Сенім адамның қоршаған орт аға және ақиқатқа көзқарасын, қарым-қатынасын анықт айтын түсінік, білім, еле с, идеялар. • Сенім, наным



Дата20.10.2023
өлшемі1,25 Mb.
#119961
Байланысты:
Скербек Айғаным ТМРП психология

    Бұл бет үшін навигация:
  • Сенім

АЛМАТЫ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ФАКУЛЬТЕТ « ТАҒАМ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ»
КАФЕДРА « ТАҒАМ ӨНІМДЕРІНІҢ ТЕХНОЛОГИЯСЫ»
ПӘН: «Психология»
«Тұлғаның дүниетанымы және ұлттық бірегейлігі»
ОРЫНДАҒАНДАР:Скербек Айғаным ТМРП 22-11
ТЕКСЕРГЕН:Джакупова Чинара Абдусаматовна
АЛМАТЫ 2023ж
ДҮНИЕТАНЫМ
ДҮНИЕТАНЫМ
Дүниетаным - жеке адамның, әлеуметтік топтың, т аптың неме се
тұт ас қоғам қызметінің бағытын және шындыққа деген қатынасын
айқындайтын принциптердің, көзқарастардың мақс ат -мұраттар мен
с енімдердің жүйе сі. Дүниет аным қалыпт асуына с аяси, адамгершілік
және эстетикалық көзқарастар көп әс ер етеді .
Ғылыми білімдер дүниет аным жүйе сіне ене отырып, адамның неме се
бүкіл топтың қоршаған әлеуметтік және т абиғат заңдылықтарын
бағдарлау мақс аттарына қызмет етеді. Сонымен қат ар, ғылым
адамдарды әртүрлі нанымдар мен адасулардан құтқарып, оның
шындық болмысты ақыл-ойы арқылы т ануына жағдай жасайды .
СЕНІМ
СЕНІМ
Сенім - адамның қоршаған орт аға және ақиқатқа көзқарасын,
қарым-қатынасын анықт айтын түсінік, білім, еле с, идеялар.
Сенім, наным — адамның белгілі бір мәліметтерді, құбылыстарды,
ойлар мен көзқарастарды, пікірлерді еш күмәнсіз қабылдап,
мойындауында көрінетін психиканың ерекше күйі.
Сенім - адамның ақыл-ойын, күшін, еркін, қабілетін жоғарылататын
жағымды с е зім.
Сенім - адамның жігерін арттырып, болашаққа құлшындыратын
құбылыс (болашаққа с ену, еңбекке с ену, жақын адамдарға с ену,
дінге с ену, т.б.). Сенім үміттен басталады. Сенім адамның алдына
қойған мақс атының айқын болуы, дүниет анымының өмірмен
байланыстылығы берік с енімнен туады.
4.
ҚОҒАМДАҒЫ ҰЛТАРАЛЫҚ КАТЫНАС
Қоғамдағы ұлт аралық келісім мен татулыққа ықпал негізгі
факторлардың бірі – тіл жағдайы. Кез келген хылықтың тілі – оның
салт-дәстүрін, әдет-ғұрпын, әдебиеті мен мәдениетін сақтауының
негізгі болып табылады. Соған сәйкес біздің елімізде де тіл саясатына
мемлекет тарапынан ерекше көңіл бөлініп отыр. Тіл саясаты
Қазақстандағы ұлт саясатының маңызды тармақтарының бірі болып
табылады. Қазақстан Республикасының бүгінгі таңда жүргізіп
отырған тіл саясаты ең алдымен елдің әлеуметтік-саяси
тұрақтылығына, қоғамдағы ұлт аралық, этнос аралық келісімдерді
нығайту бағытталған. Себебі, әр ұлттың тілі мен мәдениеті, даму
жағдайлары белгілі бір мөлшерде халықтар арасындағы қарымқатынастарға, байланыстарға да өзіндік әс ерін тигізеді
ҚАЗАҚ ҚОҒАМЫНДА ҰЛТТЫҢ ҰЛТТЫҚ БІРЕГЕЙЛЕНУ ДӘСТҮРІ ҰЛТ
РУХАНИЯТЫ, ҰЛТ ТҰЛҒАЛАРЫНЫҢ ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫҚ ҚЫЗМЕТІ
АРҚЫЛЫ ЖҮРІП ОТЫРСА, ҚАЗІР БҰЛ ҚҰБЫЛЫС ҚАЛАЙ ЖҮРУДЕ?
Тарихымыздан белгілі жеке адам ойшыл, ақын, батыр, ғалым болсын,
өз бетінше ұлтшыл, ұлт жанды болған еме с, болмайды да. Қазақтың
тұлғаларының қалыпт асуында оның бойындағы қабілетінің дамуына
ықпал еткен елдің рухани тәжірибе сі, құндылықтар, орт аның үйретер
өнеге сі бар. Бұл үнемі е скерілетін нәрс е. Міржақып Дулатов « Қазақ
зиялылары» атты мақаласында былай деген: « Адамның алдымен адам
сипаты болуы шарт. Өзінен басқаның тіл егін тіл ей алмаған, арын,
иманын қара басының пайдасы үшін қысқа күнд е қырық сататын
соғылғандардан қаны тамып тұрған ұлтшыл артық. Бірақ, біздің
қазақтың ұлтшылдары өзге жуан елд ердің ұлтшылдарындай емес
екені бәрімізге белгілі. Бізді ұлтшыл қылған нәрсе – біздің кемдікте,
қорлықта жүргендігіміз, көрінгеннен соққы жегендігіміз еді егер
теңгеруші табылады екен, ұлтшылдықты ортақшылдыққа
айырбастауымыз қиын емес ».
Қазақ қоғамында ұлттың ұлттық бірегейлену дәстүрі ұлт руханияты, ұлт
тұлғаларының интеллектуалдық қызметі арқылы жүріп отырса, қазір бұл
құбылыс қалай жүруде?
Тарихымыздан белгілі жеке адам ойшыл, ақын, батыр, ғалым болсын, өз бетінше
ұлтшыл, ұлтжанды болған емес, болмайды да. Қазақтың тұлғаларының
қалыптасуында оның бойындағы қабілетінің дамуына ықпал еткен елдің рухани
тәжірибесі, құндылықтар, ортаның үйретер өнегесі бар. Бұл үнемі ескерілетін
нәрсе. Міржақып Дулатов «Қазақ зиялылары» атты мақаласында былай деген:
«Адамның алдымен адам сипаты болуы шарт. Өзінен басқаның тілегін тілей
алмаған, арын, иманын қара басының пайдасы үшін қысқа күнде қырық сататын
соғылғандардан қаны тамып тұрған ұлтшыл артық. Бірақ, біздің қазақтың
ұлтшылдары өзге жуан елдердің ұлтшылдарындай емес екені бәрімізге белгілі.
Бізді ұлтшыл қылған нәрсе – біздің кемдікте, қорлықта жүргендігіміз,
көрінгеннен соққы жегендігіміз еді егер теңгеруші табылады екен,
ұлтшылдықты ортақшылдыққа айырбастауымыз қиын емес».
ҚАЗІРГІ ҚАЗАҚСТАН
Қазіргі Қазақстан – бұл бұрынғыдан өзге, жаңа с аяси-басқару және
әлеуметтік-экономикалық құрылымы қалыпт асқан, дүниежүзі
мойындаған тәуелсіз мемлекет. Мұнда жалпыадамзаттық
құндылықтардың ішінде бо стандықты, еркіндікті, өзара келісімді
қоятын көптеген ұлт өкілдері бейбіт және т ату-тәтті өмір сүруде.
Ас а жоғарғы руханият пен ой-өріс жоғарылығы үйле сім т апқан
қазақстандықтардың күш-қайраты қоғам өмірін батыл да түбегейлі
қайт а құруда шешулі фактор болып т абылады.
Дүниежүзінің т арихи тәжірибе сінің көрс етіп отырғандай, ұлт
с аясатының қандай ке зеңде, қандай жағдайда болмасын мемлекет
пен қоғам алдындағы маңызды проблеманың және болып қала
бермек. Сондықтан елімізде іске асырылып отырған ұлт с аясаты
ұлттық өмірде бейіт жолмен реттеудің және дамытудың маңызды
фокторы болып т абылады. Бұл бағыттағы Қазақстанның тәжірибе сі,
атқарып жатқан іс-шаралары әлемнің көптеген елдерінде болып
өткен конференцияларда халықаралық с арапшыла т арапынан
жоғары бағалауға ие болып отыр.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет