Қоғам, мәдениет, тарих және адам туралы ғылымның қалыптасу тарихы
Дайындаған: Жаңабаева Б.Н
МНПМНО-23
Жоспары:
Әлеуметтік-гуманитарлық циклдің ғылыми пәндерін қалыптастыру.
Педагогиканың және білім философиясының философиялық мәселелері.
Ғылыми революциялар түрлі белгілер бойынша ажыратылады. жалпылық белгісіне қарай
зерттелетін заттар мен құбылыстардың ашып көрсетілетін мәнінің терендігіне қарай,
ғылымдардың түріне қарай
техникалық прогресс пен қоғамның рухани мәдениетіне тигізетін әсеріне
Галилео Галелей Иоганн Кеплер Исаак Ньютон Галилей, Кеплер және Ньютон сияқты көрнекті ғалымдардың күш салуының аркасында жер мен аспан денелерінің механикасы туралы жаңа ғылым жасалды. Жаңа құбылыстар мен процестерді зерттеуге механика принциптерін қолданумен бірге бір мезгілде дүииенің механистік бейнесі жасалды — оның негізін Ньютон механикасының онтологиялык түсінігі құрды. Эрстед пен Фарадей ашқан жаңалыктар электр мен магнетизмнің бір-бірімен өзара айырғысыз байланысты екенін көрсетті. Бүл Максвелді жаңа электромагниттік өріс теориясын жасауға алып келді. Осыған орай дүниенің ғылыми бейнесі де өзгерді. Бұл бейнеде заттың орнына электромагниттік өріс келді.
. Материяның аса ұсақ бөлшектерін зерттеуге көшу және кванттык механиканың тууы ғылымның механикалық принциптерінен бүтіндей бас тартуға жэне материя мен себептілік, кажеттілік пен кездейсоқтық, мүмкіндік пен шыңдық туралы революциялық өзгеріске алып келді.
Мұның бәрі дүниенің ғылыми бейнесін айтарлықтай күрделілендірді. Бұл сияқты революциялык өзгерістер тек физикада ғана емес, химияда да, биологияда да, Жер туралы ғылымдарда да (геологияда, палеонтологияда) және басқа да жаратылыстану салаларында, техникалық жэне әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдарда болды.
Педагогика мен білім философиясының философиялық проблемалары.
«Болмыс» деген ұғымның өзін философияға тұңғыш рет Элея философиясының негізін салушылардың бірі-Парменид енгізген.
Болмыс дегеніміз, Парменидтің пікірінше, әруақытта езіне өзі тең бірлік, тұтастық, толықтылық, кемелділік, соның арқасында болмыстың мәнін танып-білу адамды ақиқатқа, жақсылыққа, ізгілікке жетектейтін жол болып шығады.
Антик философиясы
Антик философиясы рациональдықты логикамен ғана шектемей, адам мүддесін, қоғам мүддесін ізгілік талаптары тұрғысынан ескеретін кең көлемді рациональдық түрінде қалыптастырған.
Проблеманың мақсаты
эмпириялық ғылымдарда жаңа фактілер мен оларды түсіндірудің ескі әдіс-тәсілдері арасындағы үйлесімсіздікті және абстрактылық, теориялық ғылымдарда бастапқы принциптер мен негізгі ұғымдардың жеткілікті негізсіздігін жою.
Проблеманың жағдайлары оны шешу
қажетті және жеткілікті алғышарттар болып табылады. Шешу мүмкіндіктеріне шек қоюшы жағдайларға проблеманы шешуге қойылатын талаптар жатады.
Проблемаларды шешіп көрудің тәсілдері.
Гипотеза
ақиқат
Индукциялық
К.Поппер ғылыми зерттеу логикасының міндеті ғылыми гипотезалар мен теорияларды тексеру үшін логиканың әдіс-тәсілдерін пайдалану деп есептейді.
Ч.С.Пирс түсіндіруші гипотезаларды іздеп табу үшін тұңғыш рет пайымдаудың индукциялық және дедукциялық формаларынан өзгеше абдукциялық деп аталатын әдісін пайдаланады