“ПСИХЕЯ” ТУРАЛЫ МИФ
ПСИХЕЯ Ψυχή "Жан", "тыныс" - ежелгі грек мифологиясында жанның, тыныс алудың бейнесі; көбелектің немесе көбелектің қанаттары бар қыздың бейнесінде бейнеленген.
Мифтер Эрот (Амур) оған қудалау үшін кек алды, содан кейін олардың арасында ең нәзік махаббат болды.
Ежелгі грек мифологиясының ерекшелігі-оның аңыздарында құдайлар қарапайым адамдар үшін қол жетімді сезімдерді сезінуге бейім. Эрот пен психиканың тарихы-бұған тікелей дәлел. Аңызда сипатталған құмарлық махаббат пен психиканың ерекше қызығушылығы бір ғасырдан астам уақыт бойы өнер әлемінің өкілдерін шабыттандырды.
Ежелгі Греция мен Ежелгі Рим мәдениеті психиканы жанның бейнесі ретінде сипаттайды. Суреттерде оған қанаттары немесе көбелегі бар қыздың келбеті берілді. Кейіпкер көбінесе өліммен байланысты символизммен бірге қабір аксессуарларында бейнеленген.
Бір патшаның үш сұлу қызы болды, олардың ең кішісі ең әдемісі — ПСИХЕЯ . Оның сұлулығының даңқы бүкіл жер бетінде өтті және көптеген адамдар оны тамашалау үшін Психея өмір сүрген қалаға келді. Ол тіпті Афродитаны ұмытып, құдайдың құрметіне ие бола бастады. Соңғысы ренжіп, қызды Құртуға шешім қабылдады. Ұлы Эротқа шақырып, ол оған сұлулықты көрсетіп, оған адамдардан ең бас тартқан, ұсқынсыз және аянышты адамға деген сүйіспеншілікті оятуды бұйырды. Сонымен қатар, психика өзін өте бақытсыз сезінді, өйткені бәрі оны жансыз сұлулық ретінде таң қалдырды және оның қолын ешкім іздемеді.
Әкесі қайғыға батып, Милет оракулына жүгінді, ал Құдай жерлеу киімін киген психиканы қорқынышты құбыжыққа үйлену үшін тасқа апару керек деп жауап берді. Оракулдың еркін орындай отырып, бақытсыз әке психиканы аталған жерге алып келіп, оны жалғыз қалдырды; кенеттен желдің тынысы оны көрінбейтін рухтар өмір сүретін керемет Сарайға апарды және ол түнде ғана баратын көрінбейтін тіршілік иесінің әйелі болды. Алайда психиканың бақытты өмірі ұзаққа созылмады: қызғанышты әпкелер оның әл — ауқаты туралы біліп, оны әктеп, айлакерлікпен шешті, психика жұбайына оның кім екенін білмеу туралы уәдесін бұзды. Әпкелер жұбайының құбыжық екенін сыбырлап, оны қылыш пен шаммен қаруланып, ұйықтап жатқанда оны күтіп, өлтіруге көндірді.
түнді күткеннен кейін психика шамды жағып, жұбайына қарай бастады, ол әдемі Эрот болып шықты; ол бетінің сұлулығына таңданып, ұйықтап жатқан адамды тамашалап жатқанда, шамнан Құдайдың иығына ыстық тамшы май түсіп, ол ауырып оянды. Жұбайының опасыздығына ренжіп, ол ұшып кетті, ал тастап кеткен психика сүйіктісін іздеу үшін жерге барды. Ұзақ уақыт бойы психика Эроттың анасы Афродитаға тағзым етуге мәжбүр болғанға дейін барлық жерлерде жүрді, ол ұзақ уақыт бойы психикадан кек алу мүмкіндігін іздеп, Герместі іздеуге жіберді. Бұл кезде күйікке шалдыққан Эрот анасының жанында жатты.
Жұбайымен бір шатырдың астында қалып, бірақ одан бөлініп, психика Афродитаның барлық қудалауын бұзуы керек еді, ол оның өлімін қалап, әртүрлі мүмкін емес жұмыстарды ойлап тапты. Сонымен, психика астық пен босану бойынша аралас дәндердің үлкен үйіндісін бөлшектеуге, құтырған қойлардан алтын жүнді алуға, Стикстен су алуға және Персефоннан (Просерпинадан) жер асты патшалығынан керемет үйкеліс қорабын әкелуге мәжбүр болды. Біреудің көмегінің арқасында психика Афродита айтқанның бәрін жасады, ақыры Эрот қалпына келді. Содан кейін ол жоғарғы олимпиада құдайының көмегіне жүгінді және оның көмегімен аспан адамдарының Зевстен өлместік алған және құдайлар ұйымына қосылған психикамен некеге тұруға келісімін алды. Психиканың қызғанышты әпкелері зефир оларды эроттың сиқырлы сарайына апарады деп есептеп, жартасқа құлағаны үшін қызғаныш пен опасыздық үшін жазаланды. Психиканың эротикалық некесінен волупия дүниеге келді-рахаттануды бейнелейтін Құдай.
ҒЫЛЫМИ ПСИХОЛОГИЯ КІТАП ТІЗІМІ
Афанасьев В.В. “Методология и методы научного исследования”. Юрайт 2019.
Ахтаева Н.С. Болтаева Ә.М. “Эксперименттік психология”. Алматы 2018.
Болтаева Ә.М. “Психологиялық ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру” Алматы 2015 Қазақ университеті.
Байбородова Л.В. Чернявская А.П. “Методология и методы научного исследования”. Юрайт 2019.
Волков Б.С. Волковна Н.В. “Методология и методы психологического исследования” науч.ред.Волков 8-е изд. Москва-2017.
Воловикова М.Н. Журавлев А.Л. Харламенков Н.Е. “Психологические исследования личности” изд. “Институт психологии РАН” Москва-2016.
Набатов В.В. “Методы научных исследований” изд. ДОМ ИИТУ «МИСиС»-2020
Почебут Л.Г. Гуриевой С.Д. Чикер В.А. “Методы и методология социально-психологическиз исследований” изд.«Питер» 2023.
Пучкова Г.В. “Теоретические основы психологического исследования” ТГу 2019.
Құрманәлиав М.Қ. “Ғылыми зерттеу негіздері” Алматы 2021.
Достарыңызбен бөлісу: |