Әлемнің түсіндірмесі, шын мәнінде, әлем мүлдем жоқ, бірақ оны авидя тудырады. Надандықтың бұл теріс принципі қалай пайда болады? Бұл сұраққа жауап берілмейді



бет1/7
Дата12.04.2023
өлшемі62,46 Kb.
#81929
  1   2   3   4   5   6   7

Әлемнің түсіндірмесі, шын мәнінде, әлем мүлдем жоқ, бірақ оны авидя тудырады. Надандықтың бұл теріс принципі қалай пайда болады? Бұл сұраққа жауап берілмейді. Ол бар, абсолюттің үнсіздігін бұзады және самсара дөңгелегін қозғалысқа келтіреді, бірлікті көп нәрсеге айналдырады. Біз гипотетикалық, иллюзиялық түрде авидия элементін таза болмысқа айналдырамыз. Тәжірибе әлемі - бұл авидиядан туындаған таза болмыстың көрінісі. Ол өзінің бастапқы табиғатында қаншалықты елес болса да, авидя тататаның болмысында болуы керек. Ашвагхоша авидя таза болмыстың түпсіз тереңдігінен жарқыраған Ұшқын деп мәлімдейді. Ол оны санамен анықтайды. Сананың бұл оянуы тататаның өзіндік ерекшелігінен немесе таза болмысынан әлемнің пайда болуының бірінші кезеңін атап өтті. Содан кейін субъект пен объект арасында айырмашылықтар пайда болады. Бастапқы болмыс абсолютті болды, онда субъект пен объект біріктірілді. Бұл абсолютті ештеңеден өзгеше болғанымен, біз оны логикалық категориялар арқылы сипаттай алмаймыз. Біз бодхиде немесе мінсіз ағартушылықта қол жеткіземіз деп айтылатын кезеңнен шыққан сәтте біз өзімізді қарама-қайшылықтар мен қарым-қатынастар әлеміне ие сияқты сезінеміз. Авидя ғарыш процесін тудырады. Интеллектуалды тұрғыдан біз тек теріске шығарудың бұл элементі абсолюттің жүрегінде жатыр деп айта аламыз. Неліктен? Себебі ол бар. Лотос керемет сұлулыққа ие болғандықтан, өзін-өзі жасайтын күш абсолютті түрде қоршалған. Нақты және феноменальды, сайып келгенде, бір-бірінен ерекшеленбейді. Олар бір нәрсенің екі нүктесі, бір шындықтың екі аспектісі. Егер ол қандай-да бір түрде шындықтың көрінісі болмаса, ғалам мүлдем мағынасыз, мүлдем шындыққа айналмас еді. Туылу мен өлім саласы-өлместіктің көрінісі. Бұл уақыт пен кеңістіктегі құбылыс, абсолютті жүзеге асыру. Бастапқы шындық-сарвасаттва, нақты және елестетілген барлық нәрселердің жаны. "Бұл таза болмыс махаянаның квинтессенциясы, атрибуттары мен қызметі немесе ұлы шындық ашылатын туылу мен өлімге (сансара) айналады. Біріншісі-квинтессенцияның ұлылығы. Махаянаның квинтэссенциясы, таза болмыс ретінде, барлық нәрселерде бар, таза емес сияқты таза күйінде өзгеріссіз қалады, әрқашан бірдей (самата), ұлғаймайды немесе кішіреймейді және айырмашылықтары жоқ. Екіншісі-атрибуттардың ұлылығы. Мұнда бізде татагатаның құрсағы бар, ол өзін өзі ұстайдыбелгілердің өлшеусіз және сансыз артықшылықтары (пуня). Үшіншісі-бұл іс-әрекеттің ұлылығы, өйткені ол құбылыстар әлемінде және суперфеноменальды әлемде әр түрлі игі істер жасайды" .
___________________________________________________________________________
оның табиғаты-бұл ең жоғарғы шындық (парамарта) Будданың барлық татагаттары бұл сүйіспеншіліктен арылып, заттардың шынайы табиғатын түсіне алады, сондықтан субъективтілікке енген ақыл жойылады, барлық нәрселер танылады және бәрін білуге қол жеткізіледі.
_______________________________


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5   6   7




©emirsaba.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет