Ол біріншіден «сыртқы материалдық шығарма» (М.М.Бахтин), артефакт деп аталады. (материалдық нысан; лат. artefactum-жасанды жолмен жасалған) Артефакт бояулар мен сызықтардан, дыбыс пен сөзден тұрады. Олар айтылады, жазылып алынады немесе кейбіреулердің жадында сақталады.
Өнер туындыларының құрамында екі аспекті көзге байқалады.
Екінші аспекті материалды түрде жасалып, бекітіліп көрерменге, тыңдаушыға, оқырманға көркемдік тұрғыда әсер ететін қуаты бар эстетикалық нысан.
Артефакт Я.Мукаржовскийдің айтуы бойынша эстетикалық нысанның сыртқы бе лгісі, таңбасы (символы) болып табылады.
Эстетикалық нысан артефактімен әр түрлі үйлесе береді. Бейнелеу өнерінде, мүсін, сәулет, көркем сөз өнерінде және киноөнерінде сыртқы материалдық шығарма әрқашанда өзіне тең болады.
Өнер туындысы
Артефактың бұылмас бірлігі болып табылады.
Эстетикалық нысан
Әдеби шығармалардың арасындағы шектерінің айқындалмауының маңызды түрі циклизация болып табылады. Ақынның өлеңдерінің циклға біріктірілуі (ХІХ-ХХ ғ.ғ. кеңінен қолданылған) кейде жаңа шығармалардың тууына әкеліп соғып жатады. Басқаша айтқанда, циклды өлеңдер жеке шығармаларға айналып жатады.
Әдеби шығармалардың арасындағы шектерінің айқындалмауының маңызды түрі циклизация болып табылады. Ақынның өлеңдерінің циклға біріктірілуі (ХІХ-ХХ ғ.ғ. кеңінен қолданылған) кейде жаңа шығармалардың тууына әкеліп соғып жатады. Басқаша айтқанда, циклды өлеңдер жеке шығармаларға айналып жатады.