Бүкіл әлемдік музыкалық бағдарламаны жасаушы және оның атасы



Дата05.05.2023
өлшемі16,47 Kb.
#90689

5-ТАПСЫРМА
Гектор Берлиоз (1803-1869) - ХІХ ғасырдағы әйгілі француз композиторы, шабыттанған дирижер, "бүкіл әлемдік музыкалық бағдарламаны жасаушы және оның атасы", жалынды музыкалық сыншы-ағартушы.
1803 жылы 11 желтоқсанда Францияның оңтүстігіндегі шағын қала Кот-Сент-Андреде дүниеге келген. Оның әкесі дәрігер, католик анасы болған. Берлиоз әкесінің арқасында жақсы білім алады: ол ежелгі және классикалық әдебиеттермен Мұқият танысады.
12 жасынан бастап ол музыкамен айналыса бастайды.
1821 жылы ол Париждегі медициналық училищеге оқуға түсті, бірақ дәрігер болу идеясынан бас тартты және музыкаға назар аударды. Оқу кезінде ол Франция Парламентінің жұмыс жағдайына назар аудара бастады. 1822 жылы ол медициналық студенттер басқаратын үкіметке қарсы жойқын Манифестке қатысады. 1826 жылы құрылған "Грек революциясы" вокалды-оркестрлік қойылымы Осы оқиғаға жауап болды.
1823 жылы композитор Франсуаза Лесюердің шәкірті ретінде ол Париж консерваториясына оқуға түсуге дайындалды, 1826 жылы ол Лесюэрдің сыныбында оқуы керек болатын. Консерваторияда оқып жүргенде (1827, 1828, 1829 жылдары) ол Рим сыйлығын алу үшін үш рет академиялық байқауға қатысып, үш рет сәтсіздікке ұшырады.
1828 жылы ол алғаш рет Бетховеннің симфониясын тыңдайды, оның өнері Берлиозға музыкалық мәдениетті бағалау критерийі ретінде қызмет етеді.
1830 жылғы "фантастикалық симфония" шығармасынан оның шығармашылық жетілуі басталады.
1830 жылдар Берлиоз үшін ерекше болады:
1830 жылы ол жаңа байқау үшін Сарданапал кантатасын аяқтайды және Италия мен Германияда үш жыл өткізуге мүмкіндік беретін үлкен Рим сыйлығын алады.
"Марсельеза" үлкен хор мен оркестрге арналған.
Көп ұзамай, 1834 жылы "Италиядағы Гарольд" екінші бағдарламалық симфониясы жарық көрді.
1837 жылы адамдардың тағдырын бейнелейтін "Реквием" және 1838 жылы алғашқы опера ретінде жазылған "Бенвенуто Челлини" туындысы өмірге келеді.
1840 жылы революция құрбандарының мәйіттерін эксгумациялау кезінде "жоқтау-салтанатты симфония"туындысы орындалады.
1842 жылдан бастап Германия, Австрия, Венгрия, Ресей бойынша гастрольдік сапармен болды. Будапештте Венгр тыңдаушылары Берлиозаны алғаш рет орындалған "Ракоцци-Марш"симфониялық аранжировкасы үшін қол шапалақтайды. Сапар барысында ол "Фаусттың тағдыры" скептицизм элементтерімен жұмысқа орналасып, оны 1846 жылы бітірді.
40 жылдан астам уақыт ішінде, 1823 жылдан 1864 жылға дейін ол "Париж музыкалық газеті" және "Journal de Doba"басылымдарына көптеген музыкалық мақалалар мен фельетондар жазды.
1844 жылы "Германия мен Италияға музыкалық саяхат"атты екі томдық жарық көрді. Мұнда оның Бетховен, Глюк, Вебер және басқа да жалпы музыкалық және эстетикалық мәселелер туралы мақалалары жинақталған. Кейн эсселер мен фельетондардың үш жинағын шығарды:
1853"оркестрдегі кеш"
1859 жылы" музыкалық гротесктер"
1862 жылы" әндер арасында"
1903 жылы" Музыкант және музыка".
1870 жылы "естелік" (2 том, Париж, 1870), "аспаптар туралы трактат"жарық көрді.
"Араб және эго Кон", қалың дауысқа арналған кантата (бас) (сөздері А.Милвуа, 1822-1823).
"Беверли немесе ойыншы", оркестрге және қалың дауысқа арналған сахна (Б. Сореннің аттас драмасына негізделген, 1823).
"Қараңғы теңіз арқылы өту", оратория (1823).
"Мерекелік масса" (1825, жаңа редакция - 1827).
Романстар мен әндер (1825-1827): "ашуланған қорқақтар", "бөтен тау" және "сен мені сүйдің" (сөздері А. Дюбуа), "қызғаншақ Мур" және "жылау, кедей Колетт" (сөздері Бергери), "Балықшы" (баллада и. в. Гете, редакциялаған А. Дюбуа) және т. б.
"Грек революциясы", хор жасаған көрініс (Э.Феррананың сөздері, 1826).
"Орфейдің өлімі", консерватория байқауына жазылған кантанта (1827).
"Уэверли", симфониялық оркестрге арналған увертюра (1827 в.Скотттың аттас романы негізінде).
"Таяз су" симфониялық оркестріне арналған Увертюра (1827-1828).
Гетенің сегіз көріністегі "Фауст" пьесасы (1828).
"Эрминия мен Танкред", оркестрмен екі дауыста орындалды, т. Тассоның өлеңі бойынша) (1828).
Хорға арналған көлеңкелі Балет(сөздері А. Дюбуа).
Бір және екі дауысқа арналған тоғыз ирландиялық әуен (т.Мураның сөздері, 1829): "күн сәулелері", "Елена", "сиқырлы ән", "Қызыл Пасха алдындағы қыз", "уақыт әні", "діни қызметкер әні", "жыл Арфасы", "Бессидің өтуі"., "Элегия".
"Эксиум сынықтарынан кейінгі Клеопатра", кантата (1829).
Қос хор мен симфониялық оркестрге арналған "Марсельеза" (1830).
Сарданапалдың соңғы түні кантатасы (1830), Рим сыйлығымен марапатталған.
5 бөлімнен тұратын фантастикалық симфония (1830-1831).
"Король Лир" - симфониялық оркестрге арналған увертюра (в.Шекспир трагедиясына негізделген, 1831).
"Корсар" - симфониялық оркестрге арналған увертюра (Дж. Өлең бойынша Дж. Байрон, 1831),
"Роб-Рой" - симфониялық оркестрге арналған увертюра (в.Скотттың романы бойынша, 1831-1832).
Лирикалық монодрама- "Лелио, немесе өмірге ояну" (1832).
Оркестрмен бірге әйел дауысы үшін - "тұтқын" (1832).
"Бесінші мамыр", жеке дауысқа, хорға және оркестрге арналған кантата (п.я. беранжердің сөздері, 1832).
Италиядағы Гарольдтың 4 бөліміндегі Симфония (1834).
"Бенвенуто Челлини", опера (1834-1837).
Реквием (1937).
"Армандар мен қыңырлық" - скрипка мен оркестрге арналған (1839).
"Ромео мен Джульетта" - соло, хор және оркестрдің дауысына арналған драмалық симфония (сәйкес в. Шекспир, Француз атауы Э. Дешана, 1839).
"Жазғы түндер" - Т.Готье жазған романстар (1840):" Вилланела"," Раушан Елесі"," лагунада"," бөліну"," шатырда","аралда".
"Қасиетті монах" операсының эскизі (М.Льюистің романы негізінде, 1841-1847).
"Римский-Корсаков карнавалы" - "Бенвенуто Челлини" операсына арналған жаңа увертюра (1843).
"Франсидің Әнұраны" (о.Барбиердің сөздері, 1844).
"Әдемі Изабо" - әйел дауысына арналған ән (сөздері А. Дюма (әкесі), 1844).
"Дат аңшысы" - ер адамның дауысына арналған ән (сөздері А. де Левен, 1845).
"Занда" - Балеро (р.де Бовуардың сөздері, 1845).
"Фаустты айыптау", 4 бөлімдегі драмалық аңыз (и.в. Гете (1846) бойынша, сөздер композитор мен А. Гондоньяның өзінен шыққан).
"Жерлеу шеруі" - в.Шекспирдің" Гамлет " (1847) трагедиясының соңғы көрінісіне арналған шығарма.
"Офелияның Өлімі" (1847).
"Ландес гүлдері" - жеке, хор және фортепиано дауысы үшін (1848-1849).
"Te Deum" - үштік хор, оркестр және орган үшін (1849).
"Франктер наурызы "және" Халық дауысы "("франктердің қаупі"," Франция Әнұраны") - хор және оркестр (1851).
"Мәсіхтің балалық шағы", жеке дауыстарға, хорға және оркестрге арналған 3 бөлімнен тұратын оратория (1854).
"Трояндар" - Вергилийдің" Энеидасына " негізделген лирикалық диология, оның мәтіні композитордың өзіне тиесілі (1856-1858).
"Дүниежүзілік ғибадатхана", кантата (сөздері Дж. Бодена, 1860).
"Беатрис пен Бенедикт" - бұл екі бөлімнен тұратын комикс операсы (негізінде в. Шекспирдің "еш жерден көп шу" комедиясы, композитордың либреттосы, 1860-1862).
Фредерик Франсуа Шопен Әкесі Фредерик Франсуа Шопен; Пол. Фридерик Францишек Шопен (22.2, кейбір дереккөздерде 1.3.1810, Варшава маңындағы Желязова-Воля ауылы – 17.10.1849, Париж қаласы) – поляк композиторы, пианист, ұлттық классикалық музыканың негізін қалаушы.
Әкесі - француз, анасы – полка. Шопен жас кезінен бастап өзінің әпкесі Людвиканың әсерінен музыкаға әуес болды және онымен бірге фортепиано дуэттерін орындады. 7 жасында ол чех музыканты В. Живнадан фортепианода ойнауды үйренді, ал 12 жасында поляк композиторы я.Эльснерден композицияны оқыды. Лицейде (1823-26), содан кейін жоғары музыкалық мектепте (1826-29) оқып жүргенде, жеті жасында ол өзінің алғашқы шығармасын шығарды – фортепианоға арналған кіші полонез; 1817 жылы жарық көрді. 1818 жылдан бастап ол пианист ретінде таныла бастады. 1829 жылы Шопеннің алғашқы туры басталды, алдымен Венада, содан кейін Мюнхенде концерттер болды. 1830 жылдан 1831 жылға дейін ол Венада, ал 1831 жылдан бастап Парижде тұрды. Бұл қалада ол әдебиет пен өнердің танымал өкілдерімен кездесті (ақын г.Гейне және жазушы Дж. Санд, суретші Э. Делакруа, композиторлар В. Беллини, г. Берлиоз, Ф. Лист, Ф. Мендельсон және т. б.).
Шопеннің шығармалары поляк ұлттық музыкасында үлкен хит болып табылады және әлемдік музыкалық классиканың ең жақсы үлгілерінің бірі болып табылады. Музыкадағы реализмнің ірі өкілі болған Шопен поляк халқының бостандық пен батырлық үшін күрес идеяларын өміршең және психологиялық шындыққа негізделген терең мағыналы шығармаларына үлкен шеберлікпен енгізді. Шопен фортепианоның керемет шебері, әлемдегі ең танымал пианисттердің бірі болды. 1835 жылы композитор қатты ауырып, дәрігердің кеңесі бойынша Майорка аралына барып, сол жерде бір қысты өткізді (1838-39). Осыдан кейін ол денсаулығының біршама жақсарғанын сезіп, барлық уақытын музыкаға арнады. Бірақ сандпен қарым-қатынастың түпкілікті үзілуі (1847) және оның Англияда гастрольде болуы (1848) Шопеннің денсаулығының күрт нашарлауына әкелді. Көп ұзамай ол өкпе туберкулезінен қайтыс болды. Мәйіт Париж қаласында жерленген, жүрек өз өтініші бойынша Варшава қаласына жеткізілген және сол жерде әлі күнге дейін сақталған. Варшавада концерттік, зерттеу және т. б. шығармашылық жұмыстармен айналысатын Шопен қоғамы ұйымдастырылған. 1927 жылдан бастап бұл қалада Шопен атындағы Халықаралық пианистер байқауы өткізіліп келеді. 1923 жылы музыкалық-драмалық үйірме алғаш рет Алматыда Шопен шығармаларына арналған концерт ұйымдастырды. "Мен білмеймін", - деді ол. шығармалар (вальс, мазурка, ноктюрн, полонез және т.б.) фортепианода орындалады.
Шопен-оркестрмен бірге 2 концерт пен 4 фортепиано пьесасының авторы; фортепиано триосы, виолончель мен фортепианоға арналған сонаталар, 4 баллада, 4 сцерцо, 4 экспромт, 16 полонез, 58 мазурк, 17 вальс, 21 ноктюрн, 26 прелюдия, 27 этюд және көптеген әндер, рондо, вариация және т. б. осы жұмыстардың авторы.

Достарыңызбен бөлісу:




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет