Философия. Болмыс туралы ғылым онтология



бет1/2
Дата13.06.2023
өлшемі26,13 Kb.
#101114
  1   2

Ғылыми жүйелердің көнесі.
Философия.


Болмыс туралы ғылым.
онтология.


Таным туралы ғылым.
гносеология.


Дәйекті ойлаудың формалары туралы ғылым.
логика.


Адам туралы ғылым.
антропология.


Құндылық туралы ғылым.
аксиология.


Ежелгі үнді қоғамындағы абыздар кастасы.
брахмандар.


Ежелгі үнді қоғамындағы әскербасылар кастасы.
кшатриилер.


Ежелгі үнді қоғамындағы ауқатты шаруалар кастасы.
вайшьилер.


Ежелгі үнді қоғамындағы құлдар.
шудралар.


Ежелгі Үндістандағы құдайларға арналған гимндер жинағы.
Самхит.


Ежелгі Үндістандағы самхит түсіндіретін әр түрлі мифологиялық әңгімелер.
Брахман.


Ежелгі Үндістандағы құдайлар туралы ойлар жайындағы көзқарастар.
Аранъякта.


Ежелгі Үндістандағы дәстүрлі касталарды қарсы қою идеясы айтылмайтын веда.
Упанишад.


Жайнизмның негізін қалаушы.
Джина.


Буддизмның негізін қалаушы.
Гаутама.


Буддизмдегі нирванаға жетудің қанша сатылы жолы бар?
8.


Ежелгі Қытайдағы заңгерлер
легистер.


Легизмның көрнекті өкілі.
Цзы-чан.


Даоизмның негізін қалаушы.
Лао-Цзы.


Схоластиканың бірінші кезеңі.
Балауса схоластика.


Схоластиканың екінші кезеңі.
Кемеліне жеткен схоластика.


Схоластиканың үшінші кезеңі.
Құлдырау кезеңіндегі схоластика.


Балауса схоластика кезеңінің негізгі өкілдері.
> П. Абеляр, А. Августин.


Кемеліне жеткен схоластика кезеңінің негізгі өкілдері.
Ф. Аквинский, Д. Скотт.


Құлдырау кезеңіндегі схоластика кезеңінің негізгі өкілдері.
У. Оккам, Ж. Буридан.


Аврелий Августиннің негізгі еңбектері.
Тәубеге келу, Құдай қаласы туралы.
Пьер Абелярдың негізгі еңбегі.
Бар және жоқ.


Фома Аквинскийдің негізгі еңбегі.
Теология жиынтығы.


Орта Азиялық философтар.
Фергани, Түрки, Марвази.


Ирандық философтар.
Мукаффа, Наззам, Реванди, Закария.


Араб философтары.
әл-Кинди, Джахиз.


Солтүстік Африка халықтарынан шыққан философтар.
Ибн Рушд, Ибн Туфейль.


Яссауидің негізгі еңбегі.
Диуани Хикмет.


А. Йүгінекидің негізгі еңбегі.
Ақиқат сыйы.


Орта ғасырларда даналардың атасы атанған араб философы.
әл-Кинди.


Шығыс Аристотелі атанған философ.
әл-Фараби.


Диуани-лұғат-ат-түрік еңбегінің авторы.
Қашқари.


Диуани Хикмет еңбегінің авторы.
Яссауи.


Қайта өрлеу дәуірінің бірінші кезеңі.
гуманистік.


Қайта өрлеу дәуірінің екінші кезеңі.
неоплатоникалық.


Қайта өрлеу дәуірінің үшінші кезеңі.
натурфилософиялық.


Н. Кузанскийдің негізгі еңбегі.
Ғылыми білімсіздік туралы.


Т. Мордың негізгі еңбегі.
Утопия.


Т. Кампанелланың негізгі еңбегі.
Күн қала.


Н. Коперниктің негізгі еңбегі.
Аспан денелерінің қозғалысы.


Г. Галилейдің таным теориясындағы талдау.
анализ.


Г. Галилейдің таным теориясындағы біріктіру.
синтез.


Философиядан ең алғашқы бөлініп шыққан ғылым саласы.
математика.


Ф. Бэконның негізгі еңбегі
Жаңа Органон.


Т. Гоббстың негізгі еңбегі
Левиафан.


Дж. Локктың негізгі еңбегі
Тәрбие туралы еңбек.


Ж. Руссоның негізгі еңбегі
Қоғамдық келісім туралы.


Философия анықтамаларының бірі:
табиғаттың, қоғамның және танымның дамуының жалпы заңдары туралы ғылым;


Көзқарас дегеніміз:
дүниеге, адамның дүниеде алатын орнына деген көзқарастардың жүйесі;


Философиялық танымның ерекшелігі неде?
жалпылығында, әмбебаптығында, өмірмәндік толыққандылығында

Философияның негізгі мәселесі (Ф.Энгельсше)
ойлаудың болмысқа қатынасы


Бір де бірегей бастаманы мойындайтын философиялық ілім?
монизм;


Философия пайда болды және қалыптасты:
Көне Грекияда;


Ортағасырда қалай түсіндірілді сол күйінде универсалий проблемасын алғаш қарастырған философ:
Боэций


Антропоцентристік дүниетаным тән философия кезеңі:
Қайта өрлеу дәуірі


Абай бойынша, адам –өзінде мынаны тәрбиелеу керек
Адамгершілікті


Қазақстандағы суфизм философиясының өкілі:
Қожа Ахмет Яссауи


А. Шопенгауэр Гегельдің абсолютті рухына балама ретінде мынаны ұсынды:
Әлемдік ерікті


Жалғыздықты жалпылықтан жоғары қойған, өз зиратыны «Мен жалғызбын» деп жазуды өсиет еткен ХІХ ғасырдың екінші жартсында өмір сүрген философ:
С. Кьеркегор


С. Кьеркегор бойынша, адамды барлық жануарлардан ажырататын:
Өкініш


Экзистенциализм дегеніміз:
Тіршілік ету философиясы


«Сөз және заттар» атты еңбегінде «жақында адамзат жоғалады...» деген философ:
М. Фуко


Ж. Деррида философиясындағы ұсыныс:
Европа мәдениетін қайта құру


«Өмір- Құдайсыз күнә» сөзінің авторы:
А.Камю


Симулякр- бұл:
Шынайылық көшірмесінің көшірмесі


Қазіргі кездегі постмодерн өкілі:
Ж. Делез


Постмодернизмде-гі «архиписьмо» теориясының авторы:
Ж. Деррида


А. Камю бойынша, адам үшін абсурдтан шығатын жол:
Бүлік


«Болмыс» пен «Бейболмыс» философияға бірінші болып енгізген антика философы:
Парменид


Бір- біріне тәуелсіз екі- ойлайтын және тартылыс субстанциясын мойындайтын философ:
Декарт

Барлық жаратылыстың түпкі тегі төрт нәрседе
топырақ, су, от, ауа


«Қорқыт ата кітабы» қай кітапханада сақтаулы?
Ватикан кітапханасы


«Қорқаққа қылыш жұмсаудың қажеті жоқ», - деген пікірді кім айтты?
Науаи


«Көшпелі ноғай, қазақ ұлысының философы», - деп Ш. Уәлиханов кімді айтты?
Асан қайғы


Қазақ ағартушылығының негізін салушы
Ш. Уәлиханов


Қазақ ағартушылығының көрнекті өкілі, жаңашыл педагог
Ы. Алтынсарин


Қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы
Абай


Табиғи заттар мен процестер және адамдар жасаған заттар мен процестер болмысы
Табиғат және заттар болмысы


Заттар дүниесіндегі өзіндік болмыс
Адам болмысы


Жеке және нақты сипат берілген рухани ұғымның болмысы.
Рухани болмыс


Адам болмысы мен қоғам болмысы деп бөлінетін болмыстың формасы
Әлеуметтік болмыс


Адам санасынан тыс, тәуелсіз өмір сүретін және санада бейнеленетін объективтік шындық
материя


Заттардың жеке қасиеттерін білдіретін сезімдік бейне
түйсік


Түйсіктердің жай қосындысы емес, оның тұтас бейнесі
қабылдау


Ойлаудың аса маңызды бөліктерінің бірі
ұғым


Заттар мен құбылыстардың өзара байланысы мен қатынастарын бейнелеу
пікір


Кейбір пікірлерден жаңа пікір тудыратын ойлаудың жоғарғы түрі
ой-тұжырым


Таным процесінің негізгі мақсаты
ақиқатқа жету


Ақиқат бұл ...
әлеуметтік процесс


Объективті ақиқатты мойындау бұл ...
абсолютті ақиқатты мойындау


Ақиқатты тану бұл ...
күрделі диалектикалық процесс


Практика бұл ...
тәжірибе


Адамдардың іс-әрекетінің нәтижесі
қоғамдық санада


Қоғамдық сананың бір формасы
діни сана


Өркениет ұғымын ғылыми айналымға ең алғаш енгізген ғалым
Фергюссон


Қоғамдық сананың ең көне түрі
эстетикалық сана


Табиғаттың, қоғамның және ой-сана дамуының жалпы заңдары туралы ғылым
диалектика


Адамның жаңаны жасау қабілеті сананың сипатын көрсетеді:
шығармашылық


Болмыс пен ойланудың ең жалпы түрлері
категория


Диалектиканың негізгі заңдарының бірі
талас заңы


Өркениет – мәдениеттің ақыры, оның кәрілік шағы, руханилықтың антиподы деген пікірді ұстанғандар
Руссо, Фурье, Шпенглер


Өркениет – мәдениеттің прогресі, болашаққа бой сермеуі, қоғамның парасаттылығының деңгейі деген пікірді ұстанғандар
Вольтер, Белл


Өркениет – тағылық пен варварлықтан кейінгі тарихи-мәдени саты деген пікірді ұстанғандар
Морган, Лаббок, Чайлд


Өркениет – этностар мен мемлекеттерге тән мәдениеттің оқшау түрі деген пікірді ұстанғандар
Тойнби, Данилевский


Мәдениеттің орнын толықтыру қызметі
коммуникативтік
нормалық
компенсаторлық
гносеологиялық
антропологиялық


Мәдениеттің қарым-қатынастық қызметі
компенсаторлық
коммуникативтік
нормалық
гносеологиялық
антропологиялық


Құндылықтар субъектісі
нәрсе, құбылыс, дерек
рухани санат, тұжырымдамалар
ақша, дүние
адам, әлеуметтік топтар
дүниеқоңыздық, деректер, әңгіме


Құндылықтар объектісі
адам, әлеуметтік топтар
рухани санат, тұжырымдамалар
ақша, дүние
нәрсе, құбылыс, дерек
дүниеқоңыздық, деректер, әңгіме


Құндылықтар мағынасы


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет