Әлемнің танымдылығы жөнінде: танымдық оптимизм, скептицизм және агностицизм



бет1/4
Дата17.10.2022
өлшемі1,33 Mb.
#43561
  1   2   3   4

Әлемнің танымдылығы жөнінде: танымдық оптимизм, скептицизм және агностицизм

Students:Ahimbaev Mukhammadali,

Suyun Meryert,

Kuatova Asel

Жоспар

  • 1. Таным деген не?
  • 2. Таным теориясы
  • 3. Танымның ежелгі формалары
  • 4. Скептицизм
  • 5. Оптимизм
  • 6. Агностицизм
  • 7. Пайдаланылған әдебиеттер

"Таным деген не?"

  • Таным – философия мазмұнында түбегейлі орын алатын, үлкен мәнді иеленетін, материализм мен идеализм арасындагы шиеленіскен курестің арқауына арналған проблема. Таным – адам санасын дамытудың басты негізі.

Таным теориясы туралы терминфилософия ғылымына 1854 жылышотландФилософы Дз. Феррерердіңеңбектері арқылы енді. Өйткенітанымнан тыс білімде, ғылымда да болуы мүмкінемес.

  • Таным теориясы туралы терминфилософия ғылымына 1854 жылышотландФилософы Дз. Феррерердіңеңбектері арқылы енді. Өйткенітанымнан тыс білімде, ғылымда да болуы мүмкінемес.

Затты кабылдау дегенiмiз оның ащы-тұщылығын, түрлі түстілігін т.с.с. касиеттерін бөлек-бөлек ажыратуемес, оның біртұтас бейнесін тудыру болып табылады. Сонымен катаререкше ескеретін нәрсе - адам қабылдаған заттың барлык касиеттерінбірдей бейнелей алмайды. Ол заттын тек оған қажетті жақтарын ерекшебелгілейді. Мысалы, егер көктемде бiз алкызыл апорт алмасын көрсек,оның біртұтас бейнесінің ішінде оның хош иісіне ерекше көңіл бөлеміз.Өйткені біздің оны жегiмiз келедi. Егерде осы ахуал күзде болып, жаңағана он алма жеп, сол апортты көрсек, оны қабылдағанда оның түсіне,әсем жақтары мен формасына ерекше көңіл бөлеміз, яғни оны жейтінтамак емес, эстетикалык зат ретінде қабылдап, ләззат аламыз.Әр адам дүниедегі заттарды өз жасына, өмірден алғантәжірибесіне,білімі мен кәсіби іс-әрекетіне, тiптi мiнез-кулкына байланыстысана-сезiмiндегi калыптаскан санаттарды (ұғымдарды) пайдаланыпкабылдайды. Мысалы, жеңіл машинамен әуестенетін адамнын сана-сында солар неше түрлі туралы ақпараттар бар. Егер ол бұрын көрмегенмашинанын жана үлгісін көшеде байкаса, оның жанына келiп, бурынгыбілімдерін пайдаланып, бір минуттан кейін сол көлік жөнінде белгiлiбiр пiкiрге келеді, яғни ол оны игереді. Ал баска адам ол машинагакөніл де аудармауы мүмкін. Музейге қойылған мәрмәрдан

  • Затты кабылдау дегенiмiз оның ащы-тұщылығын, түрлі түстілігін т.с.с. касиеттерін бөлек-бөлек ажыратуемес, оның біртұтас бейнесін тудыру болып табылады. Сонымен катаререкше ескеретін нәрсе - адам қабылдаған заттың барлык касиеттерінбірдей бейнелей алмайды. Ол заттын тек оған қажетті жақтарын ерекшебелгілейді. Мысалы, егер көктемде бiз алкызыл апорт алмасын көрсек,оның біртұтас бейнесінің ішінде оның хош иісіне ерекше көңіл бөлеміз.Өйткені біздің оны жегiмiз келедi. Егерде осы ахуал күзде болып, жаңағана он алма жеп, сол апортты көрсек, оны қабылдағанда оның түсіне,әсем жақтары мен формасына ерекше көңіл бөлеміз, яғни оны жейтінтамак емес, эстетикалык зат ретінде қабылдап, ләззат аламыз.Әр адам дүниедегі заттарды өз жасына, өмірден алғантәжірибесіне,білімі мен кәсіби іс-әрекетіне, тiптi мiнез-кулкына байланыстысана-сезiмiндегi калыптаскан санаттарды (ұғымдарды) пайдаланыпкабылдайды. Мысалы, жеңіл машинамен әуестенетін адамнын сана-сында солар неше түрлі туралы ақпараттар бар. Егер ол бұрын көрмегенмашинанын жана үлгісін көшеде байкаса, оның жанына келiп, бурынгыбілімдерін пайдаланып, бір минуттан кейін сол көлік жөнінде белгiлiбiр пiкiрге келеді, яғни ол оны игереді. Ал баска адам ол машинагакөніл де аудармауы мүмкін. Музейге қойылған мәрмәрдан


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет