Теориялық талдау



Дата26.12.2023
өлшемі130,99 Kb.
#143771

Кіріспе
Биомедицина саласындағы ілгерілеушілік ресейлік қоғам үшін барған сайын жаңа сын-қатерлермен қатар жүреді. Адам эмбрионының геномын редакциялауға мүмкіндік беретін технологиялардың пайда болуы кең пікірталас тудырды, оның барысында оның барлық қатысушылары оларды тиісті түрде реттеудің құқықтық негіздерін мүмкіндігінше тезірек әзірлеудің өзектілігін мойындады. Айтуынша, геномдық редакциялау үшін қолданылатын эмбриондардың мәртебесі туралы мәселе әлі күнге дейін тиісті назарсыз қалып отыр. Оның шешімі өте күрделі болып көрінеді, өйткені ол ресейлік сарапшылар қауымдастығының әртүрлі топтарының - ғалымдардың, теологтардың, дәрігерлердің және заңгерлердің ұстанымдарын үйлестіруді көздейді. Осы позициялардың қысқаша сипаттамасы ұсынылады және in vitro жағдайында эмбрионның мәртебесі туралы мәселені шешуді қиындататын себептер түсіндіріледі.
Теориялық талдау
Биомедицинаның прогресі қоғамға жаңа мүмкіндіктер беруге уәде береді, сонымен бірге оның алдына жаңа сұрақтар қояды. Тірі ағзалардың геномын редакциялауға мүмкіндік беретін технологиялардың пайда болуы ғалымдарға адам геномын, оның ішінде адам эмбрионының геномын редакциялау мүмкіндіктерін сөзсіз ашты. 2010 жылдардың аяғында алғашқы шикі және қымбат редакциялау технологиялары қарапайым және арзан CRISPR/Cas9 технологиясымен алмастырылды. Бірден АҚШ, Қытай және Ресейдегі ғалымдардың бірнеше тобы оны пайдалануға және адам эмбрионының геномын редакциялауға дайын екендіктерін мәлімдеді. 2017 жылы Орегон университетінің қызметкері Ш.Миталипов оның тобы осындай редакциялауды жүзеге асыра алды деп хабарлады. 2018 жылы қытайлық Хэ Цзянькуй тағы бір тәжірибе жасап, нәтижесінде геномы өзгерген егіз қыздар дүниеге келді. 2019 жылы ресейлік ғалым Д.В.Ребриков та редакциялауға дайын екенін мәлімдеді, бірақ кейін бас тартты. Осының барлығы халықаралық ғылыми қоғамдастықта қызу резонанс тудырып, БАҚ-та кеңінен жарияланды. Жұртшылықтың басты алаңдаушылығы геномды өңдеу технологияларын тұқым қуалайтын ауруларды емдеу үшін ғана емес, сонымен қатар адамды жақсарту үшін де қолдануға болатындығында болды.
Ресей жұртшылығы геномдық редакциялаудың алғашқы жағдайларына да жауап берді. Сонымен бірге барлық сарапшылар топтарының реакциясы бірдей болды. Ғалымдар мен православие шіркеуінің өкілдері редакциялау технологияларын тиісті түрде реттеудің құқықтық негіздерін тезірек әзірлеу қажеттігін алға тартты. Мәселен, мысалы, ғалымдар бұл технологиялардың одан әрі ілгерілеуіне тек техникалық қана емес, сонымен қатар этикалық мәселелер де кедергі келтіреді деген пікір білдірді, сондықтан геномдық редакциялау әдістерінің өмірге үздіксіз интеграциялануын қамтамасыз ету сарапшылар қауымдастығы мен мемлекеттің міндеті болып табылады. әлеуметтік сілкіністерге жол бермеу [1]. Сонымен қатар, ауыл шаруашылығы мен өнеркәсіпті өңдеу технологияларын дамытуға жәрдемдесу және сонымен бірге осы технологиялардың адамдарға таралуын шектейтін нормативтік-құқықтық базаны әзірлеу ұсынылды [2]. Сарапшы теологтар "Адам геномын редакциялау туралы" (2019) арнайы мәлімдемесінде геномдық технологияларды қолдану арқылы эксперименттерді құқықтық реттеудің маңыздылығын атап өтті және сонымен бірге адам эмбрионының геномын редакциялауға мораторий енгізуді жоққа шығармады. [3]. Ғылыми және шіркеу жұртшылығы ауруларды емдеуге бағытталған жаңа технологиялардың ілгерілеуі пайдалы, бірақ оны адамды жақсарту үшін қолдану пайдалы деген пікірге келді, адамдар арасындағы теңсіздіктің жаңа формаларының пайда болуына және адам табиғатының өзгеруіне әкелуі мүмкін нәрсеге жол берілмейді.
Сарапшылардың геномды өңдеу технологияларын қолдануды құқықтық реттеуді қамтамасыз етуге шоғырландырылған үндеуі заңды реакция болып шықты, өйткені соңғы 30 жылда мұндай шараларды қолданбай-ақ істеу мүмкін емес екені баршаға белгілі болды. Осы жылдар ішінде биомедициналық технологиялар медициналық мекемелердің қызметін өзгертіп қана қоймай, сонымен бірге қоғамдық қатынастардың, психологияның, мәдениеттің сипатына әсер ете бастады. Бұл технологияларды қолдануды құқықтық реттеу олардың заттардың үйреншікті тәртібіне бейімделуі үшін қажет.
Геномды редакциялау технологияларының пайда болуымен байланысты жағдайды талдау және оларды құқықтық реттеу бойынша сарапшылардың ұсыныстары қазіргі талқылауда бір маңызды мәселе әлі де назардан тыс қалып отыр деп айтуға мүмкіндік береді. Бұл редакциялау технологияларын қолдану объектісі - адам эмбрионы in vitro және оның мәртебесі туралы мәселе. Ол
күрделі болып табылады, бірақ ғылыми қауымдастық та, шіркеу жұртшылығы да оны өз бетінше шеше алмайды, өйткені ол дәрігерлер мен заңгерлердің қатысуын талап етеді. Барлық ұстанымдар келісілгеннен кейін және тактикалық келіспеушіліктер жойылғаннан кейін ғана бұл мәселе құқықтық нормада көрініс табуы мүмкін. Қазіргі уақытта ол Ресейдің құқықтық саласында түсініксіз күйінде қалып отыр. Мұндай эмбриондармен манипуляциялар жүргізілетін медициналық мекемелер өз жұмысында салалық нормативтік құжаттарды басшылыққа алады, онда эмбриондардың in vitro күйі туралы мәселе талқыланбайды, бірақ эмбриондарды пайдалануға қатысты нұсқаулар беріледі. Атап айтқанда, біз оларды көмекші репродуктивті технологияларды (АРТ) пайдалана отырып емдеу тәжірибесінде қолдану туралы айтып отырмыз. Ана ағзасына тасымалданғаннан кейін пайдаланылмаған эмбриондармен қалай күресуге болатыны туралы нұсқаулар әсіресе маңызды. Ресей Денсаулық сақтау министрлігінің 2020 жылғы 31 шілдедегі No 803н "Көмекші репродуктивті технологияларды қолдану тәртібі, қарсы көрсетілімдері және оларды қолдануға шектеулер туралы" бұйрығымен пайдаланылмаған эмбриондарды донорлық, криоконсервациялау және кәдеге жарату үшін пайдалануға болатындығы анықталды. Сонымен қатар, пайдаланылмаған эмбриондарды криоконсервациялау және кәдеге жарату туралы ереже этикалық тұрғыдан даулы болып табылады, өйткені эмбриондарды нақты және қасақана жоюға рұқсат етіледі [4, 77-бет].
Шіркеудің эмбриондардың in vitro жағдайы туралы ұстанымы нақтырақ анықталған. Шіркеу in vitro эмбриондар мен in vivo эмбриондарды ажыратпайды. Орналасқан жеріне қарамастан - ананың денесінде немесе сыртында - эмбриондарды шіркеу манипуляцияға арналған объектілер ретінде емес, қорғауды қажет ететін адамдар ретінде қарастырады. Православие шіркеуі эмбрион туралы өзінің тұжырымдамасында келесі библиялық нұсқауларды басшылыққа алады: "Менің ұрпағымды сенің көздерің көрді; Барлығының есімдері Сенің кітабыңа енгізілген; және ананың құрсағында ешкім сені ұмытпайды" (Заб. 138:16-17). Бірнеше жыл бұрын Орыс Православие шіркеуінің пікірсайысаралық қатысу комиссиясы эмбрионның мәртебесі туралы мәселені арнайы қарастыратын құжат жобасын әзірледі. Бұл жоба кеңінен талқылауға арналған. Атап айтқанда, ол эмбрионның адам екенін және адамның жеке басына, өмір сүруіне, дамуына құқықтары бар екенін бекітеді. Шіркеудің ұстанымы бұл құқықтар заңнамада бекітілуі керек [5].
Бұл мәселе бойынша ғылыми қауымдастықтың ұстанымы біржақты емес. Әдетте, ғалымдар көбінесе эмбрионның күйі туралы айтудан аулақ болады, бірақ бар және нақты тұжырымдарға жүгінуге бейім адамдар. Атап айтқанда, кейбір ресейлік эмбриологтар адам өмірі тыныс алу, қан айналымы немесе басқа дене жүйелері қалыптасқаннан әлдеқайда ертерек, бастапқы жолақ пайда болғанға дейін немесе бластоцист жатыр қабырғасына имплантацияланғанға дейін, атап айтқанда, ата-аналық жыныс жасушалары біріктірілген сәттен басталады деп мәлімдейді. және олардағы генетикалық ақпаратты біріктіру, яғни геном пайда болған сәттен бастап [6]. Әлбетте, эмбрионның мәртебесі туралы ғылыми ұстаным шіркеудің ұстанымымен бірдей емес, бірақ ол шіркеуге барған сайын жақындай түсуде. Сонымен қатар, шіркеу өкілдері сияқты, ғалымдар әдетте эмбриондарды in vitro және in vivo жағдайында ажыратпайды.
Адвокаттардың ұстанымын сипаттау өте қиын болады. Бір жағынан, ол осы мәселеге қандай да бір түрде әсер ететін бұрыннан бар құқықтық нормалардың жиынтығымен анықталады, екінші жағынан, ол уақыт өте келе өзгереді. Сонымен қатар, бұл құқықтық көзқарас, ол түпкілікті қалыптасқан кезде, in vitro жағдайында эмбрионның мәртебесі туралы қоғамның түпкілікті ұстанымын ұсынады.
Қазіргі ресейлік құқықтық жүйеде адам эмбрионына іс жүзінде орын жоқ. Ирландия, Франция, Германия және басқа елдерден айырмашылығы, олар өз заңнамасында эмбрионның заңмен қорғалатынын анықтаған [7, 153-б.], Ресейде оның мұндай қорғанысы жоқ. Эмбрион трансплантациялауға жататын органдармен салыстыруға болатын орган ретінде тәуелсіздік белгілері жоқ зат ретінде түсіндіріледі (Адамның ағзаларын және (немесе) тіндерін трансплантациялау туралы Заңның 2-бабы, 1992 ж.). Бұл тәсілдің негіздері Конституциямен айқындалады, оған сәйкес адам өзінің бөлінбейтін құқықтары мен бостандықтарын туған күнінен бастап алады (Ресей Федерациясы Конституциясының 17-бабы), яғни. туылғанға дейін оған ешқандай құқықтар мен бостандықтар тиесілі емес. Кейбір ресейлік заңгерлер бұл жағдайға енді қанағаттанбайды, сондықтан адам туылғанға дейін оның өмірін қорғау қажеттілігі туралы ұсыныстар жасалуда [8].
Айта кетейік, Ресей заңнамасы көп жағдайда әлемде бірінші болып түсік жасатуды заңдастырған кеңестік заңнаманың мұрагері болып табылады (1920, қайта 1955). Соңғы онжылдықтар ішінде бұл құқықтық норма біздің қоғамның санасына ғана емес, сонымен бірге нық орнықты
және азаматтардың едәуір бөлігі мойындайтын құндылық сипатына ие болды. Бұл норма сонымен қатар баланың туылғанға дейін оның өміріне заңмен кепілдендірілген араласу мүмкіндігіне сүйене алатын жағдайда ғана жұмыс істей алатын жеке медициналық салаларды дамытуға негіз болды. Осы фактіні ескере отырып, қазіргі ресейлік заңнамада эмбриондардың мәртебесі туралы мәселе - in vitro және in vivo - әлі күнге дейін неге шешілмегені түсінікті.
Сонымен бірге эмбриондардың мәртебесі туралы заңдық ұстанымның өзгеруі мүмкін екенін мойындау керек. Мұның себебі балалардың туылғанға дейін құқықтарын қорғауды жақтаушылардың еркін репродуктивті таңдауды жақтаушылармен текетіресінде олардың ұстанымын күшейту болуы мүмкін. Бұл өзгерістер ART және CRISPR/Cas9 технологияларының пайда болуымен де байланысты болуы мүмкін, бұл азаматтарды заңды шешімдер қабылдауды талап ететін күрделі жағдайларға душар ете бастайды. Осындай жағдайларға сілтеме жасай отырып, заңгер авторлардың бірі эмбрионның ана ағзасынан тыс жағдайы туралы мәселе азаматтық-құқықтық жүйе үшін өзекті болып қалды деген қорытындыға келді. Шынында да, азаматтық құқықтың қатысушылары қарым-қатынастар эмбрионның тағдырын in vitro жағдайында шешуге тура келетін жағдайларға тап болуы мүмкін - беру, беру, өсиет ету және т.б. Сондықтан, автордың пікірінше, эмбриондарды азаматтық-құқықтық нормалар қолданылатын қарапайым нәрселермен теңестіру мүмкін емес. Егер эмбрион кейбір құқық жүйелерінде орын алған және христиандық дәстүрдегідей тұлға ретінде танылса, бұл қазіргі ресейлік денсаулық сақтау саласында үлкен сілкіністерге әкеліп соқтырады және эмбрионды зақымдауы мүмкін кез келген әрекетті жасауға жол берілмейді. . Сондықтан, ымыраға келу ретінде автор эмбрионның ерекше құқықтық құбылыс мәртебесін - оның дамуының кез келген кезеңінде өмірді құрметтеу және сақтау принциптеріне негізделуі тиіс ерекше құқықтық режимі бар азаматтық құқықтардың дербес объектісі ретінде тануды ұсынады [9, б. 129].
Қорытынды
Ресейлік сарапшылардың геномды редакциялау технологияларын құқықтық реттеу қажеттілігі туралы ұсыныстары болашақта құқықтық нормаларға айналатыны анық. Осыған байланысты in vitro жағдайында эмбрионның мәртебесі туралы мәселе бойынша тиісті құқықтық шешім қабылдау маңызды болып көрінеді. Үшін
оған қол жеткізу үшін Ресей қоғамының барлық топтарының - теологтардың, ғалымдардың, дәрігерлердің және заңгерлердің ұстанымдарын үйлестіру қажет. Бұл жолдағы кедергі абортты заңдастырған және адам эмбрионының ресейлік құқықтық жүйедегі орнын жойған Кеңес дәуірінің мұрасы болып қала береді. Дегенмен, қазіргі уақытта болып жатқан ғалымдар мен шіркеу өкілдерінің адам өмірінің басталуы мәселесіндегі ұстанымдарының жақындасуы және заңгерлердің Ресей заңнамасын балалардың құқықтарын қорғау және эмбриондардың мәртебесін анықтау тұрғысынан өзгертуге деген ұмтылысы осыған сәйкес келеді. эмбрион мәртебесі туралы мәселе in vitro уақыт өте келе шешіледі деп үміттенуге мүмкіндік береді.

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет