Нақты саясат: тарих, Джон Бью



Дата18.04.2023
өлшемі16,24 Kb.
#83940
түріДиплом

Нақты саясат: тарих, Джон Бью
"Нақты саясат" термині бүгінде "күш саясатының" синонимі ретінде кеңінен қолданылады және сыртқы саясатқа шынайы көзқарас ретінде түсініледі, бұл Макиавелли мен Бисмарктан бастап Джордж Кеннан мен Генри Киссинджер сияқты соғыстан кейінгі дипломат ғалымдарына дейін созылатын құрметті дәстүр. Тұжырымдаманың осы қызықты өмірбаянында Бью оның таңғажайып интеллектуалды шығу тегін ашады және оның мемлекеттік басқару туралы үлкен пікірталастағы өзгеретін рөлін түсіндіреді. Бью он тоғызыншы ғасырдың ортасында түсініксіз неміс ойшылы Август Людвиг фон Рохаудың жазбаларынан бастау алады. Рошау үшін" нақты саясат " философияны емес, либерализм мен ұлтшылдықтың бәсекелес күштері қазіргі мемлекеттерді қалыптастырған кезде бүкіл Еуропада туындайтын қайшылықтарды жеңу әдісін білдірді. Бірнеше онжылдықтардан кейін бұл термин ағылшын-американдық әлемге енді, онда ол machtpolitik (күш саясаты) және weltpolitik (жаһандық билік саясаты) сияқты ұғымдармен араласады. ХХ ғасырдың басында АҚШ президенті Вудроу Уилсоннан шабыттанған либералды интернационалистік қозғалыс өз идеяларын ұқсас тұжырымдамаларға ашық түрде қарсы қойды. Бірақ "нақты саясаттың" бастауын қалпына келтіре отырып, Бью оның бастапқы мағынасы Қазіргі интернационалистер үшін пайдалы болуы мүмкін деп болжайды, олар өздерінен бұрынғы Рошау сияқты либералды идеалдарды ұлтшылдықтың өсіп келе жатқан толқынымен үйлестіруге тырысады.
Джон Бью біз тағы бір "макиавеллизм сәтін"бастан өткеріп жатырмыз деп санайды. Кеңес Одағы мен Шығыс Еуропа коммунистік мемлекеттері ыдырағаннан кейін басым болған тарихтың соңы туралы телеологиялық ойлаудан туындаған салтанатты оптимизм қазіргі кезде "тарихтың оралуы, географияның кек алуы және армандардың аяқталуы"аңғалдық ретінде ашылды. Никколо Макиавеллидің идеяларына деген қызығушылықтың жандануы, дәлірек айтсақ, "Ханзадада" айтылғандарға-реализмге деген қызығушылықтың қайта жанданғанын көрсетеді, ол өзінің тұрақтылығы мен өзектілігін көрсетуді жалғастыруда, тіпті ғалымдар оны ескірген деп жариялаған кезде де. Лондон Кинг колледжінде сабақ беретін жас Британдық тарихшы және өсіп келе жатқан жұлдыз Бью нақты саясат пен оның салалары туралы әңгіме айтқысы келеді. Саяси теория, тарих және практикалық саясат салаларын шебер басшылыққа ала отырып, ол білімді және қызықты оқиғаны ұсынады.

Сөзсіз Макиавеллиден басқа, нақты саясатпен байланысты Жұлдыздарға Томас Гоббс, Висконт Роберт Стюарт Кастлери (ол туралы Бью кітап жазған), Князь Клеменс фон Меттерних, Генрих фон Трейчке (экстремалды ұлтшыл және антисемит) және Отто фон Бисмарк жатады. 20 ғасырда бұл идея әртүрлі тәсілдермен болса да, Э.х. Карр, Рейнхольд Нибур, Уолтер Липпман, Джордж Кеннан, Ханс Моргентау және Генри Киссинджердің жұмыстарына әсер етті. Бұл тәжірибелер мен ойшылдар әдетте мемлекетті басқарудың суық, сентименталды емес тәсілімен байланысты. Ол мемлекеттердің билікке деген ұмтылысын анахронизм емес, өзгермейтін деп санайды, оны прогресс шеруі және болашақ либерализммен, Канттың демократиялық әлемімен және соғысты ескірген сауда-саттыққа бағытталған жаһанданудың технократиялық әлемімен жеңеді. Өз тарапынан саясатқа либералды, оптимистік көзқараспен қарайтындар реализмнен бас тартады — және нақты саясатты, ең болмағанда, ол әдетте бейнеленген түрде қорлайды.



Осылайша, нақты саясат қатты реакция тудырады. Сыншылар оны ұлы державаларға артықшылық беретін, құмарлыққа құмар және нашар хабардар бұқараны қорлайтын және мемлекет қайраткерлерін оларды Платон патшалары ретінде таныстыру арқылы дәріптейтін реакциялық ілім ретінде мазақ етеді. Олар үшін бұл күштердің тепе-теңдік саясатына, ықпал ету салаларына, әлсіз мемлекеттерді жаулап алуға немесе бөлуге және соғысты қастерлеуге әсер етеді. Бью нақты саясатқа поляризацияланған көзқарастардан асып түсуге тырысады, олар идеяның шынайы мағынасын жасырады және одан да жаманы қате, тіпті мультфильмдер деп мәлімдейді.
Bew нақты саясаттың шынайы принциптерін олар бастапқыда қалай құрылғанын анықтауға тырысады. Ол оны қоршап тұрған қате түсініктерді ашады және оны қарапайым және қарабайыр, тіпті қауіпті деп атайтындар айтқан мерзімді жерлеу уағыздарына қарамастан, оның неге тұрақты тартымдылығын сақтағанын түсіндіреді. Жол бойында ол нақты саясат пен реализм синоним ретінде жиі қолданылғанымен, шын мәнінде әртүрлі ұғымдар екенін атап өтті. Ниалл Фергюсонның өмірбаянының бірінші бөлігіне сәйкес келмесе де, реалист Киссинджер бұл терминді жоққа шығарды және оның теориясын сынға алды. Басқа американдық реалистер де солай жасады. Бью сонымен қатар нақты саясат "Мемлекеттік басқарудың өзі сияқты ескі"деген идеяға назар аударады. (Жоқ, бұл идеяны Фукидидтен іздеуге болмайды.)
Джон Бью маңызды Тұжырымдаманың шығу тегі, Тарихи контексті және эволюциясы туралы нақты, білімді әңгіме ұсынады. Оның кітабы таңғажайып зерттеулердің негізіне сүйенеді және соңғы 150 жылдағы нақты саясаттың әртүрлі түсіндірмелері мен қабылдауларын ептілікпен қадағалайды. Ол нақты саясаттың Еуропадан Америка Құрама Штаттарына ауысқан кездегі өзгерістері және оны қалай дұрыс түсінбегені, тіпті жалған түрде ұсынғаны туралы айтады. Ол американдық реализм 1930-шы жылдардан ерте пайда болған еуропалық импорт болды деген пікірді жоққа шығарады, бұл Realpolitik-тің бұған дейін Америка Құрама Штаттарында көптеген жақтастары (соның ішінде Липпман) болғанын және олар неміс саяси ойында жақсы екенін көрсетті. Рошаудың назарын аудара отырып, Бью түсініксіз ойшылды ашады, бірақ оның тәлімгерінің түпнұсқа идеялары неге қайта жанданбағанын және Рошау ұнатпайтын немесе тіпті жиіркенішті болатын тұжырымдарды қоспағанда, олар неге көп әсер етпегенін түсіндірмейді.

Қазірдің өзінде осы әдемі қасиеттердің бірі Бью кітабын оқуға тұрарлық етеді, тіпті оны оқығаннан кейін Realpolitik à la Rochau нені білдіретіні және оның қазіргі заманғы саясатты, ұлттық және халықаралық саясатты түсінуді реализмге ықпал ететін нәрседен тыс қалай ілгерілететіні белгісіз болып қалуы мүмкін.

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет