Социология религии



бет1/4
Дата04.11.2022
өлшемі1,56 Mb.
#47364
  1   2   3   4
Байланысты:
8 лекция. Дін және мәдениет

Дін, мәдениет және қоғам

  • Курс:
  • әлеуметтану
  • Лектор:
  • Омарова Асем Турдыбековна
  • PHD, әлеуметтану және әлеуметтік жұмыс кафедрасының аға оқытушысы

Дін дегеніміз не?

  • Дін – бұл қоғамдық сананың бір түрі. Құдайдың (құдайлардың) немесе табиғаттан тыс күштердің бар екендігіне, сондай-ақ тиісті мінез-құлық пен нақты әрекеттерге (табынуға) негізделген рухани идеялардың жиынтығы.
  • Дін — қоғамдық құбылыстардың ішіндегі ең күрделісі. Дін адамдардың бірлестігін және ұйымдастығын қалыптастырушы идеологиялық механизм.
  • Дін (религия) - (латынның сөзі religio - тазалық, қасиеттілік, құдайға сенгіштік) құдайдың бар екендігіне негізделген дүниетаным мен тәртіптер жүйесі.
  • Бірте-бірте адамдар арасында адамның жаны оның денесінен бөлек өмір сүреді деген сенім қалыптасты, оны анимизм деп атайды.
  • Кейінірек феодалдық қоғамның нығаюы нәтижесінде аса ірі діни жүйелер-буддизм, христиан және ислам діндері қалыптасты.
  • Христиан діні, Ортодокс кресті
  • Мұсылман діні Аллах сөзінің жазылуы
  • Қытайдағы дін, Теңдік және үйлесім символы

Діннің ең алғашқы түрі- фетишизм (француз тілінен fetich- идол, тұмар). Ол жансыз дүниеге табыну нәтижесінде пайда болды.

  • Діннің ең алғашқы түрі- фетишизм (француз тілінен fetich- идол, тұмар). Ол жансыз дүниеге табыну нәтижесінде пайда болды.
  • Діннің ең ежелгі түрі- анимизм (латын тілінен anima - жан) - жанның болатынына сендірсе, тотемизм - адамдар мен жануардың туыстығын дәлелдеуге тырысты.
  • Қоғамның одан әрі дамуы ұлттық - халықтық діндерді – политеизмді тудырды.
  • Ұлттық - халықтық діндердің қатарына иудаизмді, индуизмді, синтоизмді, конфуций ілімін жатқызуға болады.

Діннің әлеуметтік институт ретінде даму кезеңдері

  • Бірінші кезең– анимизм және магия.
  • Адам әлемді өзіне теңестіреді, оған жеке қасиеттер береді.
  • Табиғи объектілер "тірі субъектілерге" ұқсайды, олардың өзара әрекеті "билік және бағыну« түріне негізделген.
  • Гегель діннің дамуының осы кезеңін "сиқырлы" деп атады (Фетиш, тотем).


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет