм кім? Ол сезімдер мүшелерінен келе жатқан нервтер адамның сезім және қабылдау сияқты танымдық үдерістерінің болуын қамтамасыз ететінін анықтады. Бұлшық етінен келе жатқан нервтер ерікті қозғалыстарға жауапты, ал басқа иннервтер басқа (ішкі) органдарды қозғайды. Гален арқа миына ерекше мән берді. Онда ол сезімтал және қимыл жүйкелерін ажыратады. Жан-дүниені зерттеуде өз орнын табу үшін, оған Құдай тағаланың берілуі мүмкін сұрақтардың шеңберін анықтады. Бұл психология пәнінің қайта қаралуына алып келді. Жан мазмұнында ғылыми зерттеуге жататын ерекше санат бөлінді. Ол екі жан - рухани (оны дін ілімі зерттейді) және психология зерттейтін дененің бар екенін айтады. Осылайша, ғылыми зерттеу пәні пайда болды. Білімге осылайша, белсенділікті зерттеуге таным кезеңдерін зерттеу қосылды.

Басқару психологиясы. 1-практикалық жұмыс бойынша жинақ

Орта ғасырлық дәуірде жаны Құдайға құлшылық арнасында зерттелген, бұл оның ғылыми танымының мүмкіндіктерін айтарлықтай тарылтқан. Сондықтан, формальды түрде психологиялық ғылым пәні өзгермесе де, зерттеу саласына сол уақытта дененің белсенділігінің түрлері мен ең алдымен сезімтал танымның ерекшеліктерін зерттеу кірді. Реттеушілік функция, ерікті мінез-құлық, логикалық ойлау материалдық жан емес, Құдайдың еркінің прерогативі депсаналды.




Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5   6




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет