Таралымы жазылу бойынша Распространяется по подписке



Pdf көрінісі
бет1/9
Дата03.03.2017
өлшемі18,1 Mb.
#7269
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

№10

(228)

30 қазан

2015 жыл

Таралымы жазылу бойынша * Распространяется по подписке

www.ustazgazeti.kz

2005 жылдың 1 қыркүйегінен бастап шығып келеді

Газет айына бір рет шығады

Четвертый год Министерство

образования  и  науки   Респуб-

лики  Казахстан   проводит  рес-

публиканский  конкурс  среди

учителей  «Лучший  педагог».

Целью  конкурса  является  вы-

явление,  поддержка  и  поощрение

передовых  учителей,  распростра-

нение педагогического опыта и по-

вышение  престижа  труда  педаго-

га.

  Имена      48      лучших     педа-



гогов      страны     были    объявле-

ны в г. Астане  1  октября 2015 года

во  Дворце  школьников  на  торже-

ственной церемонии, посвящённой 

Дню   Учителя,  с  участием  Мини-

стра образования и науки Респуб-

лики Казахстан  Саринжипова А.Б.

Победители  республиканского

конкурса были награждены нагруд-

ными  знаками  «Үздік   педагог  -

2015» и Сертификатом на сумму 1

млн. 952 тысяч  тенге.

ЛУЧШИЙ ПЕДАГОГ - 2015

Согласно  плану  работы  Регионального  научно-прак-

тического  центра  дополнительного  образования  «Акто-

бе-Дарын»  ГУ  «Управление  образования  Актюбинской

области» с  целью раннего выявления, поддержки и раз-

вития  одаренных  детей,  развития  учебно-познаватель-

ного  интереса  учащихся,  пропагандирования  и  приви-

тия интереса к наукам, повышения престижа грамотно-

сти, формирования интеллектуальной элиты области  16

октября 2015 года на базе средней школы № 14   г. Ак-

тобе проведена областная командная олимпиада среди

учащихся 4-х  классов  «Кішкентай  білгірлер».

На областной этап олимпиады были приглашены коман-

ды,  занявшие I место  на  районном  (городском)  этапе.  В

олимпиаде приняли участие 23 команды, из них 13 команд

с казахским языком обучения. Всего 92 учащихся.

По  итогам  олимпиады   призеры   награждены  дипло-

мами I, II, III степени  «Регионального  научно-практи-

ческого  центра  дополнительного  образования  «Акто-

бе-Дарын»,  также  определены  победители  по  номина-

циям «Ең үздік қатысушы» и «Ең үздік команда».

ОБЛАСТНАЯ КОМАНДНАЯ ОЛИМПИАДА

СРЕДИ УЧАЩИХСЯ 4-Х КЛАССОВ «КІШКЕНТАЙ БІЛГІРЛЕР»

5  қазан — Ұстаздар  күні

5  қазан — Ұстаздар  күні

5  қазан — Ұстаздар  күні

5  қазан — Ұстаздар  күні

5  қазан — Ұстаздар  күні

М

М

М



М

М

ерекел



ерекел

ерекел


ерекел

ерекелеріңізбе

еріңізбе

еріңізбе


еріңізбе

еріңізбен!

н!н!

н!н!


30 қазан 2015 жыл

2

Балалар бақшасы



Детский сад

Білім беру саласы: Қоршаған орта

Оқу іс-әрекет түрі:  Ашық қаралым

Мақсаты:Балаларды  орман  жануарлары-

ның тіршілігімен таныстыру.Балаларға үй және

дала жануарларын ажыратуға баулу.Балалар-

ды ұқыптылыққа ,қамқорлыққа тәрбиелеу.



Шаттық  шеңбері:  Табиғатым  тамаша

Көз тоймайды қараса

Табиғатты  аялап

Жүрейікші  балаша

Салем,салем  нұрлы  күн

Салем саған жер ана

Сәлеметсіздер ме қонақтар!

Тәрбиеші:  Балалар  қазір  жылдың  қай

мезгілі?


Балалар: Қазір жылдың қыс мезгілі.

Тәрбиеші:  Қыз  мезгілінде  барлық  жабайы

жануарлар  азықтарын  жинап  алады.Балалар

менімен  бірге  орманға  барасыңдарма?  Қане

балалар менімен бірге орманға барып жабайы

жануарлар тіршілігімен  танысып қайтайық.

Балалар:  Иә  барамыз!

Тәрбиеші:  Ендеше  балалар  барлығымыз

паровоз болып барайық.

Ой балалар қараңдаршы бізде орманға келіп

жеттік.Орманда  жабайы  жануарлар  тіршілік

етеді. Осы кезде тиын келеді балалар

Тиын:  Сәлеметсіңдер  ме  балалар!  Сендер

мұнда  нестеп  жүрсіңдер



Балалар: Біз орманға жануарлар тіршілігімен

танысуға  келдік.



Тиын: Ой балалар сендерді кезіктіргеніме өте

қуаныштымын.Ендеше балалар менің азығым-

ды  қу  түлкі  алып  кетіп  еді  маған  оны  табуға

көмектесесіңдерме?



Балалар:  Әрине  көмектесеміз

Тәрбиеші: Ендеше балалар тиынға қу түлкіні

табуға  көмектесейік

Осы кезде ортаға түлкі келеді

Түлкі:  Сәлеметсіңдерме  балалар  сендер

мұнда  нестеп  жүрсіңдер?



Балалар:Біз  орман  жануарларының

тіршілігімен  танысуға  келген  едік.Бірақ  тиын

бізден қу түлкіні табуға көмек сұрады оның азы-

ғын алып кеткен екен.



Түлкі:Тиынның  азығын  мен  едім  алып  кет-

кен.Бірақ  мен  сендерді  шамалы  сынағым  кеп

тұр.Мен  сендерге  тапсырма  берем  сендер

соны орындасаңдар мен тиынның азығын қай-

тарамын.

Тәрбиеші: Балалар түлкінің тапсырмаларын

орындап тиынның азығын өзіне алып береміз-

бе?

Балалар: Иә алып береміз

Түлкі: Ендеше балалар мені мұқият тыңдаң-

дар. Менің бірінші тапсырмам

1.«Үй және дала жануарлары»

Маған  үй  және  дала  жануарларын  ажыра-

тып  оларды  орман  және  үй  шаруашылық

бөлімдеріне орналастырып беріңдер.

2. «Кім қайда тіршілік етеді»

Суретте көп деген жануарла жәндіктер бері-

лген.Осылардың тіршілік ететін орындарын жіп

арқылы тауып беріңдер.

Сергіту  сәті.

Бұғының үлкен үйі бар

Терезеден қарайды

Қоян жүгіріп келіп

Бұғының үйін көреді

Тук – тук есік аш

Қара орманда аңшы қаш

Қоян қоян келеғой

Қолын маған береғой

3. «Не артық»

Жануарлар  берілген  осылардың  арасынан

қандай жануар артық соларды тауып беріңдер.

4. «Саңырауқұлақтар»

Алдарыңдағы  ақ қағаз берілген сол ақ қағаз

бетінде  аяқталмай  қалған  саңырауқұлақтар-

ды аяқтап беріңдер.



Түлкі: Ой жарайсыңдар балалар менің бар-

лық  тапсырмамды  өте  жақсы  орындадыңдар

енді  мен  сендерге  тиынның  азығын  қайтара-

мын.


Сау болыңдар!

Тиын:  Ой  балалар  сендерге  көп – көп  рах-

мет.Енді  азығымды  ешкімге  бермеуге  тыры-

самын.Енді мен оз мекеніме қайтайын.Сау бо-

лыңдар балалар.



Тәрбиеші: Балалар біз бүгін түлкінің тапсыр-

масын орындап тиынның азығын алып бердік-

.Орман аңдары қысқы азықтарын осылай жи-

нап алдады екен.Енді қане балалр өзіміздің ба-

лабақшамызға  қайтайық.

АҚТӨБЕ  ҚАЛАСЫ

ТИІННІҢ


САҢЫРАУҚҰЛАҒЫ

М.А  ЖОЛМАНОВА,

№43 «Гүлдәурен»

МДҰ

тәрбиешісі

А.Қ.БЕРГАЛИЕВА,

МКҚК  №39 «Достық»  МДҰ  тәрбиешісі

Мақсаты: Табиғатқа қамқорлық жасау арқылы сүйіспеншіліктерін  дамыту.

Рес   Ресурстар: Слайд, дәптерлер, майшам, смайликтер және т.б

ТАБИҒАТТАН МЕЙІРІМДІЛІКТІ

ҮЙРЕНЕЙІК

Гүлмира  БАЙДУАШЕВА,

№ 5 «Жұлдыз» санаторий

үлгісіндегі  мектепке  дейінгі  ұжым

Мақсаты:

І.  Балалардың  жыл  бойғы  түс  туралы

алған білімдерін бекіту.

ІІ. Балалардың қол-саусақ моторикасын

дамыту.

ІІІ. Балалардың өздеріне таныс «Үш аю»



ертегісінің  театрландырылған  түрін  мұқи-

ят  тыңдай  білуге  ынтасын  және  олардың

көру,  есту,  ойлау,  қабілеттерін  одан  әрі

арттыру.


IV. Үлкенге-құрмет, кішіге-ізет етуге ба-

лаларды тәрбиелеу.

V.  Балалардың көңіл –күйін көтеру.

-  Балалар,бүгін  бізге  қонақтар  келіп

отыр. Әуелі қонақтармен амандасып алай-

ықшы.


-  Саламатсыздар  ма?

- Ал,егерде балалар, үлкен ер адамдар-

ды  көрсек, қалай амандасамыз?

- Жарайсыңдар, балалар. Балалар, бізді

мына  жерде  әжеә  күтіп  отыр  екен.  Қәне,

бәріміз  әжеге  амандасайықшы.

-  Бақытты  болыңдар,  балаларым!  Мен

мына жерге жіптерімді шашып алып отыр-

мын,  соны  жинауға  көмектесіңдерші.

- Көмектесеміз бе, балалар?

-  Балалар,  қодарыңдағы  жіптердің

түтерін  аңықтандаршы.

- Балаларым, рахмет! Ал бұл жай ғана

жіп емес, сиқырлы жіпте бар ішінде.

(Әже кәрзеңкесінен сиқырлы жібін алып

домалатып жібереді).

-  Зымыра,  жібім,  зымыра  жол  көрсет

мына,  балаларға.

-  Кәне,  балалар,  мына  сиқырлы  жіптің

соңынан жүрейік.Бізді қайда апарады екен.

-  Ой  балалар,  біз  орманға  келген  сияк-

тымыз.


- Нені көріп тұрсыңдар? (Шыршалар мен

гүлдерді, үйді)

- Балалар, жерде қар бар ма? (Жоқ).

-  Себебі  қазір  жылдың  қай  мезгілі?

(Көктем).

-  Көктемде  қандай  өзгерістер  болады?

(Күн  жылынады).

- Ал қазір күн бар ма мына жерде? (Жоқ).

-  Ал,  мына  зат  нені  еске  түсіреді?Неге

ұқсайды? (Күнге).

- Пішіні қандай? (Дөңгелек).

-  Түсі  қандай? (Сары).

-  Ал осы күнге сәулелері жетіспей тұрған

сияқты.Соны  жасаймыз  ба?

(Балалар күннің сәулесін қалайды)

- Ой-балалар, қандай әдемі күн болды?

Ал күн қай жерде тұрады?

- Кәне, бәріміз күннің шуағын алайық.

(осы жерде жай музыка ойналады)

- Балалар, күн шыққанда, көктемде жер-

ге  не  шығады? (Гүлдер,шөптер).

- Кәне, жерге гүл егеміз бе?

(Балалар гүлді бұрап қалайды)

- Өте әдемі гүлдер шықты. Кәне гүлдер

туралы ән салайықшы.( Гүлдер әні орын-

далады)


-  Балалар  енді  қарандаршы,  орманнан

нені көріп тұрсындар? (Үйді).

-Ал, бұл үйде не тұрады деп ойлайсын-

дар?


- Олай болса қазір бәріміз отырып «Үш

аю»  ертегісін  тамашалаймыз.

- Балалар, ертегі ұнадыма?Ертегі нелер

туралы?


- Аюлар қалай жүреді? Дегендей сұрақ-

тар қойылады.

- Ой, балалар дауыс қайдан шығады? (

Гүлді  арасынан).

- Бұл жерде кім бар екен?

- Балалар, Маша келіп тұр, бізден үйінен

баратын жол сұрайды. Көмектесеміз бе?

-  Балалар,  Маша  сендер  көмектесеміз

деген соң риза болып, сендерге орманнан

жинаған жаңғағын беремін дейді.

(Маша  балаларға  сыйлығын  тапсыра-

ды).


АҚТӨБЕ  ҚАЛАСЫ

ҮШ АЮ

30 қазан 2015 жыл

3

БАЛАЛАР  БАҚШАСЫ



ДЕТСКИЙ  САД

Алия    АПСАЛИКОВА,

№ 7 «Арман»  мектепке  дейінгі  гимназиясының  тәрбиешісі

Мақсаты:  :1-5  сандары  туралы  өткенді  пысықтау,цифраларды  заттық  санымен  сәйкестенді-

руді жалғастыру;геометриялық пішіндер туралы өткенді пысықтау,өзіне қатысты тұрғыда заттың

орналасуын (сол оң,биік төмен) анықтау,логикалық және шығармашылық ойлау қабілетін, сана-

мақ айту арқылы сөздік қорларын дамыту,жақсылық, достық қасиеттері түсініктерін игерту

ҚЫЗЫҚТЫ МАТЕМАТИКА

Л.И.ОЛЕШКО,

воспитаель ДО № 39 «Достық»

Самые  простые  факты  кажутся  нам

обычно  не  нуждающимися  в  объясне-

нии.  Но  чаще  всего  именно  простое,

примелькающееся оказывается самым

сложным и неосвоенным. Так и кочевая

культура  долгое  время  считалась  при-

митивной,  лишенный  глубины,  неинте-

ресной.

Казахская культура как форма коче-



вой культуры представляла собой сво-

еобразное  философское  осмысление

мира,  и  она  по  своей  глубине  не  усту-

пала так называемым оседлым культу-

рам.  Она  не  нуждалась  ни  в  поощре-

нии, ни в осуждении, замкнутая в мире

собственных  представлении,  но  откры-

тая  всем,  кто  захотел  бы  ее  понять.

Более того, казахи не придавали боль-

шего значения тому, чем владели, сво-

им  знаниям,  своему  мировоззрению,

ибо  философское  отношение  к  миру

было  для  них  нормой  жизни.

Первотворение  как  акт  начала  жиз-

ни во всей мировой культуре осмысли-

вается  как  возникновение  Гармонии  и

Хаоса. У казахов мифы о Первотворе-

нии  связаны  с  именем  Коркута,  приле-

тевшего  на  землю  на  белой  верблю-

дице  (либо  птице).  Он  приземляется

возле  берегов  Сыра  и  вонзает  в  его

середину  свой  кобыз.  Для  казахов  до

принятия ислама не существовала кон-

кретного  понятия  «бог».

Первопредком  казахов  был  Коркут.

Чтобы  понять  миф  о  нем,  нужно  рас-

шифровать  имя  «Коркут»-  слово  из

двух  частей: «Қор»  и  «кұт». «Қор»  оз-

начает «зло», «несчастье»: «кұт»- «сча-

стье», «добро».  Особенностью  казах-

ского языка является то, что он сохра-

нил  единство  смысла,  и  значения  со

временим  его  возникновения,  по  тому

слово «Қор» и «кұт», так и другие эле-

менты  речи  казахов,  сохранили  своё

значение.

«Қорболма» -говорят  казахи,  желая

избежать несчастья и бед. «Кутты бол»-

говорят  они,  желая  кому-либо  счастья

и добра. Таким образом: «Қоркұт» есть

объединение  двух  начал:  добра  и  зла.

Разделение  добра  и  зла,  осознание

этих  понятий  дало  возможность  выя-

вить  отношение  к  окружающему  миру,

и  из  этого  осознания  выросли  страх  и

радость:  страх  перед  неизведанным  и

радость  от  осознанного  существова-

ния  на  земле.

Однако,  слово  «Қор»  в  данном  зна-

чении  арабского  происхождения.  Пер-

вичное значение слова «Қор» - «банк»,

«құт» - «бог». Таким образом, «Қорқұт»

- есть «банк бога», что является фило-

софским  осознанием  происхождения

Вселенной.  Два  значения  слились  в

одно, создав полисемантическое целое.

Географическое  расположение  казахов

выпестовало  их  философское  мышле-

ние,  их  менталитет-интеллект,  а  он,  в

Мақсаты: Құм жайлы білімдерін то-

лықтыру (бекіту). Өзіндік тәжірибе жа-

сау  арқылы  баланың  табиғатқа  деген

қызуғышылығын  дамыту. (арттыру).

Балалардың  зейінділігін,  дүниетаным-

дық  көзқарасын  кеңейту.  Ақыл-ойын,

түсінігін  дамыту.  Қоршаған  ортаны

күтіп , аялап,  қамқор  болуға  баулу.

Ұқыптылыққа, бірлікке, бір-біріне көмек-

тесуге  кедергі  жасамауға  тәрбиелеу.



ҰОІӘ-е  дайындық:  Қуанамын  мен

де,


Қуанасың  сен  де,

Қуанайық  достарым

Арайлап  атқан  күнге,

Қайырлы  таң,  қонақтар

Қайырлы  таң,  достарым!

ҰОІӘ-нің  өткізілуі:

-  Балалар,  қазір  жылдың  қай

мезгілі?


-  Күзде  қанша  ай  бар?

-  Күз  мезгілінің  қандай  ерекшелік-

тері  бар?

-  Күз  туралы  қандай  тақпақ  білесің-

дер?

-  Балалар,  күз  мезгілінің  алдында



қай  мезгіл  болды?

Балалар жауабы. Дұрыс жаз мезгілі.

Сендер  жаз  мезгілінде  құммен  дала-

да ойнадыңдар, естеріңде ме? Ал, ба-

лалар құм еліне саяхатқа барғыларың

келеді ме? Ендеше, көзімізді жұмайық.

Ал, енді жайлап көзімізді ашайық. Құм

еліне  келдік.

-  Балалар  не  көріп  тұрсыңдар?  Ба-

лалар  жауабы.

Енді осы құмды  барлығымыз қолы-

мызбен ұстап байқап көрейік. Құмымыз

салқын. Себебі, қазір күз мезгілі. Күзде

күн салқын болғандықтан құмда салқ-

ын  болады.Балалар,  құмымыз  қатты

ма, жұмсақ па? Құмды ұстап көрейікші,

құм  сусылдақ.

-  Балалар  енді  теледидарға  қарап

бейнебаян  тамашалайық.

1. Құм.


Суреттен  құмды  көріп  тұрмыз.

Құмның пайдасы өте көп. Құмды адам-

дар  құрылыс  жұмыстарына  пайдала-

нады.  Құмның  емдік  қасиеті  де  кере-

мет.

2.  Сурет.



Мына  суретте  балалардың  құмнан

жасаған  заттары.

3.  Сурет.

Адамдар жазда өте ыссы кезде құмға



З.БІЛМАМАҒАНБЕТОВА,

«Қарлығаш»  мектепке  дейінгі  білім  беру

мекемесі  тәрбиешісі

КҮЗДІҢ БІР КҮНІ

түседі. Себебі, құм олардың ауруын жа-

зады.


4.  Сурет.

Құмға  саусақ  бояулары  арқылы  су-

рет  салуға  да  болады.  Көптеген  сау-

сақ  бояулары  мен  салған  суреттерді

көріп  отырсыңдар.  Балалар,  біз  бүгін

құмға  сурет  саламыз.  Суретті  сұқ  сау-

сақ  бояулары  арқылы  саламыз.  Кәне,

бәріміз оң қолымызды көтерейікші. Сұқ

саусағымызды  көрсетейікші.  Құмға  су-

рет  салуға  дайынсыңдар  ма?  Бірінші

күннің  дөңгелегін  саламыз.  Дөңгелекті

үзбей  дөңгелетеміз.  Енді  күн  бізге  не

береді, шуағын береді. Енді күннің шу-

ағын саламыз. Үзбей түзу сызық арқы-

лы  сызамыз.  Балалар,  құмды  ұстап

көрейікші. Құмымыз  жылынды ма екен?



Тосын сәт: (Бұлт музыка)

-  Балалар , қандай  өзгеріс  болды.

Күніміз қайда кетті. Күніміз бұлт басып,

жаңбыр  жауып  кетті.Балалар,  жаңбыр

жауғаннан  кейін  құм  неге  айналады?

-  Балшыққа  айналады.  Енді  құмда-

рымызды салыстырып көрейік. Жаңбыр-

дан кейінгі құм дымқыл.

Жаңбыр  жаумағанға  дейінгі  құм

құрғақ.


Дымқыл құм-ауыр

Құрғақ  құм-жеңіл

Қолымызды  сүртеміз.  Манадан  бері

құммен жұмыс жасадық. Шаршап қалғ-

ан  шығарсыңдар.

Сергіту  сәті:

Саусақтарым  тұрыңдар,

Сәл  демалып  алыңдар.

Бас  бармағым  сен  демал,

Балан  үйрек  сен  демал.

Ортан  үйрек  сен  демал.

Шылдыр шүмек сен демал,

Кішкене  бөбек  сен  демал.

Саусақтарым  тұрыңдар,

Сәл  демалып  алыңдар.

Бейне  ролик

Балалар,  сендер  орманды  білесің-

дер  ме?  Орманда  нелер  бар.  Орман-

да аңдар. Осы аңдардың ізін құмға са-

лып көрейік.



Ойын:  «Аңдар  ізі»

Қорытынды:

- Балалар сендер бүгін қайда саяха-

тқа  бардыңдар?

- Құммен қандай жұмыс жасадыңдар.

Құммен  салған  суреттерің  ұнады  ма?

Күтілетін  нәтиже:

-  Біледі:  Құмды.  Құмды  салыстыру-

ды.  Құмның  адамдарға  тигізетін  пай-

дасын.


-  Үйренеді:  Құммен  тәжірибе  жасау-

ды. Аңдар ізін салуды.

Игереді: Құмға сурет салуды.

ШАЛҚАР  АУДАНЫ

свою очередь, привёл к тому, что объек-

тивность стала формой жизни, государ-

ственного  устройства  казахов.

Таким  образом,  довлеющим  факто-

ром  в  жизни  казахского  народа,  явля-

ются  сказания  о  Первотворении.

Миф  о  Первотворении,  возникнове-

нии Гармонии жизни из Хаоса и Небы-

тия пронизывает всю культуру казахов,

начиная  с  героического  эпоса.

Так,  в  эпосе  «Кобланды-батыр»  ге-

рой  отправляется  искать  себе  невесту

по  имени  Қуртка.

За  высокою  этой  горой,

Освещенная  чистой  зарей,

Кызылбашей  лежит  страна,

Там  трава  на  лугах  зелена,

Там  прохлада  озерной  воды,

Благодатной  озерной  воды.

Там  живет,  не  зная  забот,

Многотысячный  сильный  народ,

Чей  властитель - Коктим–  Аймак

     Дочь Қуртка живет у него ...

Описание  страны  так  просто  обы-

денно,  что  может  ввести  в  заблужде-

ние  невнимательного  человека  чита-

теля:  да  таких  земель  сколько  угодно!

Возможно,  но  до  тех  пор,  пока  не  на-

значено имя хана: Коктим - Аймак. Имя

многозначное,  раскрывающие  небес-

ное  происхождение  Қуртки: «Коктим  -

Аймак» означает и «Голубой небосвод»

и  «Летний  аул».  Там,  на  небе,  живет

небесная невеста Кобланды и для того,

чтобы  получить  ее,  он  должен  побе-

дить  в  состязании  соперников.

Стрела  Кобыланды  попадает  в  зо-

лотую  мишень  и  рассекает  ее  на  две

части. Образ стрельца в мировой куль-

туре  ненов,  он  может  быть  полным  -

стрелком, целящийся в цель, либо час-

тично - лук  и  стрела.  В  любом  случае

семантика  однозначна:  установление

гармонии.  Для  установления  гармонии

и  зарождения  жизни  Кобланды  завое-

вывает  Куртку.  Этот  поединок  торже-

ственен  искушению  Адама  и  Евы.  Со-

единение  двух  начал  дает  жизнь:  Сол-

нце  и  Луна - вечные  жених  и  невеста.

Не  случайно  после  того,  как  Кобылан-

ды,  победив,  забирает  Куртку  домой,

ее  отец  дает  ему  в  дар  тучи.

Кобыланды - Солнце,  потому  он  -

свет.Қуртка - Луна.  Четыре  тучи - об-

разовавшиеся вследствие их брака, это

четыре  стороны  света,  четыре  стихии:

воздух,  вода,  земля,  огонь.  Наступив-

шая  Гармония  суть  единства  противо-

положностей бытия, лево - право, верх

-  низ,  восток - запад.  Связывающим

центром  между  небом  и  землею  ста-

новится  столб,  упирается  в  небосвод.

«Столб» - это Кус-жол, «Млечный путь»

-  у  русских. «Дорога  мертвых» - у  гре-

ков.  Птичья  дорога  у  египтян.  В  конце

этого  пути  находится  единственная

неподвижная  точка  небосвода - Темир

-казык,  Полярная  звезда.  Таким  обра-

зом  «Кобланды-батыр» - сказание  о

Первотворении  Вселенной  и  жизни  на

Земле. И в нем переплелись основные

понятия  натурфилософского  мировоз-

зрения  казахов,  которые  будут  отра-

жаться в каждой перекочевке, в каждом

обряде, узоре. Первотворение есть со-

единение  двух  противоположенных

начал,  двух  видов  энергии:  мужской  и

женской,  солнечной  и  лунной.

«Небесная»  основа  казахов  наибо-

лее  древняя  и  счастливо  сохраненная

в  целостности.  У  казахов  до  сих  пор

сохранилось  целостность  восприятия

мира.  Сквозь  мозаику  современных

понятии - легко просматривается арха-

ика  представлении  о  Космосе  и  себе

через семантику вещей, обрядов, жес-

тов,  поговорок  и  тысячу  других  вещей

и  явления      слагающихся      и      единое

понятие   «культуры».

Семантическая насыщенность казах-

ской  культуры  поражает  единством

одной  и  той  же  повторяющейся  мате-

рии  возникновение.  Гармония  из  Хао-

са,  одних  и  тех  же  когда-то  интуитив-

но познанных космических и земных за-

конов, первотворенных во всем, что ок-

ружало  кочевника,  начиная  от  жилья  -

юрты,  и  заканчивая  самим  этнонимом

«ҚАЗАҚ».


Г.АКТОБЕ

ПЕРВОТВОРЕНИЕ КАК АКТ НАЧАЛА ЖИЗНИ



4


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет