ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Филология институты
Академик С.Қирабаев атындағы қазақ тілі мен әдебиеті кафедрасы
Орындағандар: Дүйсен Динара, Дінберген Көркем, Онкалбаева Гүлбану, Ахат Дильназ, Абдурахманова Назлы, Әбдірақын Дана, Шамшетов Мейрамбек
Жапон әдебиеті 409-топ
Жазушының ең құдіретті новеллаларының бірі «Тозақ азабы». Осы новелласы көп пікір тудырыпты деседі. Бірі оны шедевр деп жоғары бағаласа, енді бірі новелла емес деп жоққа шығарады.
Роман негізінен сыншылардан жақсы пікірлер алды.
Бірақ теріс пікірлер де болды. Кейбір әдебиеттанушылар роман тілін түсінуге тым қиын деп тапты.
Дінберген Көркем
Рэноскэ Акутагава
Рюнэсконың «Тозақ азабы» новелласы сурет өнері туралы айтылады. Шығармашыл жанның азапты һәм жанкешті күйін жеткізеді.
Бағанадан бері сөз қылып отырған новелланың айтар ойын қазекем бір-ақ жолмен жеткізген ғой: «Өнерді үйрен де жирен».
Дінберген Көркем
Юкио Мисима
Юкио Мисиманың «Алтын ғибадатхана» романы мықты шығармалардың бірі.
Бұл қаламгер жапон әдебиетіне көптеген сүбелі еңбектерді алып келді. Әлем әдебиетіне өлшеусіз үлес қосты. Сол еңбегі еш кеткен жоқ. Бағаланды. Жазушы «Нобель» сыйлығын алмаса да, «Акутагава атындағы арнайы сыйлықты» иеленді.
Дінберген Көркем
Дүйсен Динара Хару́ки Мурака́ми
Романның артқы көрінісі – Токио. Уақыты – 1960 жылдардың аяғы. Ол тұс Жапон студенттері наразылық акцияларын өткізуде белсенділік танытқан уақыт.
Ол тұс Жапон студенттері наразылық акцияларын өткізуде белсенділік танытқан уақыт. Мураками бұл романын 1987 жылы жазды. Сыншылар бұны ностальгиялық роман деп атады.
Роман жоғалту мен табудың арасындағы өзара байланысты суреттейді. Кейіпкердің өткені мен бүгіні, еске алуы, ұмытуы да осы шығармада жан-жақты көрініс табады.
Дүйсен Динара
Романның түйіні – өмірдің мәнін шешу. Сол тұста кездескен қиындықтар мен тартысты есте сақтау.
Сосын үш кейіпкердің, Ватанабе, Наоко және Мидоридің жалғыздықты жеңуі, азапты естеліктерден арылу және есею жолындағы күресі де бізге көп дүниені үйретеді.
Жазушы романына не үшін жастарды кейіпкер етті?
Өйткені Жапонияның сол кездегі қоғамы үшін жастардың белсенділігі қажет болды.
Романда «Әділетсіз қоғам сіздің қабілеттеріңізді ойдағыдай пайдалануға мүмкіндік береді» деген жақсы сөйлем бар. Демек жастардың өмірге деген көзқарасы арқылы қоғамды бейнелеу, ояту да Муракамидің мұраты еді.
Әбіш Кекілбаев Әбіш Кекілбайұлы 1939 жылы 6 желтоқсан күні Маңғыстау облысы, Маңғыстау ауданы (бұрынғы Гурьев облысы), Оңды ауылының Мырзайыр деген жерінде туған.
1947 жылы Таушықтағы мектептің 1 сыныбына барып, 1948-1954 жылдары Оңды орталау, ал 1956-57 жылдары Үштағандағы орта мектепте оқиды. 1957 жылы 5 мамыр «Лениншіл Жастың» белсенді ауылдық тілшісі ретінде Қазақстан Комсомолы Орталық Комитетінің мақтау қағазымен марапатталады.
1957 жылы Қазақ Мемлекеттік Университетінің филология факультетіне түседі.
Жазушының жұбайының есімі – Клара Жұмабаева. Екеуі орта мектепте бірге оқыған. Бір күні жазда мектеп оқушыларының аудандық байқауы өтеді. Әбіш Кекілбаев та тамашалау үшін концертке барған. Сахнада ән айтып тұрған ақ көйлек киген қызға жазушының көзі түседі. Сол жылы күзде Әбіш әлгі қызды қайта көреді. Сөйтіп танысады. Оқу орнын бітірген соң екеуі үйленеді. Клараның мамандығы – дәрігер.
Ерлі-зайыпты төрт бала – Әулет (1965 - 2013) пен Дәулет (1975) есімді екі ұл, Зәузат (1967) пен Сәулет (1971) есімді екі қыз тәрбиелеп өсірді. 2013 жылы Маңғыстауда үлкен ұлы Әулет жол апатынан қаза тапты. Әпкелері: Дыбыс пен Қаркөз Маңғыстауда тұрады, қарындасы Тілектес Қызылордада тұрады.
Абдурахманова Назлы Шығармалары
Әбіш Кекілбаевтың шығармалары ғаламдык және туркі-казак философиялык дуниетанымы аясында жазылғандырымен ерекшеленеді. Алғашқыөлендер жинағынан («Алтын шуақ», 1962ж) бастап,кейінгі жарияланған әнгімелері,
повестер, эсселер, романдар, әдеби-философиялык, публицистикалык жинактары:
«Дала балладалары», 1968; «Тырау, тырау тырна-лар», 1973; «Бір уыс топырак» 1975; «Баллада забытых лет», 1979; «Уркер»,1981; «Елен-алан», 1984; «Мартовский снег», 1985; «Заманмен сухбат», 1994; «Азаттыктың ақ таны», т.б. оның ойшыл суреткер каламгер екендігін далелдеді.
Суреткердің туындыларында пейзаждык көріністер, қазақ даласындағы жыл мезгілдерін (коктем, жаз, куз, кыс) табиғи болмысымен айкындау, айшыктау, құбылту, ауыстыру, т.б. көркемдік колданыстарында бейнеленген. Табиғат кубылыстарының адам мен баска тіршілік елерімен (торт тулік, андар, кустар, т.б.) тығыз байланысты өмір зандылығын көркем шындыкпен суреттеген. Мысалы: «Шанылтак көктем. Қыста кар көріп жарымаған жабыраңқы шол козінді кажытады. Жузген мен сексеуіл әлі бүр жармапты, сояу калпы. Тонірек тугел мулгіп тур. Донкиген шагылдар да, тыртык кум буталары да гумыры кыбыр-кимыл кормегендей, жер тістеп жатып алыты» Абдурахманова Назлы