Саясаттың институционалды субъектісі



Дата08.03.2023
өлшемі141,5 Kb.
#72579

Саясаттың институционалды субъектісі:
Мемлекет.
Демократия.
Ұжым.
Тап.
Қоғам.
1857 жылы АҚШ-тың Колумбия колледжінде «Тарих және саяси ғылым» кафедрасын ашқан профессор:
Ф. Либер.
Дж. Локк.
Дж. Берджесс.
Ф. Аквинский.
Ш. Монтескье.
Демократия тарихында бірінші рет референдум өткізілген мемлекет:
Швейцария.
Ұлыбритания.
АҚШ.
Франция.
Италия.
Антропологиялық бағыт бойынша саясаттың мәні:
Саясат - ол адамдар арасындағы қарым-қатынастың бір түрі.
Саясат - ол әр түрлі әлеуметтік топтар арасындағы бәсекелестік.
Саясат - ол мемлекеттік іс-әрекеттерге қатысу.
Саясат - ол адам құқықтарын қорғауға бағытталған іс әрекет.
Саясат - ол ұжымдық мақсатқа жетудегі іс әрекет.
Биліктің әлеуметтік ресурстарына жатады:
Мәртебені өзгерту.
Ақша.
Әскер.
Халық.
Бұқаралық ақпарат құралдары.
Мемлекеттің пайда болуының патриархалды-патерналистік концепциясының авторы:
Конфуций.
Ж.Ж. Руссо.
Дж. Локк.
Т. Гоббс.
Н. Макиавелли.
«Саяси мәдениет» ұғымын ғылыми айналымға алғаш еңгізген ғалым:
И. Гердер.
В. Парето.
Г. Алмонд.
С. Верба.
Дестют де Траси.
Саяси ғылым тарихында Ж.Ж. Руссоның танымал идеясы:
Халық егемендігі.
Билік легитимділігі.
Адамгершіліксіз саясат.
Зорлықсыз саясат.
Билік бөліну.
Аристотельдің ойы бойынша мемлекеттің басқару түрінің ауысу себебі:
Берілген тендіктің болмауы.
Адамдардың әдет-ғұрыптарының бұзылуы.
Билік үшін күрес.
Халықтың еркі.
Меншіктің болмауы.
Монарх заң және атқару биліктері қолына толық алған басқарудың түрі:
Абсолюттік монархия.
Парламенттік республика.
Президенттік республика.
Жартылай президенттік республика.
Мобилизациялық моделі.
«Полития» басқарудың ең тиімді түрі деп белгілеген ойшыл:
Аристотель.
Т. Гоббс.
Дж. Локк.
Платон.
Демокрит.
Екінші дүниежүзілік соғыс кезеңінде нейтралитет саясатын қолданған мемлекет:
Швейцария.
Германия.
АҚШ.
Улыбритания.
Жапония.
Платонның пікірі бойынша мемлекет түрлерінің ауысу басты себебі:
Адамдар пейілінің бұзылуы.
Олигархия билігінің күшеюі.
Қысымшылық.
Қоғам пікірлерінің ықпалы.
Берілген тендіктің болмауы.
Егемендік тұжырымдамасының авторы, абсолютизмнің идеологы:
Ж. Боден.
Д. Локк.
Т. Гоббс.
Э. Берк.
М. Вебер.
Марксистік ажырату бойынша саяси жүйелердің мына түрлері белгіленеді:
Капиталистік.
Либералдық-демократиялық.
Конфедеративтік.
Популистік.
Англо-американдық.
Саясатты - «мемлекетті басқару өнері» деген мағынада түсіндірген ойшыл:
Аристотель.
Платон.
Әл-Фараби.
Руссо.
Макиавелли.
Билікті институционалдық қарым-қатынастардың ерекше түрі деп түсіндіретін ғылыми концепция:
Коммуникативті.
Реляциондық.
Құрылымдық.
Бихевиористік.
Инструменталдық.
Билік ресурстарының ішінде адамдардың қоғамдағы статустарын өзгертуге арналған құралдардың түрі:
Әлеуметтік.
Экономикалық.
Ақпараттық.
Күш ресурстары.
Демографиялық.
Қазіргі барлық қоғамдарда билік:
Амбиваленттік сипатта болады.
Легитимді сипатта болады.
Одақтық сипатта болады.
Тұрақты сипатта болады.
Демократиялық сипатта болады.
Биліктің толық бөліну тәртібі қандай басқарушылыққа тән:
Президенттік Республикаға.
Теократиялық тәртіпке.
Абсолюттік монархияға.
Тоталитарлық тәртіпке.
Парламенттік Республикаға.
Христиандық саяси бағыттың негізін салушылардың бірі «құдай қаласы - «шіркеу» және адамзат қаласы - «мемлекет» - деп қарастырған ойшыл:
А. Августин.
Дж. Локк.
Т. Гоббс.
Ф. Аквинский.
Ж.Ж. Руссо.
БАҚ билік ресурстарының келесі түріне жатады:
Ақпараттық.
Демократиялық.
Күш қолдану.
Экономикалық.
Әлеуметтік.
Қытайдың отаршылдық басқару жүйесіне талдау жасаған ХІХ ғасырдағы қазақ ойшылы:
Ш. Уалиханов.
А. Құнанбаев.
Ы. Алтынсарин.
Ш. Канаев.
Ш. Құдайбердиев.
«Қазақстан жолы» атты енбектің авторы:
Н. Назарбаев.
М. Жұмабаев.
Л. Гумилев.
А. Байтұрсынов.
Д. Қонаев.
Халықаралық саясаттанушылар ассоциациясының құрылған жылы:
1949.
1857.
1880.
1903.
1961.
Билікті ерікті іске асырудағы әдіс пен құралдар жиынтығы:
Биліктің ресурстары.
Биліктің бөлінуі.
Биліктің қайнар көздері.
Биліктің легитимділігі.
Биліктің нәтижесі.
Қазақстан саяси ойлар тарихында «Бірліккен Түркестан» идеяның авторы:
Мустафа Шоқай.
Абай Қунанбаев.
Ахмет Байтұрсынов.
Мағжан Жұмабаев.
Сакен Сейфулин.
«Бюрократия әр уақытта өзінің ықпалын нығайтуға ұмтылады» деген саясат заңының авторы:
С. Паркинсон.
М. Вебер.
М. Дюверже.
Р. Михельс.
П. Сорокин.
Монархиялық басқаруды «абсолюттік» және «саяси» деп бөлген орта ғасырдағы христиандық ой-ағымның негізін қалаушы:
Ф. Аквинский.
А. Августин.
И. Златоуст.
Т. Гоббс.
Дж. Локк.
«Қайырымды қала тұрғындары туралы» атты енбектің авторы:
Әл-Фараби.
Ж. Баласағұн.
М. Қашғари.
А. Ясауи.
Қорқыт.
«Салыстырмалы саясаттану» атты еңбегінде «тарих - өткен саясат, саясат - бүгінгі тарих» тезисін айтқан және АҚШ-да салыстырмалы саясаттанудың қалыптасуына айтарлықтай үлес қосқан ғалым:
К. Фридрих.
Д. Истон.
М. Вебер.
Б. Муссолини.
Ж.Ж. Руссо.
Қандай да бір ұлттық, этникалық, нәсілдік немесе діни белгілеріне қарай халықты түгелдей немесе жекелеп қырып-жою:
Геноцид.
Гендер.
Глобалистика.
Герменевтика.
Геосаясат.
Салыстырмалы саясаттану пәнінің ерекше субстанция ретінде пайда болу кезеңі:
ХХ ғ. 50 жылдары.
XIX ғ. 20 жылдары.
XIX ғ 50 жылдары.
ХХІ ғ. 30 жылдары.
XVIII ғ. 70 жылдары.
1948 жылы саясаттануды жоғарғы оқу орындарында міндетті пән ретінде оқытуды ұсынған халықаралық ұйым:
ЮНЕСКО.
ЮНИСЕФ.
НАТО.
ТМД.
ОБСЕ.
Адамдардың белгілі бір аумақтың шекарасынан өтіп, ұзақ уақытқа бір жолата қоныс тебу үрдісі:
Миграция.
Нацизм.
Расизм.
Геноцид.
Ксенофобия.
Саясаттанудың жеке академиялық ғылым ретінде қалыптасқан жылы:
1857 жылы АҚШ-та.
1857 жылы Ұлыбританияда.
1857 жылы Германияда.
1857 жылы Ресейде.
1957 жылы Францияда.
Қоғамдық меншікті жақтаған грек ойшылы:
Платон.
Аристотель.
Полибий.
Сократ.
Гераклит.
АҚШ-ғы алғашқы саясаттану кафедрасының ашылған жылы:
1857.
1878.
1903.
1868.
1905.
АҚШ-та саясаттанушылар ассоциациясының құрылған жылы:
1903.
1857.
1880.
1948.
1961.
«Саясат - ол адам құқықтарын қорғауға бағытталған іс-әрекет» деп анықтаған автор:
Дж. Локк.
М. Вебер.
Т. Гоббс.
Платон.
Т. Парсонс.
Әр адам жеке меншікке құқылы деп көрсеткен грек ойшылы:
Аристотель.
Платон.
Полибий.
Сократ.
Демокрит.
ҚР тиісті әкімшілік-аумақтық бөлініс қарамағындағы аймақтың жай-күйіне жауапты жергілікті орган:
Мәслихат.
Мемлекет.
Мәжіліс.
Сенат.
Парламент.
Берілген саяси билікті қоғам мұшелері өз еркімен мойындау және қабылдау заңдылығы:
Легитимділік.
Интеграция.
Толерантылық.
Ментальдылық.
Консолидация.
Монарх заң және атқару билікті толық қолына алған басқарудың түрі:
Абсолюттік монархия.
Парламенттік республика.
Президенттік республика.
Жартылай президенттік республика.
Мобилизациялық моделі.
Қытайдың басқару жүйесіне, мәдениетіне талдау жасаған 19 ғасырдағы қазақ ағартушысы:
Ш. Уалиханов.
А. Құнанбаев.
Ы. Алтынсарин.
А. Байтұрсынов.
Ш. Құдайбердиев.
Жапония, Қытай, Қазақстан саяси жүйелерін біріктіретін ортақ белгі:
Унитарлы мемлекеттік құрылымның болуы.
Монархиялық басқару түрінің болуы.
Конфедеративті мемлекеттік құрылымның болуы.
Империялық құрылымның болуы.
Федеративтік құрылымның болуы.
«Сот реформасы» атты жобасында қарапайым қазақтардың қолайлылықтары үшін сот жүйесінде өзгерістер жасау керек деген 19 ғасырдағы қазақ ағартушысы:
Ш. Уалиханов.
А. Құнанбаев.
Ы. Алтынсарин.
А. Байтұрсынов.
Ш. Құдайбердиев.
Қоғамның саяси жүйесін жаңа ғана туындап келе жатқан кибернетика ғылымындағы алгоритімдік принциппен байланыстыра отырып, қарастырған американ саясаттанушысы:
Д. Истон.
Г. Алмонд.
Т. Гоббс.
М. Вебер.
Ш. Монтескье.
«Құдайдың бергені» - қандай да бір тұлғаның қисынмен түсіндіруге келмейтін, айналадағыларға қатты ықпал ету, әсер ету мүмкіндігін білдіретін ежелгі грециялық ұғым:
Харизма.
Кратология.
Миграция.
Легитимділік.
Охлократия.
Өз өлеңдерінде халықтың сауатсыздығын пайдаланған молдалар мен ишандардың діни фанатизмдігін, екіжүзділігін, пайдакүнемдігін сынаған ұлы ақын, ағартушы:
А. Құнанбаев.
Әл-Фараби.
А. Байтұрсынов.
М. Дулатов.
М. Жұмабаев.
Саяси болжамдау дегеніміз:
Саяси құбылыстардың даму болашағын анықтау мақсатында саяси үрдістерге ғылыми талдау жасау.
Тиімді құқықтық биліктің қажетті элементі.
Саясаттағы кәсіби мінез-құлық пен саяси мәдениет.
Ортақ саяси мақсаттарға қол жеткізу үшін құрылған бірлестік.
Нақты саяси іс-әрекеттердің тарихы.
Саяси ілімдер тарихында билікті үш тармаққа бөлу идеясын ұсынған ойшыл:
Ш.Л. Монтескье.
Т. Гоббс.
Ж.Ж. Руссо.
М. Вебер.
Н. Макиавелли.
Халық билігін жүзеге асырудың түрі:
Референдум.
Импичмент.
Инаугурация.
Легитимдік.
Лоббизм.
Әртүрлі елдер мен халықтардың саяси дамуындағы ортақтық пен ерекшеліктерін зерттейтін саяси ғылымның бағыты:
Салыстырмалы саясаттану.
Элитология.
Партиология.
Саяси болжамдау.
Бихеовиоризм.
Макиавеллизм саясатының мәні:
Мақсат әдіс-тәсілдерді ақтау.
Озбырлық, дөрекелік.
Жарқын болашаққа сену.
Тобыр билігін қолдау.
Билік бөлу принципін дұрыс бағаламау.
М. Вебердің айтуы бойынша харизматикалық легитимді үстемдіктің негізінде болатын принципі:
Тұлғаның билік ету қабілеттілігі.
Адамның түзу есі.
Әдет пен гұрыптың сақталуы.
Қоғамдағы дәстүр мен салттар.
Заңның басымдылығы.
Саясаттың негізгі субъектісі:
Адам.
Конституция.
Экономика.
Сайлау.
Демократия.
М. Вебердің ойынша үстемдіктің легитимді түрінің көрсеткіші:
Индивидтер жағынан үстемдікті мойындау.
Халықтың қарсылығын білдірмейтін биліктің түрі.
Қоғамдық топтардың гармониялық түрдегі дамуы.
Зорлық-зомбылыққа негізделген билік.
Мінез-құлқына сай түрі.
Легитимді биліктің рационалды түрінің белгісі:
Заңдарға сүйену.
Әдетке сүйену.
Дәстүрге сүйену.
Тұлғаның құдіреттілігіне сүйену.
Идеологияға сүйену.
Саяси жүйе теориясын құрған ғалым:
Д. Истон.
Ф. Аквинский.
Н. Макиавелли.
Платон.
Т. Гоббс.
Саяси құбылыстарды зерттеуде алғашқылардың бірі болып жүйелік әдісті қолданылған ғалым:
Д. Истон.
М. Вебер.
Дж. Локк.
Т. Гоббс.
К. Маркс.
Саяси құбылыстарды зерттеуде алғашқылардың бірі болып құрылымды-функционалды әдісті қолданылған ғалым:
Д. Истон.
М. Вебер.
Дж. Локк.
Т. Гоббс.
К. Маркс.
Саясаттанудағы болжау қызметінің мәні:
Саяси үрдістердің альтернативтік жолдарын қарастыру, алдын ала табу.
Қақтығыстарды шешу.
Азаматтардың бірыңғай идеологияны қабылдау.
Белгілі саяси мәдениетке индивидтерді және топтарды тарту.
Әртүрлі жақтардың қарым-қатынастардың әдістері мен тәсілдерін реттеу.
Әлеуметтік жүйелер теориясының авторы:
Т. Парсонс.
М. Вебер.
Г. Моска.
Ж.Ж. Руссо.
В. Парето.
Билік бөлінісінің классикалық теориясын негіздеген ғалым:
Ш. Монтескье.
Д. Истон.
Ж.Ж. Руссо.
М. Вебер.
А. Августин.
Президенттік республикаға жататын мемлекет:
АҚШ.
Ұлыбритания.
Германия.
Франция.
Жапония.
Мемлекеттің ұлттық-территориялық ұйымдастырылуының түрі:
Унитарлы.
Монархиялық.
Демократиялық.
Парламенттік.
Тоталитарлық.
Жоғары билік бір ғана адамға тиесілі әрі ол туыстық мұрагерлік жолмен берілетін мемлекеттік басқару түрі:
Конституциялық монархия.
Деспотия.
Авторитаризм.
Президенттік республика.
Демократия.
Құқықтық мемлекет теориясын негізін салушы:
Ж.Ж. Руссо.
Р. Михельс.
Ш.Л. Монтескье.
М. Вебер.
Г. Моска.
Азаматтық қоғамның ерекше белгісі:
Әлеуметтік, экономикалық, рухани мәселелерін жүзеге асыруда индивидтердің мемлекетке тәуелсіз, саяси емес салаларға кіретін ерікті түрде құрылған ассоциациялар жиынтығының болуы.
Мемлекеттік органдар мен қоғамдық саяси қатынастардың байланыстарының болмауы.
Мемлекеттің экономикалық болмысы.
Меншікке мемлекеттің монополиясы.
Қарулы күрес әдістеріне мемлекеттің монополиясы.
Азаматтық қоғамның негізгі қағидасы:
Адам мен азаматтың іргелі құқықтары мен бостандықтарын сақтау.
Жеке тұлғаның емін - еркін дамуын қамтамасыз ететін қоғамның күйі.
Мемлекеттік органдар мен саяси қатынастардың қоғамдағы байланысы.
Тікелей мемлекеттік ұйымдардың әрекеттестігі.
Партиялық жүйелердің өзара қатынасы.
Мемлекеттің сыртқы қызметі:
Жаһандық мәселелерді шешуге қатысу.
Мәдени-тәрбиелік.
Мемлекеттік биліктің легитимділігін қамтамасыз ету.
Конституциялық құрылымды сақтау.
Халық үшін жағымды жағдайларды қамтамасыз ету.
Мемлекеттің ішкі қызметі:
Халық үшін жағымды жағдайларды қамтамасыз ету.
Жаһандық мәселелерді шешуге қатысу.
Ұлттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету.
Басқа мемлекеттермен қарым-қатынас жасау.
Халықаралық аренада өз мүдделерін қорғау.
Авторитарлық қоғамның мәнін ашатын негізгі принципі:
Саясатқа қатысы жоқ нәрсе ғана рұқсат етілген.
Барынша жариялылық.
Биліктің бұйрығымен ғана рұқсат етілген.
Билік ауысуынан басқасының бәрі рұқсат етілген.
Заңмен тыйым салынғаннан басқаның бәріне рұқсат.
Мемлекеттің саяси тәртіпке байланысты түрі:
Авторитарлық.
Монархия.
Феодалдық.
Федерация.
Буржуазиялық.
Унитарлық мемлекеттің белгісі:
Биліктің ортақ органдарының болуы.
Мемлекеттің сыртқы саясаты тек экономика саласымен шектеледі.
Мемлекетте халық көпшілігінің билігі болуы.
Бір партияның билігінің болуы.
Ортақ әскері, ортақ бюджеті жоқ.
Саяси билікті конституциялық тәртіп бойынша жүзеге асырумен сипатталатын мемлекеттің түрі:
Құқықтық.
Зайырлы.
Әлеуметтік.
Әскери (полицейлік).
Тоталитарлық.
Мемлекеттік биліктің ерекше белгісі:
Билік күштеу аппаратының болуы.
Әлеуметтік мәртебені өзгерту.
Қоғамдық ұйымдардың болуы.
Экономика салаласының басым болуы.
Саяси партиялардың болуы.
Конфедерациялық мемлекеттің белгісі:
Азаматтық ортақ емес.
Біртұтас мемлекет болып бірігуі.
Саяси биліктің орталықтануы.
Бөлінуге, жекеленушілікке ұмтылу жолының қалыптасуы.
Мемлекеттердің тұрақты одағының болуы.
Саяси қатысудың конвенциалды түрі:
Сайлауда дауыс беру.
Аштық жариялау.
Бойкот.
Тіркелмеген митинг.
Террор.
Саяси өмірдің субъективтік жағын бейнелейтін:
Саяси сана.
Саяси идеология.
Саяси психология.
Стереотиптер.
Саяси мәдениет.
Саяси сананың анықтамасы:
Саяси субъектілердің саясат саласын ой-сана жүзінде бейнелеуі.
Адамдар арасындағы қарым-қатынастың бір түрі.
Әр түрлі әлеуметтік топтар арасындағы бәсекелестік.
Мемлекеттік іс-әрекеттерге қатысу.
Адам құқықтарын қорғауға бағытталған іс-әрекет.
Саяси сананың рационалдық элементтерінің бірі:
Құндылықтар.
Патриотизм.
Сенім.
Дәстүр.
Фанатизм.
Саяси сананың иррационалдық элементтерінің бірі:
Эмоциялар.
Әдет-ғүрыптар.
Ұстанымдар.
Нормалар.
Ережелер.
Саяси мінез-қүлықтың анықтамасы:
Субъектілердің саяси тәжірибеге қатысты бағыты мен әрекетін көрсететін саяси шындық пен өзара іс-әрекеті.
Берілген тендіктің болмауы.
Адамдардың әдет-ғұрыптарының бұзылуы.
Билік үшін күрес.
Меншіктің болмауы.
Саяси мінез-құлықтың реттелетіні:
Алға қойылған мақсаттарымен.
Іс-әрекеттерімен.
Қамқорлығымен.
Саяси әлеуметтенумен.
Тарихи эволюциясымен.
Саяси мінез-құлықтың қызметтерінің бірі:
Саяси жүйенің құндылықтары мен ережелерін игеру.
Қоғамды біріктіру.
Халықты рухтандыру.
Саяси идеологияны қалыптастыру.
Саяси сананы жаңарту.
Саяси сананың қалыптасу құрылымын кестелік түрде ұсынған ғалым:
Г. Дилигенский.
И. Гердер.
Д. Траси.
К. Поппер.
М. Вебер.
Адамдардың саяси іс-әрекеттің мақсаттары мен оларға қол жеткізу құралдары туралы нормативтік идеяларының нәтижесі:
Саяси бағдар.
Саяси жоспар.
Атазаң.
Нормативтік актілер.
Құқықтық нормалар.
Саяси сананың құрылымына жататыны:
Саяси идеялар.
Менталитет.
Саяси психология.
Саяси идеология.
Адамгершілік.
Саяси сананың теориялық деңгейіне кіретіні:
Саяси өмірді құрудың арнайы құрылған тұжырымдамалар.
Саяси бағдарламалар.
Саяси жоспарлар.
Саяси утопиялар.
Саяси технологиялар.
Саяси сананың эмпирикалық деңгейінің сипаттамасы:
Саяси қайраткерлердің іс-тәжірибелік саяси өмір үдерісінде жинақтаған идеялары түрінде әрекет етеді.
Құқықтық мемлекетті қалыптастырады.
Азаматтық қоғамды дамытады.
Татуластыққа тартады.
Адамдардың арасындағы қарым-қатынастарды реттейді.
Саяси сананың күнделікті деңгейінің анықтамасы:
Саяси өмір туралы қоғамдық пікірдің күнделікті жағдайы.
Олигархия билігінің күшеюі.
Қысымшылық топтардың билікке әсері.
Қоғам пікірлерінің ықпалы.
Берілген тендіктің болмауы.
Саяси сананың күнделікті деңгейінің ғылыми атауы:
Әлеуметтік психология.
Әлеуметтік саясат.
Компаративистика.
Гносеология.
Кратология.
Саяси сананың түрлерінің бірі:
Жеке сана.
Тоталитарлық сана.
Қоғамдық сана.
Қарапайым сана.
Авторитарлық сана.
Жеке сананың анықтамасы:
Адамның саясатты тануын және оған қатысуын қамтамасыз ететін ақпараттық, мотивациялық және құнды компоненттер жүйесі.
Саяси құбылыстардың даму болашағын анықтау мақсатында саяси үрдістерге ғылыми талдау жасау.
Тиімді құқықтық биліктің қажетті элементі.
Индивидтер жағынан үстемдікті мойындау.
Қоғамдық топтардың гармониялық түрдегі дамуы.
Топтық сананың мағынасы:
Нақты таптардың, қабаттардың, элиталардың саяси мінез-құлқының көзқарастары мен уәждерін жинақтайды.
Жаһандық мәселелерді шешуге қатысады.
Мемлекеттік биліктің легитимділігін қамтамасыз етеді.
Конституциялық құрылымды сақтайды.
Халық үшін жағымды жағдайларды қамтамасыз етеді.
Бұқаралық сананың мағынасы:
Қоғамдық пікірді, көпшіліктің көңіл-күйі мен әрекетін білдіреді.
Әлеуметтік, экономикалық, рухани мәселелерін жүзеге асырады.
Әлеуметтік мәртебені өзгертеді.
Күш ресурстарын қолданады.
Демографиялық ахуалды қарастырады.
Саяси әлеуметтену үдерісінде қалыптасатын:
Жеке саяси сана.
Топтық саяси сана.
Бұқаралық саяси сана.
Саяси идеология.
Ұжымдық саяси сана.
Топтық сананың тасымалдаушылары:
Саяси партиялар.
Саяси клубтар.
Этникалық бірлестіктер.
Кәсіподақтар.
Депутаттар.
Қоғамның саяси шындық туралы білімінің сипатын білдіретін:
Бұқаралық саяси сана.
Саяси психология.
Дің.
Саяси мәдениет.
Саяси болжам.
Саяси сананың реттеуші қызметі:
Саяси қатысуға байланысты идеялар мен нанымдар арқылы бағдар береді.
Демократиялық саяси жүйені дамытуға тырысады.
Күш қолдану тәсілдерін зерттейді.
Діни топтардың арасындағы қарым-қатынастарды реттейді.
Әлеуметтік саясатты дамытуға ұсыныстарын береді.
Саяси сананың бағалаушы қызметі:
Саяси өмірге, нақты саяси оқиғаларға көзқарастың дамуына ықпал етеді.
Тоталитарлық саяси идеологияны артады.
Салыстырмалы түрде саяси жүйлерді зерттейді.
Саяси реформаларды жүргізеді.
Азаматтық қоғамды дамытады.
Саяси сананың интеграциялық қызметі:
Қоғамның әлеуметтік топтарын ортақ құндылықтар, идеялар, көзқарастар негізінде біріктіруге ықпал етеді.
Әртүрлі этностардың бастарын қосады.
Адамдардың құқықтарын қорғайды.
Сайлау жүйесінің қалыптасуына ықпал етеді.
Саяси жүйені өзгертуге тырысады.
Саяси сананың когнитивтік қызметі:
Адамдарға саяси ақпаратты игеруге, қоршаған саяси шындықты талдауға көмектеседі.
Саяси окиғаларды талдайды.
Халықтың саяси сауаттылығын жаңартады.
Этникалық және діни қақтығыстарды болдырмайды.
Әлеуметтік зерттеулерді жүргізеді.
Саяси сананың болжамдық қызметі:
Саяси процестің даму мазмұны мен сипатын болжау үшін негіз жасайды, болашақ саяси қатынастар туралы ақпарат алуға мүмкіндік береді.
Биліктің үш тармаққа бөлінуін зерттейді.
Саяси тәртіптің өзгеруіне сипаттама береді.
Саяси идеологияның әлсіз дамуына назар аударады.
Саяси элиталардың алмасу ерекшеліктерін талдайды.
Саяси сананың жұмылдырушы қызметі:
Адамдарды саяси бағдарланған мінез-құлыққа, өз мүдделерін қорғау үшін қоғамдық-саяси өмірге қатысуға, партияда, қозғалыста, басқа да бірлестіктерде өз пікірлестерімен бірігуге итермелейді.
Саяси үрдістердің альтернативтік жолдарын қарастырады.
Азаматтардың бірыңғай идеологияны қабылдайды.
Белгілі саяси мәдениетке индивидтерді және топтарды тартады.
Әртүрлі жақтардың қарым-қатынастардың әдістері мен тәсілдерін реттейді.
Саяси мінез-құлық мотивтердің жіктелуін ұсынған ғалымдар:
Д. Маклелланд пен Дж. Аткинсон.
Г. Моска мен В. Парето.
Платон мен Аристотель.
Ф. Аквинский мен А. Августин.
Д. Истон мен Т. Парсонс.
Д. Маклелланд пен Дж. Аткинсонның саяси айналымға ұсынған принцип:
Саяси мінез-құлық мотивтердің жіктелуі.
Халық егеменділігі.
Олигархияның темір заңы.
Биліктің легитимділігі.
Биліктің бөлінуі.
Билік мотивінің мағынасы:
Билікке жету ниеті.
Билік үшін күрес.
Қойылған мақсатына жету.
Саяси үрдіске тікелей түрде қатысу.
Саяси сананы жаңғырту.
Жетістікке жету мотивінің көрінетіні:
Кемелділікке, шеберлікке, мақсаттарға барынша қол жеткізуге деген қамқорлықта.
Мемлекеттердің арасындағы татуластықта.
Саяси партиялардың арасындағы бәсекелестікте.
Саяси жүйелердің трансформация үдерістерінде.
Рухани саласының жаңғыртуда.
Аффилиация мотивінің мәні:
Қарсыластармен достық, жылы қарым-қатынасты білдіру.
Демократиялық тәртіпті орнату.
Дипломатиялық қатынастарды алға жылжыту.
Келіссөздерді жүргізу.
Ымыра келісімге келу.
Қажеттіліктерін жіктеу принципін ойлап тапқан ғалым:
А. Маслоу.
П. Сорокин.
И. Гердер.
Д. Траси.
М. Вебер.
Физиологиялық қажеттіліктердің негізі:
Тамақ.
Музыка.
Ақша.
Ауа.
Тәрбие.
Қауіпсіздік қажеттілігіне жататын:
Сақтандыру.
Махаббат.
Саяхат.
Саясат.
Парасат.
Әлеуметтік қажеттіліктердін бірі:
Сүйіспеншілік.
Адамгершілік.
Қарама-қайшылық.
Жұмыссыздық.
Кедейшілік.
Тану қажеттілігіне жататын:
Мәртебе.
Қамқорлық.
Легитимділік.
Аномия.
Сауатсыздық.
Күштің, жетістіктің, сәйкестіктің, шеберлік пен біліктіліктің, сыртқы әлем алдындағы сенімділіктің, тәуелсіздік пен еркіндіктің жататыны:
Тану қажеттіліктеріне.
Әлеуметтік қажеттіліктеріне.
Қауіпсіздік қажеттіліктеріне.
Физиологиялық қажеттіліктеріне.
Эстетикалық қажеттіліктеріне.
Жақсы беделдің немесе беделге деген ұмтылыстың, сондай-ақ мәртебенің, атақ пен даңқтың, артықшылықтың, танудың, назар аударудың, маңыздылықтың жататыны:
Тану қажеттіліктеріне.
Танымдық қажеттіліктеріне.
Өзін-өзі тану қажеттілігіне.
Физиологиялық қажеттіліктеріне.
Әлеуметтік қажеттіліктеріне.
Эстетикалық қажеттіліктерінің көрінісі:
Сұлулық.
Жақсылық.
Тыныштық.
Адамгершілік.
Татулық.
Танымдық қажеттіліктерінің көрсеткіші:
Фактілерді талдау.
Саяси жүйені құрастыру.
Сайлау үрдісін сынау.
Билік қатынастарын қалпына келтіру.
Аштықты жариялау.


Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет