І.Жансүгіров атындағы Жетісу университетінің «Zhansugurov college» КУPСТЫҚ ЖҰМЫС Тaқыpыбы: «Ойын тәрбие әдісі» 321 бқ тoп студентi: Карибай Сымбат Oқытушы: Сәкенова Ақмарал Кайратовна Курстық жұмыстың өзектілігі. Ойын - мәдениет пен ғылым объектілерінде объективті әрекеттерді жүзеге асырудың қоғамда тыйым салынған нысандарында бекітілген әлеуметтік тәжірибені қайта құру мен игеруге бағытталған шартты жағдайларда қызмет түрі. Крупская Н.К. былай деп жазды: «Ойын - өсіп келе жатқан бала ағзасының қажеттілігі. Ойын барысында баланың дене күші дамиды, қолы берік, денесі икемді, дәлірек айтсақ, көзі, ұшқыр ойы, тапқырлығы, бастамашылдығы дамиды. Ойын барысында балалардың ұйымдастырушылық қабілеті, төзімділігі, жағдайды өлшей білуі, т.б. дамиды».
Курстық жұмыстың мақсаты.Ойын біртұтас педагогикалық процеске қосылса, тәрбие құралына айналады. Ойынға жетекшілік ете отырып, ойын барысында балалардың өмірін ұйымдастыру, мұғалім баланың жеке басының дамуының барлық аспектілеріне: сезіміне, санасына, ерік-жігеріне және жалпы мінез-құлқына әсер ету, ойынның тәрбие процесіндегі рөлін зерттеу болып табылады.
Курстық жұмыс міндеті:
- ойынның пайда болуының тарихи алғышарттарын қарастыру;
- оқу-тәрбие процесінде ойынның мәні мен негізгі функцияларын зерделеу;
- ойынның тәрбиелік және тәрбиелік мүмкіндіктерін қарастыру;
- ойынның әртүрлі түрлері, олардың оқу-тәрбие тәжірибесіндегі рөлі туралы білу;
- балалардың ойынға қатынасын зерделеу және олардың белсенділігін анықтау мақсатында балаларды тестілеуден өткізуге;
- бастауыш сыныптағы оқу-тәрбие жұмысындағы ойын әрекетін жоспарлауды талдау;
- бастауыш мектепте ойын шараларын ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсыныстар ұсыну.
Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасында ойынның үш класын авторы Н.Я.Михайленко, Н.А.Короткова (кестені қараңыз) ажыратады.
Баланың бастамасымен туындайтын ойындар - әуесқойлық ойындар.
Дербес сюжеттік ойындар:
сюжеттік-бейнелік,
сюжеттік
рөлдік ойын,
режиссерлік,
театрландырылған.
Ойын атауларына мысалдар: «Дүкен», «Аурухана», «Кафе».
Сюжеттік - рөлдік ойын келесі құрылымдық құрамдастардан тұрады:
сюжет,
мазмұны,
рөл.
Тәрбиелік және тәрбиелік мақсатпен таныстыратын ересек адамның бастамасымен туындайтын ойындар.
Оқыту ойындары:
Этникалық топтың тарихи қалыптасқан дәстүрлерінен туындайтын ойындар – ересек адамның да, одан үлкен балалардың да бастамасымен пайда болатын халық ойындары.
Ойын атауларына мысалдар: «Қасқыр жасөспірім», «Балық аулау», «Аңшылар мен үйректер», «Пештер», «Сиқыршы».