Философияның негізгі мәселесі — философиялық білімнің ерекшелігін түсіну үшін негізгі мәселе болып табылады. Бұл мақалада біз философияның негізгі мәселесі мен оның екі жағын қысқаша қарастырамыз. Философияның негізгі мәселесі философияның мағыналық бағытын, оның адамзаттың басты проблемасын – «болу немесе болмауы»шешуге деген кілтті табуға ұмтылысын ашады.
Философияның негізгі мәселесі оның пәнімен толық сәйкес келмейді. Философия пәні адам мен әлемнің өзара қарым-қатынасы мен өзара қарым-қатынасы принциптерін зерттеу болып табылады, ал негізгі мәселе бұл жалпы адамның адамға қандай тараппен «бұрылғанын» анықтайды.
Осы мәселені шешуге байланысты материалистік және идеалистік тұжырымдамалар, философиялық ойдың екі негізгі бағыттары: материализм және идеализм болып бөлінеді.
Төменде көрсетілген кестеде философияның негізгі сұрағының бірінші жағына қатысты негізгі философиялық ағымдар көрсетілген. Олардың сипаттамасы мен өкілдерін төменде мәтін бойынша іздеңіз.
Материализм материяны мәңгілік, тәуелсіз, сәтсіз және бастапқы – өз заңдары бойынша бар және дамып келе жатқан барлық заттардың көзі деп жариялайды. Табиғат, болмыс, материал, материалдық – бастапқы көздер, ал өз кезегінде сана, ойлау, рух, идеал – қайталама, материалдық жағынан анықталады және туындайды. Ежелгі Грецияның ең ірі материалистінің құрметіне материализм философиядағы Демокрит сызығы деп аталады.
Материализмге сәйкес, әлем-материалдық, өзі бар, ешкім құрылмаған және түсініксіз, заңды түрде өзгере отырып, өзінің жеке себептеріне байланысты дамиды; кез келген семсерлесу күшін жоятын біртұтас және соңғы шындық болып табылады. Сана, ойлау және рух-материяның қасиеттері, оның мінсіз бейнесі.
Материализмнің қасиеті-ғылымға сүйену, көптеген ережелердің логикалық дәлелдеуі. Әлсіз жағы – сананың мәнін (оның шығу тегі) және барлық мінсіз түсіндірудің жеткіліксіздігі.
Идеализм
Идеализмге сәйкес барлық бар адамның бастапқы басы рухани бастама (Құдай, рух, идея, жеке сана) болып табылады, материя рухтан туындайды және оған бағынады, табиғат, материалдық әлем-екінші. Бұл термин XVIII ғасырдың басында неміс философы Г. Лейбниц енгізді. Лейбниц үшін философиядағы идеалистік бағыттың бастаушысы Платон болды. Осы себепті идеализм философиядағы Платонның сызығы деп аталады.
Идеализмнің негізгі екі түрі бар: объективті және субъективті идеализм.
Объективті идеализм, оған сәйкес адам мен табиғатқа қарамастан әлемдік ақыл, ғарыштық жан, абсолюттік идея түрінде объективті түрде бар. Олар: Платон және неоплатониктер, орта ғасырлар философтары, Гегель және неогегельяндықтар). Алайда, философияның негізгі мәселесі екі жақты жауап береді: материя да, сана да бастапқы мәндер болып табылады және бір-біріне тоғыспайды. Философиядағы бұл бағыт дуализм (лат. duo-екі). Осылайша, дуалистер екі дербес субстанциялардың (алғашқы негіздер) болуын мойындады. Дуализмнің жарқын өкілі-француз философы Рене Декарт.