Шумер дәуірінің өте аз сәулет ескерткіштері сақталған, өйткені Месопотамияда құрылысқа жарамды ағаш та, тас та болмаған. Сондықтан ғимараттардың көпшілігі аз төзімді материалдан - күйдірілмеген кірпіштен тұрғызылған.Бүгінгі күнге дейін сақталған ең маңызды құрылыстар Уруктағы Ақ ғибадатхана мен Қызыл ғимарат (б.з.б. 3200-3000 ж.) болып саналады.Шумердегі ғибадатханалар, әдетте, оларды су тасқынынан қорғайтын нығыздалған саз платформасында салынған.Ұзын баспалдақтар немесе пандустар платформаға апаратын.Платформаның қабырғалары, сондай-ақ ғибадатхананың қабырғалары боялған, мозаикамен және тік төртбұрышты проекциялармен безендірілген - жүздер. Шумер және аккад дәуірінде Месопотамия мен Батыс Азияның басқа аудандарында сәулет өнері мен мүсін өнерінің негізгі бағыттары айқындалып, уақыт өте келе олар одан әрі дамуға ие болды.
Мерзімділік
Мерзімділік
Цилиндр мөрі Үшінші Ур әулетінің дәуірінде отырған патша Ур-Намму бейнеленген, оған құдай өзінің дворяндарының бірін сыйлайды. Жазу: «Ур-Намму, құдіретті батыр, Ур патшасы Хашхамер, Ишкур-Син қаласының енси, оның қызметшісі».
Урдағы Зиггурат (қайта құру). XXIV-XXIII ғасырлар BC Сына жазуы бар балшық тақтайша
Шумер-аккад мәдениетіндегі адам
а) Диспозитивтік норма – субъектілерге өз тараптарынан құқықтары мен міндеттерін өз қалаулары бойынша іс жүзіне асыруға мүмкіндік береді және құқықтық қатынастарға түскен жағдайда еркіндік таңдау мінез – құлқы қамтамасыз етіледі. Мысалы , азаматтық құқықтың нормалары осы санатқа жатады.
ә) Импиративтік норма – қатаң сақталуды,и орындалуы талап етіледі және екі жақтың келісімі бойынша өзгертуге жатпайды. Әкімшілік құқықтың нормалары императивтік болып саналады.
Шумер-аккад мәдениетіндегі адам
Шумер-аккад мәдениетіндегі адам
Шумер-аккад мәдениетіндегі адам
Мариден келген мәртебелі Эбих-Ильдің мүсіні. 3 мыңжылдықтың ортасы Лувр. Париж. Франция Месопотамия, мариден шыққан асыл әйел
Гильгамеш – шумерліктердің Урук деген қаласының аты аңызға айналған билеушісі. Аңыздың желісі бойынша қаланың өркениетіне енді үйрене бастаған Энкиду есімді жігіт биліктен әбден масайраған Гильгамешке жолығады. Энкидудің мінезі тік, бағыты нақты болғандықтан Гильгамешті күшпен де, оймен де жеңеді. Сосын тұғырсыз патша адамдықтың негізін ұғу мақсатында тау-тасты аралап, қаңғып кетеді. Энкидумен достасып алып, ерліктер жасайды. Дегенмен, өзін басып озған досы Энкиду өмірден озғаннан кейін, мәңгілік өмірдің сусынын іздеуге бел буады. Бұл идея келесі мыңжылдықта алхимиктердің миссиясына айналғанын бәріміз білсек керек.
Гильгамеш туралы аңыз
Гильгамеш пен Энкиду туралы жеке өлеңдер де біздің дәуірге аман жеткен. Екі достың бір жауы бар, ол – Хумбаба (Хувава). Олардың соғыстары мен ерліктерін көне аккад мифіндегі құдайлар бақылап отыратын болған. Бірақ осы жеке өлеңдерде бір-бірін жалғайтын еш ұқсастық жоқ. Тек батырлардың есімдері ғана бір аңыз екеніне дәйек болып отыр. Гильгамеш туралы аңыз – бұл нағыз достықтың бейнесін көрсететін ежелгі аңыз. Достардың тек бір-біріне деген қолдауы ғана емес, сонымен қатар, іштей адамгершілігін түзеуге бағытталғаны айдан анық.