№
|
Сұрақ-жауаптар
|
жауаптары
|
1
|
Дүние бір бастамадан тұрады деп есептейтін философиялық ілім:
плюрализм
монизм
дуализм
релятивизм
идеализм
|
2
|
2
|
Дүние екі бастамадан турады деп есептейтін философиялық ілім:
плюрализм
монизм
дуализм
релятивизм
идеализм
|
3
|
3
|
Көп субстанцияны мойындайтын философиялық ілім:
плюрализм
монизм
дуализм
релятивизм
идеализм
|
1
|
4
|
Мифологиялық дүниетанымға тән белгі:
логикалық талдау
антропоморфизм
рационалдылық
логикалық құрылым
логикалық қорытынды
|
2
|
5
|
Буддизмнің негізін қалаушы:
Лао-цзы
Сиддхартха Гаутама
Патанджали
Мо-Цзы
Махавира Вардхамана
|
2
|
6
|
Ортағасырлық философияға тән сипаттама:
космоцентризм
теорцентризм
антропоцентризм
ғылымицентризм
пантеизм
|
2
|
7
|
Ф. Бэконның «Жаңа Органон» еңбегінде танымға бөгет болатын елестер (идолдар):
Театр, ғылым, өнер, философия
Тектік, үңгір, нарық, театр
Философия, өнер, музыка, табиғат
Нарық,музыка, табиғат, театр
Нарық,музыка, табиғат, театр
|
2
|
8
|
Неміс классикалық философиясының негізін салушы:
И.Фихте
Л.Фейербах
Г.В.Ф.Гегель
И. Кант
Ф.Шеллинг
|
4
|
9
|
Бейнелеу:
өлi табиғаттың қасиетi
Мидың қасиетi
Адам санасының қасиетi
Тiрi табиғаттың қасиетi
материяның жалпы қасиеті
|
3
|
10
|
Н.А. Назарбаевтың қандай кітабында ұлттық тарих және халық дәстүрлерін сақтау мәселелері толық баяндалады:
Қазақстан XXI ғ. басында
ҚР Конституциясында
Тарих толқынында
Жыл сайынғы Президенттің халыққа жолдауында
Қазақстан - 2030
|
3
|
11
|
Қозғалыстың әлеуметтік формасы:
белокты денелердің әрекеттестігі
кеңістікте денелердің алмасуы
атомдар мен молекулалардың әрекеттестігі
оптикалық құбылыстар
қоғамдық байланыстар және қатынастар
|
5
|
12
|
Ф.Энгельс материя қозғалысының негізгі формаларына жатқызады:
тыныштық, ауыспалылық, әрекеттестік, өзгеру
кеңістікте денелердің алмасуы
прогресс, регресс, ұласу
механикалық, физикалық, химиялық, биологиялық, әлеуметтік
тура сызықты, ирек тәрізді, сатылы-үдемелі, шиыршықты
|
4
|
13
|
Сана дегеніміз:
сезімділік саласы
субъективтік шындық, сөйлеумен байланысты адам миы функциясы
психикалық жалпылық
оптикалық құбылыстар
өзін және қоршаған болмысты сезінудің тамаша сыйы
|
2
|
14
|
Сананың түбегейлі белгісін құрайтын тек адамның ғана өзіндік қабілеті:
еркіне бағыну қабілеті
мақсат қою қабілеті
бейсаналық қабілеті
инстинкт қабілеті
сезімдік қабілеті
|
1
|
15
|
Эмпиризмнің негізгі пайымдауы:
ақыл дүниені танудың басты көзі болып табылады
дүниені танып білуге болады
адамның бүкіл білімі тәжірибеге негізделеді
танымның жоғарғы түрі - түйсік
таным көзі тамаша жаңалық болып табылады
|
3
|
16
|
Ақиқаттың конвенционалистік концепциясына сай келетін жағдайы:
ақиқат – ойлаудың қарама-қайшылықты еместігі
ақиқат – шындыққа сәйкес келетін білім
ақиқат – анық және айқын білім
ақиқат – Құдайдың ашық айтуымен келісетін білім
ақиқат – ғалымдардың шартты келісімі нәтижесі
|
5
|
17
|
Білім дегеніміз:
заттардың есте сақталған бейнесі
шындық туралы ең анық, негізделген ақпарат
абстракты ой
бір нәрсе дәлелденетін немесе теріске шығарылатын ой
заттардың жеке қасиеттерінде көрінетін психикалық үрдіс
|
2
|
18
|
Білім мен оның функцияларының өмірге пайдалысын насихаттап қарастыратын философия:
прагматизм
Марсксизм
Неоатомизм
Неоэмпиризм
Персонализм
|
1
|
19
|
«Философия – ойлау арқылы ақиқатқа, білімге жету» деп пайымдаған:
Геродот
Аристотель
Платон
Сократ
Пифагор
|
4
|
20
|
Философияның функциясы:
манипулятивті
прагматикалық
көзқарастық
идеологиялық
тәрбиелік
|
3
|
21
|
Философияның басты сұрағы «Адам дегеніміз не?» деп айтқан:
Кант
Гегель
Фихте
Шеллинг
Фейербах
|
1
|
22
|
«Философия таңғалудан басталады» деп есептеген антик ойшылы:
Фалес
Аристотель
Платон
Сократ
Пифагор
|
2
|
23
|
Қазақ халқының философиялық дүниетанымының басты категориясы:
өмір
салт-дәстүр
аңыз
кеңістік
уақыт
|
1
|
24
|
Қазақ дүниетанымының қалыптасуының алғы шарты:
ерекше мәдениет
материалды құндылықтар
аңыз
көшпелі өмір салты
аңыз-әңгімелер
|
4
|
25
|
Көне Үнді философиясындағы «варна» ұғымы білдіреді:
қасиетті қолжазбалар
түс, бояу
араласу
парыз
абыз
|
2
|
26
|
Веда:
Көне Қытайдың негізгі философиялық ескерткіші
Көне Үндінің негізгі философиялық ескерткіші
Ежелгі Грекияның негізгі философиялық ескерткіші
Ежелгі Мысырдың негізгі философиялық ескерткіші
Кіші Азияның негізгі философиялық ескерткіші
|
2
|
27
|
Веданың бөлімі:
Упанишада
Санскрит
Варна
Нирвана
Сансара
|
2
|
28
|
Упанишадалар:
Құдайларға арналған гимндер жинағы
Философиялық мазмұны терең, рационалистік сипаттағы жинақ
«Орман кітаптары» жинағы
Діни салт өлеңдер жинағы
Ғылым туралы жинақ
|
2
|
29
|
Көне Үнді философиясындағы материалистік деп қабылданған бағыт:
ньяя
чарвака-локаята
йога
миманса
джайнизм
|
5
|
30
|
Нирванаға жету үшін «сегіздік жолды» ұсынған Көне Үнді философиясының мектебі:
ньяя
чарвака-локаята
буддизм
миманса
джайнизм
|
2
|
31
|
Жайнизм іліміндегі «джива» ұғымы:
зат
тірі, жан, рухани субстанция
қозғалыс
кеңістік
уақыт категориясы
|
2
|
32
|
Ақиқат, абсолюттік анық білімге тек ақылдың көмегімен ған жетуге болады деген философиялық бағыт:
материализм
дуализм
рационализм
сенсуализм
агностицизм
|
3
|
33
|
Танымның қайнар көзі ақыл-ойда. Осы пікір қай гносеологиялық концепцияға жатады:
эмперизмге
агностицизмге
сенсуализмге
скептицизмге
Рационализмге
|
5
|
34
|
Көне Қытайдың негізгі философиялық ескерткіші:
«Орман кітаптары»
«Өзгерістер кітабы»
«Махабхарата»
«Жэнь»
«Чжун Юн»
|
2
|
35
|
Конфуций философиясындағы «жэнь» ұғымы білдіреді:
этикет
адамды сүю
алтын орта
дұрыс жол
ритуал
|
2
|
36
|
Конфуций философиясындағы «цзюнь-цзы» ұғымы білдіреді:
Бекзат адам
Адамды сүю
Субстанция
дұрыс жол
ритуал
|
1
|
37
|
Конфуций философиясындағы «чжун юн» ұғымы білдіреді:
Этикет
Алтын орта
Субстанция
Дұрыс жол
Материя
|
2
|
38
|
«Жан сыры» («Исповедь») шығармасының авторы:
Фома Аквинский
Әл Кинди
Томас Мор
Әл Фараби
Августин Авреллий
|
5
|
39
|
«Құдайы қаласы» еңбегінің авторы:
Фома Аквинский
У. Оккам
Томас Мор
Августин Авреллий
Томас Мор
|
4
|
40
|
Мұхаммед пайғамбардан кейінгі екінші мұсылман деген атаққа ие болған ойшыл:
Әл Ғазали
Әл Кинди
Ибн Сина
Әл Фараби
Ибн Халдун
|
1
|
41
|
«Философтарды терістеу» еңбегінің авторы:
Әл Ғазали
Қ.А. Яссауи
Ибн Сина
Әл Фараби
Ибн Халдун
|
1
|
42
|
Өзінің философиялық пайымдауларында Платон идеяларына негізделген ортағасырлық ойшыл:
Томас Мор
Николла Макиавелли
Августин Аврелий
Фома Аквинский
Данте Алигьери
|
3
|
43
|
Қайта Өркендеу Дәуірінің негізгі сипаты:
гиллозоизм
материализм
антропоцентризм
номинализм
реализм
|
3
|
44
|
Қайта Өркендеу Дәуірінің өкілі:
Августин Аврелий
Томас Мор
Томас Аквинат
Имануил Кант
Жан Жак Руссо
|
2
|
45
|
Қайта Өркендеу Дәуіріндегі әлеуметтік-саяси философияны дамытқан ойшыл:
Августин Аврелий
Николо Макиавелли
Вольтер
Имануил Кант
Жан Жак Руссо
|
2
|
46
|
«Құдайы комедия» шығармасының авторы:
Августин Аврелий
Николо Макиавелли
Луций Анней Сенека
Данте Альгиери
Жан Жак Руссо
|
4
|
47
|
«Құдай даналығының көріністерінің бәрінен де ғажайыбы – адам» деп айтқан:
Августин Аврелий
Николо Макиавелли
Луций Анней Сенека
Данте Альгиери
Жан Жак Руссо
|
4
|
48
|
Адам – «екінші Құдай» деп пайымдаған ойшыл:
Николай Кузанский
Жан Жак Руссо
Луций Анней Сенека
Данте Альгиери
Жан Жак Руссо
|
1
|
49
|
«Ақымақтықты мадақтау» («Похвала глупости») еңбегінің авторы:
Эразм Роттердамский
Франческо Петрарка
Луций Анней Сенека
Томас Мор
Николай Кузанский
|
1
|
50
|
«Тәжірибелер» («Опыты») шығармасының авторы:
Эразм Роттердамский
Франческо Петрарка
Мишель Монтень
Томас Мор
Николай Кузанский
|
3
|
51
|
«Әрбір адам өзін мүлдем өзгерте алады» деген қағиданы ұсынған Қайта Өркендеу дәуірінің ойшылы:
Эразм Роттердамский
Франческо Петрарка
Мишель Монтень
Томас Мор
Николай Кузанский
|
3
|
52
|
Гелиоцентристік сипаттағы идеяларды дамытқан Қайта Өркендеу дәуірінің ойшылы:
Джордано Бруно
Франческо Петрарка
Галилео Галилей
Томас Мор
Николай Кузанский
|
3
|
53
|
Әйгілі «Утопия» еңбегінің авторы:
Джордано Бруно
Франческо Петрарка
Галилео Галилей
Томас Мор
Николай Кузанский
|
4
|
54
|
«Күн қаласы» еңбегінің авторы:
Томмазо Кампанелла
Франческо Петрарка
Галилео Галилей
Томас Мор
Николай Кузанский
|
1
|
55
|
«Мақсат құралдарды ақтайды» («Цель оправдывает средства») деген қағиданы ұсынған:
Томмазо Кампанелла
Николла Макиавелли
Галилео Галилей
Томас Мор
Николай Кузанский
|
2
|
56
|
Жаңа Дәуір философиясы қалыптасты:
21 ғасырда
17 ғасырда
20 ғасырда
18 ғасырда
19 ғасырда
|
2
|
57
|
«Сизиф туралы аңыз» шығармасының авторы:
Дильтей
Камю
Гадамер
Ницше
Гадамер
|
2
|
58
|
«Бейсаналық» ұғымын қолданысқа енгізген:
З. Фрейд
О. Конт
Г. Спенсер
Ф. Гумдольдт
К.Г. Юнг
|
1
|
59
|
«Адам адамға қасқыр» афоризмінің авторы:
Дж. Локк
Николла Макиавелли
Д. Юм
Б. Спиноза
Т. Гоббс
|
5
|
60
|
«Заратустра осылай деген» еңбегінде өз философиялық концепциясын дәйектеп көрсеткен:
Шлейермахер
Камю
Гадамер
Ницше
Гадамер
|
4
|
61
|
Шығыс перипатетизмнің негізін қалаған:
ибн-Рушд
аль-Фараби
Омар Хайям
Жүсіп Баласағұн
Хайдар Дулати
|
2
|
62
|
ХХ-ғасырдың 20-40 жылдарындағы қазақ философиясында саяси мәселелермен айналысқан:
Ш. Уәлиханов
Ә. Бөкейханов
М.Қашғари
Жүсіп Баласағұн
Хайдар Дулати
|
2
|
63
|
«Ізгілікті қала тұрғындарының көзқарастары туралы трактаттың» авторы:
ибн-Рушд
аль-Фараби
Омар Хайям
Жүсіп Баласағұн
Хайдар Дулати
|
2
|
64
|
«Құтадғу білік» шығармасының авторы:
ибн-Рушд
аль-Фараби
Омар Хайям
Жүсіп Баласағұн
Хайдар Дулати
|
4
|
65
|
Адамның мақсаты - кемел адам қалпына жету, ал кемелдік жолы - сопылық - деп пайымдаған:
Қожа Ахмет Йассауи
аль-Фараби
Омар Хайям
Жүсіп Баласағұн
Хайдар Дулати
|
1
|
66
|
«Философия» термині көне грек тілінен аударғанда қандай мағына береді:
даналық
даналыққа құштарлық
адамгершілікке құштарлық
білім
кітап
|
2
|
67
|
Қытайдағы философия бастауындағы тұлға:
Фалес
Конфуций
Махавира
Сыма Цянь
Мэн Цзы
|
2
|
68
|
Дүниенің субстанциясы екеу – материя және рух деп есептейтін философиялық бағыт:
реализм
идеализм
дуализм
конвенционализм
плюрализм
|
3
|
69
|
Идея, рух, сана дүниенің бастауы деп білетін көзқарас:
реализм
идеализм
дуализм
деизм
плюрализм
|
2
|
70
|
«Философия – ғылымдар негізі» деген анықтама берген антикалық философ:
Фалес
Сократ
Аристотель
Платон
Пифагор
|
3
|
71
|
Онтология дегеніміз:
болмыс туралы ілім
құндылықтар туралы ілім
адам туралы ілім
таным туралы ілім
дін туралы ілім
|
1
|
72
|
Материяның маңызды атрибуты:
себеп
кеңістік
сана
идея
атом
|
2
|
73
|
Гносеология дегеніміз:
болмыс туралы ілім
құндылықтар туралы ілім
адам туралы ілім
таным туралы ілім
дін туралы ілім
|
4
|
74
|
Рационалдық танымға келесі формалар жатады:
сезiну, қабылдау, елестету
ұғым, пікір, ой-тұжырым
сезiм, эмоция, парасат
"мен" "ол" "жоғары-Мен"
фантазия, ойлау, болжам
|
2
|
75
|
Танымның сезімдік деңгейінің үш негізгі формасы:
идея, гипотеза, интуиция
ұғым, пікір, ой-тұжырым
түйсік, қабылдау, елестету
ұғым, пайымдау, елестету
субстрат, материя, болмыс
|
3
|
76
|
Аксиология дегеніміз:
болмыс туралы ілім
құндылықтар туралы ілім
адам туралы ілім
таным туралы ілім
дін туралы ілім
|
2
|
77
|
Этика дегеніміз:
болмыс туралы ілім
құндылықтар туралы ілім
мораль, адамгершілік туралы ілім
таным туралы ілім
дін туралы ілім
|
3
|
78
|
Философиялық антропология дегеніміз:
болмыс туралы ілім
құндылықтар туралы ілім
адам туралы философиялық ілім
таным туралы ілім
дін туралы ілім
|
3
|
79
|
Танымның мақсаты:
салыстыру
ақиқатқа жету
идеалдау
эксперимент
бақылау
|
2
|
80
|
Конфуций философиясындағы ізгіліктің орталық принципі:
қатаң заңға бағыну
гуманизм принципі
әр адамның өз принципі
азаптан құтылу
нирванаға жету
|
2
|
81
|
Философия қай елде пайда болды?
Еуропада
Ежелгi қытайда
Ежелгi үндiстанда
Ежелгi Грецияда
Бір уақытта ежелгі Үнді, Қытай және Греция жерлерінде
|
5
|
82
|
Философияның ерекшелігі:
қатаң ғылыми ой-тұжырымдарда тануға тырысу
әлемді, оның жалпыға ортақтығы мен тұтастығында алып тануға тырысу
анықталмайды
әлемге деген практикалық қатынаста
догматизмде
|
2
|
83
|
Дүниетанымның қандай тарихи типтерін бөліп қарастыруға болады?
Мифология, дін, философия
Мифология, ғылым
Метафизикалық, дiни, позитивтiк
әдебиет, философия, ғылым
эпос, пафос, логос
|
1
|
84
|
Әлем және ондағы адамның алатын орнына деген тұтас көзқарас:
таным
сана
жан
дүниетаным
аксиология
|
4
|
85
|
Орыс философы Вл.Соловьев былай деген: «ақыл терезесі» - бұл:
экзистенциализм
ғылым
атеизм
дүниетаным
аксиология
|
4
|
86
|
Өзінің рационалдылығымен, жүйелігімен, логикасымен және теориялық рәсімделгендігімен айрықшаланатын рухани дүние:
мәдениет
мифология
дiн
таным
философия
|
5
|
87
|
Танымның негізгі әдістерін жасайтын философияның функциясы:
дүниетанымдық
методологиялық
теориялық-ойлау
әлеуметтiк
аксиологиялық
|
2
|
88
|
Әлемнің тұтас картинасын қалыптастыруға мүмкіндік туғызатын философияның функциясы:
дүниетанымдық
методологиялық
теориялық-ойлау
әлеуметтiк
аксиологиялық
|
1
|
89
|
Концептуалды ойлауға және теоретизациялауға үйрететін философияның функциясы:
дүниетанымдық
методологиялық
теориялық-ойлау
әлеуметтiк
аксиологиялық
|
3
|
90
|
Адамға мейлінше зейін салғанда жүзеге асатын философияның функциясы:
гуманистік
методологиялық
теориялық-ойлау
әлеуметтiк
аксиологиялық
|
1
|
91
|
Гректің филео-сүйемін, софия-даналық деген сөздернен шыққан термин:
мәдениет
мифология
дiн
таным
философия
|
5
|
92
|
Дүниетанымның рефлексивті типі:
мәдениет
мифология
дiн
таным
философия
|
5
|
93
|
Тәрбие, білім, қоршаған әлеуметтік орта, ата-ана кімнің қалыптасуына ықпал етеді:
азамат
әскер
өсiмдiк
жануар
тұлға
|
5
|
94
|
Ғылым адамзат мәдениетінің ең жоғарғы құндылығы және адам да сол арқылы әлемде өзін бағдарлайды деп есептейтін бағытты көрсетіңіз:
Неопозитивизм
Сциентизм
Антисцентизм
Модернизм
Футурология
|
2
|
95
|
Күнделікті сана – бұл:
Нанымдар мен сенiмдер, болмысты әсерлеп түсiну
Адамдардың әртүрлі қоғамдық құбылыстарды күнделікті өмірдегі түсінуі
Көңiл-күйлердiң жиынтығы
Еңбек пен тiршiлiк
Сезiмдердiң жиынтығы
|
2
|
96
|
Мәдениетті символдар, белгілердің жүйесі деп қарастыратын ағым:
семиотика
функционализм
структурализм
гуманизм
социология
|
1
|
97
|
Қай философияда мәдениет алғаш рет философиялық зерттеудің пәні болып қалыптасқан?
Антикалық философияда
Қайта өрлеу дәуiрi философиясында
Ағартушылық, тарих философиясы
Фейербах философиясында
Кант философиясында
|
3
|
98
|
Танымды тек сөзімдік таныммен шектейтін философиялық ағым:
материализм
идеализм
вульгарлы материализм
сенсуализм
агностицизм
|
4
|
99
|
Игілікке қарсы бағытталған, оны бұзатын қасиеттерді сипаттайтын этикалық категорияны көрсет:
жақсылық
бақытсыздық
әдiлетсiздiк
жеккөрушiлiк
зұлымдық
|
5
|
100
|
Танудың мүмкіндігін жоққа шығаратын философиялық ағым:
материализм
идеализм
вульгарлы материализм
сенсуализм
агностицизм
|
5
|