Сан ғасырлар бойы қазақтардың
өз нд к салт-дәстүрлер
мен әдет-
ғұрыптары қалыптасқан. 18 ғасыр
мен 20 ғасырдың басында орыс
әк мш л г н ң өк лдер , орыс және
шетел ғалымдары, саяхатшылар
олардың б разын анық байқап,
жазып алған. Қазақтардың әдет-
ғұрыптары мен салт-дәстүрлер
отбасы мен үй
ш ндег адамдар
арасындағы қарым-қатынасты
қалыптастыруда үлкен рөл
атқарды.
“
Қазақтардың қонақжайлылық
қасиет ”
Дәстүрл қонақжайлылық қазақтарға
ежелден тән.
Бұл қасиет ғасырлар
бойы дамып келед . Бұл туралы 19
ғасырдың басында орыс зерттеуш с
Виктор фон Герн былай деп жазды:
«
Жалпы, қазақтар әл күнге дей н өз н ң
ақжарқындығымен,
ақжарқындығымен,
қонақжайлығымен таң қалдырады.
Бұл ежелден олардың сүйег нде
жатқан әдем асыл қасиет.
Әдепт л к пен сыпайылық әдет-ғұрпы
•
Қазақтың ежелден үй не келген әр
адамды тег н қарсы алып, төсек
жайып, жайғастыратын әдет бар.
Егер үй иес қонаққа мұндай құрмет
көрсету әдет нен бас тартса, бейтаныс
адам үй иес н ң үст нен барып
шағымдануға құқылы болды. Және
ол үй иес н қонақжайлылық дәстүр н
бұзды деп айыптады. Әдетте, мұндай
келеңс з оқиға қазақ арасында өте
сирек кездесед . Қазақтың ежелден
келе жатқан салтының б р – ауыз
тию. Дәм н татқанша үйге
к рг збейт н «Бос үйден күйлер
шықпайды»
Ауыл тұрғындарына тән әдепт л к, сыпайылық, к ш пей лд л к
белг с – қарт к с н ң ес м не әке (еке) сияқты жұрнақтың
жалғануы. Мысалы, Қазбек – Қазеке, Диқан – Дәке, Бауыржан –
Бауке болып айтылады. 20 ғасырдың басында орыстың белг л
ғалымдарының б р Л.Баллузек те былай деп атап көрсеткен:
«
Қырғыздардың сыпайылығының, к ш пей лд л г н ң,
әдепт л г н ң б р көр н с – қарттардың атына эке (әке) сөз н қосу.
.”
Жас кел ндер ер азаматқа деген ерекше құрметт ң белг с
рет нде күйеу н ң жақын туысының атын атамаған. Ол күйеу н ң
әкес мен анасын әке-шеше деп атады. Күйеу н ң аға-әпкелер н
Ширақ, жарқыраған, Айнашты гүл, аға деп еркелетет н.
Ол басқа
туыстарына да жаңа және лайықты ес мдер ойлап тапты.
Әдепт л к пен сыпайылық әдет-ғұрпы