Орындаған: Жамауова Е. Ануарбекова А. Аманжолова А. Булат А.
Тексерген: Дүйсенбі Д.Т.
Бахаи діні
Бахаи діні - тәуелсіз өмір сүретін әлемдік діндердің ең соңғысы. 19 ғасырдың ортасында Иранда пайда болған ол қазір жер шарына дерлік тарады - оның әкімшілік орталықтары әлемнің екі жүзден астам штатында орналасқан. Ол нәсіліне және ұлтына, әлеуметтік жағдайына, мәдени дәстүрі мен діни тәрбиесіне қарамастан көптеген адамдарды біріктірді.
Жаңа сенім толығымен өзінің негізін қалаушы Бахаулланың ілімдеріне негізделген толығымен тәуелсіз дін ретінде қалыптасты. Бұл культтік тармақ, реформаторлық қозғалыс немесе басқа діннің ішіндегі секта емес, оны жай философиялық жүйе деп те атауға болмайды. Бахаи сенімі ешбір жағдайда әртүрлі сенімдердің элементтерінен жаңа синкреттік дінді құру әрекеті емес. Арнольд Тойнбидің айтуынша: ╚Баһаизм – ислам, христиан және басқа да мойындалған әлемдік діндермен тең дәрежеде тәуелсіз дін. Баһаизм секта емес; бұл басқа мойындалған діндермен бірдей мәртебеге ие жеке бар дін╩
Жаңа сенім толығымен өзінің негізін қалаушы Бахаулланың ілімдеріне негізделген толығымен тәуелсіз дін ретінде қалыптасты. Бұл культтік тармақ, реформаторлық қозғалыс немесе басқа діннің ішіндегі секта емес, оны жай философиялық жүйе деп те атауға болмайды. Бахаи сенімі ешбір жағдайда әртүрлі сенімдердің элементтерінен жаңа синкреттік дінді құру әрекеті емес. Арнольд Тойнбидің айтуынша: ╚Баһаизм – ислам, христиан және басқа да мойындалған әлемдік діндермен тең дәрежеде тәуелсіз дін. Баһаизм секта емес; бұл басқа мойындалған діндермен бірдей мәртебеге ие жеке бар дін╩
Бахай діні басым діні ислам (2) болып табылатын Парсы елінде пайда болды. Содан кейін ол Осман және Ресей империяларының көршілес мұсылмандар қоныстанған аймақтарына және Солтүстік Үндістанға тарады.
Бахаи дінінің негізгі діні Ислам болды. Иудаизмдегі мессиандық ұмтылыстар христиандықты тудырғаны сияқты, исламның эсхатологиялық аспектілері де болашақта бахаи сеніміне айналатын дінді дүниеге әкелді.
Бахаи дінінің негізгі діні Ислам болды. Иудаизмдегі мессиандық ұмтылыстар христиандықты тудырғаны сияқты, исламның эсхатологиялық аспектілері де болашақта бахаи сеніміне айналатын дінді дүниеге әкелді.
Бахаилер Ибраһим, Мұса, Зороастр, Будда, Иса және Мұхаммедті бірдей Құдайдың шынайы Елшілері деп санайды.
Негізін қалаушы
Негізін қалаушы
Баб есімімен тарихқа енген Сейд Әли-Мұхаммед 1819 жылы 20 қазанда Ширазда көпес отбасында дүниеге келген. Әкесі де, шешесі де Мұхаммед пайғамбардан тараған.
Дін мен ғылым бірлігі
Бахаи ілімдері ғылым мен діннің бастапқы ортақтығын атап көрсетеді. Абдул-Баха бұл туралы анық айтты: «Ғылымға қайшы келетін діни сенімдер мен түсініктер ырым мен адасушылық болып табылады, өйткені білімнің қарама-қарсысы – надандық, ал надандық жалған сенімдерді тудырады. Шынайы дін ғылыммен үйлеседі. Ақылға қайшы келетін нәрсе иманға да қайшы болып, тек күмән мен күмән тудырады╩(21).
ЕР МЕН ӘЙЕЛДЕРДІҢ ТЕҢДІГІ
Көптеген діни-философиялық дәстүрлер әйелдерге ерлермен салыстырғанда қоғамда бағынышты орын береді; әйелді төменгі тіршілік иесі деп санайтындары бар. Бахаи діні жыныстардың теңдігін жариялайды. Бахаулла да, Абдул-Баха да әйелдің ақыл-ойының мүмкіндіктері жағынан ер адамнан кем түспейтінін бірнеше рет атап өткен.
ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРУ Бахаулланың ілімі – бұл оның өзіне тән ерекшелігі – тек абстрактылы үндеумен шектелмейді, оның негізгі ережелерін іс жүзінде жүзеге асыру жолдарын белгілейді. Бұл ерлер мен әйелдердің тең құқықтары принципіне де қатысты. Бахаулла барлық балаларды ерекшеліксіз оқыту қажеттігін айтады.
Қорытынды
Бахаи ілімдері Құдай мен діннің бірлігі, адамзаттың бірлігі және арам ойлардан бас тарту, адамның асыл тектілігі, діни ақиқаттың біртіндеп ашылуы, рухани қасиеттердің дамуы, діннің ажырамастығы сияқты маңызды тақырыптарды қарастырады. ғибадат пен қызмет, жыныстардың түбегейлі теңдігі, дін мен ғылым арасындағы үйлесімділік, адам күш-жігерінің барлық салаларында әділеттіліктің орталық орны, білімнің маңыздылығы және адамзат алға жылжып келе жатқан адамдарды, қауымдастықтар мен институттарды байланыстыруы керек қарым-қатынастардың динамикасы. оның ұжымдық жетілуі.