БӨЖ Саяси ойлар тарихындағы басқарудың «дұрыс» және «бұрыс» формалары. Орындаған: Жанай Ф. Көпжанова Б. Группа: 101- мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу Тексерген: Сәрсенбаева Ж.Г
Кіріспе Батыс елдер ішінде саяси идеялар ежелгі гректерде қатты дамыды. Онда қоғам шығыс елдер мен салыстырғанда онда көп жағдайда қарама-қарсы өрістеді.Саяси ұйым түрін жеке мемлекет болып қалған калалар құрды. Патшалық өкіметтің орнына аристократиялық және құл иеленушілік демократиялық орын алды. Билеу түрі сан алуан болатын және жиі ауысып отырды. Саяси өмір қызу өрбіді , ол саяси сана теориясының терең дамуына әкелді. Сондықтан олардың саяси санасы мифтан теорияға тез ауысты. Көне гректерде саяси ғылымға мол мұра қалдырған ойшылдар өте көп. Олардың ішінде ең көрнекті екі өкіліне –Платон мен Аристотельге тоқталамыз.
П латон ( б.з.б. 427-347 ж.ж.) Шын аты – Аристокл. Платон атақты фәлсафашы Сократтың мектебінде оқып, оның үздік шәкірті болды. Платонның 200-ден астам еңбектері бар .Олардың ішінде саясаттаану ғылымына қатысы бар шығармалар “ Мемлекет ”, “ Саясатшы ”“Заңдар ”, “Софист”, “ Парменид ”және т.б. Платон адамдарды үш үлкен әлеуметтік топқа бөлді. 1)Əкімдер 2)Қорғаушылар 3)Өндірушілер Әкімдерге - фəлсафашыларды жатқызды. Олар табиғатынан шындықты, ақиқатты, игілік идеясын саралап, танып-білуге қабілетті, икемді болуы керек. Қорғаушылар - олар әкімдердің ой, ниеттерін іске асырады, мемлекетті қорғайды. Өндірушілер - өмірге керекті қаржыларды тауып, мемлекетті материалдық жағынан қамтамасыз етеді. Олар билеу ісіне араласпайды. Әр топ өзіне тиісті қызметтерді атқаруы керек. Сонда ғана әділдік орнайды. Бір таптан екінші тапқа өтуге болмайды. Қай сословиеде тусаң, соның өкілі боласың. Адамдарды осылай жіктей келе, Платон оларды тым бай немесе өте кедейлікке жібергісі келмеді. Себебі, мұндайда қоғамда ортақ мүдде орнамайды. Сондықтан орта деңгейде ұнатты.