Арабеска өнері



Дата13.04.2023
өлшемі452,4 Kb.
#82121

Арабеска өнері

Мұратбек Назерке

исаджан Ақжарқын

куанышбай Айя

тусынбай Акерке

  • Арабеска (арабтық) - араб әріптерімен әсемдеп жазылған, геометриялық пішіндерге негізделіп жасалған күрделі ою-өрнек. Араб мәдениетінің ыкпалымен архитектура және жазба ескерткіштерде мен нақыш жазулары жиі қолданылған.[1] Өркендеу дәуірінде Арабеска Еуропа сәулет өнерінде кең қолданылды. Музыкада әшекейлі, сазды музыкалық шығармаларды, бишінің классик, бидегі негізгі кимыл-қозғалысының бір түрін де Арабеска деп атайды.
  • Arabesque - Ислам Шығыс аумағында Орта ғасырларда пайда үлгі. қаларлық тоғысында үлгісі үйлесімді байланысты қасиеттілігі, математика және өнер. Arabesque, төменде келтірілген суреттер, кез келген дерлік беті безендірілген. Бұл үлгілер мешіттердің қабырғалары мен төбелері жабылған, олар зергерлік және керамикалық ыдыс орналастырылған тоқу кілем кезінде ткать. , Arabesque Шығыста өркендеу жетіп, және Еуропа жаулап. Ренессанс жылы атақты шебері өз туындылары жасау үшін пайдаланды.
  • Бұл сөз итальян тілінен шыққан. Аудармада арабеск – arabesco термині «араб» дегенді білдіреді. Дегенмен, бұл сәндік стиль әртүрлі елдердің мәдениеттерінде және өнердің әртүрлі түрлерінде қолданылады. Арабесктің нақты және біркелкі анықтамасы жоқ. Біз тұжырымдаманы мүлдем басқаша қолданумен бетпе-бет келдік. Арабеск дегеннің бірнеше мағынасы бар.Бастапқыда шығыстық (араб) ою-өрнек түрі арабеск деп аталды. Кейінірек бұл термин музыкалық шығарманың белгілі бір түрінің атауы ретінде қолданыла бастады.
  • мұсылман елдерінде дамыған және геометриялық, флоралық немесе эпиграфиялық мотивтердің қайталанатын топтарының (келісімдерінің) шексіз даму принципіне құрылған ою-өрнек түрі .
  • Мұсылман елдерінің өнерінде қалыптасқан ою-өрнектің еуропалық атауы. Ол геометриялық, флоралық немесе эпиграфиялық мотивтердің шексіз дамуы мен ырғақты қайталануы принципіне құрылған. Бірнеше ырғақты .

Сондықтан арабескүздіксіз үлгі ретінде қабылданады» кілем стилі".Мұсылман елдерінде дамыған және қайталанатын топтардың шексіз даму принципіне құрылған ою-өрнек түрі ( байланыстар) геометриялық, флоралық немесе эпиграфиялық мотивтер, бұл бай қаларлық өрнектің әсерін тудырады. Арабескқатаң математикалық есептеуге негізделген күрделі заңдылық болып табылады; бір немесе бірнеше элементтердің – геометриялық пішіндердің немесе өсімдік мотивтерінің қайталануына немесе көбейтілуіне салынған. Суретте арабескілержануарлардың, құстардың, адамдардың, фантастикалық жаратылыстардың жеке бейнелері, сондай-ақ жазулар бір-бірімен тоғысуы мүмкін. Мұндай ою-өрнек өңді іс жүзінде жоққа шығарады: бір үлгі екіншісіне сәйкес келеді, бетін тығыз толтырады. Еуропалықтар бұл принцип деп атады бос болудан қорқу».Оның ырғағы бойынша сурет салу арабескілерклассикалық араб поэзиясы мен музыкасымен үндесе отырып, ол мұсылман теологтарының « ғаламның шексіз жалғасатын тіні«. Шексіз», ток» берілген ырғақты қозғалыста арабескілерөрнектің тұтастығын бұзбай кез келген уақытта тоқтатылуы немесе жалғастырылуы мүмкін.

  • Сондықтан арабескүздіксіз үлгі ретінде қабылданады» кілем стилі".Мұсылман елдерінде дамыған және қайталанатын топтардың шексіз даму принципіне құрылған ою-өрнек түрі ( байланыстар) геометриялық, флоралық немесе эпиграфиялық мотивтер, бұл бай қаларлық өрнектің әсерін тудырады. Арабескқатаң математикалық есептеуге негізделген күрделі заңдылық болып табылады; бір немесе бірнеше элементтердің – геометриялық пішіндердің немесе өсімдік мотивтерінің қайталануына немесе көбейтілуіне салынған. Суретте арабескілержануарлардың, құстардың, адамдардың, фантастикалық жаратылыстардың жеке бейнелері, сондай-ақ жазулар бір-бірімен тоғысуы мүмкін. Мұндай ою-өрнек өңді іс жүзінде жоққа шығарады: бір үлгі екіншісіне сәйкес келеді, бетін тығыз толтырады. Еуропалықтар бұл принцип деп атады бос болудан қорқу».Оның ырғағы бойынша сурет салу арабескілерклассикалық араб поэзиясы мен музыкасымен үндесе отырып, ол мұсылман теологтарының « ғаламның шексіз жалғасатын тіні«. Шексіз», ток» берілген ырғақты қозғалыста арабескілерөрнектің тұтастығын бұзбай кез келген уақытта тоқтатылуы немесе жалғастырылуы мүмкін.
  • Арабеска кез келген конфигурация мен өлшемдегі бетке қоюға болады: ғимараттың немесе кілемнің қабырғасына, қолжазбаның, керамиканың немесе зергерлік бұйымдардың түптерінде.
  • Шығыстың сәндік-қолданбалы өнеріндегі арабескШығыс мәдениеттерінде «арабеск» ою-өрнегін қолданудың діни емес тәсілі де бар. Ең көп тарағандардың бірі – араб өрнекті кілем. Бұл жағдайда өрнекті жасау шығармашылықтың үлкен еркіндігін білдіреді: жануарлар мен адамдардың суреттері элементтер ретінде пайдаланылуы мүмкін, оларды сабақтардың, гүл жапырақшаларының және жапырақтарының лигатурасына тоқуға болады.
  • Бунди арабескілерінің де бірқатар кіші түрлері бар: ислими – бекітілген арабеск түрінде; «пичак» - өрілген өрім түрінде; «шекасте» - шешілмеген арабеск түрінде; «қатібей» - байланыстырылған жазу түрінде; «варамин»; байланыстырылған шаршы жақтаулар түріндегі «калеб-хашти»; «дерахти» - бір-бірімен араласқан ағаштар түрінде; «сарви» - негізгі элемент - кипарис; «адамаки» - адам фигураларының үлгісі түрінде; «бактиари»; бір-бірімен өрілген жүзім шоқтарының «хуше-ангури»; "shakhae gavazne hayvandar" бұғы мүсіншелері; «хатаме ширази», инкрустацияны еске түсіретін; өрілген гүл шоқтарының «дәстегүлі». Бірегей кілемдерді жасаудан басқа, арабеск мотиві киім үлгілерін, ыдыс-аяқты, интерьерді жасау үшін және тіпті ландшафт дизайнында қолданылады.


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет